MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 7:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
Post: czw lut 03, 2011 2:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
jeszcze raz dokładnie napisz do czego ma służyć i jakie narzędzia przez jaki czas ma obsługiwać kompresor, od tego zacznijmy.

_________________
W107 450SL


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 7:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Krótko i zwięźle:
  • pistolet lakierniczy do położenia podkładu i drobnych prac lakierniczych
  • pistolet to konserwacji profili
  • przedmuchiwanie tu i tam :)
  • pistolet do piaskowania (mały)
  • położenie baranka
  • narzędzia typu np. taka szlifierka Obrazek

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: czw lut 03, 2011 8:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 7:06 pm
Posty: 114
Lokalizacja: Lublin
WAN i jeszcze raz WAN, tylko pamiętaj że układy gwieździste boksery i inne V się grzeją, w związku z orientacją cylindra, więc albo zastosujesz dodatkowe chłodzenie, albo szukaj 2 cylindrowej w rzędzie z pionowymi cylindrami.

_________________
W124 230 '87 - na co dzień

Rover 218 SDe - sprzedam.


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 10:10 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
fronko77 pisze:
WAN i jeszcze raz WAN, tylko pamiętaj że układy gwieździste boksery i inne V się grzeją, w związku z orientacją cylindra, więc albo zastosujesz dodatkowe chłodzenie, albo szukaj 2 cylindrowej w rzędzie z pionowymi cylindrami.


Mozesz rozwinac troche ta mysl?!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Ostatnio zmieniony pt lut 04, 2011 4:41 pm przez TReneR, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pt lut 04, 2011 2:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 7:06 pm
Posty: 114
Lokalizacja: Lublin
Wszystkie sprężarki z którymi się spotkałem i mają one cylinder ustawiony poziomo lub pod kontem wytwarzają więcej ciepła co za tym idzie potrzebuja dodatkowego chłodzenia, Wg fabryki nie ale np wan 3 cylindrowy w układzie gwiazda bardzo często ulega zatarciu i nie na wale z powodu smarowania tylko często na cylindrach, widziałem kiedys taką sprężarkę podczas pracy i jej właściciel zamontował na stałe drugi silnik jakis mały do kilowata na samo chłodzenie cylindrów.
Kiedy zapytałem po co mu dodatkowe chłodzenie? odpowiedział że drugiego remontu za 1500 zł woli uniknąć i dlatego zastosował dodatkowe chłodzenie.
U mnie WAN-CE działa ze standardowym chłodzenie z koła pasowego, ale też zastanawiam się nad dodatkowym śmigiełkiem bo wolę uniknąć regeneracji.
Moje zdanie jest takie że lepiej żeby był zimny niż ma się zatrzeć.

_________________
W124 230 '87 - na co dzień

Rover 218 SDe - sprzedam.


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 4:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Oczywiscie - chlodzenie to podstawa, jednak nadal nie rozumiem niby dlaczego pochylony cylinder mialby sie grzac wiecej niz pionowy (sprezane powietrze oddaje tyle samo ciepla i w jednym i w drugim ukladzie).

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 8:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 7:06 pm
Posty: 114
Lokalizacja: Lublin
Ale w pionie masz taki sam nacisk na ścianki cylindra z każdej strony, a w poziomie nie do końca, zawsze tłok (czy ew pierścienie) bardziej ocierają ściankę dolną niż górną, co za tym idzie wydziela się więcej ciepła i zurzycie dolnej części będzie równiesz większe. (dlatego wolę pionowy układ cylindrów)
Mam chyba gdzieś stary cylinder od kosiarki który chodził w poziomie, po wymontowaniu cylinder przypominał jajo, oczywiście nie muszę mówić w którym kierunku.

_________________
W124 230 '87 - na co dzień

Rover 218 SDe - sprzedam.


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 8:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Nacisk na bok wynikający z wagi tłoka będzie znikomą wartością w porównaniu z ciśnieniem jakie wywiera sprężany gaz poprzez pierśnień uszczelniający i sam pierścień swoją siłą sprężystości. Ja osobiście nie przypuszczam aby to miało jakieś istotne znaczenie - chyba, że wstępuje wada konstrukcyjna.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt lut 04, 2011 9:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
Ja mam m.in. Wana 3-tłokowego, owszem grzeje się ale to nie jest powodem zacierania się pierścieni tylko praca na sucho. U mnie ten kompresor służy tam gdzie nie mam podprowadzenia powietrza w ścianach z krowy. Bywało że obmalował z jednego podejścia kilkadziesiąt metrów kwadratowych przez kilka godzin pracy non stop (chodzi - dobija -chwila odpoczynku - znowu chodzi). Na dzień dzisiejszy czuć już że ma mniejsza wydajność ale mamy go w zakładzie ponad 20 lat a już z 10 lat nie pracuje ten lakiernik co wiedział gdzie się w nim olej uzupełnia [zlosnik] [zlosnik] , reasumując są to sprzęty prawie nie do zajechania. Jak andy kupisz taki kompresor i będziesz o niego dbał to jest szansa że jeszcze Twoje dzieci bądą zmieniać nim kolor na MGB [zlosnikok]

_________________
W107 450SL


Na górę
Post: ndz lut 06, 2011 1:34 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
richie pisze:
Jak andy kupisz taki kompresor i będziesz o niego dbał to jest szansa że jeszcze Twoje dzieci bądą zmieniać nim kolor na MGB


Mam tylko nadzieję że nie będą kładły pierwszego lakieru [zlosnikz]

Zgadałem się z kumplem który ma kompresor (jakąś PRLowską samoróbę). Zbiornik podobno jakieś 60l, silnik 1 kW z hakiem. Mogę go wziąć nawet na poł roku za free. Podepnę, popracuję, sam się zorientuję czy brakuje wydajności do moich zastosowań, i ew. ile. A w międzyczasie bede sie rozglądał za większym na spokojnie. Sądze że to optymalne rozwiązanie.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl