MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 3:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 1:58 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Sebian pisze:
broń Was Boże od zakupu Xeramica - to świństwo naprawdę zamarza w bagażniku


Zamarza czy tylko żeluje? bo jak tylko żeluje to nie oznacza to, że jest do luftu. Wystarczy poczytać instrukcję na odwrocie gdzie jest napisane, iż z uwagi na duże skoncentrowanie środka może on żelować w niskich temperaturach.

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 9:32 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Żeluje, a to oznacza (i jest potwierdzone), że powoduje gluty w baku, a nie bardzo zapobiega wytrącaniu się parafiny [szalone] Użyłem Xeramica tylko raz w duże mrozy w zeszłym roku i wcale nie polepszyło to kondycji mojego motoru. To było ostatnie wlanie tego czegoś do mojego baku.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 11:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 22, 2003 8:20 pm
Posty: 216
Lokalizacja: Nowa Dęba Podkarpacie
A ja słyszałem że dobrym środkiem jest też czysta nafta np. oświetleniowa. Ponoć bardzo dobrze działa i nie jest droga, co wy na to.

_________________
Andrzej
Chrysler Grand Voyager LX 3.8 AWD 99/00'
MB W210 E230 96'
ex MB W123 300TD 82`TAXI
ex Fiat CC 700


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 12:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Andrzej pisze:
A ja słyszałem że dobrym środkiem jest też czysta nafta np. oświetleniowa. Ponoć bardzo dobrze działa i nie jest droga, co wy na to.


Nafta dziala dobrze i jest polecana jako dolewka do ON w poradnikach i ksiązkach i również Pb w odpowiedniej proporcji do temperatury,ale tych proporcji już nie pamiętam jednak trzeba wiedzięć przy tym, że silnik będzie słabszy im będzie więcej dolanej nafty i Pb..jednak najlepszym rozwiązaniem nie zmiejszającym mocy silnika jest dolanie specjalnego dodatku do ON.jest to pewne i sprawdzone.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 12:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 06, 2006 7:27 am
Posty: 140
Lokalizacja: Biała Podlaska
Fakt nafte bardzo sobie chwalą ruscy, co do wlewania Pb to też niby dobre a wlewac tak mniej więcej chyba 3-5 litrów na cały bak.Ja swojego mesia wczoraj postawiłen na koła, wymieniłem filtry dwa, zalałem ropki z jakimś tam ponoć dobrym preparatem no i wczoraj se elegancko śmigałem, palił też dobrze po takich ciut dłuższych postojach 3-4 h, ale dzisiaj rano wsiadam do niego a on niebardzo chce odpalić ale w sumie akumulator coś niebardzo dawał też rady, narazie go ładuje to może uruchomie jeszcze autko.

_________________
w123 ' 78ex
w124 200D '92 NEW!! :]
vw passat b3


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 12:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
veedo pisze:
Fakt nafte bardzo sobie chwalą ruscy, co do wlewania Pb to też niby dobre a wlewac tak mniej więcej chyba 3-5 litrów na cały bak.Ja swojego mesia wczoraj postawiłen na koła, wymieniłem filtry dwa, zalałem ropki z jakimś tam ponoć dobrym preparatem no i wczoraj se elegancko śmigałem, palił też dobrze po takich ciut dłuższych postojach 3-4 h, ale dzisiaj rano wsiadam do niego a on niebardzo chce odpalić ale w sumie akumulator coś niebardzo dawał też rady, narazie go ładuje to może uruchomie jeszcze autko.


Witam kolegę z Białej PodlASKIEJ.U mnie rano było 24 na IV p a ile u Ciebie?Dlatego pewnie kłopocik z odpalką.A propos Pb do ON to kiedyś kiedy nie znano dodatków zimowych zalecano przy duzych minusach proporcje do 50/50% On/Pb.jakbyś mial dostęp do ksiązki "sam naprawiam W123" to jest tam to opisane.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 1:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 06, 2006 7:27 am
Posty: 140
Lokalizacja: Biała Podlaska
A niewiem ile u mnie było bo niemam termometru :) ale napewno cos koło 25, takowej książki niemam i niewiem nawet kto ma ale napewno se kupie w najbliższym czasie, bo mam zamiar w swoim autku sam grzebać to troche nauki sie przyda a 123 mam od niecałego miesiąca. Właśnie wyczytałem, na jakiejś stronie o tych proporcjach Pb z ON przy około -30 stować 50/50 %. Jeżeli będe miał dalej trudności z odpalaniem to pewnie tak zrobie a sprawdzić (może) niezaszkodzi

_________________
w123 ' 78ex
w124 200D '92 NEW!! :]
vw passat b3


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 7:40 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Wydawnictwo Komunikacji i Lączności sprzedaje ksiazk o MB W 123 za 45 zł i warto kupic, chociaż ja kiedyś miałem wydanie 2 tomowe tego modelu bodajże wyd.Auto -super ksiązka.wszystko pokazane i opisane od podstaw.
Tu link do WKL http://www.wkl.com.pl/oferta.php?kd=1&str=10&dzial=1

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 8:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
A co do zimowej ropy, to znajomego przyjaciel jeździ TIR'em po całej Rosji. Zapala go na jesieni, a gasi na wiosne :lol: :lol: :lol: Ich sposób na podgrzanie ON - wpuszczaja jakąś specjalną żarówkę do baku i jazda [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 10:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 04, 2005 5:03 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Wilno
Ricco-HoldingPL pisze:
A co do zimowej ropy, to znajomego przyjaciel jeździ TIR'em po całej Rosji. Zapala go na jesieni, a gasi na wiosne :lol: :lol: :lol: Ich sposób na podgrzanie ON - wpuszczaja jakąś specjalną żarówkę do baku i jazda [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


sorry ale sie nie zgodze.... uwazam ze rosyjska ropa zimowa jest o wiele razy lepsza niz nasza lub polska... ( wiem cos o tym bo i ojciec i tesc woza kwiaty dla rosji ) po drugie sam jezdze na bialorus tankowac diesla do swej Audi 2.5 TDI i NIGDY NIC NIE DOLEWAM i to mi odpala bez problemow, pracuje tez dobrze i nie ma mowy o zamarzaniu w filtrze.... chyba jednak rosjanie i bialorusini maja lepsza zimowa rope niz my bo pare moich przyjacieli maja zatkane filtry parafina a oni tankuja na tych samych LUKoilach i STAToilach ......


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 10:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 06, 2006 7:27 am
Posty: 140
Lokalizacja: Biała Podlaska
Ja też tankuje ostatnio ruską ropę no ale niestety przy takich mrozach mój samochód niedokońca działa prawidło, w końcu go dzisiaj odpaliłem po doładowaniu akumulatora, jeździłem cały dzień i było dobrze, tylko w pewnym momencie pod wieczór już jak gdzieś jechałem jeszcze to powoli zaczął tracić moc ale niezgasł jak się stało kilka dni temu, podusił się troche ale w końcu odzyskał moc(a myślałem że juz stanie bo ledwo jechał 30 km/h) a czy lepsza jest od naszej to ja niejestem pewnie co do tego, chodz to jedno i to samo bo nasza też jest ze wschodu tylko uszlachetniają ją chyba. To zależy też od samochodu czy bedzie jeździł czy nie, kumpel ma A4 1.9TDI i mu też elegancko śmiga a tankuje chyba tylko na Orlenie, mamuśka ma passat 1.9TDI i na ruskiej "jeździła" bo od 2 dni stoi i nieda rady ruszyć na zaciąg odpalił ale po jakimś czasie stracił moc i padł

_________________
w123 ' 78ex
w124 200D '92 NEW!! :]
vw passat b3


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 10:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 04, 2005 5:03 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Wilno
wiecie ..ale to jeszcze zalezy czy do tej ruskiej ktos czegos nie dolal .....ja trzymam sie zdania ze na PRAWDZIWEJ rosyjskiej ropie na 100% bede jezdzil dobrze ;) :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 22, 2006 11:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 06, 2006 7:27 am
Posty: 140
Lokalizacja: Biała Podlaska
też prawda bo tam na każdej stacji różnie może być, kumpel pare dni temu tankował i pytał sie ruskiego czy niezamarznie mu ropa a on do niego -jak niedolejesz benzyny to napewno :) :)

_________________
w123 ' 78ex
w124 200D '92 NEW!! :]
vw passat b3


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 7:30 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Dzisiaj -22 i ON z dodatkiem Xeramic zaplil po 3 grzaniach (orewencyjnie bo jedna sesja trwala chyba ze 40 sekund). Silniczek stary 240D o przebiegu okolo 400kkm.

Berlingo zas padlo :-(((
Podpialem 240TD do baterii i po 10-12 minutach zalapalo.

Poszukam tego skyCUSTAM.

Testowalem Xeramic z OR.
Czysty ORprzy -18 w lodowie byl staly.
OR i Xeramic w stosunku 1:100 mail stan kisielku dopiero po ugotowaniu, czyli plynny acz gesty. Cus to jednak daje. Napewno wymiata wode z baku i parafine ze wstepnego. Sprawdzilem.

Pozwala zapalic 300TD z ON w stosunku 1:1 z woda. Fotke paliwa ze stacji w Nowym Saczu zapodam wieczorkiem.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 23, 2006 7:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Wolf_777 pisze:
Ricco-HoldingPL napisał:
A co do zimowej ropy, to znajomego przyjaciel jeździ TIR'em po całej Rosji. Zapala go na jesieni, a gasi na wiosne Ich sposób na podgrzanie ON - wpuszczaja jakąś specjalną żarówkę do baku i jazda


sorry ale sie nie zgodze.... uwazam ze rosyjska ropa zimowa jest o wiele razy lepsza niz nasza lub polska... ( wiem cos o tym bo i ojciec i tesc woza kwiaty dla rosji ) po drugie sam jezdze na bialorus tankowac diesla do swej Audi 2.5 TDI i NIGDY NIC NIE DOLEWAM i to mi odpala bez problemow, pracuje tez dobrze i nie ma mowy o zamarzaniu w filtrze.... chyba jednak rosjanie i bialorusini maja lepsza zimowa rope niz my bo pare moich przyjacieli maja zatkane filtry parafina a oni tankuja na tych samych LUKoilach i STAToilach ......


Chodziło o to, że oni ich wogóle nie gaszą, :lol: bo jak nie jadą, to grzeją sobie kabinki i bez sensu jest gasznie. Tylko mnie zdziwiło/śmieszyło, że aż tyle bez gaszenia chodzą.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl