MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 4:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 29, 2010 9:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
pablo pisze:
tworzenie lewych umów kupna/sprzedaży tym bardziej

A kto mówi o lewiźnie? Niech Ci ojciec sprzeda ten silnik...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr wrz 29, 2010 10:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Podepnę się do tematu, ale trochę z innej strony.
Zmieniam w swoim 260SE silnik z m103 2,6 na m103 3,0. Jak gadałem z jednym z przedstawicielem pewnej ubezpieczalni to stawka minimalnie się zmieni, około 10zł/rok i w ich umowie ubezpieczenia będzie musiało widnieć "300SE" bo tak maja w systemie.

Czy jest sens zgłaszać wszelkim urzędom zmianą takiego silnika ? Czy coś mi ewentualnie grozi za nie zgłoszenia takiego faktu ?

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: czw wrz 30, 2010 7:49 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
oress pisze:
Czy jest sens zgłaszać wszelkim urzędom zmianą takiego silnika ? Czy coś mi ewentualnie grozi za nie zgłoszenia takiego faktu ?


Kazik spiewal, ze nie ma sensu kupowac kredensu.
W mojej ocenie, to kwestia milicjanta na drodze, ktory zobaczy czy cos nie tak w dowodzie i to co powiesz. Wtedy zabierze dowod rejestracyjny, ktory odbierzesz sobie w wydziale kom. Mogles tez dzien wczesniej zmienic silnik, a na zgloszenie roznych zmian masz teoretycznie 30 dni.

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
Post: czw wrz 30, 2010 8:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
oress pisze:
Zmieniam w swoim 260SE silnik z m103 2,6 na m103 3,0.
oress pisze:
Czy jest sens zgłaszać wszelkim urzędom zmianą takiego silnika ?


A czy jesteś w stanie odróżnić te silniki bez sprawdzania numerów?

Czy one nie wyglądają identycznie? Jeśli tak to po co chwalić się większą pojemnością?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt paź 01, 2010 4:56 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Zeby zachowac sie jak porzadny, uczciwy obywatel?!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: pt paź 01, 2010 8:30 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
TReneR pisze:
Zeby zachowac sie jak porzadny, uczciwy obywatel?!

Sory, ale w tym wypadku słowa "uczciwy obywatel" są zbyt mocne.

Nie rozumiem po co miałbym gdziekolwiek zgłaszać wymianę silnika na inny?
Czy jak zmieniam w domu bęben w pralce to też kogoś o tym informuję?

Gdybym zmieniał M102 na M116 to pewnie bym widział w tym sens, ale w przypadku M103 to te silniki różnią się tylko skokiem tłoka... Równie dobrze można zostawić stary blok z nowym wałem i tłokami od mocniejszego brata...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz paź 03, 2010 8:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Bo wymagaja tego poslkie przepisy (moze i glupie ale takie sa).

ps. w niemczech nie mozesz sobie zmienic rozmiaru opon na inny niz fabryczny bez odnotowania tego w dowodzie rejstracyjnym - przeciez jedna wielka glupata, ale jest przepis.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: ndz paź 10, 2010 9:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
voytas pisze:
Gdybym zmieniał M102 na M116 to pewnie bym widział w tym sens,

no OK, też się z tym zgadzam ... ale pytam co mi teoretycznie grozi za wykrycie procederu swapa bez zgłaszania tego ?

voytas pisze:
w przypadku M103 to te silniki różnią się tylko skokiem tłoka... Równie dobrze można zostawić stary blok z nowym wałem i tłokami od mocniejszego brata...

chyba nie widziałeś nigdy rozebranego m103 w wersji 2,6 i 3,0 - bo skoki tłoka maja identyczne, a różnią się w środku bardziej niż komuś może się wydawać (tak w skrócie).:
- blok 3,0 ma dodatkowe kanały na ciecz chłodząca między tulejami
- 2,6 ma płaskie denka tłoków, 3,0 ma wklęsłe wgłębienia o kształcie serca
- kształty komór spalania w głowicach zupełnie inne, inne też średnice zaworów ssących

Ale .... ten m103 3,0 którego będę pakował do budy W126 jest po prawdziwej kapitalce na nowych nadwymiarowych tłokach, a żeby było jeszcze bardziej egzotycznie to dodam że blok jest z m104 3,0 bo taki dorwałem gdyż z wspomnianego m103 nie było już co szlifować. Blok z m104 też ma pewne subtelne różnice w porównaniu do m103 3,0 ale z tymi różnicami dość łatwo można sobie poradzić. Jedyna różnica jakiej się dopatrzyłem jest taka ze blok z m104 ma dwa otwory w bloku do przewietrzania skrzyni korbowej, które musiałem odpowiednio zaślepić. Poza tym wszystko IDEALNIE pasuje, z głowicą, miską, pokrywami łańcucha, itd nie ma żadnego problemu

Wracając do sedna ... jeśli będe miał wyjątkowego pecha i trafię na policjanta który zna się na MB i zobaczy, że pod maską m103, zechce spojrzeć na numer silnika, a tam 104 ... to chyba zacznie zadawać pytania. Albo co by było gdybym spowodował jakiś wypadek i póżniej zabrali by moje auto (wrak) pod lupę na badania i wyszły by takie klocki, że silnik zmieniony ale swap nie zgłoszony. ???

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 5:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Tak jak Nilovitz napisał, na zgłoszenie wymiany silnika masz 30 dni. Jak Tobie udowodnią, że przekroczyłeś ten termin?

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 6:40 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
oress pisze:
chyba nie widziałeś nigdy rozebranego m103 w wersji 2,6 i 3,0 - bo skoki tłoka maja identyczne, a różnią się w środku bardziej niż komuś może się wydawać (tak w skrócie).:- blok 3,0 ma dodatkowe kanały na ciecz chłodząca między tulejami- 2,6 ma płaskie denka tłoków, 3,0 ma wklęsłe wgłębienia o kształcie serca- kształty komór spalania w głowicach zupełnie inne, inne też średnice zaworów ssących

Masz rację - nie widziałem. Nie mniej jednak dla mnie zamontowane w aucie wyglądają identycznie...

oress pisze:
dodam że blok jest z m104 3,0

Czy silnik to blok, głowica, czy może osprzęt?

PS
Czy w dowodzie rejestracyjnym masz numer silnika??
No chyba że trafiła Ci się przyjemność posiadania karty pojazdu...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 7:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 03, 2009 7:23 am
Posty: 191
Lokalizacja: okolice Opola
Oczywiście nie ma numeru silnika w dowodzie rejestracyjnym. Jest karta pojazdu, ale w niej tez nie mam wpisanego numeru silnika, jest (kreska) "----". Natomiast w KP są rubryki pt.: "ZMIANY PARAMETRÓW TECHNICZNYCH POJAZDU" w które można dokonać wpisu.

Swoim procederem swapu i jego legalnością w ogóle się nie przejmuję, ale pytam tylko czysto teoretycznie.

_________________
Mercedes-Benz W126 1988r 260SE, m103 3,0 EFI


Na górę
Post: pn paź 11, 2010 8:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Czysto teoretycznie - skoro w PL stawki za OC są liczone od pojemności to w przypadku jakiegoś przypadku n.p. firma ubezpieczeniowa może odmówić wypłaty odszkodowania, bo się silnik zmienił. Może. Imają się każdej wymówki.

A co do urzędasów - mi kiedyś odmówili rejestracji motocykla sprowadzone z USA bo ponoć brakowało jakiegoś zapisu na fakturze. Poprosiłem uprzejmie o podanie podstawy prawnej. No i przyszedł kierownik wydziału i kazał motocykl zarejestrować. Bo to urzędas ma obowiązek podać podstawę prawną odmowy czy też nakazu, a nie obywatel.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl