MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz wrz 07, 2025 5:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt gru 16, 2005 11:52 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
W porównaniu z dwusuwem (do tego lekkim), ze startu? Nowomodne diesle tak, ale tym starej generacji i siedem turbin mało.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 17, 2005 12:03 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
wojz pisze:
W porównaniu z dwusuwem


O tym pojecia nie mam nawet zielonego :oops:

A co do nowomodnych "ropniaków" to, gdy są odpowiedniej produkcji ( czytaj niemieckiej) mało które auto ma z nimi szanse( naturalnie musi być też tejże produkcji. A co do "rolling startu" to benzyniaki idą w odstwkę od razu. Miałem okazję przekonąć się co robi nowa BMW serii 5 i 3litrowym silnikiem disla biturbo. Wooooooosh i tyle ją widzieli :) Marzenie...

A spowrotem na ziemi, dziwię się ze najmocniejszy disel Benza( w w 123) dostałby łupnia od Warborghini, z całym szacunkiem, ale...Chyba kończyć nie muszę. Czyli dwusuw, tak?

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 17, 2005 12:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
Radunio pisze:
dziwię się ze najmocniejszy disel Benza( w w 123) dostałby łupnia od Warborghini

a ja sie dziwie nie mniej, choć turbiny brakuje...
to dwusuwy Warczyburga to takie rakiety?? ;)
jesli ma byc spelnione kryterium prostoty silnika to oczywiscie diesel, jesli dynamiki + ekonomiki jakas mala benzyna+LPG

a w odpowiedzi na pytanie zadane przez inicjatora tego wątku, to dieslowskie silniki MB przeszły modernizacja z I serii na II (czyżby rok 79?) i tak 240D - z 65 źrebaków 72, 300D - z 80 do 88 czyniąc go istnym star-trekiem [zlosnik] (trzeba uważac jak sie operauje pedałem gazu zeby nie zostać na samych felgach, ale poza tym jazda przyjemna).

pozdrawiam,
Nimnod

_________________
RIP MB W123 300D 1981
RIP SAAB 9000 3.0V6 1994
hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 17, 2005 12:24 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
nimnod pisze:
a ja sie dziwie nie mniej, choć turbiny brakuje...
to dwusuwy Warczyburga to takie rakiety??

Cały czas mówię o starcie - dwusuw przy ruszaniu to naprawdę rakieta [cool] . Miałem trzy trabanty, ostatnich dwóch pozbyłem się całkiem niedawno (właściwie to ojciec miał taką tekturową fazę :lol: ).
Dwutakt to: duża moc, takie samo spalanie [zlosnik] , mała waga, prosta budowa i niska trwałość. Do tego jest tani w produkcji.
Ale to nie o tym wątek :P

nimnod pisze:
dieslowskie silniki MB przeszły modernizacja z I serii na II

Zwiększenie mocy silników w W123 & zmiany serii nie można ze sobą wiązać - te zmiany zachodziły NIEZALEŻNIE od siebie.
Możliwa jest konfiguracja auta pierwszoseryjnego z mocniejszą jednostką (ja tak właśnie mam - co ciekawe, następna w kolejności wyprodukowana dwieścieczterdziestka jest juz reprezentantką serii II ;) ).


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 17, 2005 12:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 6:13 pm
Posty: 331
Lokalizacja: Pruszków
Co do tych startów, to mogę wam podać dane silnika 353.0 - tego słabszego, były jeszcze 353.1 o mocy 50 KM (taki ja mam) ale resztę jego danych mogę podać jutro.
A więc warb ze słabszym silnikiem osiąga 45 KM przy 4200 obr/min i moment max 100 Nm (10 kGm) przy 2900 obr/min. Dodając do tego małą masę 900kg i szybkość wkręcania się silnika na obroty (lżejszy wał, niższa kompresja i brak rozrządu tworzy z niego dość żwawe autko. Niech ktoś poda dane najmocnieszego diesla (ja nie mogę znaleźć) chyba tego 125konnego to porównamy. Chyba, że ktoś z takim mercem jest gotów sprawdzić to empirycznie :D
Acha, jako ciekawostkę mogę podać fakt, że Czesi do wsykłego bloku 353 dospawali jeszcze jeden cylinder i taki czterocylindrowy koszmar konstruktora osiągał ok 120km z 1300ccm pojemności. Seryjne dwusuwy były rasowane do rajdów do około 90-100km z litra.

_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 9:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 21, 2004 11:00 am
Posty: 464
Z turbiną:
300DT, czyli OM617.952
moc max. 125 KM przy 4350 obr/min
moment max. 250 Nm przy 2400 obr/min
Spalanie pewnie powyżej dychy? (w trasie) - nie wiem, nie miałem, może ktos coś wie na ten temat

Wolnossący:
300D, czyli OM617.912
moc 88 koników przy 4400 (przed modernizacją 80)
moment 172 przy 2400
Spalanie w trasie ok. 8? - jw. [zlosnik] [zlosnik]

Po modernizacji zmieniła się tylko moc max. czyli podniesiono moment w wyższym zakresie obrotów. Moment max pozostał bez zmian.

Dodam, że 240 D ma 72 koniki (wcześniej 65), a moment wynosi 137 Nm. Masa własna bekolota ok. 1300 kg.

_________________
Przemek
Ex: 123 240D, Volvo 945 D24TIC, Opel Monterey 3,1D, John Deere 2140 (1986)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 10:57 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
czytając ten wątek przez chwilę myślałem że pomyliłem forum i jestem na forum BMW albo golfa GTI. ciągle jakieć cyferki i nawet cos o zwijaniu asfaltu... mercedesem(nie twierdzę że nie daje rady, ale PO CO TO ROBIĆ???) a teraz jeszcze porównanie z wartburgiem i trabantem.... może porozmawiajmy jeszcze o jakiś modnych krojach dresów ja widziałem takie wypasione z sześcioma paskami i specjalnymi uchwytami na łańcuchy...

wiem że 2,3 jest nowszy od od 2,5 ale ma tylko 4 cylindry co powinno zakończyć to porównanie szczególnie jak chcesz kulać na gazie. to jak bym porównywał M110 z golfem GTI lub w/w wartburgiem miałem golfa III i to może i dobre auto ale proszę nie porównujcie go z mercedesem, no może z bayby benzem.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 11:37 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Sokol pisze:
teraz jeszcze porównanie z wartburgiem i trabantem....
Przeczytałeś wątek i nie wiesz skąd się ono wzięło? Cóż...., pomogę, bo przypadkiem to ja je spowodowałem. Otóż kolega Sikor jest posiadaczem pojazdu marki Wartburg (i prawdopodobnie nawet się nim zwykł poruszać), a w chwili obecnej zastanawia się nad kupnem W123, tylko jeszcze nie wie, na jaki silnik się zdecydować. Napisałam, że diesel (byle nie zajechany trup), poza mułowatością - wad nie ma (jak dla mnie) - stąd uniesiony kciuk w pewnym czytelnym dla większości osób geście. A i owa mułowatość jest do zniesienia, jeno kogoś przyzwyczajonego do zrywnego auta, z początku nieco irytować może (stąd moja uwaga o mierzeniu się z Wartburgiem)
wojz pisze:
Sikor pisze:
będę się raczej rozglądał za dieslem

Sikor pisze:
chciałbym mieć zapas mocy pod pedałem

123D, jaki by dobry nie był, z wartburgiem spod świateł nie próbuj się mierzyć ;). Pod tym względem sztutgardzkie diesle mocno Cię rozczarują. Ale tylko pod tym [ok]


Sokol pisze:
może porozmawiajmy jeszcze o jakiś modnych krojach dresów

Wątki odzieżowe też się pojawiały, chociażby tutaj można napisać o swoich preferencjach („ubraniowych” [zlosnik] ) - przeciwskazań brak.

Sokol pisze:
myślałem że pomyliłem forum

Być może, być może........

Dziękuję za uwagę, EOT. [szalone]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 12:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 8:34 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Die Freie Stadt der Danzig
moja wypowiedź o zwijaniu sie z asfaltu mam nadzieję została prawidłowo odczytana z przymrużeniem oka ;)
Sokol, jestem więcej niż przekonany ze dla wiekszosci uzytkowników tego forum, a wlascicieli starszych MB moc i przyspieszenie nie jest najważniejszym kryterium, gdyż gdyby tak było nie jezdziliby samochodami ze Stuttgartu, a wlasnie chocby Bawarkami.
Jesli jednak mialoby się okazać ze się myle co do tej wiekszosci, to moge uscislić ze wypowiadam sie w takim razie tylko w swoim imieniu i moj pojazd dostarcza mi wystarczajacej dynamiki, zas to co cenie w nim najbardziej to komfort, bezawaryjnosc (no, drobne wpadki można wybaczyć ponad 20-letniej Pani).
Kierowca dwusuwa pyta o silniki, wiec naturalnie moment i liczebnosc stajni są równiez parametrami silnika, jakie MOŻE wziąć pod uwage.
Na mysl, mi z kolei przychodzi mój znajomy, który nosi sie z zamiarem kupna swojego pierwszego samochodu, dysponując ograniczonymi środkami zdecydowal sie na wehikuł z okolic poczatku lat '80-tych.
Moja zyczliwa podpowiedz to oczywiscie W123, ogladamy ogloszenia i co? I okazuje sie ze moc, pojemnosc nie jest zupelnie wazna dla byc-moze-przyszlego-wlasciciela-MB, jedynie ekonomika jazdy, wiec wybor pada na najslabszy 200D.
PS. Jesli tylko zakup sie uda, oczywiscie przyciągne czlowieka na spot [oczko]

Pozdrawiam,
Nimnod

_________________
RIP MB W123 300D 1981

RIP SAAB 9000 3.0V6 1994

hooz next?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 6:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
zgadzam się z kolegą z pod Gwiazdy w 100%
rzeczywiście mogłem was poddenerwować ale przyznam że jakoś ciężko mi się czyta na forum mercedesa "test" porównawczy mercedesa z wartburgiem. jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam. :oops:


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 7:01 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Sokol pisze:
rzeczywiście mogłem was poddenerwować
Ostatnio było trochę nerwowo, więc reakcje na niektóre uwagi mogą być jeszcze nieco gwałtowne ;) [pub]

Sokol pisze:
jakoś ciężko mi się czyta na forum mercedesa "test" porównawczy mercedesa z wartburgiem

Pewnie jeszcze niejeden pomysł, jaki się tu pojawi, nas zaskoczy [hehe]

Sokol pisze:
jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam

Spoko. Ja też, za moją reakcję [oczko] .


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 9:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
idą święta, żona wydaje fortunę na prezenty :prezentx:, do tego zbliża się koniec roku więc nerwówka w robocie..... ale co tam jest dobrze :lol: :lol: :lol:


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 10:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 15, 2005 6:13 pm
Posty: 331
Lokalizacja: Pruszków
A ja wam przypominam, że warb to tez "mercedes" :D Tylko zza żelaznej kurtyny ;)

_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 18, 2005 10:50 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Witaj na forum [usmiech] Koledzy trochę już się rozpisali - ja jednak podejdę do sprawy bardziej na wesoło [oczko] Idąc tokiem Twojego rozumowania oraz w nawiązaniu do Twojego podpisu...

Sikor pisze:
Czerwone są szybsze!


... kup sobie czerwony samochód [zlosnikok] Osiągi będą na pewno lepsze [oczko] Wnętrze też może być w tym samym kolorze [oczko] Mam nadzieję, że się nie obrazisz [usmiech] Miłego dnia i jeszcze raz: WITAJ! [cool]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 19, 2005 9:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 31, 2005 8:44 am
Posty: 149
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
sikor pisze:
A ja wam przypominam, że warb to tez "mercedes" Tylko zza żelaznej kurtyny

To prawda, to było natrwalsze i najlepiej wykonane auto "za żelażną kurtyną" nie licząc silnika, ale taka już przypadłość dwusuwa (nie smarujesz nie jedziesz). Za to można w ciągu jednego popołudnia przy pomocy śrubokręta i młotka można zrobić sobie w garażu prawdziwą wyścigówkę, która osiagami może zaskoczyć rzeczywiście nie tylko w123 w różnych odmianach, ale i różne inne samochody nawet te kreowane przez marketingowców na sportowe.
A wracając do tematu jak znasz się na mechanice to wiele cię w tym aucie nie zaskoczy, przy stosunkowo tanich częściach koszty eksploatacji sprowadzisz do bardzo rozsądnego poziomu. Co do ceny, to trudno będzie coś rozsądnego upolować za te pieniądze i musisz się liczyć, że trzeba będzie to kwotę szybko podwoić i to koniec nie będzie, chyba że będziesz miał sporo szczęścia albo auto potraktujesz tylko jako urządzenie, które ma cię przewieźć z miejsca na miejsce. Bo jeśli jego prezencja ma robić wrażenie na co wrażliwszych na piękność osobnikach to będzie ciężko. A co do silnika to uważam, że jak gwiazdka nie w formacie S czy coupe to tylko z dieslem, chociaż mam benzyniaka a to z prostego powodu: trudno jest kupić diesla w przyzwoitym stanie za rozsądne piniądze, dwudziestokilkuletni diesel z przebiegiem poniżej 500 kkm to biały kruk, a przy cenie o jakiej ty myślisz to nawet i siedmiocyfrowy może być regułą. Na koszty paliwa nie ma co patrzeć bo w tym kraju ten temat jest nieobliczalny i w jednym miesiącu korzystniej wypada LPG a w drugim ON.

_________________
W123 200 '81 manual


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl