MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 11:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 05, 2012 11:07 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 29, 2006 12:13 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
[quote][w211 z silnikiem 3.2cdi w rzędzie.
serio?


Szczepan /quote]
Panowie przecież pierwsze 320cdi miały 6 cylindrów w rzędzie, dopiero po 2005 roku wprowadzono silnik V6.
Troche wiedza z nowszych modeli uleciała... [zlosnikz]

_________________
w123 230ce signal rot-1983r
w211 320cdi astral silber-2003r
Yamaha V-Star 1100 Classic-2000r
Bmw R 65 typ 248-1979r
ex: w123 230ce lapisblau-1981r
ex: w123 250 lang petrol metalic-1985r
ex: w123 200d english rot 1981r
ex: w124 300tdt almadin rot 1993r


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 11:41 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
lecho pisze:
Troche wiedza z nowszych modeli uleciała...

W ogóle nie jest mi z tego powodu przykro!
;)

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 11:57 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
lecho pisze:
Panowie przecież pierwsze 320cdi miały 6 cylindrów w rzędzie, dopiero po 2005 roku wprowadzono silnik V6.
Troche wiedza z nowszych modeli uleciała... [zlosnikz]


Racja. Sorry. A ja myslalem, ze to juz w 210-tce zmienili.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 1:40 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 24, 2006 12:08 pm
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa-Suwałki
Bukol pisze:
ze to juz w 210-tce zmienili.

Tylko benzynowe, jak się okazuje.
:-?

_________________
Wołga Gaz 2410 '88
W124 500E '91 - Pani Jagoda www.w114-115.org.pl/forum/img01/1224070157_IMG_2600m.jpg
W211 320CDI 4Matic
W124 280TE '92 - Oliwka - ex
W124 300TD '92 - Czarna Wdowa - ex


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 2:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
szymon.dziawer pisze:
Bukol pisze:
ze to juz w 210-tce zmienili.

Tylko benzynowe, jak się okazuje.
:-?


Ano, czyli kolega lecho ma racje - niedouczenie w/s nowszych modeli :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 2:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Dokładnie ten silnik co ja pokazałem foto wszedł w CLS potem E był nawet w W203!!!.W211 miały rzedowe stare 3.2cdi od początku produkcji do 2005r.Panowie odwieczny dylemat diesel czy benzyna to nic nowego.Tylko jest jedna zasada w którą trzeba uwierzyć.Ja poniewaz miałem w zyciu kilkadziesiat aut twierdze ze silnik MUSI byc mocny i mieć zapas mocy.Przykładowo peugeot 207 1.4 hdi pali tyle samo lub wiecej niz 307 1,6hdi...dlaczego? bo 1.4 ma tylko 70KM a 1.6 110KM i dwa razy tyle momentu.Dlatego G Bukola pali 15ltr bo silnik męczy sie z taką masą.Polecam chipsa do niego -spokojnie 210 KM i bedzie to już całkiem inna jazda i spalanie.Poprostu na takie masy to musi byc ponad 200KM i około 500Nm.A z tą usterkowoscią nowych CDI to tez troszke przesadzone.One się psują ale jak mają nawalone km bez umiaru i brak serwisu.Kolega ma CLS ktory ma cos 200tkm i nic sie z silnikiem nie dzieje.Co najciekawsze nie ma zadnego dyskomfortu co do działania filtra DPF.Poprostu to jest ale ja jego działania nie widze-poprostu tylko rura wydechowa jest bardzo czysta- no i nie ma takiej opcji zeby auto zakopciło w jakikolwiek sposób.Tak samo mam jeszcze 520d E60 i tam to samo.Filtr jest,rura czysta i zadnych objawów jego działania.Z tego co zauwazyłem to najwiecej problemów z DPF jest w francuzach i autach grupy VW :o ...tak własnie -audi VW tam sie to pieprzy non stop.Przypomniało mi sie teraz o znajomej firmie busowej.W sprinterze z 2010 roku ktory ma przejechane juz 510 tys km na pytanie o silnik i DPF powiedzieli ze co to jest DPF to niewiedzą bo nie ma z tym problemów.Przy 480 tys wymienili sprzęgło i 3 wtryski [hihi] [zlosnikhihi] Przypomne ze auto słuzy jako bus wiec ma prace typu stop&go a nie jakies autostrady [zlosnikok] .Silnik suchy ,turbo oryginał...a co najlepsze stosuja sie go pedalskiego zalecenia MB o wymianie oleju co 30 tys km. :roll: Ogolnie CDI to super silniki tylko trzeba je umiec uzytkować.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 3:04 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 29, 2006 12:13 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
te diesle V6 mercedesa montowane w CLS i W211, to naprawdę majstersztyk wykonania i technologii. Te silniki są praktycznie niezniszczalne, jeżeli kierowca ma odrobinę oleju w głowie. Tak jak kolega Mercedes 4 Ever napisał, przebiegi 500-600 tyś km nie zdziwią nikogo, kto choć raz miał okazję posłuchać i przejechać się autem z takim motorem. Fakt technologia w tych autach jest już trochę zaawansowana, jednak mnogość i ceny części na rynku wtórnym w Polsce, nie zabija. Moje w211 tak jak pisałem ma ponad 400 tyś km przebiegu. W silniku wymieniane miał 3 wtryski i ... tyle! Zresztą dużo się mówi o elektronice i bajerach w tych autach. Stopień z komplikowania przerażał w 2002 roku, kiedy ten model wchodził do produkcji. Obecnie ten samochód nie stanowi zagadki dla każdego w miarę ogarniętego warsztatu. Ja sam rozebrałem i doposażyłem swoje auto niemal we wszystkie bajery jakie można było dokupić w momencie zamawiania samochodu, a nie pracuje w ASO Mercedesa...

_________________
w123 230ce signal rot-1983r
w211 320cdi astral silber-2003r
Yamaha V-Star 1100 Classic-2000r
Bmw R 65 typ 248-1979r
ex: w123 230ce lapisblau-1981r
ex: w123 250 lang petrol metalic-1985r
ex: w123 200d english rot 1981r
ex: w124 300tdt almadin rot 1993r


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 4:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
MERCEDES 4 EVER pisze:
Dlatego G Bukola pali 15ltr bo silnik męczy sie z taką masą.Polecam chipsa do niego -spokojnie 210 KM i bedzie to już całkiem inna jazda i spalanie.Poprostu na takie masy to musi byc ponad 200KM i około 500Nm.


Uwielbiam, po prostu uwielbiam :) Czyli jak ma 190KM to nie jedzie? Jak 400Nm tez nie? A G300TD rozumiem, ze jezdziles? Znasz to "meczenie sie" z autopsji? Pali tyle, bo to 2,5 tony, kanciak, 2x sztywniak, rama... archaiczna konstrukcja, a silnik tez starego typu. Meczyl to sie moj Wolfik 240GD, ale w terenie objezdzal niejednego Range'a V8 - dzieki blokadom n.p. Meczyc to sie mogl Twoj szwajcarski wojak - odprezony 230GE w automacie. A jaki byl najmocniejszy diesel stosowany w terenowkach europejskich lub japonskich w 90-tych? Bo z tego co pamietam, to te 177KM i 330Nm w G to byl gorny pulap dla aut terenowych (przypominam - 96 rok wprowadzenia).

Chipa do G300TD proponujesz i nawet polecasz (!?) - skrzynie w tych autach sa w stanie przeniesc niewiele wiecej momentu niz generuje silnik (330Nm). Na niemieckich forach poswieconych G, wytluszczonym drukiem pisza, zeby nie czipowac tych samochodow, bo skrzynie padaja, mosty nie wytrzymuja itp. Probowali to w fabryce z 400CDI - efekty wiadome.
Wiecej mocy - owszem, chce, dlatego szukam G500 w porownywalnym stanie co moj dieselek. Tu bedzie 300KM i 456Nm - moze sie nie umeczy bez tych 500-set "njutonow" :)

Co do DPF'a - w ciezarokach to chyba nie problem, tam sie nie jezdzi za rog po bulki. Problemem sa krotkie przejazdy, wtedy jest kicha, bo sie zapycha. Wiele aut ma kontrolke i opisane w instrukcji procedure "przedmuchania" auta gdy sie zapali kontrol. W 211-tka z 2003 roku chyba jeszcze szla bez DPF, na pewno moja 220CDI - ostatni rocznik, dlatego w DE nie dostalem zielonej plakietki.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 5:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Bukol pisze:
Tu bedzie 300KM i 456Nm - moze sie nie umeczy bez tych 500-set "njutonow"

Lipa Panie, patrząc teraz na mojego klamota, jak zapakuje go do pełna to waga lekko dochodzi do 2200 ale u mnie jest tylko 440 Nm, no może po modyfikacjach 450Nm i trochę ponad 300KM , a z takim wynikiem to nie jazda. Męczy się nawet przy starcie ze świateł z górki [zlosnikhihi]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 5:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Wszystko fajnie pięknie ale pokazujecie fotki z komputera pokładowego, mi w X5 też przez pierwsze 2 dni pokazywał 8,7- 8,9l , teraz też pewnie jest podobnie ale od ponad 2 lat mam na wyswietlaczu ustawiony ZASIĘG a na ekranie zazwyczaj navi lub w korkach tv. Po pierwszym tankowaniu zorientowałem się, że są to jakieś wartości netto nie mające nic wspólnego z ubywaniem paliwa z 92litrowego kotła. Na letnich 285/45/19 X5 spala w trasie 11, w mieście 14 , na zimówkach 235/65/17 o litr mniej. Koledze a zarazem nabywcy Bukolowego R129 ciężko w Grandzie z silnikiem 3.0 od mb zejść poniżej 15 w mieście. E420 ze swoja archaiczną 4-biegową skrzynią spala do 13litrów w trasie a predkości przelowotwe powyżej dopuszczalnych na autostradzie.

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 6:12 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Eeee, to Gela oszczedna jest :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 6:45 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
Po całej trasie od zalania po korek do zalania po korek, różnica pomiędzy komputerem, a rzeczywistym spalaniem wyniosła około 0,5 litra. A wynik z całej trasy osiągnął komputerową dychę. I przyznam szczerze, że nawet pałowany w trasie nie pali więcej jak 11 litrów ... jeżeli o opony chodzi to 285 to może trochę za dużo, więc założone mam 245 ;D

Ale w mieście to muszę Ci Krzysio przyznać, że oszczędny masz samochód [hihi]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 8:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 11:33 am
Posty: 392
Lokalizacja: Płock
Jak juz tak o tych niutonach mowa, to czy G500 ma te same podzespoły przeniesienia napedu co G300TD??

_________________
107 - 380 SLC
108 - 280 SE 4.5


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 9:15 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Bukol pisze:
Uwielbiam, po prostu uwielbiam :) Czyli jak ma 190KM to nie jedzie? Jak 400Nm tez nie? A G300TD rozumiem, ze jezdziles? Znasz to "meczenie sie" z autopsji? Pali tyle, bo to 2,5 tony, kanciak, 2x sztywniak, rama... archaiczna konstrukcja, a silnik tez starego typu. Meczyl to sie moj Wolfik 240GD, ale w terenie objezdzal niejednego Range'a V8 - dzieki blokadom n.p. Meczyc to sie mogl Twoj szwajcarski wojak - odprezony 230GE w automacie. A jaki byl najmocniejszy diesel stosowany w terenowkach europejskich lub japonskich w 90-tych? Bo z tego co pamietam, to te 177KM i 330Nm w G to byl gorny pulap dla aut terenowych (przypominam - 96 rok wprowadzenia).


Oj Bukol to moze Ci wytłumacze o co z tym biega bo znam kilku włascicieli 400 CDI, w tym własciciela salonowej 2002 G400CDI ktora obecnie ma juz 600 tys km wiec troche mozna usłyszec co sie psuje w 400CDI [zlosnikhihi] Skrzynie padają w 400 bo tam jest 560(!!!!) Nm przy 1700obr a w takim dziadku co masz w geli jest max 330 co jest poprostu przepascią.Tu poprostu przesadzili i tyle bo skrzynie sa od 300 a moment 400 jest od ciężarówki.To G miało skrzynię robiona 5 razy (tyle wiem -moze taraz wiecej)Poza tym zapominamy o jednej sprawie.To ze np g300 ma 177KM ale ma dopiero przy 4500obr .Natomiast w zakresie 2000-3000 jak sie normalnie jedzie to pewnie sie uzywa jakies 100-120KM tak szacuje bo nie mam wykresu z hamowni -wtedy by zobaczył ile jest mocy przy jakich obrotach.Mocy 177KM uzywa sie zadko-chyba ze ktos lubi czerwone pole i kick down [zlosnikz] Natomiast majac 200KM czy 210KM to przy normalnym uzykowaniu wtedy bedzie proporcjonalnie wiecej pewnie 120-150 i to jest ta roznica ktora powoduje ze auto mniej sie meczy i mało pali.Jak cos mam dobrego goscia od chipsów [zlosnikok] A ten silnik dobrze znam bo miałem dwa takie 210 turbo i te silniki sa zajebiste.Tylko mają tą wade ze paliły 10 na 100 i koniec.Ten drugi to probowałem eko jazdy i spalił moze 0,5 litra mniej a przy pałowaniu 10 litrów [zlosnikok] [zlosnikhihi] Dziwne ale tak bylo.Nie było mozliwosci ze w trasie 7 a miasto 10 tylko ciągle 9-10.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......

MB 308 automatic



Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
Post: pn lis 05, 2012 9:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
przemulek pisze:
Jak juz tak o tych niutonach mowa, to czy G500 ma te same podzespoły przeniesienia napedu co G300TD??


Nie. W gelach sa spore roznice miedzy modelami. Nie wiem jak reduktor, ale mosty i ASB sa inne. Gdyby skrzynia z 300TD dostala moment z 500-tki to by sie rozpadla, tak jak sie dzieje z czipowanymi (kilka historii w niemieckim necie jest opisanych). Zawieszenie tez jest inne, nizsze i sztywniejsze. Inne kola fabrycznie itp. To sie czuje roznice nie tylko silnikiem.

M4E - ja wiem jak to jest, sam mialem juz troszke aut, o roznych mocach (55 do ???). Ale mowienie o meczeniu sie ... no wez, przy tak dobranym aucie? Tu chodzi o dobor calosci: moc, przelozenia itp. Gwarantuje Ci, to auto sie nie meczy, moment ma bardzo szybko, a jak zapewne wiesz, momentem sie jezdzi, nie konikami. Lubie miec zapas mocy, dlatego na codzien mam 250KM i 350KM i dlatego kiedys zmienie Gele na V8. Ale do wyzszosci nowych, przekombinowanych diesli mnie nie przekonasz :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl