MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 11:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 10, 2012 10:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
nagrał ktos?

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Post: pn gru 10, 2012 10:29 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
To TVN turbo. Do końca tygodnia poleci jeszcze 15 razy.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: pn gru 10, 2012 6:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Tzn. uważam, że gość fajnie prowadzi program i zna się na rzeczy. Nie wiem, czy przyjęcie takiego sztrucla do programu z budzetem 6tyś zł to sprawka gościa, czy celowy zabieg ludzi z tvn.
Może i gosc się poddał, ale skąd by wziął dobrego blacharza, który odbuduje beczke za te pieniądze, a gdzie lakiernik i inne pierdoły. Widziałem jak robili Mini, blacharz też nie najwyższych lotów spawał, a tam było duzo mnie roboty.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt gru 11, 2012 10:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:43 pm
Posty: 532
Lokalizacja: Koszalin.
Z tą zmiana Marki to trochę lipa, mógł zaproponować 124 w kombi - też już youngtimer.

_________________
W124 E200D '94 SMOKE SILVER. - "NAś"
ex - W124 250D '86 ARCTIC WHITE. AUTOMAT - "GłODEK".
Plastikowa Corsa.


Na górę
Post: śr gru 12, 2012 8:32 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
To było moje stare kombi.Auto było dość mocno wyeksploatowane już w momencie kupna.Osobiście poświęciłem 2 miesiące żeby go ratować i powiem tak auto naprawę cieszyło oko.Jak widać następny właściciel zaniedbał auto a ludzie z saskiej którzy kupili później to kombi już mieli pozamiatane.Tak wyglądał w momencie kupna
Załącznik:
000_1348.JPG
000_1348.JPG [ 41.39 KiB | Przejrzano 1480 razy ]

Załącznik:
000_1347.JPG
000_1347.JPG [ 44.08 KiB | Przejrzano 1480 razy ]


Na górę
Post: śr gru 12, 2012 10:27 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 10:54 am
Posty: 746
Lokalizacja: Warszawa
Tak mi się zdawało właśnie że widywałem to kombi vis a vis Almy na saskiej kępie.

_________________
'79 C123 280CE Evergreen :)


Na górę
Post: czw gru 13, 2012 9:31 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
darus pisze:
Co do pokazanej beczki, pokazali takie jakich jest 90% w Polsce i niech ludzie wreszcie przejrzą na oczy kupując takiego klasyka do niewielkich poprawek. Oczywiscie da sie odbudować takie auto, tylko niewielu ludzi to potrafi, no i ogromnym kosztem, tak jak wspomniał tamten kolekcjoner - nieopłacalne.


Opłacalne/nieopłacalne? Patrząc na rynek zachodni, kombi w naprawdę ładnej cenie kosztują sporo ponad 10000 Euro. Ja się cieszę z decyzji remontu naszej S123, każdy statystyczny Polak zamiast męczyć się rok z remontami jakiejś starej beki bierze kasę i idzie do salonu np. VW i kupił sobie nowego Golfa VII lub kompakt innej marki. Mnie jakoś marnowanie pieniędzy na nowe auta nie cieszy i nie sprawia radości. Jak się zaczynał ten odcinek to zastanawiałem jak chcą się zmieścić w limicie 6000 zł + robocizna + sponsorzy. 90% beczek jest w naprawdę kiepskim stanie, ruszenie czegokolwiek to są spore koszty. Przednie błotniki, progi, pas przedni, tylna klapa, drzwi, zderzaki, maska, relingi, listwy, podłoga itd itp są najczęściej do reanimacji. Nivo to jest ciężki temat, gruszki, amory i regulator mogą pochłonąć już 80% przewidzianego w programie budżetu. Z taką kwotą jak mają, można podejść do dość zadbanej W201 i ją dopieścić, a nie do podgniłej 123. Ciekaw jestem dalszej historii.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: czw gru 13, 2012 10:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Odbudowywać - jak najbardziej, ale w tym samochodzie nawet słupki już były wyżarte na wylot - nie było już do czego łat dospawywać.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw gru 13, 2012 11:37 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Taa, a ja myślę, ze "kombi w ładnej cenie", to i ponad 15 tys EUR może kosztować.
Tylko pokaż mi kogoś, kto tyle zapłacił, bo na razie to od jakiegoś czasu trwa samonakręcanie się właścicieli T.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw gru 13, 2012 12:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
_me: how_ pisze:
Taa, a ja myślę, ze "kombi w ładnej cenie", to i ponad 15 tys EUR może kosztować.
Tylko pokaż mi kogoś, kto tyle zapłacił, bo na razie to od jakiegoś czasu trwa samonakręcanie się właścicieli T.


Mnie nie interesuje kto tyle płaci, bo nie szukam kupca i przez najbliższe lata nie będę. Wiem, że nikt nie zapłaci za ładne kombi w Polsce więcej niż 20.000 zł. A realnie to i 10.000 zł jest problemem. Ja po remoncie swojej kombi i już kilkoma doznaniami związanymi z naprawami naszych klasyków bez problemu zapłaciłbym za ładne i uczciwe kombi z prawdziwym przebiegiem 100-200 kkm w przedziale 10-15 kEuro. Przy odrobinie szczęścia może się trafić coś ładnego za 8-10 kEuro. Może ta:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =EstateCar

Oczywiście dobrze gdyby miało chociaż zbliżone wyposażenie do mojej. Wszystkich S123 na mobile jest mniej niż 100 sztuk, z klimą i/lub ABS jest ok. 15 sztuk więc poszaleć przy wybieraniu nie można.
Myślę, że również nie chcesz mnie przekonywać, że S123 można wyremontować za 6000 zł. [zlosnikok]
Ten temat mi się dość podoba:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =EstateCar

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/me ... =EstateCar

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: czw gru 13, 2012 12:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
_me: how_ pisze:
Taa, a ja myślę, ze "kombi w ładnej cenie", to i ponad 15 tys EUR może kosztować.
Tylko pokaż mi kogoś, kto tyle zapłacił, bo na razie to od jakiegoś czasu trwa samonakręcanie się właścicieli T.


No właśnie...
Ile tak na prawdę warte są S123 po profesjonalnym remoncie?
Nie mówię że ideały w stanie fabrycznym, ale auta sprawne technicznie, zgodne z VINem, kompletne (w tym także detale) i z blacharką powiedzmy na 4 (5 rezerwuję dla nowego auta, 4+ to stare auto pozbawione korozji i wcześniejszych ingerencji blacharzy).

Wiemy już że są osoby które wyceniają swoje S124 na sumy rzędu 16000zł - czy podobnie jest z S123 w porównywalnym stanie?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: czw gru 13, 2012 12:43 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
voytas pisze:
Ile tak na prawdę warte są S123 po profesjonalnym remoncie?


Nie wiem ile są warte, pewnie tyle ile ktoś jest skłonny za nie zapłacić.

Ja wiem ile to mnie kosztuje, a moja kombi nie była w najgorszym stanie, na bieżąco naprawiana i serwisowana z przebiegiem poniżej 400.000 km. Uwierz, że części które kupiłem przed remontem były więcej warte (a rabat 25% wynegocjowałem w ASO), niż ktoś by chciał zapłacić za całe auto. Na wszystko mam faktury i rachunki, strach podliczyć. [smutne]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: czw gru 13, 2012 1:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Czyli jak na razie odkrywasz ze sporą satysfakcją, ile kosztują nowe części w Mercedesie. W pozaforumowych rozmowach otrzymałeś już ksywę Pan Pudełko [zlosnik].

Pół biedy, że nie znosisz tego wszystkiego do chaty i nie focisz na kwiecistym dywanie.
Mi chodzi tylko o to, że nie ma co się pałować linkami w stylu, który podałeś, bo one kompletnie o niczym nie świadczą. Realna wartość T w DE jest z oczywistych względów wiele wyższa, ale po pierwsze auto autu nie równe i każdy samochód trzeba ocenić dziś indywidualnie. Chociażby z tego względu, że wystarczy trafić na auto, przy którego resecie nie jest konieczny zakup połowy z rzeczy, których zdjęcia zaprezentowałeś. Po drugie rynek, który oferuje takie ceny jest też wymagający i nie zadawala się byle czym. Jest oczywiście jakieś absolutne minimum, za które pewnie da się sprzedać każde jeżdżące kombi, ale ten poziom cenowy jest nie wiele wyższy niż w PL i decydują o nim kompletne doły siły nabywczej plus Afryka, Holandia i fantaści, którzy nawet nie zaczną projektów, czyli chcą spełnić marzenia o tanim kombi i zadowolą się samym posiadaniem.

Myslę, że łatwo przewidzieć chyba jedyny i w sumie banalny wniosek jaki może wypłynąć z tej dyskusji. Że aby zresetować dzisiaj kombi, trzeba mieć worek pieniędzy, których nikt ci nie zapłaci, więc nie pracując samemu można się w to bawić tylko dla własnej satysfakcji. Jeśli mają w tym pomóc linki z autami wystawionymi po 10 tys EUR , to czemu nie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: czw gru 13, 2012 2:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
_me: how_ pisze:
Czyli jak na razie odkrywasz ze sporą satysfakcją, ile kosztują nowe części w Mercedesie. W pozaforumowych rozmowach otrzymałeś już ksywę Pan Pudełko [zlosnik].


Nie zaprzeczę, sprawiało mi przyjemność przygotowywanie się do remontu, gromadzenie tych części itd. Nie widzę sensu rozbierania auta do ostatniej śrubki i montowanie starych elementów na przykład mechanicznych. Panem Pustakiem bym się zmartwił, a tak może być. [zlosnikhihi]

_me: how_ pisze:
Pół biedy, że nie znosisz tego wszystkiego do chaty i nie focisz na kwiecistym dywanie.


Jak to! Foty robione na panelach w chacie. Kwieciste dywany Kolego to u nas się wiesza na ścianach. Tłumika, maski, drzwi i błotników nie wnosiłem, bałem się otrzaskać futryny. [zlosnikok]

_me: how_ pisze:
Mi chodzi tylko o to, że nie ma co się pałować linkami w stylu, który podałeś, bo one kompletnie o niczym nie świadczą. Realna wartość T w DE jest z oczywistych względów wiele wyższa, ale po pierwsze auto autu nie równe i każdy samochód trzeba ocenić dziś indywidualnie. Chociażby z tego względu, że wystarczy trafić na auto, przy którego resecie nie jest konieczny zakup połowy z rzeczy, których zdjęcia zaprezentowałeś. Po drugie rynek, który oferuje takie ceny jest też wymagający i nie zadawala się byle czym. Jest oczywiście jakieś absolutne minimum, za które pewnie da się sprzedać każde jeżdżące kombi, ale ten poziom cenowy jest nie wiele wyższy niż w PL i decydują o nim kompletne doły siły nabywczej plus Afryka, Holandia i fantaści, którzy nawet nie zaczną projektów, czyli chcą spełnić marzenia o tanim kombi i zadowolą się samym posiadaniem.

Myślę, że łatwo przewidzieć chyba jedyny i w sumie banalny wniosek jaki może wypłynąć z tej dyskusji. Że aby zresetować dzisiaj kombi, trzeba mieć worek pieniędzy, których nikt ci nie zapłaci, więc nie pracując samemu można się w to bawić tylko dla własnej satysfakcji. Jeśli mają w tym pomóc linki z autami wystawionymi po 10 tys EUR , to czemu nie.


Moja decyzja była podyktowana banalnymi przesłankami, oprócz tego, że moim zdaniem warto ratować kombi bo jest ich naprawdę mało (podobnie jest z niedocenionym W116) auto zasłużyło na taki remont, pracowało dla mnie 5 lat i nie żałuję żadnej złotówki wpakowanej w nie. Najważniejsze w tej chwili dla mnie jest, żeby efekt tych wydatków mnie zadowolił. I za to trzymam kciuki. [ok] Jeżeli miałbym patrzeć przez pryzmat opłacalności takiego remontu to oczywiście bym nie ruszał tematu. Kupując kolejnego klasyka będę szukał w najlepszym stanie, koszty będą drugorzędną sprawą.
P.S. Kombica jest na szczelności klimy.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: czw gru 13, 2012 2:46 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
Przyznać się, kto teraz nie myśli o kombiaku Jacku [zlosnik]
Dla niewtajemniczonych: 280, automat, klima, pełna elektryka, skóra i pewnie jeszcze kilka fajnych rzeczy, technicznie bardzo dobrze

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl