MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr cze 18, 2025 12:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 113 14 15 16 1726 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 5:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 11, 2007 3:56 am
Posty: 54
Lokalizacja: Ostrów Wlkp/Poznan
serdecznie dziekuje koledze *beczka* za ten plik bo rozumiem, ze od niego dostalem paczke na meila.hmmm.... artykuł robi wrazenie i dal mi do myslenia.jest chyba jeszcze jeden mit, który nalezało by wytłumaczyć. czy prawda jest, ze na oleju syntetycznym cisnienie oleju jest mniejsze????????

_________________
w123 230ce 84' "nadzieję dał mi Bóg, matka miłość, ojciec siłę" ale gwiazdę kupiłem sobie sam hehe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 11:43 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
to i ja bym poprosił ;) artek90210@wp.pl

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 13, 2008 9:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:05 pm
Posty: 248
Lokalizacja: T-Z
raja86 pisze:
czy prawda jest, ze na oleju syntetycznym cisnienie oleju jest mniejsze????????

Zależy na jakim syntetycznym oleju w stosunku do jakiego oleju mineralnego i przy jakiej temperaturze.
Jeśli porównamy olej 15W40 mineralny z 5W40 syntetycznym w temperaturze pracy (ok. 100stC), to oba oleje powinny "produkować" podobne ciśnienie. Powyżej 100stC olej syntetyczny będzie wolniej "tracił ciśnienie" niż olej mineralny, a więc olej syntetyczny będzie wykazywał wyższe ciśnienie.

Pozdrawiam.

_________________
S124 250TD 1990 Almandinrot
S124 E300 Diesel 1994 Azuritblau
W201 190D 1993 Almandinrot
W201 190D 1993 Signalrot
Ex: S123 300TD, S124 E300 Diesel, S124 E220 x 2, S124 300TE-24, W124 250D, VW 1302, VW 1200, BMW E39 523iA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 15, 2008 5:37 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob kwie 05, 2008 10:45 pm
Posty: 14
A ja się zastanawiam czym prócz mitami uzasadniają swój wybór przeciwnicy lania syntetyków do starych silników.

Przecież obecnie w oleju 5W40 i 15W40 liczba zasadowa TBN (odpowiada za właściwości myjące) jest podobna, a lepkość oleju przy 100C jest z założenia taka sama. Więc obala to 99% mitów Panów Kaziów z Polmozbytów.

Tak więc dlaczego boicie się lać dobry olej do silnika?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 25, 2008 10:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 8:23 pm
Posty: 66
Numer GG: 2356714
Lokalizacja: Lublin
no dobra ale jak to jest ze starszymi motorami bo widać chyba wszyscy, którzy polecają syntetyki/półsyntetyki to użytkownicy co najmniej w124 i to nie koniecznie diesli.
Moje pytanie więc dotyczy samochodu typu mój w123 1977r. 200D czyli 615.940, na liczniku 279 000, nie wiadomo czy oryginalny czy po którymś remoncie, ale chodzi ładnie, dźwięcznie, nie "klekocze", po nagrzaniu wręcz ładny metaliczny warkocik..hmmm za daleko zajechałem, w każdym bądź razie suchy, coś się poci ale tylko przy połączeniu z pompą wtryskową i gdiześ tam na dole małe coś, zero problemów z odpalaniem, ciśnienie oleju fabryczne, jednym słowem kondycja bdb. więc chyba przebieg prawdziwy.
No i pytanie na temat półsyntetyka, czy do czegoś takiego jak diesel z 1977 można nalać ? czy lepiej jeździć dalej na mineralnym, czy jest jakiś sens zmiany? było pisane i filmie olejowym ale czy to dotyczy diesli, gdzie obroty są przecież mniejsze. Może by ktoś się wypowiedział z doświadczeniem po przejściu przy podobnym silniku?
Dobrze, gdyby ktoś się wypowiedział fachowo i rzeczowo a nie, że w swoim w201 przeszedł i jest ciszej lepiej...
Tak na prawdę to ja bym raczej nie zmieniał ale jestem ciekaw czy ktoś ma jakieś dobre argumenty przy takim 200D, tak poza tym jak to było z tymi w115, które robiły rzekomo rekordowe przebiegi, a ten co zrobił 4,6 mln tego greckiego taksówkarza, nie sądzę, żeby lano do diesli syntetyczne oleje więc przy tych starych chyba trzeba zostać przy mineralu nie?
po 2, co sądzicie o markach typu Esso, Elf, czy jakieś takie trochę mniej znane? bo mój ojciec lał takie rzeczy do Poloneza '89 i jakoś w chwili sprzadawania-190 000km silnik jeszcze się nie nadawał do remontu, nie wiem ile jeszcze pojeździ, ale nie przeciekał specjalnie, chodził ładnie.
z góry dzięki, pozdrawiam szczególnie właścicieli w123 i w115 :D
P.S. tak poza tym to jestem nowy co widać i chyba jestem winny zaprezentowania się razem z moim czerwonym krążownikiem, którego niedawno posiadłem, postaram się zdobyć na to czas...za jakiś czas...

_________________
w123 200D '82 - signalrot


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 29, 2008 6:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
BrunoGiamatti pisze:
to i ja bym poprosił ;)


poprosze tez owy artykul na aegm@gmx.de

Dodam ze moj 290TDT 97r automat jezdzi od samego poczatku na oleju 10W40 od pierwszego wpisu w ksiazke serwisowa po dzien dzisiejszy.Na poczatku wg.niej byl lany jakis Aral Basic Tronic 10W40.Potem przeszli na Mobil Super S 10W40. Auto serwisowane tylko w ASO MB do dzis gdzie ma 260tys.Nic sie nie dzieje.Nie ubywa, nie cieknie to chyba zmieniac nie bede.
W innych autach uzywam tez polsyntetyka 10W40, glownie renomowanych firm tylko w jednym najstarszym 77r 15W40 :-?
ale chyba tez przejde na 10W40 choc kto wie moze rozwaze pierwszy raz stycznosc z olejem full-syntetik, to sie pochwale czy cos sie zmienilo czy nie.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 14, 2008 12:42 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 11:50 am
Posty: 2
Witam serdecznie.Od dawna śledzę rozmowy na temat zmiany oleju z minerala lub półsyntetyka na pełen syntetic. Przeczytałem również akrykuł i wszystkie tu odpowiedzi na posty.
Mam pare pytań:
1.Skoro minerał i syntetyk mają taką samą liczbe zasadową TBN odpowiedzialną za właściwości myjące, to dlaczego po wlaniu syntetyku po mineralnym olej robi się odrazu czarny (wiele osób to opisywało). A wlewając minerał trzeba przejechać pare tyś żeby olej zorbił się czarny
2. Czy 5W40 i 10W40 to półsyntetyki? czy tylko 10W40?Czym się różnią?
3. Dlaczego w artykule olej pełnosyntetyczny oznaczano 10W60?

No i najważnijesze. Jezdzę BMW 320 24V , mam jakieś 220tyś km przejechane , zalany jest olejem mineralnym Texaco Havoline 15W-40. Nie należe do zwolenników tego oleju, lecz chyba bardziej do osób bojących się przejść na syntetic. Do silnika po 9tyś kilometrów dolałem 1litr oleju z czego ostatnio pół litra po trasie do Chorwacjii. Także myśle że nie jest tak źle , choć góra silnika , przy uszczelce jest delikatnie spocona. To jak zmieniać na syntetic? czy półsyntetic? Czy konieczne jest płukanie silnika?. Większość osób opisuje tu przejście z pół na pełen syntetic a nie z minerała na syntetic.
Mam róznież seicento 1.1 ma 240tyś przejechane i jezdzi na półsyntetyku , i nawet za 100tyś km zaleje go półsyntetykiem bo wiem że auto od początku jezdziło na takim oleju. A jak się ma przejście z minerała ?
[/img]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 14, 2008 4:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
micgz pisze:
Czy konieczne jest płukanie silnika?. Większość osób opisuje tu przejście z pół na pełen syntetic a nie z minerała na syntetic.


ja sie odwazylem o takowy krok(przejscia z mineralnego na pelen syntetyk),lacznie z plukaniem silnika i bede go na dniach praktykowal w silniku M117 z 77r.to zdam relacjie co i jak. :-?

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz wrz 14, 2008 7:08 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 11:50 am
Posty: 2
aegm pisze:
micgz pisze:
Czy konieczne jest płukanie silnika?. Większość osób opisuje tu przejście z pół na pełen syntetic a nie z minerała na syntetic.


ja sie odwazylem o takowy krok(przejscia z mineralnego na pelen syntetyk),lacznie z plukaniem silnika i bede go na dniach praktykowal w silniku M117 z 77r.to zdam relacjie co i jak. :-?


Będę czekał na relacje.
Z wielu postów wnioskuje że po zalaniu syntetyku bez płukania napewno zrobi się on czarny i należało by go ponownie wymienić po paru tyś kilometrów. No ale czy ta płukanka nie zaszkodzi? Mało kto się na nią zdecydował przed przejsciem z minerała na syntetic. Więc wkońcu co robic aby było dobrze? :(


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 15, 2008 12:11 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
No i pytanie na temat półsyntetyka, czy do czegoś takiego jak diesel z 1977 można nalać ?

moje ex 240d (obecnie pozostało w rodzinie) zostało zalane 30tyś km temu pół syntetykiem 10w40 i jak dotąd nic się złego nie stało. Natomiast auto brało ok 1l oleju między zmianami, po 2 miesiącach od zalania semi-S przestał brać olej :)
Przebieg auta nie znany (...) coś między 650-1mlnkm i po jakimś podobno remoncie, ale nie wiem nie widziałem :), na liczniku ma 165tyś [zlosnik] -chyba po remoncie tylko nie wiem czego... [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 15, 2008 11:32 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Ciekawy temat.
Ja leję mineralny Castrol 15W-40 High Millage.
Dolewam między wymianami jakieś 1L do 1,5L. Muszę sprawdzić uszczelniacze, ale po przeczytaniu tego tematu może zaryzykuję półsyntetyk. Przebieg z licznika to prawie 300.000 km.(nie wiem czy prawdziwy).
Trochę się boję. Jakieś 2 lata temu brat zalał syntetyk do 201 1.8 i musiał wymieniać uszczelkę pod głowicą. Sam nie wiem...

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 15, 2008 8:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
Panowie a ile oleju silnikowego do W140 3.2 benzyna z 230konnym silnikiem z 1991r??????

_________________
_________________________
W123 200D 84 ex
W124 250D 92 ex
W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)
W126 500sec - w trakcie odbudowy
W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy

nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 15, 2008 9:33 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
sniechu19 pisze:
Panowie a ile oleju silnikowego do W140 3.2 benzyna z 230konnym silnikiem z 1991r??????


chyba nie bylo takiej wersji silnikowej w 91r!

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 16, 2008 6:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 3:20 pm
Posty: 189
No to ja mam :) tak to juz jest po dotknięciu z tirem składają z czego się da :)
A dokładnie to jest 300SE czyli 3,2l
Tak więc pomożecie :)

_________________
_________________________

W123 200D 84 ex

W124 250D 92 ex

W140 300SE 91 ex wielkość ma znaczenie :) W140 RULEZZZ :)

W126 500sec - w trakcie odbudowy

W124 2.5TD `91 ciapek na dojazdy do pracy



nie MB: HONDA VFR 800 V-TEC `03


Na górę
 Tytuł:
Post: śr wrz 17, 2008 12:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 18, 2008 4:12 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Info tech pokazuje 7.0l razem z filtrem.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 113 14 15 16 1726 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl