MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 4:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 6:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
vangoc fakt, jeśli oznaką dumy i zarozumialstwa jest eksploatacja samochodów zgodnie z zaleceniem producenta to chyba właśnie taki jestem.

Czy Ty masz jakieś swoje doświadczenia i wynik badań nad różnicami w swoim własnym samochodzie ?

Pytam, bo ja napewno nigdy ich nie przeprowadze i uważam, że z tego acetonu w paliwie nie wiele wynika, a może mieć nawet skutki negatywne. Wkońcu w instrukcjach obsługi samochodów byłoby napisane, że "w celu obniżenia zużycia paliwa o 30%, zaleca się stosowanie..."[/i]

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 7:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 01, 2010 2:35 pm
Posty: 19
wow ale sie naczytalem ciekawych zeczy... nawet o sobie,
zostalem zagiety ... teraz to juz chyba sie nie podniose.

'how me' na twojego posta to nawet sily nie mam ....

'WojtekW' musisz miec duza wiedze, bo ja tez znam takie wynalazki jak samochody na wode, ciekawe czy znasz ten co polak przerobil wlasnym sposobem starego mercedesa na wodor HHO ... palil mu do 75% wody i 25% ropy, koszt swojej instalacji wyliczyl na 350 zl jednak nikt tym sie nie zainteresowal, pewnie zaraz ktos napisze ze to bujda... poszukajcie moze jeszcze sa artykuly o tym .... a co do spalania nafty to sam nie wiem... ale masz taka duza wiedze i pewnie leb jak arbuz to moze wymislisz cos samemu ??

'holyfido' widze ze szukasz nowinek wszedzie gdzie sie da, nawet dobrze w koncu trzeba sie kiedys nauczyc i wiedzy nigdy nie za wiele, ten pierwszy tekst to dla narkomanow ? przeciez nie namawiam do zaciagania sie nim...
drugi tekst no coz... uszczelki i wezyki stosowane w samochodach sa paliwoodporne, wiec jest odporny na takie mieszanki, w wikipedii chodzi o tworzywa sztuczne i o 100% aceton , kiedy sie go wymiesza w paliwie jest on znikomy i nie powoduje zniszczen... i taka nowinka ze jesli dasz zwykly wezyk a nie paliwoodporny to zwykla bezynka w kilka miesiecy go zniszczy

Ok a teraz na powarznie... PROSZE ADMINA O DANIE MI BANA bo mam dosyc juz tych wszystkich postow... oleju nikomu nie doleje a i nikt widze ze nie jest zainteresowany jakimis nowinkami... lepiej niech skasuja moj profil, przynajmniej nie bedzie mnie ciagnelo zeby tu zagladac... chyba pomylilem fora

300D pisze:
Czy Ty masz jakieś swoje doświadczenia i wynik badań nad różnicami w swoim własnym samochodzie ?

Pytam, bo ja napewno nigdy ich nie przeprowadze i uważam, że z tego acetonu w paliwie nie wiele wynika, a może mieć nawet skutki negatywne. Wkońcu w instrukcjach obsługi samochodów byłoby napisane, że "w celu obniżenia zużycia paliwa o 30%, zaleca się stosowanie..."[/i]


Nie mam co klamac ... nie mam zadnych doswiadczen ani wynikow w tym momecie... dlatego zalozylem ten temat aby porozmawiac z osobami interesujacymi sie lub juz stosujacymi lub po doswiatczeniach...
rozmawialem z kilkoma osobami z zagranicy... co mi powiedzieli, ze zmniejsza spalanie ale to zalezy od tego czy dobra dawke sie zastosuje i jakie paliwo sie wlewa do baku bo to ma roznice... ich osiagi to znaczy dystans mniej wiecej wzrosl o dodatkowe 15- 20 km na 100 km na trasie moze nie tak optymistycznie jak jest gdzies napisane ale poprawia ....

Wkońcu w instrukcjach obsługi samochodów byłoby napisane, że "w celu obniżenia zużycia paliwa o 30%, zaleca się stosowanie..

to by musieli tez pare ladnych podpunktow dopisac w instrukcjach takie jak ...
instalacja LPG znacznie obniza koszty tankowania
w celu obnizenia zuzycia paliwa zamykaj okna w czasie jazdy
itp.


Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2010 7:19 pm przez vangoc, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 7:18 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
vangoc pisze:
'how me' na twojego posta to nawet sily nie mam ....


To dla mnie prawdziwy komplement.

vangoc pisze:
Ok a teraz na powarznie... PROSZE ADMINA O DANIE MI BANA bo mam dosyc juz tych wszystkich postow... oleju nikomu nie doleje a i nikt widze ze nie jest zainteresowany jakimis nowinkami... lepiej niech skasuja moj profil, przynajmniej nie bedzie mnie ciagnelo zeby tu zagladac... chyba pomylilem fora



Najwyraźniej, bo to forum jest oszołomoodporne. Nawet jeśli jest w tym co piszesz trochę prawdy, to nie potrafisz nam tego sprzedać, a do tego jakiś taki niegrzeczny jesteś.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 7:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 01, 2010 2:35 pm
Posty: 19
(me: how) pisze:
Najwyraźniej, bo to forum jest oszołomoodporne. Nawet jeśli jest w tym co piszesz trochę prawdy, to nie potrafisz nam tego sprzedać, a do tego jakiś taki niegrzeczny jesteś


to ja jestem oszoloodporny ... jak bym tu zostal pewnie zaczal bym krakac jak ty... forum nie wytrzymalo by takiej dawki dwoch 'dom dom-ow' , lepiej niech zostanie ten jeden rodzynek.

Nilovitz pisze:
no nie to, azebym sie czepial, ale to chyba z podniety przez drewexa


yeah to z podniety


Ostatnio zmieniony pn mar 15, 2010 8:14 pm przez vangoc, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 8:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
vangoc pisze:
zaczol ... dwuch

no nie to, azebym sie czepial, ale to chyba z podniety przez drewexa ?

co do nafty palnej do diesla, to polecam szczegolnie na zime, w mrozy
pomaga w odpalaniu, przy rozruchu silnika -> to wiem z doswiadczenia - i nie zmniejsza to zuzycia paliwa

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 10:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
uszczelki i wezyki stosowane w samochodach sa paliwoodporne

Tak, ale czy są acetono-odporne?
Analogie mogą być zgubne, np. takie uszczelki i węże w dieslu wytrzymują olej napędowy, ale nie wytrzymują kontaktu z olejem rzepakowym. Dlatego przy stosowaniu oleju rzepakowego lub jego domieszek zaleca się wymianę węży na takie co nie rozpuszczają się w oleju rzepakowym.
Stąd pytanie o wpływ acetonu na elementy gumowe w aucie.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 20, 2010 5:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Dystans; 233km
Tankowanie; 4.8l
Spalanie; 2.06l/100km
Poprzednie spalanie (czyste Pb) 2.12l/100km

ps. teraz dolalem ~20ml rozpuszczalnika nitro.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 20, 2010 6:31 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn paź 06, 2008 9:13 pm
Posty: 502
Numer GG: 9682008
Lokalizacja: Krosno
TReneR pisze:
Dystans; 233km
Tankowanie; 4.8l
Spalanie; 2.06l/100km
Poprzednie spalanie (czyste Pb) 2.12l/100km

ps. teraz dolalem ~20ml rozpuszczalnika nitro.


Wg.mnie nadal to nie jest wiarygodne przynajmniej ze względu warunków atmosferycznych, ostatnimi czasy mamy więcej temperatur dodatnich co za tym idzie silnik grzeje się szybciej i ssanie krócej jest załączone (automatyczne) . Nie robiłbym testów na skuterze tym bardziej o ile czytałem na chińczyku (bez obrazy sprzętu) . Sam przejeździłem skuterem dobrych parę km(ok.15 kkm) i wiem że zmiana paliwa może wywołać dużą zmianę w spalaniu ale skoro mówisz że jest to jedna stacja to też i może być to różnica dowożonego paliwa bo nie uwierzę w to że paliwo paliwie jest równe. Testy robione fabrycznie w identycznych warunkach mogą potwierdzić spadek spalania paliwa ale sam osobiście nie dolałbym acetonu do paliwa.Więc temat pozostawiam do dalszej dyskusji i wg. mnie wyniki kolegi TReneR- a nie są wiarygodne.

_________________
" W życiu piękne są tylko chwile "

W poszukiwaniu pierwszego Mercedesa ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2010 8:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Dystans; 227km
Tankowanie; 4.91l
Spalanie; 2.16l/100km

ps. teraz niczego nie dolałem

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 26, 2010 8:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
TReneR pisze:
Dystans; 227km
Tankowanie; 4.91l
Spalanie; 2.16l/100km

ps. teraz niczego nie dolałem


Różnica niecałe 5%, wg. mnie zbyt mała, żeby coś stwierdzić.
Mogłeś więcej pod wiatr jeździć ;)

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 27, 2010 2:25 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Ciekawostka z 1981 r.
Jakby się komuś chciało czytać:
http://pubserv.uprp.pl/PublicationServe ... 7501B2.pdf

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 05, 2010 7:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Dystans; 214km
Tankowanie 2,68l
Spalanie ; 2.19l/100km

To na czystym Pb - cos chyba po zimie ciezej skuterowi :-)

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 05, 2010 8:17 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: czw maja 16, 2002 11:55 pm
Posty: 531
Lokalizacja: Konin
Niestety dokument dostępny pod podanym wcześniej linkiem zniknął. Był tam opis patentowy z 1981 r. dotyczący ulepszenia benzyny acetonem. Nie mogę go znaleźć.

Może ten nie zniknie (zapisałem go na dysku):
Sposób ulepszenia gazoliny lub benzyny opis patentowy z 28 maja 1927 r.:
http://pubserv.uprp.pl/PublicationServe ... 9688B1.pdf

_________________
Pozdrawiam
Maciej

MB W114 280 74 r. Milka
Ford Transit MK2 84 r. Oldskool

Kosmetyki samochodowe CarChem
fb/CarChemPolska
Akcesoria do pielęgnacji samochodów egge.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 06, 2010 8:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Proponuje uczciwą kupę przed wyjazdem do pracy. Spadek masy w przypadku skutera bedzie znaczny, powinno sie wiec poprawic spalanie. Jesli jeszcze przy starcie spod swiatel odepchniemy sie kilka razy nogami od asfaltu to bankowo mamy zysk na poziomie markowego magnetyzera. Pomaga tez przemalowanie pojazdu na czerwono, poniewaz nie od dzisiaj wiadomo, ze czerwone są szybsze :). A aceton zostawic kobiecie do paznokci albo żulowi do wypicia :)
Ide po browar, bo nie moge tego juz czytac...

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 06, 2010 8:31 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Borys pisze:
Proponuje uczciwą kupę przed wyjazdem do pracy. Spadek masy w przypadku skutera bedzie znaczny, powinno sie wiec poprawic spalanie.


Właśnie, TreneR. Podawaj dane dot. porannego wypróżnienia. Jak to ma być rzetelne, to trzeba się trochę "narobić".

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl