MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 2:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lut 28, 2008 4:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Jeśli nie mercedes to może volvo ;) proponuję np s60

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 28, 2008 6:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:53 am
Posty: 346
Lokalizacja: Pionki k.Radomia
s60tka juz jezdzila i jakos nie chce wiecej volvo choc nie wiem czemu w sumie... :/:/

_________________
Pozdrawiam Andrew
Omega A Diamant -laleczka

Ex. MB W124 E250D 93r - skasowany :/ ...... ale wroce do gwiazdy


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 29, 2008 9:35 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
Z japońców z "J"w vinie to chyba tylko Mazda,Misiuwisi Galant ,może Nissan i chyba od jakiegoś czasu Honda Accord.Słyszałem,że żółć żółtych zalała jak zobaczyli co dżemojady wypuszczają z fabryki i zabrali swoje klocki ale nie jestem pewien.
Ja bym stawiał na Galanta.

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 29, 2008 11:44 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Toyota avensis- przy 120 000 pęknięty blok silnika. Nie zlicze "drobnych" awarii. ( kontakt z serwisem ASO toyoty) Ja bym brał skode bo to nie skoda tylko VW. A co jak co niemieckie auto to niemieckie auto.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 29, 2008 1:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:53 am
Posty: 346
Lokalizacja: Pionki k.Radomia
czyli trzeba sie pchac w skodzinke ;);) dzieki za wszystkie info

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam Andrew
Omega A Diamant -laleczka

Ex. MB W124 E250D 93r - skasowany :/ ...... ale wroce do gwiazdy


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 29, 2008 8:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 6:13 pm
Posty: 331
Lokalizacja: Pruszków
To ja trochę zamieszam odnośnie skody. Jedynka ze 130 konnym TDI - bardzo na tak. Dwójka ze 105 konnym TDI - omijać z daleka! Jeżdżę tą drugą opcją od kwietnia zeszłego roku, auto minęło właśnie 100 000 km, ja nabiłem z tego połowę. Jeśli chodzi np o bagażnik zwieszenie czy wykończenie wnętrza to nie mogę się przyczepić (na pewno wygrywa z wszechobecną tandetą np w nowym cipkowozie megane) to do reszty mam ale. Fotele wygodne? Polemizowałbym. Ja po 5 godzinach jazdy wysiadam z bólem pleców, a kombinowałem już z różnymi ustawieniami. Nie wiem też jaki debil wymyślił dzyndzel/cycek (bo uchwyt to to nie jest) do zamykania kufra w kombi. Dopóki nie opatentujesz technologii "gripu" to zapomnij że się nie ufajdasz od pokrywy, albo posiniaczysz ręki. Ksenony? Fajny bajer, tylko dlaczego tylko mono? Włączasz długie, i jedyna różnica, to to że widzisz ptaki śpiące w koronach drzew.

Tyle jeśli chodzi o ciekawostki konstrukcyjne, teraz eksploatacyjne.
Od nowości auto przeszło (kolejność mniej więcej chronologiczna):
- wymianę pompowstryskiwacza
- wymianę zamka tylnej pokrywy (otwierała się podczas jazdy, nie gasło światło w kufrze)
- naprawa centralnego zamka
- wymiana turbosprężarki (zatarta dźwignia od sterowania ciśnieniem doładowania)
- remont skrzyni biegów (rozsypane koło dwumasowe, łożyska w skrzyni i wałek główny)
-Naprawa przegubu napędowego
- naprawa zacisku koła przedniego (zatarty ślizg czy coś w tym rodzaju, bo serwis nie potrafił tego wytłumaczyć rozsądnie)
- Uszkodzona wiązka od airbagu w fotelu
-Remont kapitalny zawieszenia (rozumiem polskie drogi - ale nawet mój parch nie miał tyle elementów wymienionych przez 24 lata co ten czeski pomiot)
-Wiecznie przepalające się żarówki w tylnych lampach
- Chroboczący mechanizm wycieraczek
-"Odpadnięta" klapka od sprysku reflektora
-Odlazła farba z przycisków sterowania szybami
Więcej grzechów nie pamiętam, ale nie wykluczone że coś jeszcze było...

Teraz ciekawostki z serwisu. Po zamknięciu szyb opuszczały się samoczynnie, ergo auto kilka razy stało na parkingu z otwartą szybą. Podpinali pod komputer, kombinowali i nic. Wmawiali mi że mi się śniło, bo: "Komputer nic nie pokazał". Wybawieniem okazał się gość od alarmów z pewnego serwisu, który słysząc rozmowę mechaników podszedł do mnie na parkingu i przesmarował prowadnice szyby wazeliną, bo jak wyjaśnił, pod nią zbiera sie syf i przeciążeniówka wywala. Z resztą, jak powiedział "Mam własną firmę, tylko świadczę usługi dla tego serwisu to mogę panu powiedzieć: raz zostawiłem tutaj swoją skodę do naprawy i więcej tego błędu nie popełnię"
Jak zatarła się turbina, przez ponad tydzień z TDI zrobiło mi się zarżnięte SDI (każdy maluch mnie odstawiał na światłach :D), bo nie mogli ściągnąć nowej turbiny. Wystarczyło przemyć WD-40 zatartą dźwigienkę, skasować błąd w kompie i do czasu przybycia nowej turbiny byłoby ok. Ale komu by się chciało...
Po remoncie skrzyni, któryś debil nie dokręcił śrub w przegubie, więc ten, słusznie z resztą, się rozrkęcił. Całe szczęście, że w Wawie i przy małej prędkości, bo gdyby to było gdzieś na autostradzie, to nie wiem czy bym tego posta pisał. Oczywiście żadnego "przepraszam" od serwisu nie usłyszałem.
Po lekkim dzwonie miesiąc temu, (pan zza Wrocławia uznał, że w Stolicy na czerwonym też się jedzie), dwa tygodnie nie mogą sobie poradzić z poprawnym ustawieniem reflektorów. Albo nie działa samoregulacja, albo jeden świeci w ziemię a drugi po drzewach.
Dobra wypłakałem się. Ale żeby nie było, że jestem uprzedzony do Skód, to od razu uprzedzam, że chcę kupić auto tej marki, ale jeśli już to będzie to Octavia 1, ale musi być używana, bo do tej obecnie produkowanej wkładają to samo TDI padło co do II, albo Fabia 1,9 TDI (używana, analogicznie do poprzedniego przypadku)

Więc zastanówcię się, żeby nitk potem nie mówił Szkoda, że Octavia...


EDIT:
Acha auto jest z czerwca 2006, więc nie taka staroć. Poza tym, mimo że jest ufajdane wewnątrzi zewnątrz, staram się dbać o mechanikę, czyli nie dostaje w dupę na zimnym, nie gaszę od razu po szybkiej jeździe itp itd.

_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 29, 2008 9:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Sikor szczerze mowiac przykre to co piszesz. Myslalem ze Octavia jest jakims tam synonimem jakosci w swojej klasie... Moze akurat Twoj przypadek taki byl dziwny? Moj dobry kolega jakis rok temu kupil nowa Octavie tdi 105KM i nie slyszalem zeby narzekal. Auto fajne, bo nowe i oszczedne. Kilometrow robi tez niemalo, ale zeby mu jakies cuda sie dzialy to nie slyszalem jeszcze. Dla mnie dziwny jedynie byl wlew plynu do spryskiwacza. Mozna go nawet odnalezc i nalac plynu, ale za cholere nie wiadomo ile jeszcze jest plynu w zbiorniku. Wiec albo masz pod korek, albo swieci rezerwa ;-)
Szczerze mowiac jakbym teraz kupowal auto osobowe w leasingu, to wlasnie chyba Octavie tdi, do tego z automatem. Ale niestety najpierw porozgladam sie za jakas ciezarowka-dostawczakiem..

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 29, 2008 10:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:53 am
Posty: 346
Lokalizacja: Pionki k.Radomia
Dzieki Sikor za te istotne informacje, siora to przeczytala i znow mieszane odczucia co do tej skodziny :/:/:/ a mialo byc tak pieknie hehe ...... ;);) ale moze trafiles na jakis felerny egzemplarz czy co :roll: :roll:

_________________
Pozdrawiam Andrew
Omega A Diamant -laleczka

Ex. MB W124 E250D 93r - skasowany :/ ...... ale wroce do gwiazdy


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 29, 2008 10:12 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Borys pisze:
Octavie td

A nie drażni Cię dźwięk tego silnika? Dla mnie chodzi jak traktor...

Daleko mu do starych diesli MB czy nawet Citroena / Peugeota / Fiata...
Szukałbym francuza, tańsze i wbrew pozorom solidne auta...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 29, 2008 10:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 13, 2004 11:26 am
Posty: 117
Lokalizacja: k/Szczecina
nie ma auta idealnego, o każdym modelu są opinie bardzo dobre jak i bardzo złe, prawda jest taka że nowoczesne diesle są bardzo fajnymi silnikami dopóki się nie popsują, a psują się dość często bo są wrażliwe na słabe paliwo, wysilone i bardzo mocne, dlatego układ przeniesienia napędu nie ma lekko, części natomiast są bardzo drogie,
coś za coś, super osiągi, kultura pracy (no może po za volkswagenowskimi pompowtryskiwaczami) i niskie spalanie, ale niestety duża awaryjność i delikatność w porównaniu do starych, dobrych, mułowatych diesli,

_________________
w115 200d `75
w123 200 `80
c124 230ce `89


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 29, 2008 11:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 6:13 pm
Posty: 331
Lokalizacja: Pruszków
Nie ukrywam, że może to tylko taki egzemplarz. Z resztą rzeczoznawca z PZU śmiał się, że wie dlaczego mam takie przypadłości. Auto zarejestrowao 06-06-06 :D. Ale pomijając ten mój konkretny egzemplarz, to obawiałbym się zakupu skody ze względu na serwis. Robiłem auto w Wimarze i obydwu Polmotach i mam tak samo kiepskie odczucia.
Co do silnika. VW popsuł ten motor. Te ze starych jedynek były nie do zarżnięcia. Można było wybrać pomiędzy trzema wersjami 90 - 110 - 130 KM, a teraz jest tyko 105 i moim zdaniem jakichś rewelacyjnych osiągów nie daje. Jeździłem niedawno 110 konną jedynką, i po zrobieniu ok 700 km jednego dnia z marszu przesiadłem się w swoją i poczułem się jakby mi ktoś ołowiu w buty nawsadzał...

_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 01, 2008 10:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 06, 2008 11:53 am
Posty: 346
Lokalizacja: Pionki k.Radomia
voytas pisze:
Szukałbym francuza, tańsze i wbrew pozorom solidne auta...


tansze to moze i sa ale to francuz , nei na polskie drogi a niestety tam bedzie siora uzytkowala samochod nie w NL a zawieszenie w francuzach wiadomo komfortowe miekkie ale sie zuzywa bardzo szybko na naszych drogach, w gre wchodzi tylko niemiec :) zaraz jedziemy wlasnie ogladac kilka octavi i touranow :)

_________________
Pozdrawiam Andrew
Omega A Diamant -laleczka

Ex. MB W124 E250D 93r - skasowany :/ ...... ale wroce do gwiazdy


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 01, 2008 10:50 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Borys pisze:
Sikor ...Dla mnie dziwny jedynie byl wlew plynu do spryskiwacza. Mozna go nawet odnalezc i nalac plynu, ale za cholere nie wiadomo ile jeszcze jest plynu w zbiorniku. Wiec albo masz pod korek, albo swieci rezerwa ;-)


Jeśli chodzi o zbiornik płynu do spryskiwacza , to w mercedesie W140 a także w bmw E39 jest tak samo .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 01, 2008 10:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Daleko mu do starych diesli MB czy nawet Citroena / Peugeota / Fiata...


No to teraz żeś dolał do ognia. Moim zdaniem najgorsze auta na rynku . Pracuje w serwisie peugeot. Przebieg silnika do 40 000 bez poważnej awarii to cud.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 01, 2008 11:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Wika pisze:
Borys pisze:
Sikor ...Dla mnie dziwny jedynie byl wlew plynu do spryskiwacza. Mozna go nawet odnalezc i nalac plynu, ale za cholere nie wiadomo ile jeszcze jest plynu w zbiorniku. Wiec albo masz pod korek, albo swieci rezerwa ;-)


Jeśli chodzi o zbiornik płynu do spryskiwacza , to w mercedesie W140 a także w bmw E39 jest tak samo .


przeciez w 140 jest z przodu rurka w ktorej pływa kuleczka i pkazuje ile jest.... A w bmw też jest taki dynks na kilichu lewym z klulką i pokazuje...

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl