Od lat zajmuję się fotografią ślubną. Obsługuje ponad 20 ślubów rocznie. Miałem też okres zastanawiania się nad rozszerzeniem oferty o limuzynę. Przeanalizowałem, jakie dotychczas auta fotografowałem. Wyszło mi, że są trzy kategorie: 1. najczęściej ok 50% - auta luksusowe z najmłodszych roczników. Najczęściej Audi A8. Mercedes klasy S trafił się w ostatnich 5 latach tylko 1 raz. 2. często ok 20 % - auta stare lub "oryginalne" repliki z nowoczesnymi silnikami. Kilka razy była Warszawa Garbus. 3. równie często 20 % - zwykłe auta należące do rodziny. Astra Clasic II, Mazda 6 a nawet mocno zużyta MB 123 200D
Pozostałe to zwykłe autobusy, furmanki, rowery albo zupełny brak auta
Nie są to śluby tylko w Warszawie, dlatego nie czepiałbym się tzw specyfiki rynku. Warto pamiętać, że np podlaskie USC notują już 30% spadek liczby ślubów w stosunku do roku 2008. Szczyt wyżu demograficznego mamy już za sobą. Z innych zmian na rynku, należy podkreślić coraz częste korzystanie z firm organizujących całość imprezy. Wystrój kościoła, sala weselna, limuzyna i fotograf są częścią kompleksowej oferty.
Nie chcę się mądrzyć co się opłaca a co nie. W każdej branży znajdują się ludzie bardzo przedsiębiorczy, którzy radzą sobie z konkurencją i teoretycznie lepszymi ofertami. I jeszcze jedno. Śluby to impreza weekendowa i to w sezonie urlopowym. Nie każdy ma charakter (lub odpowiednio wyrozumiałą rodzinę), żeby rezygnować z normalnych w tym okresie - przyjemności. Praca zaczyna się od wyjazdu młodego po młodą a kończy np po wyjeździe młodych na nocny fotograficzny.
_________________ Obecnie: W140 S350 1995, Audi A6 C6 3,2 Dawniej:123 240D 1982, 123 200 1979, 123 240D 1981, 123 230TE 1982, Volvo 340 DL Variomatic, Volvo 760 2,3T, W163 3.2 W168 1.6, Volvo V70 1998, Lexus LS400 1995
|