MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 12:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 02, 2010 9:41 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
gpekalski pisze:
Jeśli szukasz rozwiązania niezawodnego to tylko diesel.



W silnikach o których mowa tutaj czyli lh , montuje się instalację sekwencyjna, a nie zwykła jak do ke.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn sie 02, 2010 10:01 am 
Offline

Rejestracja: wt lip 27, 2010 8:19 pm
Posty: 0
Lokalizacja: Kraków
""Z gazowaniem to bym jednak uważał. Jak kupowałem 280TE to też słyszałem ze daje się sensownie zagazować.
Z gazem wiąże się sporo utrudnień: dodatkowa instalacja do serwisowania - w innym serwisie, dodatkowa możliwość przerzucania odpowiedzialności: mechanik na gazownika, gazownik na elektryka elektryk... i tak w kółko.
Jeśli szukasz rozwiązania niezawodnego to tylko diesel.""

Tyle to już wiem :-)
Dla mnie zakładanie gazu do auta, to to samo, co zrobienie "składaka" w garażu.
Ten z ogłoszenia byłby fajny, ale miałem wątpliwości, właśnie z tego tytułu.
Dziękuję za przypomnienie o tym :-)
Już miałem takie auta, do których różne części trzeba było szukać od różnych samochodów.
Wolę jednak oryginał, a z dodatków, to chyba tylko hak holowniczy :-)
Widzę, że muszę się uzbroić w cierpliwość, żeby znaleźć coś dobrego, albo...
Przeznaczyć więcej gotówki :-)

Czy te dopiski (podpis) pod waszymi postami oznaczają samochody, jaki posiadacie, bądź posiadaliście ?


Na górę
Post: pn sie 02, 2010 10:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 23, 2005 8:36 am
Posty: 85
Lokalizacja: Nieporęt
THC pisze:
W silnikach o których mowa tutaj czyli lh , montuje się instalację sekwencyjna, a nie zwykła jak do ke.


Sekwencyjna była.

_________________
Poszukiwany: W124 200/250D
W124 280TE - Ex
W201 2.0D - Ex


Na górę
Post: pn sie 02, 2010 10:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 24, 2009 1:22 am
Posty: 151
Lokalizacja: Śląsk, Pszczyna
naj pisze:
Czy te dopiski (podpis) pod waszymi postami oznaczają samochody, jaki posiadacie, bądź posiadaliście ?


Zazwyczaj.

naj pisze:
Dla mnie zakładanie gazu do auta, to to samo, co zrobienie "składaka" w garażu.


Do momentu kiedy za 70 zł można zrobić 300 km, wtedy najczęściej pogląd zmienia sie o 180 stopni ;) Dziwne jest tylko to, że nikt tak nie czepia sie np OR jak plg, a de fakto producent też nie zaleca jeżdżenia na rzepaku. Ale jak to Xytras ujął, są dwa obozy i jeden drugiego nie przekona!

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
Post: pn sie 02, 2010 11:42 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 23, 2005 8:36 am
Posty: 85
Lokalizacja: Nieporęt
sojczyn pisze:

Do momentu kiedy za 70 zł można zrobić 300 km, wtedy najczęściej pogląd zmienia sie o 180 stopni ;) Dziwne jest tylko to, że nikt tak nie czepia sie np OR jak plg, a de fakto producent też nie zaleca jeżdżenia na rzepaku. Ale jak to Xytras ujął, są dwa obozy i jeden drugiego nie przekona!


NIe należę do żadnego obozu. Doceniam również możliwosć przejechania 300 km za 70 zł (obecnie poruszam się FOrdem Escortem 1.4i z gazem i jest ok). Jednak w przypadku Mercedesa 280TE to po prostu nie chciało działać. I mimo wydania sporej kasy nie udało się ustalic dlaczego. Swoją drogą koszt przejechania 300 km 124 200D nie będzie diametralnie wyższy.
Kompletnie natomiast nie rozumiem uwagi na temat rzepaku. Domieszki na stacjach benzynowych są raczej niewielkie i wynikają z uzgodnień również z producentami.

_________________
Poszukiwany: W124 200/250D
W124 280TE - Ex
W201 2.0D - Ex


Na górę
Post: pn sie 02, 2010 12:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 24, 2009 1:22 am
Posty: 151
Lokalizacja: Śląsk, Pszczyna
gpekalski pisze:
Swoją drogą koszt przejechania 300 km 124 200D nie będzie diametralnie wyższy.


Z pewności nie, ale specyfika jazdy 200D, a E280 jest zupełnie różna z korzyścią dla benzyny, nawet z sekwencją ;)

gpekalski pisze:
Kompletnie natomiast nie rozumiem uwagi na temat rzepaku. Domieszki na stacjach benzynowych są raczej niewielkie i wynikają z uzgodnień również z producentami.


Mówie o jeżdżeniu na OR a nie o 'paliwie' na Orlenie czy Bliskiej Bio... coś tam, czy jak sie to zwie, kiedy ktoś jeździ na OR z KFC czy innego McDonalds'a to słychać tylko poklask, ale na temat LPG to tylko marudzenie.

Życze udanego zakupu ;)

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
Post: pn sie 02, 2010 9:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 03, 2001 2:00 am
Posty: 133
Lokalizacja: Ciechanów
Witaj,

kolego naj tak się składa, że ja mam na sprzedaż 124 250TD 20v zgodne z vin z kilmą i hakiem,
Przebieg na dzień dzisiejszy to 233 TKM.

Był jakieś pare miesięcy temu w ogłoszeniach.

Cena 15,4 TPLN.


Pozdrawiam

Kolarek


Na górę
Post: pn sie 02, 2010 11:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
naj pisze:
Czy te dopiski (podpis) pod waszymi postami oznaczają samochody, jaki posiadacie, bądź posiadaliście ?


U mnie tak, przy czym pominąłem auta innej marki, wozy ojca czy też sąsiadów :)

Pisałeś coś o kosztach przejechania 200D - otóż owszem, będą niskie, ale 200D w automacie to tragedia. W manualu ledwo jeździ. Ja uważam, że więcej frajdy z jazdy będzie z auta z benzynką pod maską. Kiedyś miałem takiego 220TE z '93 roku, niestety w manualu. Spalanie nie przekraczało 11/100 w mieście. Co prawda nieczęsto jeżdżę w korkach, bo nie lubię :) W trasie między 8-9. Jak dołożysz sekwencję i dodasz do spalania ~25%~to koszt 100km będzie niewielki.

A tak serio - gdyby to w 100% zależało ode mnie, to bym tą 211 CDI opylił i kupił jakiegoś mega124, najchętniej 420E (nie E420 [hehe] ) w możliwie najlepszym stanie i miał komfortowe auto.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: pn sie 02, 2010 11:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Jak radzi kolega Bukol , kup sobie 124 benzynę z silnikiem M111 ( 2.0 , 2.2 ) doskonale współpracuje z instalacja BRC 24 Sequent P&D.
Bezawaryjnie i tanio . Ja na swojej zrobiłem jakieś 50 kkm i w tym czasie tylko 3 razy wymieniałem filtr gazu. Średnie spalanie z dystansu wychodziło coś ok 13-14 gazu. 28 zł za 100 km , łatwy rozruch cały rok , dobra dynamikę w mieście , i komfort w środku i całkowita bezobsługowość - to raczej argumenty nie do przebicia.

Moim 124 jeździ teraz kolega Arch i dalej sobie chwali.

pozdrawiam [zlosnikz]

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
Post: pn sie 02, 2010 11:56 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
A jak się ma Navigator?

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: wt sie 03, 2010 8:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 23, 2005 8:36 am
Posty: 85
Lokalizacja: Nieporęt
Bukol pisze:

Pisałeś coś o kosztach przejechania 200D - otóż owszem, będą niskie, ale 200D w automacie to tragedia. W manualu ledwo jeździ. Ja uważam, że więcej frajdy z jazdy będzie z auta z benzynką pod maską. Kiedyś miałem takiego 220TE z '93 roku, niestety w manualu. Spalanie nie przekraczało 11/100 w mieście. Co prawda nieczęsto jeżdżę w korkach, bo nie lubię :) W trasie między 8-9. Jak dołożysz sekwencję i dodasz do spalania ~25%~to koszt 100km będzie niewielki.

A tak serio - gdyby to w 100% zależało ode mnie, to bym tą 211 CDI opylił i kupił jakiegoś mega124, najchętniej 420E (nie E420 [hehe] ) w możliwie najlepszym stanie i miał komfortowe auto.


Wrażenia z jazdy to są jak takim 200D wyprzedzasz TIRa na ruchliwej drodze! [zlosnik]
Swoją drogą jeździłem W201 200D i dało się tym uczciwie pojechać. Oczywiście, bez specjalnych emocji.
Obecnie szukam auta do jazdy i jakkolwiek kolejny eksperyment z gazem kusi, to po wcześniejszych doświadczeniach łatwo mi oprzeć się pokusie.

Uważam, że sprawa jest dość prosta. Trzeba dostosować auto do swoich możliwości finansowych. Gdybym mógł wydać nieco więcej na codzienną eksploatację to po prostu kupiłbym auto z silnikiem benzynowym i cieszył się komfortem. A ponieważ ma być ekonomicznie i bezawaryjnie to szukam diesla.

_________________
Poszukiwany: W124 200/250D
W124 280TE - Ex
W201 2.0D - Ex


Na górę
Post: pt sie 06, 2010 12:26 am 
Offline

Rejestracja: wt lip 27, 2010 8:19 pm
Posty: 0
Lokalizacja: Kraków
I kupiłem... :-)
Znalazłem na stronie:

http://otomoto.pl/mercedes-w124-C14141263.html

Pojechałem do Rzeszowa, obejrzałem, kupiłem i przyjechałem do Krakowa.
Resztę czas pokaże :-)
Zacytuję tylko samego siebie z pierwszego postu:

"""Chcę kupić mercedesa z silnikiem diesla, najlepiej wolnossącym, za cenę do 10000 zł, i do 20 lat. Ma mieć automatyczną skrzynię biegów, i mało palić ."""

Z resztą komentarzy zaczekam... :-)
Dziękuję za podpowiedzi !!!


Na górę
Post: pt sie 06, 2010 7:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Ach ta młoda krew [hihi]

No cóż , w tej sytuacji będziesz musiał być zadowolony z tej taxi :lol:




Bukol pisze:
A jak się ma Navigator?


Navigator smiga jak szalony [zlosnik] Zrobiłem nim 20 kkm Wrzuciłem mu konwersję Strutmastera na sprężyny i teraz idzie jakoś zapanować nad rozbrykanym stadem 300 koni 8) , Komfort 15 na 10 , ekonomia -15 na 10. Ale nie ma nic w życiu za darmo [zlosnikz]

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
Post: pt sie 06, 2010 8:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Heh, za 4k to nie mozna oczekiwac cudow [zlosnikok]
Jak dojechales z Rzeszowa do Krakowa to niezle [zlosnikhihi] A tak serio to za taka kase auto w miare ok, ale ten napis DISEL na tylnej klapie jest zajebisty [zlosnikok] bo 200E to juz ktos mogl sie pomylic [hihi]
Pisz jak bedzie sie sprawowal w codziennej eksploatacji

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: sob sie 07, 2010 12:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ileż to musi mieć nalatane, żeby taryfowy MBtex tak zniszczyć. Jedynka przed przebiegiem z ogłoszenia murowana [hehe] Na pewno jest dotarty [zlosnikhihi]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl