MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 3:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1626 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt kwie 04, 2008 10:24 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
i jak tam się wam sprawują te motorki na syntetyku bo na dniach mam wymianę i cały czas dumam czy poeksperymentować czy zapodać jakiś dobry semi i nie wariować ??

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 11:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Dyzio pisze:
Ja tu w gościach :)

Właśnie kończe remont kapitalny silnika 2.5benz od UAZa :), i mam jedno pytanie. Czy leje ktoś syntetyka mając sznur łojowy jako uszczelniacz ? bo to jest dla mnie jedyna niewiadoma :) , mam sznur z mercedesa żeby nie było :), Na forum UAZa wszyscy panikują na myśl o syntetyku i najchętniej lali by selektol 20W/40 klasy SC gdyby jeszcze ten syf produkowano :),


A to nie robią już SELEKTOLa? [zlosnik]

W takim silniku ze sznurem łojowym odradzam...

Myślisz, że w ZSRR zaprojektowano ten silnik pod syntetyk? Niby UAZ jest wozem dla armii, a tam są różne nowinki, ale syntetyk do UAZa? Ten silnik jest zaprojektowany pod ówczesne radzieckie warunki, czyli oleje mineralne (marnej jakości). Zalej mineralny (nawet Orlen 15W/40) i wymieniaj np. co 4-5 tys. km, będzie ten sam efekt, jakbyś go tyrał 20 tys. km na syntetyku. Zresztą to jest chyba silnik wolnoobrotowy (podobny jak w Żuku/Warszawie?), więc film olejowy mu się nie zerwie...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 07, 2008 11:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
i jak tam się wam sprawują te motorki na syntetyku bo na dniach mam wymianę i cały czas dumam czy poeksperymentować czy zapodać jakiś dobry semi i nie wariować ??

Pomijając fakt, że przy zmianie oleju w meśku przeskoczył mi łańcuch rozrządu, to jedynym objawem jest większe pocenie się uszczelki miski olejowej. Wycieków nie zaobserwowano. Zużycie oleju, przy spokojnej jeździe chyba nawet spadło (lub to tylko moje chciejstwo). Przy ostrzejszej jeździe bierze olej tak jak poprzednio.

W Audi nie zaobserwowano żadnych skutków ubocznych. Bierze olej tak jak brał ;)

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 5:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Tak, ale właśnie tu masz ten nieszczęsny sznur, który prawdopodobnie zacznie puszczać olej przy syntetyku/półsyntetyku. :-?

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 08, 2008 6:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
powiem tak ..
ja mam w 250TD syntetyk midlanda .. bez dolewek 10.000km przebieg 420.000km, przed jego zalaniem zrobilem plukanke preparatem liquy molly
PS. po wymianie oleju przy stanie 2/5 na bagnecie mam cisnienie 2.1 na 90 stopniach jak nacisne sprzęgło
przed wymianą było oleju na minimum i 1,5 na luzie


w QP narazie jest total 10W połsyntetyk, ale bedzie niedługo syntetyk ...
IMO .. napewno nie zaszkodzi .. a M110 tez ma sznur łojowy .. przynajmniejw wersji z manualem ma ...

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 12, 2008 12:17 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 04, 2008 4:31 am
Posty: 38
Witam, podłączam się pod temat.
Nie zamierzam kwestionować jakości olejów syntetycznych ale mam pewne wątpliwości przed jego zalaniem.

Nowo nabyte auto, prosto z Niemiec, po taxi, przebieg na szafie 504 ooo km.
Nie widać na silniku jakichś większych wycieków ale poważnie boje się, że rozszczelnię silnik.

Tak żeby było trudniej motor to 220 CDI.

Podsumowując:
Jaki tam powinien być olej?
Czy CDI w ogóle żyło by na jakimś mineralnym?
Jaki tam może być teraz olej? (na zimno ciemny i bardzo gesty - najprawdopodobniej mineral)
Kto już przez to przechodził? (ogromny przebieg, gesty olej, CDI)


Edit:
Właśnie doczytałem na tej stronie Fuchs, że do mojego modelu zalecają wyłącznie pełny syntetyk
Cytuj:
TITAN Supersyn LONGLIFE 5W-30
TITAN Supersyn 0W-30
TITAN Supersyn 5W-30
TITAN Supersyn 5W-40


Możliwe, że w Niemczech lali do tego mineral?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 03, 2008 12:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 03, 2008 8:05 pm
Posty: 76
Lokalizacja: o. Gliwic
Mój Mercedes 190 ma przejechane 540 000km. I wleje syntetyk za tydzień i zobaczymy jak sie bedzie sprawować. Troche ryzykowne ale zobacze co sie bedzie działo. Mam nadzieje że obale mit o nielaniu syntetyka do starych aut. Życzcie mi powodzenia.
pozdrawiam

No i wlałem syntetyk.

Lotos Traffic Thermal Control 5W40

na wolnych obrotach ciśnienie oleju trzyma na poziomie 2.2
a przedtem było 2.0

ciśnienie oleju trzyma teraz 1,9 a po ostrej jezdzie wzrosło z 1,2 do 1,5
lepiej sie zbiera. Spalanie było przed wymianą oleju na polskie warunki drogowe 7,42l.
A na niemieckiej ropie 6,2 na trasie.

_________________
Mercedes 190 2.0 D 1987r. 200kkm+330kkm olej 5W40 [url=http://img259.imageshack.us/my.php?image=89250484ym9.jpg]MB 190[/url]
MB 100 2.4D 1989r. 243 668km olej 15W40
[url=http://img386.imageshack.us/my.php?image=22qt2.jpg]MB 100[/url]
MB180C 1.8 Gaz 1994r. 176 000km


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 16, 2008 3:57 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
no wlasnie... te drogi... u nich moze wyjsc spalanie "w trasie" 6l a u nas za choinke ciężko osiągnać 8l... żenada... z tym ze moj motor ma 2,5 :)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
Post: pt cze 20, 2008 6:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 23, 2007 8:24 pm
Posty: 182
Lokalizacja: Warszawa/Radom
Wymiana oleju w silniku samochodu to nonsens i mit, który od lat rozpowszechniają firmy naftowe i motoryzacyjne, twierdzi Henk de Groot, były prezes Castrol Nederland.
De Groot twierdzi, że aby właściwie dbać o silnik wymagane jest jedynie regularne uzupełnianie oleju. Trzeba jednak sprawdzać nie tylko jego poziom, ale i jakość. Nie wystarczy do tego zwykły „bagnet”, w który wyposażony jest silnik, ale specjalny, który - szczęśliwie dla nas - wynalazł właśnie de Groot.

Były szef Castrol Nederland twierdzi, że z powodu zmowy branży naftowej i motoryzacyjnej właściciele aut wydają co roku olbrzymie sumy na zbędną wymianę oleju. Tylko w Holandii jest to kwota ok. 600 mln EUR rocznie
http://www.pb.pl/Default2.aspx?ref=topp ... 9f09ba37c2

I co panowie o tym sadzicie? ja swoim przejezdzam max do 3 tys rocznie a w tym roku to kilkaset zrobilem, bo sam. stoi u blacharza i sam nie wiem czy wymieniac w tym roku????

_________________
W107 350 SLC 79r
W190 2.0 B+G 89r
Fiat 125p 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 20, 2008 6:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Nie wymieniaj, dolej tylko do pełna. Ten były szef Castrol Nederland to powinien Nobla dostać z ekonomii, za oszczędności w naszych portfelach i dla środowiska naturalnego.
Pozdrawiam wszystkich wierzących w torię spisku.

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 20, 2008 7:02 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sie 28, 2005 6:34 pm
Posty: 1631
Lokalizacja: Praga ma się rozumieć Północ
widzę, że temat wraca, a do działu „współczesnych mercedesów” niektórzy nie zaglądają (bo i po co :) ), wątek z olejami podpinam do HP i tu sobie w nim na ten temat rozprawiajcie :)

_________________
Pozdrawiam Irek
W123 300D, automat, biały, a jego imię "Helmut" ex.
VW T4 Multivan - ale na kołach MB :)
http://www.beczkolandia.pl
http://www.kali-tramp.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 21, 2008 12:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 11, 2007 3:56 am
Posty: 54
Lokalizacja: Ostrów Wlkp/Poznan
prosiłbym jakiegoc uczciwego czlowieka, który udostepnil bym mi ten słynny artykuł o olejach. wiele razy na różne sposoby próbowałem i cały czas się wysupuje :evil: a chetnie poczytam bo zawsze można się czegos nauczyć!!!
pozdrawiam 8)

_________________
w123 230ce 84' "nadzieję dał mi Bóg, matka miłość, ojciec siłę" ale gwiazdę kupiłem sobie sam hehe


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 9:11 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
raja86 pisze:
prosiłbym jakiegoc uczciwego czlowieka, który udostepnil bym mi ten słynny artykuł o olejach. wiele razy na różne sposoby próbowałem i cały czas się wysupuje :evil: a chetnie poczytam bo zawsze można się czegos nauczyć!!!
pozdrawiam 8)
Podaj mi swój adres mailowy.

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 22, 2008 10:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 11, 2007 3:56 am
Posty: 54
Lokalizacja: Ostrów Wlkp/Poznan
szrajski@gmail.com
czekam i z gory dzieki!!!!!! :lol:

_________________
w123 230ce 84' "nadzieję dał mi Bóg, matka miłość, ojciec siłę" ale gwiazdę kupiłem sobie sam hehe


Na górę
 Tytuł:
Post: pn cze 23, 2008 1:51 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 18, 2008 4:12 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Wrocław
Witam,
Jeżeli można to też proszę o przesłanie: KonradKon@op.pl
Ostatnio mam problem z olejem bo wlałem minerał Castrola 15W-40 z marketu, silnik sie grzeje na autostradzie przy jeździe w granicach 100km/h a po 30km ciśnienie spada poniżej 1. Lał ktoś może syntetyk albo półsyntetyk do OM 615? Silnik już nie cieknie nigdzie bo ostatnio zmieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i uszczelniacz wału od przodu silnika. Przebieg kosmiczny nawet nie wiem jaki bo sie licznik popsuł kilka razy.
Pozdrawiam,
Konrad


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 389 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 112 13 14 15 1626 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl