MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 5:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt lip 06, 2004 2:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 7:17 pm
Posty: 251
Numer GG: 14255
Lokalizacja: Łódź
Najpierw instrukcja (ja tak robiłem).

1. Usunięcie zanieczyszczeń różnego rodzaju (muchy, komary, kurz, skórka pomarańczy) papierem na wodę 2000.

2. Jeśli już jesteśmy pewni, że wszystkie zanieczyszczenia są usunięte (sprawdzajcie dokładnie, jak powierzchnia jest matowa wydaje się, że jest OK, a po spolerowaniu widać niedoczyszczone zabrudzenia) bierzemy papier 2500 na wodę i "matujemy" znowu dokładnie całą powierzchnię.

3. Na tak przygotowany lakier nakładamy pastę rozprowadzając równomiernie na nieduży fragment (najlepiej robić to fragmentami i nakładać mniej pasty stosując zasadę lepiej dwa razy niż raz, a za dużo "pasta musi zostać wyrobiona"). Gąbka musi być wilgotna ale nie może rozpryskiwać wody innymi słowy między suchym a mokrym ze wskazaniem na suchy. Ja stosowałem G-MOPA białego firmy FARECLA i obroty 1500-1800.

4. Jeśli użnamy, że "wyrobiliśmy" już pastę skraplamy powierzchnię bardzo małą ilością czystej wody (ja użyłem do tego taki plastikowy rozpylacz firmy FARECLA, ale żona ma w domu coś takiego do kwiatów) i polerujęmy dalej, jeśli "wyrobimy" resztki pasty z wodą przecieramy to dokładnie suchą szmatką (ja dostałem od Pana z Farecla firmawą ściereczkę). Jeśli efekt nas nie satysfakcjonuję powtarzamy pkt 3 i 4 pamiętając, że jest to pasta ścierna i za każdym razem pozbywamy się jakiś % warstwy naszego lakieru.

5. Na koniec dla totalnego efektu na polerkę założyłem wełnę jagnięcą i "zrobiłem" tym cały samochód.

Materiały jakich używałem:
- maszyny do polerowania z regul. obrotami
- pasty FARECLA G3
- gąbki G-MOP FARECLA (białego koloru)
- spryskiwacza wody FARECLA
- ściereczki do wycierania FARECLA
- wełniana głowica z wełny jagnięcej też firmy FARECLA

Ja użyłem pasty G3 do świeżego lakieru, ale wybór past i różnego rodzaju produktów jest duży. Odsyłam do strony FARECLA

UWAGA!!! Stosowanie takich past wiąże się z pewnym ryzykiem. Jeśli lakier nie ma odpowiedniej grubości można dopolerować się nawet do "gołej" blachy. Należy szczególnie uważać na wszelkiego rodzaju kanty i krawędzie, na których jest jak wiadomo najcieńsza warstwa lakieru (chyba że polerujemy lakier fabryczny).

Namiar na człowieka z FARECLA:

Andrzej Mućko
tel. 602 225949

Biura:
01-876 Warszawa ul. Broniewskiego 89a
tel. (0-22) 669 62 42, 669 63 43 fax (0-22) 633 49 73
e-mail: biuro@farecla.pl

Oddział Południe
42 – 500 Będzin, ul. Brzozowicka 47
tel. 032 761 74 63, tel./fax. 032 761 70 89


PS. Jak będzie ktoś dzwonił to proszę podajcie informację, że dotarliście do niego za pośrednictwiem naszego forum powołując się na Mercedesa 123 zielony metalik w Teresinie przy magazynach TESCO.

_________________
pzdr
Andrzej - Łódź

http://www.300CE-24.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 06, 2004 7:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Mój największy wyczyn lakierniczy to kabina MB 1748 (ciężarówka) w niebieskim akrylu. Metalikami też próbowałem elementy i nie jest tak źle- baza najpierw, a potem klar prawie tak samo jak akryl. Tylko powierzchnia musi być idealnie przygotowana pod metalik.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 07, 2004 12:01 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2004 7:17 pm
Posty: 251
Numer GG: 14255
Lokalizacja: Łódź
podałem namiar na człowieka z FARECLA, prawdopodobnie p. Andrzej Mućko jest dyrektorem biura.

_________________
pzdr
Andrzej - Łódź

http://www.300CE-24.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 08, 2004 12:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2003 12:53 am
Posty: 203
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie

Nooo, nooo, z pastami G3 mam do czynienia u kolego lakiernika , on je sobie chwali , nie widzialem zeby robil czym innym , ale to o czym napisales to .... trudno mi nazwac ... to sie nazywa podejscie do klienta.
Reklame firmie zrobiles na pewno. No Panowie, toast!! Jestesmy w Europie.......przynajmniej troszeczke .

PZDR

_________________
Austin Mini 1965/89 1.0
MB 116 450SE 1976( V8 to V8 )
VW CADDY Special 1989 (chyba jedyny w Polsce)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 09, 2004 10:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 28, 2004 3:18 pm
Posty: 810
Lokalizacja: bytom
malowałem drzwi metalikiem masakra ale jak kupowałem laker to miałem trzy godziny wykładu o malowaniu i lakierach

_________________
W 123 300D 82r R.I.P
w 123 280 E błękit metalic 80r
volvo 460 96 fajnie śmiga
koń jaki jest ...każdy widzi ,,,, silnik musi coś spalać:albo benzynke, albo olej , albo zawory...""

http://www.kolderki.org/kolderki/pages/ ... php?nr=275


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 10, 2004 12:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 12, 2003 7:21 pm
Posty: 249
Lokalizacja: Bełżyce woj. lubelskie
zuzelek pisze:
Najpierw instrukcja (ja tak robiłem).

1. Usunięcie zanieczyszczeń różnego rodzaju (muchy, komary, kurz, skórka pomarańczy) papierem na wodę 2000.

2. Jeśli już jesteśmy pewni, że wszystkie zanieczyszczenia są usunięte (sprawdzajcie dokładnie, jak powierzchnia jest matowa wydaje się, że jest OK, a po spolerowaniu widać niedoczyszczone zabrudzenia) bierzemy papier 2500 na wodę i "matujemy" znowu dokładnie całą powierzchnię.

3. Na tak przygotowany lakier nakładamy pastę rozprowadzając równomiernie na nieduży fragment (najlepiej robić to fragmentami i nakładać mniej pasty stosując zasadę lepiej dwa razy niż raz, a za dużo "pasta musi zostać wyrobiona"). Gąbka musi być wilgotna ale nie może rozpryskiwać wody innymi słowy między suchym a mokrym ze wskazaniem na suchy. Ja stosowałem G-MOPA białego firmy FARECLA i obroty 1500-1800.

4. Jeśli użnamy, że "wyrobiliśmy" już pastę skraplamy powierzchnię bardzo małą ilością czystej wody (ja użyłem do tego taki plastikowy rozpylacz firmy FARECLA, ale żona ma w domu coś takiego do kwiatów) i polerujęmy dalej, jeśli "wyrobimy" resztki pasty z wodą przecieramy to dokładnie suchą szmatką (ja dostałem od Pana z Farecla firmawą ściereczkę). Jeśli efekt nas nie satysfakcjonuję powtarzamy pkt 3 i 4 pamiętając, że jest to pasta ścierna i za każdym razem pozbywamy się jakiś % warstwy naszego lakieru.

5. Na koniec dla totalnego efektu na polerkę założyłem wełnę jagnięcą i "zrobiłem" tym cały samochód.

Materiały jakich używałem:
- maszyny do polerowania z regul. obrotami
- pasty FARECLA G3
- gąbki G-MOP FARECLA (białego koloru)
- spryskiwacza wody FARECLA
- ściereczki do wycierania FARECLA
- wełniana głowica z wełny jagnięcej też firmy FARECLA

Ja użyłem pasty G3 do świeżego lakieru, ale wybór past i różnego rodzaju produktów jest duży. Odsyłam do strony FARECLA

UWAGA!!! Stosowanie takich past wiąże się z pewnym ryzykiem. Jeśli lakier nie ma odpowiedniej grubości można dopolerować się nawet do "gołej" blachy. Należy szczególnie uważać na wszelkiego rodzaju kanty i krawędzie, na których jest jak wiadomo najcieńsza warstwa lakieru (chyba że polerujemy lakier fabryczny).

Namiar na człowieka z FARECLA:

Andrzej Mućko
tel. 602 225949

Biura:
01-876 Warszawa ul. Broniewskiego 89a
tel. (0-22) 669 62 42, 669 63 43 fax (0-22) 633 49 73
e-mail: biuro@farecla.pl

Oddział Południe
42 – 500 Będzin, ul. Brzozowicka 47
tel. 032 761 74 63, tel./fax. 032 761 70 89


PS. Jak będzie ktoś dzwonił to proszę podajcie informację, że dotarliście do niego za pośrednictwiem naszego forum powołując się na Mercedesa 123 zielony metalik w Teresinie przy magazynach TESCO.


Kawał dobrej roboty [zlosnikok] [zlosnikok] [zlosnikok]

_________________
MB W124 230E '88
2x Warszawa 224 '69
Syrena 104 '73
PF 126p 600 '76
PF 125p '83
Polonez '85
3xToyota Crown MS 55 '67


Na górę
Post: pt sie 17, 2007 4:59 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt sie 17, 2007 4:38 pm
Posty: 1
Mam kilka pytań odnośnie lakierowania auta. Mam do lakierowania starego VW, na którym występuje troche rdzy. Jeżeli ktoś doświadczony mógłby mi napisać po kolei co i jak robić(jak zmatować lakier,jaki i ile warstw lakieu nałożyć,polerować czy nie itd). Z tego co widzę jest tu kilku obcykanych gości więc problemu nie powienno być. Z góry dzięki.
A tu mój nr gg-586251


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 24, 2007 3:12 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Normalnie jak przeczytałem, że gość przyjechał z sprzętem i wszystko tak wytłumaczył to mi się oczy jak jedno złotówki zrobiły!! :o :o :o :o
Sam używam G3 i nie miałem z nią problemów, a jaka wydajna ta pasta jest!!

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
Post: wt sty 22, 2008 3:41 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt sty 22, 2008 3:28 pm
Posty: 1
Witam,

Do polerowania lakieru polecam produkty z www.hartim.pl nie ma tam dużo wyboru ale w tym leży tajemnica. Pastami profesjonalnymi zrobisz wszystko. Nie ma past do kolorów itp. Polecam również gąbki, naprawde dobra jakość i cena super.

Pozdrawiam,

michał


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 13, 2009 1:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Gruu pisze:
A czy ktos z Was odważył sie pomalowac swoje auto??? Ba napewno ś aaż tak zdolni ludzie, nie śmieję sie z nich tylko chciałbym sam sprubować pomalowac auto i usłyszał bym kilka porad.
Pzdr


Owszem ja pomalowałem swoją w123 od "gołej" blachy. Nawet sam "skomponowałem" kolor lakieru.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 16, 2009 4:53 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt paź 16, 2009 4:49 pm
Posty: 1
Polerowanie maszynowe lakieru - poradnik http://www.detailer.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl