MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 3:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2007 10:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
wojtekr pisze:
a dla jakiś dziwaków z europy wszczepiali R5 z transportera

[totalszok] [totalszok] [totalszok]

pierwsze słysze :roll:
R6 z VW LT to tak...

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 19, 2007 11:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
BECKER pisze:
pierwsze słysze
R6 z VW LT to tak...


Do 850tki szedl R5 2,5TDI z Audi. Ale do silnika z LT'ka sie nie ima nawet [zlosnik]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: pt lip 20, 2007 8:59 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
wojtekr pisze:
Waldi pisze:
jest takie bierz merca S 124 silnik 300 d 24V 136 km pali wszystko co ma olej w nazwie,ceny czesci zamienników śmiesznie niskie,a w ogóle bryka bezawaryjna


a jak to się ma do głowicy , parę osób je miało powalone <br>Dodano po 39 minutach.:<br>
GrześMoto pisze:
Witam! Potrzebuje jakieś opinie na temat takich aut:
-Volvo 850 TDi
-Volvo 940/945 TD

Głównie to interesują mnie silniki... W tym pierwszym jest silnik 2.5 Tdi (140 kM): Nie jest to czasem z Audi? Ile to pali, jak to jeździ, co się w tym psuje. Ten drugi to 2.4 TD (122kM). No i zawieszenie jak współpracuje z naszymi drogami ;)
Auto ma też ciągać przyczepe (jeżeli ktoś wie ile ma to coś na haku niech pisze). Interesują mnie tylko kombiki w dieslu...

Oprócz tych volviaków i W124 rozpatruje jeszcze 525tds/td, 100/A5 2.5TDi wszystko powyżej 92r. Ale głównie chodzi mi o opinie o volvo


pewnie temat już nie aktualny ale dla potomnych bo z kontekstu postów to raczej nikt tu nie miał większego doświadczenia z 850

940 jaki i W124 do 850 dzielą wręcz lata świetlne jeśli chodzi o przestronność wnętrza , pozom bezpieczeństwa i rozwiązania techniczne

... pomijam brak wału i skrzyni wchodzącej do połowy auta i nie była to tylko kwestia filozofii , bo MB chciał poprzecznie ustawić silnik juz w 190-tce tylko nie udało im się skonstruować odpowiedniej skrzyni , żeby ją zmieścić obok .. na marginesie dla volvo zrobił to inż z polski :)

volvo nie robiło swoich dizli bo i po co [zlosnik] przypomne , że 50 % produkcji szło do USA a dla jakiś dziwaków z europy wszczepiali R5 z transportera ponoć tak samo nie do zajeżdzenia jak 300d , co do samej kultury no cóż silnik z busa szału to to nie robi ale 140 KM pcha do przodu , jeśli kupic 850 to tylko benzyne jeśli ktoś nie jeździł to nie wie jak brzmi 5-cylindrówka - adaptowana bez powodu nie została obecnie do super sportowego focusa ST :lol:

dodam , że 170KM 2.5 pali umiarkowanie i w mieście przy lekkiej nodze można zmieścic się w 10 l jak i na trasie w 11 -stu ale nikt nie każe szukać na każdej prostej 4-ki przy 150km/h

świadomie nie wspominam o T5 i T5R co niektóre firmy 10 lat poźniej zaczęły sprzedawać beznyny z turbo , więc co nie jeden może się jeszcze zdziwić na drodze

co do samej fury będzie o niebo lepiej wyposażona od W124 ( złośliwiec będę ale jak można było sprzedawać W124 z 4 biegową skrzynią i bez obrotomierza to do dzisiaj nie wiem i swego czasu równoroczne FSO było w std. lepiej wyposażone [zlosnikz] )

co do korozji nie ma prawa nic rdzewieć jeśli tak to chłopaki dorwali się palniczkiem ..

wg mnie najbardziej udany model volvo , polecałbym 850 od 94 po małym lifcie - mozna poznać głównie po kształcie tylnich lamp ( do 93 były całkowicie kwadratowe) lub S70 czyli 850 po sporym lifcie zmienili około 1400 części

największy problem , że większość aut ma ogromne przebiegi a jeszcze większy , że takich aut już się nie robi ... TIR , 3 drzewa , wycinka przez strażaków i nie chciał zardzewieć ... na marginesie 1 psażer miał złamane przedramię


Cześć wojtekr,

miło, że się trudziłeś żeby założyć konto i wziąć udział w dyskusji.

Jak tutaj trafiłeś i czym jeździsz ?

I dlaczego pominąłeś temat skrzyń automatycznych w omawianych modelach Volvo ? Użytkownicy i mechanicy mówią, że były lata świetlne za tymi z mercedesa. ;)

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 20, 2007 11:44 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 24, 2005 7:52 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Śląsk
yyy ten :) Temat nadal aktualny choć myśle o v70 pierwszej generacji (lata 97-00) oczywiście kombi + tdi + klimat (minimum ;) ) Obecnie mam terapie uspokajającą w 200D :D

_________________
Mieczysław W124 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 20, 2007 11:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
beet pisze:
Do 850tki szedl R5 2,5TDI z Audi

jesteś pewny na 100%, ze to jest z audi? bo mnie też się tak wydaje ale słyszałem dużo sprzecznych opinii a sam nie mam gdzie tego sprawdzić :roll:

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 21, 2007 1:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 07, 2004 7:42 pm
Posty: 158
Lokalizacja: Trójmiasto
BECKER pisze:
beet pisze:
Do 850tki szedl R5 2,5TDI z Audi

jesteś pewny na 100%, ze to jest z audi? bo mnie też się tak wydaje ale słyszałem dużo sprzecznych opinii a sam nie mam gdzie tego sprawdzić :roll:


Oczywiscie,że jest to silnik R5 zarówno z audi jak i volkswagena .Moj kolega ma taki model i jest bardzo zadowolony ;) .Pozdrawiam!

_________________
W123 CE - sprzedana
BMW 318i E-36
W202 C180
Octavia 1,9 tdi


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 21, 2007 1:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 23, 2005 10:08 pm
Posty: 170
Lokalizacja: Kłodzko,Stuttgart
Do Volvo 850 tdi szedł silnik z Audi i to ta lepsza wersja,czyli 140 ps

_________________
W123 250
W116 280SE
W126 420SE
W126 420SEC
313 CDI-ex
316 CDI Maxi SprintShift
319 CDI
W215 CL500


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 21, 2007 11:45 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 24, 2005 7:52 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Śląsk
A mam jeszcze pytanie: czy do 460 szedł silnik 1.9tdi z B4?

_________________
Mieczysław W124 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 21, 2007 1:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
GrześMoto pisze:
A mam jeszcze pytanie: czy do 460 szedł silnik 1.9tdi z B4?


Nein! powered by Renulaut [hihi] [zdziwiony]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 21, 2007 3:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Ci, ktorzy wypowiadali sie o Volvo zapomnieli dodac o rewelacyjnej zwrotnosci modeli "bez walu i skrzyni wchodzacej do polowy auta", ktora jest zreszta konsekwencja wspomnianej wyzej "filozofii". Zapewne w ramach tej wlasnie filozofii Volvo montuje gumowe odbojniki, ktore zapobiegaja ocieraniu opony bezposrednio o nadkole.

Dwa lata temu odwiedzil mnie nowiutkim wypasionym Volvo V70 moj brat. Skora, klima, automat, audio, navi - elekronika az kipiala. Tempomatu nie wolno bylo ruszac bo cos nie gralo i grozilo unieruchomieniem calego auta. Zrobilismy sobie wycieczke do Heidelbergu. Ja prowadzilem. Auto na polskich numerach wiec nie trzeba bylo sie przejmowac ograniczeniami na autostradzie. No wiec postawilem 200. Duzej predksoci faktycznie sie nie czulo. Wszystko bylo milo dopoki nie zaczelismy sie krecic po miejscowych serpentynach. Kazdy zakret to byla przygoda, az w koncu trafilismy na taki, ktory musialem pokonywac na dwa razy. Z naprzeciwka akurat jechal autobus miejski, ktory, jak juz sie wykaraskalismy, pokonal przeszkode elegeganckim, zamaszystym lukiem :) Jego pasazerowie to mieli chyba niezly ubaw... Wczesniej dziesiatki razy jezdzilem po tych zakretach blisko dwudziestoletnia Ascona i nie bylo zadnych przygod. Mieszkancy Heidelbergu tez jakos z tymi zakretami i waskimi uliczkami zyja...

Potem moj brat wracajac do Polski tak gonil ten cud techniki, ze sie przegrzal. A ze to byl Volvo z silnikiem Forda (czy oni buduja w ogole jeszcze jekies silniki samodzielnie?) to, zgodnie z filozofia tej z kolei firmy, "elektronika" odciela doplyw paliwa i kierowca z pasazerem musieli odczekac na pasie awaryjnym az auto sie ostudzi :)

Nowe Volvo, jak zreszta wszystkie inne samochody, to przerost formy nad trescia. Co innego stare Volvo 200, 300, 700 i 900: to byly samochody nie do zajechania. Toporne, technologicznie moze nie zawsze na czasie, wykonczenie raczej na poziomie Opla i spolki niz Mercedesa ale trwaloscia chyba go przerastaly. Ale co z tego? Czasy ida do przodu: pojawily sie samoloty, kokaina i Unia Europejska, ktora przestala tolerowac subwencje panstwa szwedzkiego i klienci, ktorzy nie chcieli placic za blachy porownywalne z tymi, z ktorych spawane sa czolgi :)

P.S.

Przypuszczam, ze gdyby konstruktorzy Mercedesa bardzo chcieli, to usuniecie "wału i skrzyni wchodzącej do połowy auta" jednak by sie im udalo, tak jak udalo sie jakies 60 lat wczesniej niejakiemu Citroenowi oraz dziesiatkom innych konstruktorow po nim. Najnowsza klasa C nadal ma konwencjonalny uklad napedowy...

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 21, 2007 8:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
nie zgodze się z Tobą co mówisz o zwrotności Vovlo, moja 740 zawracała na ulicy bez problemu a manewrowanie z przyczepą po ciasnych parkingach nie stwarzało większych problemów, jeżdżąc nim porównywałem skręty właśnie do MB bo oba auta mają super.

jeżeli chodzi o 2,5tdi to audi a vw trochę się różnią, nawet w T4 a LT 2,5tdi się różnią.

pozdrowionka ;)

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 21, 2007 9:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
BECKER pisze:
nie zgodze się z Tobą co mówisz o zwrotności Vovlo


Kielbikowi chodzilo chyba o 850tke i jej pochodne, ktore maja juz przedni naped i spooro gorszy skret ;) Moj ojciec do dzisiaj wspomina 740tke bardzo milo, a zwrotnoscia moglaby spokojnie konkurowac z W124. Zreszta mnie sie tez ten kaszalot podobal, niby projektowany od linijki, ale swoj urok mial.. :roll:

Pozdrawiam

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 21, 2007 9:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw mar 24, 2005 7:52 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Śląsk
MERCEDES 4 EVER pisze:
GrześMoto napisał:
A mam jeszcze pytanie: czy do 460 szedł silnik 1.9tdi z B4?


Nein! powered by Renulaut


seriös? :-?

_________________
Mieczysław W124 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 21, 2007 9:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
GrześMoto pisze:
MERCEDES 4 EVER pisze:
GrześMoto napisał:
A mam jeszcze pytanie: czy do 460 szedł silnik 1.9tdi z B4?


Nein! powered by Renulaut


seriös? :-?


ja wohl [zlosnik] a skąd miały silnik benzynowy np 1,7i itp itd. w tym takim niny cupe były montowane i w 460 chyba.Jeszcze jakies były ale nie wiem jakie.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 21, 2007 9:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
zgadza sie, chodzilo mi o samochody "bez walu i skrzyni wchodzacej do polowy auta", czyli modele od 850 wzwyz (serie 400 pomijam). Silniki 5-cylindrowe sa super - do dzis milo wspominam krotki epizod z Audi 100 - ale zdecydowanie za dlugie zeby je montowac poprzecznie, o rzedowych szostkach nawet nie wspominam. Stare Volvo sa ok... :) Tak samo jak stare Mercedesy, stare Saaby, stare Jaguary, itd... :) <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
MERCEDES 4 EVER pisze:
a skąd miały silnik benzynowy np 1,7i itp itd. w tym takim niny cupe były montowane i w 460 chyba.Jeszcze jakies były ale nie wiem jakie
Chodzi ci pewnie o 480? Wszystkie 400 mialy silniki Renault, zarowno benzynowe jak i diesela.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl