MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 8:59 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw sie 31, 2006 11:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
wpelczarski pisze:
Faktycznie Bukol przeoczylem wielka litere.. Kolega kubol jest "pisany" z malej. Mam nadzieje ze sie nie gniewasz :)

Nie ma sprawy [ok]

Cytuj:
Dobija niestety serwis, dostepnosc niektorych (!) czesci zamiennych, zwlaszcza do bardziej nietypowego modelu (np. skrzyniowy Traffic) oraz ich ceny... Ale nie chce juz podburzac wiecej nastrojow.

Nie no nie przesadzaj z tym podburzaniem. Z tym serwisem pewnie masz rację, ja takich problemów nie miałem, bo miałem auta typowe. Ale mam kolegę, który żyje z transportu. Ma Opla Movano i jak padł mu na gwarancji jakiś moduł, to czekał w ASO 3 tygodnie, a 3 tygodnie przestoju, to wielkie straty.

Cytuj:
Mnie osobiscie (oczywiscie jesli to kogokolwiek interesuje) bardzo podoba sie Laguna II w wersji kombi. Ma piekna linie, jezdzi miekko i cicho, do plastikow mozna przywyknac, nawet w srodku nie jest tandetna bardzo...

Taką właśnie mi ukradli. Ale taka cicha to ona znowu nie była. 16V są dość warkotliwe przy wysokich obrotach. Przy 140km/h moja 12 letnia BMW diesel jest znacznie cichsza, niż 4 letnia benzynowa Laguna [hehe]

Cytuj:
Mimo to wole starego mercedesa, choc pali nieraz drugie tyle, ma 3 razy wiecej lat i 5 razy mniej poduszek powietrznych...

Ja generalnie też, ale będę bronił francuskich mimo wszystko. Także mimo tego, że już Francuza nie kupię ;)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 01, 2006 12:10 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Z tym serwisem pewnie masz rację, ja takich problemów nie miałem, bo miałem auta typowe.

No pewnie. Do typowych aut francuskich znam przynajmniej jeden bardzo dobrze zaopatrzony sklep we Wroclawiu. Chlopaki tam znaja sie na rzeczy, maja w glowach sporo kombinacji w czesciach. Przyznam nawet ze do wspolczesnych normalnych modeli przecietnie psujace sie rzeczy mechaniczne nie byly nawet jakies upiornie drogie. Ale przykladowo do skrzyniowego traffica potrzebowalem kiedys klosz tylnej lampy, bo sobie odpadl w czasie jazdy i zaginal (odkrecil sie sam, 2 sruby).. Krzykneli mi 200zl i to na zamowienie, moze za tydzien bedzie. Wymienilem cale lampy na polskie z maszyn rolniczych, cena cos kolo 50zl za 2 kompletne lampy... Slawetna podpora walu napedowego tylko w ASO (choc panowie twierdzili ze Renault nie produkowal tylnonapedowego Traffica) 1500zl po tygodniu czekania.. Ciekaw jestem ile taka podpora kosztuje do MB kaczki?
Cytuj:
Ma Opla Movano i jak padł mu na gwarancji jakiś moduł, to czekał w ASO 3 tygodnie, a 3 tygodnie przestoju, to wielkie straty.

To chyba domena nowych aut. Jak padnie cos rzadkopadajacego to trzeba czekac niezaleznie od marki, tak mi sie wydaje.
Cytuj:
Ja generalnie też, ale będę bronił francuskich mimo wszystko. Także mimo tego, że już Francuza nie kupię

Zadziwiajace jest to, ze Francuzi, jako kraj dumny jednak jezdza autami rodzimej produkcji. Czyzby im sie nie psuly? :) Oczywiscie to tak polzartem :) Po moich przebojach sprzedaje w nowym sezonie moja Renault jak ja tylko doprowadze do stanu, w ktorym nie bede musial jej holowac zeby zechciala zapalic i kupuje starego MB kaczke, najchetniej 210 albo 208... I zaloze sie ze 90% problemow zwiazanych z niespodziewanymi awariami zniknie :)
Pozdrawiam!!!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 01, 2006 7:38 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Bukol pisze:
[R25 mówisz? Mi się baaardzo podoba, super kanapowóz. A jeżeli do tego jest to Baccara ... biturbo ... miodzio.


Biturbo pojawiło się dopier w safranie, w 25 była (mogła być) jedna spręzarka umieszczona za głowicami.


PS. Zapisuje się do klubowych miłośników francuzów. Historia rodzinna to R20 1.6, R21 2.0, R25 2.8 Baccara. Zdecydowana większość awarii to wynik działań podenerwowanych widokiem francuzów mechaników. Rozum im wtedy odbiera czy co? Za wszelką cenę chcą naprawiać tak jak by to był VW, niezależnie gdzie jest dana śrubka i jaki ma wymiar. W VW jest szesciokąt to torxa odkręcają płaskim i ich podenerwowanie na francuzy rośnie...

Pozdrawiam serdecznie

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 01, 2006 8:23 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
A wiedziałem, że jak wywołam R25 to się Janek odezwie, pozdrawiam serdecznie :)

Faktycznie biturbo to Safrane, a masz gdzieś zdjęcia tej waszej Baccary?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 01, 2006 8:45 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
u mnie R4, R19, Peugeot 405 GRTD, samochody wygodne, ergonomiczne, oszczędne silniki.
Rozwiązania konstrukcyjne i śrubki zupełnie inne niż w samochodach niemieckich, ale czy gorsze ?
Wszędzie albo torks, albo klucz 16 :) musiałem uzupełnić skrzynkę narzędziową.
Jedyne, co mnie zawsze zastanawiało to to, że części do aut francuskich były dwa, trzy razy droższe niż do np. VW, teraz nie wiem jak jest.
Silników z turbo nikt nie chce naprawiać, a jak się podejmie to krzyczy taką cenę, że głowa boli.
Acha no i w/w modelach rdza się dawała we znaki, ale podobno nowsze modele są wolne od tej wady.
I na koniec jeszcze jedno, nigdy nie mogłem przyzwyczaić się do uwalanego błotem koła zapasowego wiszącego w koszu pod bagażnikiem. :roll:

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 01, 2006 8:59 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
wpelczarski pisze:
kupuje starego MB kaczke, najchetniej 210 albo 208... I zaloze sie ze 90% problemow zwiazanych z niespodziewanymi awariami zniknie

I prawidłowo. Ale naprawde nieżyczę grzebania przy układzie hamulcowym ZGROZA!!!!!!!! mój ma ZALEDWIE 2400000Km i drugi silnik tylnik cylinderek od nowości [szalone] przewód hamulcowy przetarty....... tydzień szukania zacisk rozje.... Niemoże sie odpowietrzyć koszt nowego 500zł pompa hamulcowa 700zł ale lepiej dać 700zł i mieć spokój niż dac do regeneracji za 400 i mieć pompe rozwaloną. Ale i tak wole starego mb ponieważ przy nim awaria to rzadkość a przy francuzie (moje zdanie) bezawaryjność to rzadkość Pozdrawiam

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 01, 2006 9:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 13, 2006 11:00 am
Posty: 342
Lokalizacja: Rzeszów
No nie wiem jak wy, ale ja zawsze miałem zdanie a Francuzkach, że to są kobiety zadbane i eleganckie. Ale znajomy wrócił z miesięcznych wakacji we Francji i jak sobie żeśmy przy piwku dyskutowali na te tematy, to powiedział, że to jest nieprawda, owszem eleganckie to są, ale się nie myją tylko leją na siebie tony perfum. I jakoś tak czar prysł.

A tak wogule to witam i pozdrawiam wszystkich <br>Dodano po 46 sekundach.:<br> [pub]

_________________
W 124 200E 1990 Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 01, 2006 9:31 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Nie wiem jak wyglada pmpa hamulcowa w kaczce, ale ja kiedys w moim oplu kadecie regenerowalem pompe doslownie na chodniku (rozsypaly mi sie calkowicie sekcje, a do sklepu mialem 500m) i dalo sie.. Nie byla jakas przesadnie skomplikowana. Po "regeneracji" chodzila juz do konca bez zadnych problemow.
Co do cylinderka, najczesciej dosc latwo dojsc ktory to i co sie stalo. Gorzej z przetartym przewodem,choc to tez pewnie zalezy od skali uszkodzenia.
MercSwir mam pytanie. Nie miales problemow z resorami w swojej 207? Znajomy ma co prawda 310D (troche wiekszy tonaz) i mowil ze mu kilka razy chrupnal resor. Juz zaczal wozic ze soba taki drewniany kolek wyciety na wymiar, zeby wsadzic go pod wahacz i awaryjnie dojechac do warsztatu. Sama naprawa jakas skomplikowana nie jest - kowalska robota :)

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 01, 2006 9:35 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 05, 2006 7:56 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Gdańsk
kali pisze:
Acha no i w/w modelach rdza się dawała we znaki, ale podobno nowsze modele sa wolne od tej wady.


Taa ... bo taki 307 jest cały z plastiku :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 01, 2006 9:43 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 2:37 am
Posty: 1053
Lokalizacja: Radomsko / Łódź [ERA]
Nie cały tylko przednie błotniki i klapka wlewu paliwa, czyli to co w większości nowych aut [zlosnik]

_________________
S124 E28 1995r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 01, 2006 10:06 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
a ja tam kupilem rodzicom R19 i naprawde chwale sobie to wozidelko baaaardzo wygodne w miare oszczedne i do tego zdecydowanie mniej awaryjne od np Kijka :P natrzaskalem juz nim sporo km i naprawde jeszcze mnie nie zawiodlo ..brakuje mu wspomagania kierownicy i troche nadkole rdza bierze ale mimo to naprawde jestem zadowolony bo wydalem na nie 3500 zl :) Do tego pakowne jak cholera :D ( pakowalem meble porozkladane o dlugosci 2m i wlazlo bez problemu :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt wrz 01, 2006 11:08 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Bukol pisze:
A wiedziałem, że jak wywołam R25 to się Janek odezwie, pozdrawiam serdecznie :)
Faktycznie biturbo to Safrane, a masz gdzieś zdjęcia tej waszej Baccary?


Pozdrawiam i ja. Jakoś nie mogę sie do Ciebie dodzwonić ostatnio...
Zdjęcia może gdzies jakies mam, ale raczej przy okazji, bo specjalnej sesji nie miala.

A co do koła od spodu... To mi sie ten patent podoba. Sieg, błoto deszcz, a ja nie musze wyciągać wszystkich walizek z kufra, a potem wkładać tam mokrego i uświnionego koła pod nie. Rewelacja!

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 03, 2006 3:14 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob maja 13, 2006 2:14 pm
Posty: 365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
ktoś kiedyś powiedział:

"Są samochody... i są Mercedesy"

... no comment [zlosnik]

_________________
S210 E320 CDI Avantgarde 2000r.
W124 300D 1988r.
VW Golf II 1.6 + gaz
ex: W124, W201, W123 i wiele innych


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 03, 2006 1:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
wpelczarski pisze:
MercSwir mam pytanie. Nie miales problemow z resorami w swojej 207? Znajomy ma co prawda 310D (troche wiekszy tonaz) i mowil ze mu kilka razy chrupnal resor. Juz zaczal wozic ze soba taki drewniany kolek wyciety na wymiar, zeby wsadzic go pod wahacz i awaryjnie dojechac do warsztatu. Sama naprawa jakas skomplikowana nie jest - kowalska robota


Niewiem niemaiałem nigdy żdanych pęknięc resorów. Są już lekko zużyte bo jest przechylony na lewą stronę ale to da sie przeżyć:P [zlosnik] a możliwe ze pękają jak ładowność mesia jest 800kg a ładują po 2 tony [szalone] ja najwięcej wiozłem 1500kg

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 03, 2006 8:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 25, 2003 12:53 am
Posty: 438
Lokalizacja: Opole/Wrocław
Ocet pisze:
Bukol pisze:
[R25 mówisz? Mi się baaardzo podoba, super kanapowóz. A jeżeli do tego jest to Baccara ... biturbo ... miodzio.


Biturbo pojawiło się dopier w safranie, w 25 była (mogła być) jedna spręzarka umieszczona za głowicami.


PS. Zapisuje się do klubowych miłośników francuzów. Historia rodzinna to R20 1.6, R21 2.0, R25 2.8 Baccara. Zdecydowana większość awarii to wynik działań podenerwowanych widokiem francuzów mechaników. Rozum im wtedy odbiera czy co? Za wszelką cenę chcą naprawiać tak jak by to był VW, niezależnie gdzie jest dana śrubka i jaki ma wymiar. W VW jest szesciokąt to torxa odkręcają płaskim i ich podenerwowanie na francuzy rośnie...

Pozdrawiam serdecznie


Ohh R25 turbo to jest coś. Ale ponoć wir w baku robi niezły. Ja mam w swojej piekne welury i tyłka sobie nie usmaże na skórze, lecz gdy widze miesista skórę baccary to ...ahh szkoda pisac :)
W mojej historii miałem jeszcze R20 która nigdy nie przejechałem ani metra, za to R9 1.4 latała przez rok bez żadnej awarii, a oszczędzana nigdy nie była. Swego czasu zakochany też byłem w kolegi R11 1,4 turbo!!
Jesli chodzi o naprawy, to owszem mają swoje torxy, klucze 16 i 11. Ale jak się owe klucze posiada, to nie ma problemu. Czasami tylko wyzywam francuskich konstruktorów za ich pomysły ulokowania pewnych elementów w nadwoziu. Wymiana świec i kabli w mojej 25 zajmuje około 2,5godz. [szalone]
Ale i tak ją lubie :)

_________________
W123 280 E '77 "Merlin"
W123 250
W201 2.0 '85


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl