MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 4:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz mar 14, 2010 6:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 01, 2010 2:35 pm
Posty: 19
barpawel pisze:
P.S.
niedawno czytałem o "plazmowej iskrze"
taki patent spala wszystko nawet wode w paliwie

dokladnie tak
swiece plazmowe zostaly wynalezione juz przynajmniej 3 lata temu, podobno redukuja spalanie przynajmniej o 50% i wiecej przez to ze znacznie mniej paliwa a wiecej powietrza potrzeba do zapalenia takiej mieszanki...
co z tego jak te swiece jeszcze nie ujrzaly swiatla dziennego bo koncerny naftowe placa tyle kasy za to zeby takie nowinki nie zostaly wprowadzone na rynek... zreszta z elektrycznymi samochodami tez tak jest...
wcale bym sie nie zdziwil jak by koncern naftowy zaplacil 'Myth Busters' za nakrecenie takiego odcinka o paliwach


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 14, 2010 6:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
podobno redukuja spalanie przynajmniej o 50% i wiecej przez to ze znacznie mniej paliwa a wiecej powietrza potrzeba do zapalenia takiej mieszanki...

Poczytaj coś o mieszance stechiometrycznej.
Mniej bajek na dobranoc.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 14, 2010 6:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 01, 2010 2:35 pm
Posty: 19
holyfido pisze:
Poczytaj coś o mieszance stechiometrycznej.
Mniej bajek na dobranoc.

to Ty lepiej poczytaj o swiecy plazmowej ...
mieszanka stechiometryczna jest dobra w zwyklych swiecach,
a mowimy tu o swiecach plazmowych ktore nie daja jednej iskry tylko wypelniaja caly cylinder plazma...
jesli juz chcesz mnie tak bardzo zagiac to czytaj ze zrozumieniem 'dom dom '


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 14, 2010 6:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
vangoc pisze:
'dom dom '


Nie czaje, co to za typ ludzi?

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 14, 2010 8:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
a mowimy tu o swiecach plazmowych ktore nie daja jednej iskry tylko wypelniaja caly cylinder plazma...
jesli juz chcesz mnie tak bardzo zagiac to czytaj ze zrozumieniem 'dom dom '


Może, nie wnikałem, spalanie ubogiej mieszanki w silnikach iskrowych nie za bardzo dobrze się sprawdza. Nie wierzę też w bajki o jakiś tajnych eksperymentach i technologiach specjalnie ukrywanych przez koncerny.
Wiem, że zwykle za takimi sytuacjami, w których jakieś technologie nie są używane od razy stoją względy techniczne lub opłacalności.

Ale najprościej jest krzyknąć, że to spisek.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 9:19 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Pierwszy dzien jazdy - bez niespodzianek, poprawilo sie znacznie poranne odpalanie.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 10:31 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Czyli jeśli doleję acetonu i zainstaluje świece plazmowe to oszczędność się skumuluje i z 10 litrów spali mi 2?
8) 8) 8)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 10:55 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
TReneR pisze:
Pierwszy dzien jazdy - bez niespodzianek, poprawilo sie znacznie poranne odpalanie.


trener, ty jeśli dobrze pamietam, jesteś umysł jakiś techniczny (walisz otrografy w stylu: pruba), a nie bajkopisarz - humanista jak ja. A piszesz, że ci się odpalanie skutera poprawiło... Na ucho to zmierzyłeś, czy na oko?
Masz chiński skuter z przytartym tłokiem. Raz ci pali rano dobrze, a raz źle.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 10:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
THC pisze:
Czyli jeśli doleję acetonu i zainstaluje świece plazmowe to oszczędność się skumuluje i z 10 litrów spali mi 2?
8) 8) 8)

dokładnie tak jak piszesz
będzie palić 2 litry na setke
przy okazji tłoki i zawory [zlosnik]

znalazłem filmiki z ta plazmą
http://www.youtube.com/watch?v=R2DQWTnhyt4&feature=related

a tu nawet woda sie pali
http://www.youtube.com/watch?v=bs-Uk511S_I&feature=related

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 1:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn mar 01, 2010 2:35 pm
Posty: 19
TReneR pisze:
Pierwszy dzien jazdy - bez niespodzianek, poprawilo sie znacznie poranne odpalanie

widze ze tylko jedna osoba podchodzi do tego entuzjastycznie
Trener nie wiem jak skuter bedzie sie spisywal na nitro i nie wiem ile dodales do paliwa ale na pewno nie zaszkodzi to silnikowi i moze poprawic odpalanie tak jak juz napisales ale czy wplynie na poprawe spalania to nie wiem, nawet jesli to bedzie ciezko sprawdzic bo skuter sam w sobie malo pali,
ja osobiscie chce sprawdzic ile przejade na mieszance acetonu, potem jedno-dwa zwykle tankowania i znowu na mieszance, powinienem zobaczyc roznice i wyliczyc mniej wiecej srednia, sam jestem ciekawy jak wyjdzie...

(me: how) pisze:
trener, ty jeśli dobrze pamietam, jesteś umysł jakiś techniczny (walisz otrografy w stylu: pruba), a nie bajkopisarz - humanista jak ja. A piszesz, że ci się odpalanie skutera poprawiło... Na ucho to zmierzyłeś, czy na oko?
Masz chiński skuter z przytartym tłokiem. Raz ci pali rano dobrze, a raz źle.

'how me' jesli masz juz pojazd od kilku miesiecy lub lat i jezdzisz nim codziennie to mysle ze nie ma problemu zeby sprawdzic na ucho lub oko czy cos sie polepszylo czy pogorszylo, kazdy kierowca swojego pojazdu jest wyczulony na rozne zmiany... w sumie to jak czytam twoj post to mysle ze chyba nie kazdy

300D pisze:
vangoc napisał:
'dom dom '


Nie czaje, co to za typ ludzi?

to jest z angielskiego potocznego slowa 'dummy'


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 1:35 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
vangoc zrób test, juz jestem żywo zainteresowany jego wynikami i tą 50% oszczędnością.
Myślę, że jak Twoje testy przebiegną pomyślnie, skleć z tego jakiś elaborat inteligĘtny i sprzedaj do firm transportowych za grubą kasę. BA! Poszedłbym dalej i zaproponował oszczędności liniom lotniczym.
A te dom domy, chat chatki i szał szałasy niech się śmieją.

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 3:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
vangoc pisze:
'how me' jesli masz juz pojazd od kilku miesiecy lub lat i jezdzisz nim codziennie to mysle ze nie ma problemu zeby sprawdzic na ucho lub oko czy cos sie polepszylo czy pogorszylo, kazdy kierowca swojego pojazdu jest wyczulony na rozne zmiany... w sumie to jak czytam twoj post to mysle ze chyba nie kazdy


Cze 'von klotz' tak se myśle, że jak chciałeś nam zrobić kawał, to trzeba się było rejestrnąć miesiąc później, a nie pierwszego marca.

Wyskakujesz jak Filip z konopi z raptem dwoma linkami, jeden do jakiegoś filmu co trwa 30 sekund z poradami typu, że jak zwiększysz ciśnienie w oponach, to ci spalanie spadnie, a drugi artykuł z obrazkiem cząsteczki acetonu i tekstem na półtora ekranu. Oba źródła z hameryki.
Na dodatek drzesz łacha z kogoś, że jak to można wierzyć telewizji!?
A jak można wierzyć amerykańskiej stronie, do której linka podaje jakiś many co ledwo wszedł na forum i już mu się wszyscy nie podobają, za to chce pokazać, że taki światowy jest i nowoczesny, bo w szkole zamiast rosyjskiego miał już angielski.
Pokaż coś konkretnego, napisz o co chodzi, dlaczego, jak i kiedy? Podaj dobre źródło albo sam ujeb się po łokcie i rzucaj mięsem podczas MIARODAJNYCH testów. Bo póki co naciągnąłeś trenejra i chłopak uwierzył, że pierdząc rano na swoim chińskim tłoku do pracy z kapką acetonu uczestniczy w czymś ważnym.

MIARODAJNY test w nielaboratoryjnych warunkach, to jest taki, w którym po tej samej trasie, jadą chłopaki takimi samymi samochodami, a nie taki, że se jeden kolega nalał coś do pierdopęda i w poniedziałek mu zapalił tak, a we środę siak.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 4:24 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
(me: how) pisze:
trener, ty jeśli dobrze pamietam, jesteś umysł jakiś techniczny (walisz otrografy w stylu: pruba).


Tak - podobają mi się tylko takie piosenki, które już kiedyś słyszałem ;-)
Skuter po całonocnym postoju na mrozie odpala na dwa razy - trzeba zakręcić, poczekać parę sekund, zakręcić znowu, wtedy odpali (zawsze tak jest jak jest zimno).
Dzisiaj odpalił przy pierwszym zakręceniu - wiec chyba lepiej?
[oczko] <br>Dodano po 9 minutach.:<br>
vangoc pisze:
widze ze tylko jedna osoba podchodzi do tego entuzjastycznie
Trener nie wiem jak skuter bedzie sie spisywal na nitro i nie wiem ile dodales do paliwa ale na pewno nie zaszkodzi to silnikowi i moze poprawic odpalanie tak jak juz napisales ale czy wplynie na poprawe spalania to nie wiem, nawet jesli to bedzie ciezko sprawdzic bo skuter sam w sobie malo pali,


Dodalem 50ml na 5.5l benzyny (niby duzo ale rozpuszczalnik nitro zawiera tylko 30% acetonu).
Czy podchodze entuzjastycznie - nie, poprostu mnie to zaciekawilo i chce sprawdzic, czy to cos daje.
Poprzez wymiane cewki na inna dajaca wyzsze napiecie i swiecy na irydowa, zszedlem z 2.6-2.7l/100km na 2.0-2.1l/100km, wiec sporo. Jezeli aceton cokolwiek da, to mysle, ze tez bedzie to widac.

(me: how) pisze:
Wyskakujesz jak Filip z konopi z raptem dwoma linkami, jeden do jakiegoś filmu co trwa 30 sekund z poradami typu, że jak zwiększysz ciśnienie w oponach, to ci spalanie spadnie, a drugi artykuł z obrazkiem cząsteczki acetonu i tekstem na półtora ekranu.


To ja wkleilem te linki.

(me: how) pisze:
Pokaż coś konkretnego, napisz o co chodzi, dlaczego, jak i kiedy? Podaj dobre źródło albo sam ujeb się po łokcie i rzucaj mięsem podczas MIARODAJNYCH testów. Bo póki co naciągnąłeś trenejra i chłopak uwierzył, że pierdząc rano na swoim chińskim tłoku do pracy z kapką acetonu uczestniczy w czymś ważnym.


Jestem raczej sceptycznie do tego nastawiony. Ale jako umysl scisly zdaje sobie sprawe z tego, ze nie zjadlem wszystkich rozumow i jezeli czegos sam nie sprawdzilem (praktycznie, czy tez na wzorach) to nie mam prawa ktytykowac i wysmiewac innych, bo sam narazilbym sie na smiesznosc i pogarde innych myslacych ludzi.


(me: how) pisze:
MIARODAJNY test w nielaboratoryjnych warunkach, to jest taki, w którym po tej samej trasie, jadą chłopaki takimi samymi samochodami...


Nie, to nie jest miarodajny test, bo trase trzeba powtorzyc wielokrotnie i to tym samym pojazdem (usredniajac wyniki).
Do pracy jezdze codziennie 40km po tej samej trasie, tankuje na tej samej stacji benzynowej (Shell). Mysle, ze usrednienie wynikow z kilku tygodni jazdy bedzie wystarczajaco miarodajne.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 5:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
vangoc pisze:
ja osobiscie chce sprawdzic ile przejade na mieszance acetonu, potem jedno-dwa zwykle tankowania i znowu na mieszance, powinienem zobaczyc roznice i wyliczyc mniej wiecej srednia, sam jestem ciekawy jak wyjdzie...


no to dawaj znać !

Ja słyszałem o innym rewelacyjnym pomyśle, który sprawia że auto mniej pali (przynajmniej benzyny). Po prostu trzeba do baku dolać wody. Niektóre stacje to już od dawna stosują.

Masz może jakieś inne ciekawe pomysły ? jak np. jazda na nafcie/mazucie/ropie naftowej ?

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 15, 2010 6:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Aceton: C3H6O,Aceton jest dość toksyczny. Szczególnie toksyczne są jego opary, łatwo wchłaniające się przez płuca do krwi, która rozprowadza ten związek po całym organizmie.
i jeszcze to:

Rozpuszcza większość miękkich tworzyw sztucznych, lakiery, tłuszcze, oleje (nawet nagar silnikowy).

To z wikipedii. Chemikiem nie jestem, ale tego tlenu dużo to nie ma w cząsteczce na moje oko. Mo i powodzenia z uszczelkami i wężami z tworzyw sztucznych.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl