MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 4:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn lut 05, 2007 9:00 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Wodę można rozłożyć na elementy składowe na kilka sposobów. Jednym z nich jest zastosowanie wysokich temperatur. Nie mam czasu grzebać po podręcznikach i necie za tym, ale IMO 1000°C jeszcze będzie mało. Podwyższenie ciśnienia do nastu atm, to dodatkowa kwestia. Czy może na tyle przyspieszyć rozpad wody? Wątpię, ale również nie mam czasu jw. Natomiast takie rozwiązanie nie nadaje się to do przemysłowego pozyskiwania wodoru, gdyż momentalnie wejdzie on ponownie w reakcję z tlenem. I stąd opis metod "na skalę przemysłową".

Była i demonstracja praktyczna - kilka, a może już kilkanaście lat temu spłonął magazyn z farbami czy innym cholerstwem. W trakcie pożaru osiągnięta została temp. zapłonu aluminium (stelaże półek). To podkręciło temp. w ognisku do ca 3000°C. Efektem były piękne chmury płonącej mieszanki tlenu i wodoru, która powstała z rozpadu wody, jaką lali strażacy, a które to widoki (oczywiście wraz z odpowiednio dramatyczno-panikarskim komentarzem) udostępniła TVP.

Czy da z kolei radę osiągnąć w cylindrze warunki do odpowiedniego "częściowego spalania (...) w obecności pary wodnej (...) węglowodorów"? I żeby jeszcze spaliny nie były potem ekstra toksyczne. To chyba są kwestie, o które należałoby spytać prof. Jerzego Sędzimira.

Pozdr., sceptycznie nastawiony wookee.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 05, 2007 11:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Witam
Na tych fotkach co podałem kilka postów wyżej jest profesor Gulak i jego modyfikacja silnika 124ki 2.5D '86 , jak twierdzi ( co jest poparte jego testami ) silnik spala 5 litrów ropy i 3-4 litry wody na 100 km . Mój pomysł jest taki aby zamiast tej ropy zastosować olej roślinny , co daje kolosalne oszczędności w jeździe , ale według mnie ta instalacja wymaga chyba dopracowania bo :
1. należy w jakiś sposób bardziej dokładnie podawać odpowiednią ilość wody do tych rurek gdyż , taka jak było to zastosowane w instalacji Gulaka ( piszę to w oparciu o te fotki i trochę artykułów bo nie wiem jak to jest u niego teraz , może rozwiązał już jakoś ten problem ) zbiornik na fotelu niezbyt precyzyjnie aplikuje wodę do tych rurek ( jest to związane z prawem naczyń połączonych ) tzn. gdy zbiornik będzie poniżejpoziomu rurek to wody w rurkach nie będzie , a gdy będzie powyżej to woda może podejść tak wysoko że może znaleźć się w pojemniku na filtr powietrza :o . Po prostu trzeba zastosować jakiś sposób żeby np. dodatkowy zbiornik na wodę ( 10 - 20 litrów ) był w bagażniku a nas nic więcej nie interesuje , bo mnie się trochę nie uśmiecha wozić zbiornik na fotelu pasażera i co jakiś czas dolewać wodę żeby poziom był stale w miarę równy . Można by tu zastosować jakiś system np. jakaś pompa + elektrozawór odcinający wodę co jakiś czas .
2. Praca na wolnych obrotach , według mnie ta instalacja jest wykonana tak że non stop daje takie same dawki pary wodnej , co może nie być dobre gdy stoimy w korku i nagle dostaje się do kolektora ssącego zbyt duża ilość pary.

Pomysł z zasilaniem parą wodną można jak najbardziej przyrównać instalacji na OR , będą spełniać w autach swoją rolę jak będą dopracowane .

Kto byłby zainteresowany zakupem czegoś takiego to zapraszam na stronkę http://www.nte.com.pl/motoryzacja.htm gdzie jest pomysł prof. Gulaka już w wersji komercyjnej :)

A także artykuły o samym Gulaku :
http://www.slowo.com.pl/?dod=11&id=6721
http://www.i-kielce.pl/archiwum/2005/a2005.09.15.html

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 05, 2007 11:54 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Monter pisze:
Nie rozumiem..
Raz piszą że wpadł na pomysł na giełdzie a drugi raz jadąc nad morze..

http://www.i-kielce.pl/archiwum/2005/a2005.09.15.html

hehe, rzeczywiscie, male rozbieznosci w okolicznosciach Eureki :)
Gdzies mi sie zapodziala chyba trzecia wersja wydarzen, ktore naprowadzily Gulaka na wlasciwy trop. Otoz w skrocie, w czasie polucji nocnych czynnik wodnisty trysnal przez uchylone okno, odbil sie od latarni i przez grill mercedesa trafil w silnik. Reszta potoczyla sie blyskawicznie i mniej wiecej podobnie jak w poprzednich wersjach :)

A tak powaznie, z ta zamiana wody w wodor w czasie detonacji w cylindrze to chyba rzeczywiscie bujda. Rownie dobrze mozna dodac wody do paliwa (co niektore stacje namietnie robiaod lat) i wtedy mamy taki dopal ze hej..
Swoja droga, widzialem kiedys w TV w jakichs wiadomosciach informacje o tym, ze jakis taksowkarz zamontowal sobie w starym dieslu W115 magiczna instalacje na wode i dzieki temu spala mniej ropki... Zapewne byl to podobny patent, a zwazajac na wiek goscia, z polucjami nocnymi musial sie minac o jakies 40 lat conajmniej :)
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 05, 2007 12:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Cytuj:
A tak powaznie, z ta zamiana wody w wodor w czasie detonacji w cylindrze to chyba rzeczywiscie bujda.


czytając takie wypowiedzi , zawsze mi się przypominają podobne o olejach roślinnych , jakby to była bujda to przecież nie przeprowadzało by się znim tyle wywiadów , nie występował by co roku na zjazdach wynalazców swoją 124 , nie zainteresowała by się nim prywatna firma ( w końcu w to musieli włożyć garść pieniędzy , po prostu zainwestować ) , jakby to była bujda to nie opatentował by swojego wynalazku , w końcu zgłoszenie do urzędu patentowego też kosztuje kilka stów , fakt , możliwe że instalacja jest jeszcze nie do końca dopracowana ale idea sama już jest , teraz wystarczy trochę elektroniki itp. i będzie coś takiego jak instalacja na gaz IV generacji :)
ja jestem jak najbardziej za i może kiedyś podobne doświadczenia przeprowadzę u siebie , w końcu mam identyczny silnik :roll:

a co do tych różnych wersji powstania to pewnie każda z nich , oprócz tych polucji jest prawdziwa , i pewnie podał je w wywiadach ale prasa wybrała sobie te najciekawsze , w końcu jak ja czytałem ten artykuł to miałem wrażenie że opracowała go osoba która jedyne co robi z autem to tankuje na stacji :lol: .

pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 05, 2007 12:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 16, 2006 10:53 am
Posty: 368
Lokalizacja: Kraków
O ile dobrze pamiętam rozkład wody na wodór i tlen zachodzi przy temperaturze 8200 stopni C. Może w silniku zachodzi ten rozkład przy niższej temperaturze ze względu na ciśnienie?

_________________
Okulary przeciwsłoneczne


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 05, 2007 3:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Rownie dobrze mozna dodac wody do paliwa

Nie rownie dobrze. Bo nie woda jest potrzebna a para wodna.
Nie ma gwarancji, ze woda w paliwie zacznie wrzec przed wplynieciem
do cylindra.

takie rozwiązanie nie nadaje się to do przemysłowego pozyskiwania wodoru, gdyż momentalnie wejdzie on ponownie w reakcję z tlenem.

Ale to chhyba dobrze, nie? Wlasnie o to chodzi.
Kladziesz akcent na pozyskanie wodoru, a przeciez nie chodzi o jego pozyskanie, co spalenie, przez co wyzwoli sie dodatkowa porcja energii.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 05, 2007 5:03 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
holyfido pisze:
pprzez co wyzwoli sie dodatkowa porcja energii.


Skad niby ta dodatkowa energia ma sie wziasc? Musisz wlozyc tyle samo energii w rozbicie pary wodnej jak uzyskasz wyniku spalania powstalego z niej wodoru!!
Inna sprawa jest natomiast rozszezalnosc cieplna pary wodnej i powietrza - tutaj moze tkwic rozwiazanie tej zagadki.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 06, 2007 11:33 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Widzę, że ten wątek zaczyna momentami miewać sens. Skłaniałbym się ku hipotezie, że patent z wodą to nic innego, jak wykorzystanie wynalazku silnika parowego [takiego jak np w lokomotywach] wespół w zespół z klasycznym procesem detonacji mieszanki dieslowskiej. Odebranie części energii termicznej z komory spalania do przemiany fazowej i wykorzystanie powstałej energii kinetycznej jako dodatek mocy nie powstający ze spalania cieczy ze złóż kopalnych wydaje się genialny.

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 06, 2007 11:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 14, 2006 9:00 pm
Posty: 120
Lokalizacja: Kansas / Boat City
Właśnie tak !!!
TrickyKid trafnie określiłeś przebieg procesu- najprostsze rozwiązania są często najskuteczniejsze.
Ciekawe tylko, że skoro to takie proste i oczywiste to nie zasuwa na tym 99% społeczności taksówkarskiej. UE też mogłaby położyć trochę kasy na rozwój projektu- chyba że pomysł blokuje np. EXON czy inny AGIP.
To ze spiskowej teorii dziejów tyle.... [zlosnik]

Swoją drogą, powyższy proces powinien również zachodzić w silnikach benzynowych- może się tylko okazać, że ciśnienie w cylindrach jest za niskie i trzeba będzie podnieść temperaturę wtłaczanej pary do reaktora 8)


pozdrawiam i powodzenia

_________________
S124 2,3 TE + LPG '86 - Misia
W201 2,0 E '86 - Biały
Toyota Yaris 1,0 E '09 - Skośnooka kosiarka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 06, 2007 11:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
pabloxt pisze:
Swoją drogą, powyższy proces powinien również zachodzić w silnikach benzynowych- może się tylko okazać, że ciśnienie w cylindrach jest za niskie i trzeba będzie podnieść temperaturę wtłaczanej pary do reaktora 8)


Benzynowce wydzielają mniej energii termicznej. Natomiast woda to czynnik korozjogenny w silniku, i trzeba mieć tego świadomość. Dla ciekawostki dodam, że jeszcze gwałtowniej niż czysta woda odparowywuje wodny roztwór soli kuchennej :->

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 07, 2007 1:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 24, 2006 12:35 pm
Posty: 1219
Lokalizacja: Wrocław
Tak na prawde niewiele wiemy o postepach w tym temacie, nawet jesli zajeli sie nimi fachowcy z poparciem warsztatowym.. Bo jesli temat jest rzeczywiscie prosty (w co zwyczajnie nie wierze) to trzeba temat na tyle zamydlic, zeby na nim zarobic..
Bardzo mozliwe jest, ze w momencie wiekszego nasycenia mieszanki (w dieslu akurat chodzi o powietrze) para wodna, czyli w skrocie woda, silnik w sprzyjajacych warunkach uzyskuje wieksza sprawnosc. I mozemy tutaj tylko spekulowac, czy jest to efekt rozbicia wody na wodor i tlen a pozniej spalenia wodoru, czy schlodzenia komory spalania czy rozprezenia tych sladowych ilosci (w porownaniu z pojemnoscia skokowa) wody w czasie detonacji mieszanki... Moze rozwiazanie jest calkiem posrednie. Zobaczymy...

Najbardziej wierze jednak w to, ze prace nad alternatywnymi zrodlami napedu i paliwami trwaja od lat i nie ma nawet najmniejszych przeslanek ani checi finansowych gigantow do ich wdrozenia w zycie codzienne. Bo przeciez rezygnacja z ropy na rzecz wegla, drewna, elektryki czy wodoru spowoduje, ze przestana sie oplacac wojny w Iraku, cala infrastruktura wydobycia, przetworzenia i sprzedania ropy... Jesli sie inwestuje taka kase, to musi sie ona zwrocic, tak dlugo jak to tylko bedzie mozliwe..
Dlatego dziwi mnie krotkowzrocznosc (jesli nie slepota) ustawodawcow w Polsce, ktorzy widza chociazby w rzepaku zlo konieczne i szykanuja go jak tylko moga, robiac z uzytkownikow tego oleju zlodziei i bandytow. Dlaczego Niemcowi w czasie wojny oplacalo sie robic benzyne z wegla, ktorego w zaglebiu Ruhry i u nas bylo i nadal jest od metra? Przeciez wujek z ameryki nie sprzedawal mu ropy w promocyjnych cenach.. Dlaczego nie wykorzystac paliw nuklearnych do produkcji czystej energii wykorzystywanej pozniej do napedu pojazdow cywilnych zamiast do prowadzenia wojen?
To jest temat rzeka jak widzicie.. zaczyna sie na glupiej wodzie a konczy w miejscu gdzie szary zjadacz benzyny nie ma szansy siegnac reka przez cale swoje zycie... Przykre, szare, ale prawdziwe...
Pozdrawiam!

_________________
Wojtek P. (Borys)
--------------------------------------------------------
'92 MB 124 260E Lalunia - automat, gaz, poducha, elektryka
'94 BMW R1100GS Balbinka, '95 Honda NTV 650 Honoratka, '60 Awo 425S
ex - '88 MB 124 200TD


Na górę
Post: ndz paź 31, 2010 9:12 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr sty 02, 2008 9:50 pm
Posty: 23
Lokalizacja: Poznań
Odświeżam temat bo doktor Gulak się uaktywnił. W najbardziej poczytnym dzienniku w Polsce, dnia 28 października 2010 r. ukazał się artykuł o naszym wynalazcy.

Więcej informacji i galeria zdjęć:
http://www.fakt.pl/Wymyslilem-auto-na-wode-,artykuly,86308,1.html


Na górę
Post: ndz paź 31, 2010 12:37 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Temat wiecznie zywy

ps. w silnikach morskich od lat jest stosowany wtrysk wody razem z mazutem http://www.knvts.nl/S&W%20archief/Direc ... essels.pdf

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: ndz paź 31, 2010 12:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
http://www.rbracing-rsr.com/waterinjection.html

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw mar 10, 2011 1:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn maja 28, 2007 9:21 pm
Posty: 37
No dobra jak znalesc p.GULAK jak sie z nim skontaktowac, chce zalozyc takie cos do w115 i bede jezdzil.
Zplace mu niech to zamontuje.
Szukalem duzo i nigdzie nie znalazlem nic oprocz tego ze z Kielc


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl