MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 5:18 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 8:31 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
OO ma nizsze podatki bo ma służyc TYLKO do ogrzewania mieszkań ( polityka socjalna) i dlatego wykorzystywanie go w transporcie jest prawnie zabronione.
Co nie jest zabronione jest dozwolone.
Można sobie nawet nasikac do baku i jechac.

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 8:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
(me: how) pisze:
TrickyKid pisze:
Co mnie ciekawi, to czy w okresie letnim jest możliwość robienia miksu ON/OR


Rozumiem, że pytasz o okres zimowy [oczko] .


Nie no pytałem o letni, bo wydawało mi się, że w okresie zimowym bez dodatkowych podgrzewaczy sprawa jest martwa... Ale skoro mówisz, że da się tak kombinować, to sprawa jest warta blizszej uwagi... Qrde i pomyśleć, że to nie Polacy są znani jako najbardziej oszczędny naród świata...

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 8:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Heheheh niedługo spoty MB będą się odbywać w atmosferze placków ziemniaczanych [zlosnik]

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 8:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
We wrocku jest szkola wojskowa. 2 latka temu w wielkiej pompie odpalili transporter na OR i pojechali na poligon. Widzialem go na placu, pechnial fryta ze swoich kuminow. Jezdzie i liczyli jakie spadki mocy, spalanie itp. trzebaby pogrzebac na ich stronkach.

Gratuluje i moze sam odpale :roll:
Moze jako zimowy uszlachetniacz troszku denaturatu?

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 8:52 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 16, 2003 10:46 pm
Posty: 1972
Lokalizacja: Królewskie Stołeczne i Rezydencjalne Miasto Wrocław
Cem pisze:
Heheheh niedługo spoty MB będą się odbywać w atmosferze placków ziemniaczanych [zlosnik]


Ja do momentu kupna diesla jako "daily-driver" to cruisuje ciągnąc za sobą aromat kiszonej kapusty...

_________________
Supposed Former Automotive Journalist


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 9:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
qzyn pisze:
We wrocku jest szkola wojskowa. 2 latka temu w wielkiej pompie odpalili transporter na OR i pojechali na poligon. Widzialem go na placu, pechnial fryta ze swoich kuminow. Jezdzie i liczyli jakie spadki mocy, spalanie itp. trzebaby pogrzebac na ich stronkach.

Gratuluje i moze sam odpale :roll:
Moze jako zimowy uszlachetniacz troszku denaturatu?


Wartość energetyczna ON i OR jest bardzo zbliżona.
Dokładne testy wykazywały zawsze wzrost V max i przyśpieszeń. Nieznaczny i pewnie cięzko to odczuć w praktyce.
Nie mówiąc już o ekologii. Spaliny są dużo czystsze.
"POTATO" po stracie zostawiał zawsze czarną plamę z wydechu na jezdni. Na OR jej już nie ma :o

Zobaczymy jak sobie poradzi rano, kiedy silnik i olej maksymalnie wystygną :lol: .

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 9:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
MERCEDES 4 EVER pisze:
Moim zdaniem nie ma tu nic niewłasciwego....to jest wolny kraj i kazdy moze lac do baku co mu sie podoba,nawt wode swieconą :lol: Nie wiem czy ten olej roslinny bym wlał....Poza tym Panie i Panowie nie wiem czy wiecie ale za jakies 2,50 mozna kupic Olej Opałowy ale uwaga! nie barwiony!!!! ma barwe i wyglad taki sam jak ropa...I co wy na to????? kto wie czy tankujemy na stacji po 3,50 rope czy przelany wczesniej opał po 2,50?????? Ktos sobie zarobi po 1,zł na litr!!! Fajnie co?
pragnę sprostowa że Polska nie jest wolnym krajem ale to w hyde parku mozna pogadac [oczko] Me:how napisz coś więcej o przerubce(jakies foto instalacji) bo rozumiem że jednak zrezygnowałeś z dwuch zbiorników , ja niestety do tej pory nieznalazłem czystego alkocholu omijajac zezwolenia sanepid akcyze itp :cry: Co do diesli to Rudolf Diesel zaprojektował swój silnik z myślą o takim paliwie tak sam jak w przypadko silników z zapłonem iskrowym i alkocholem... a do tego korzyści ekologiczne i jaka satysfakcjia przynajmniej jak dla mnie że nie dorabiam calej spirali monopolu naftowego [oczko] [/code]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 9:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
krzstian pisze:
Me:how napisz coś więcej o przerubce bo rozumiem że jednak zrezygnowałeś z dwuch zbiorników , ja niestety do tej pory nieznalazłem czystego alkocholu omijajac zezwolenia sanepid akcyze itp :cry:


Zdaje się, ze na privie zaczęliśmy rozmawiać o biodieslu komponowanym we własnym zakresie, właśnie z dodatkiem alkoholu, ale to zupełnie inny temat niż OR PURE.

Zrezygnowałem świadomie z wszystkich przeróbek. Przynajmniej na początku. Nie podoba mi się LPG przede wszystkim ze względu na sprzętowe dokładki, których mniejsza lub większa zawodność kłóci się wg mnie z fabrycznymi, niezawodnymi rozwiązaniami MB. Dlatego tu też nie chciałbym drugiego zbiornika, dodatkowych węży, zaworów, rozdzielaczy, elektryki w podgrzewaczu itp.

Na razie wystawiam auto na próbę. Poszło ostro, bo od razu 100% na pusty bak. Pierwsze inwestycje na pewno nieuniknione to kilka kompletów filtrów, węże z odpornej gumy, czyszczenie baku i sitka. Ale póki co czekam, aż samo coś kichnie. Wydarzenie będzie miało bardziej testowy charakter [oczko]

Na pewno przy ponadpółmilionowym przebiegu cięzko będzie stwierdzić, co podziękowało z przepracowania, a co przez OR, ale przynajmniej będzie wesoło.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 9:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw kwie 08, 2004 12:24 pm
Posty: 1214
Lokalizacja: Włocławek\Warszawa
Ja też raczej bronie przed dodatkowym zbiornikiem i wynalazkami tego typu ale z tego co przeczytałem min. na http://www.journeytoforever.org to lanie czystego oleju jest raczej niezdrowe dla silnika pompy przewodów... natomiast przy użyciu alkocholu pozbywasz się glceryny i jesteś w stanie w domowych warunkach z używanego oleju wytworzyć zgodnie z noramami din...ilestam niepamietam [zlosnik]

_________________
<b>MB 240 TD 78'</b>


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 10:38 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Ciekawy projekt ciekawy-czekam na reportaz z porannego uruchomienia! Ale teraz sie nie dziwie ze wszystkie starsze MB 123,124,115 sa wykozystywane dojazdy na OO-jesli te silniki sa zdolne do jazdy na oleju do plackow to wcale sie nie dziwie ze toleruja OO......Czyli teraz jezdzi na czystym OR? zero ropki?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 10:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
MERCEDES 4 EVER pisze:
Czyli teraz jezdzi na czystym OR? zero ropki?


No idealnie sucho to w baku na pewno nie było. Ale wczoraj wieczorem dobre dwa kilometry przerywał. Rano w drodze do Biedronki zgasł, więc łapał już powoli powietrze.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 10:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
EEEE to co tam zostało poł litra???? to znaczy ze jest naczstym OR...czekam na relacje porannego rozruchu! a jak sie kształtuja osiagi?słabszy?

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 10:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
MERCEDES 4 EVER pisze:
Ciekawy projekt ciekawy-czekam na reportaz z porannego uruchomienia! Ale teraz sie nie dziwie ze wszystkie starsze MB 123,124,115 sa wykozystywane dojazdy na OO-jesli te silniki sa zdolne do jazdy na oleju do plackow to wcale sie nie dziwie ze toleruja OO......Czyli teraz jezdzi na czystym OR? zero ropki?


Apropo OO ... wczoaraj bylem w Katowicach , i obok policji na drodze stała służba celna i zatrzymali mnei do kontroli (uwzieli sie na MB bo obok stał MB 208 ( VAN) ze strzykawką w przełyku). Pan myslal ze beczke na opale złapał hihihihi a tu niespodzianka ... na klapie 280E hihihihi , sprawdził papiery, spytał skąd gaz biore ( 1 minute wczesniej z shella wyjechalem) , ciekawe skąd moglem gaz brac ... z siedzenia ?? hihihihi ... i pomyslec ze dzien wczesniej bylem w UW zeby gaz wbic w dowód po 2 miechach jazdy na dziko ;))

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 11:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Jeżdziłem dieslem w 115 i wiem ze swojego doswidczenia, że nie jest on wrażliwy na jakość paliwa wiec nie dziwi mnie fakt, że auto bedzie jeździć na OR.

Mój wujek zawsze sie smiał ze 115-tka to i na rozpuszczonym maśle pojedzie.

Moze i benzyniaka przestawimy na jakiś ocet [zlosnik] lub rozpuszczalnik ....

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 27, 2004 11:23 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Zaintrygowaliści mnie koledzy tematem :)
Może powstanie jakiś fundusz na rzecz doskonalenia techniki ;)?

Pozdrawiam i czekam niecierpliwie na wyniki - Bartek

ON - 3,57 BOŻE!... U95 3.95 ZGROZA!

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl