MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 5:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt paź 27, 2009 8:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
ROBHEN pisze:
Bukol pisze:
można skrótowym tekstem zainteresować ludzi i odesłać ich do internetu, podać nawet adresy stron i for (niekomercyjnych) gdzie takie dyskusje się toczą.

W komercyjnych pismach jedyne strony do jakich można odsyłać to strony tych pism lub strony reklamodawców. Miałem już sytuację w jednym z artykułów że opisując jedyny oficjalny dostępny w Polsce biodiesel musiałem jego nazwę "bioester" zastąpić sformułowaniem "biodiesel-dostępny w jednej z sieci stacji paliwowych" bo Orlen nie chciał go reklamować. Orlen ogólnie rzecz biorąc jakby wstydził się tego produktu, no może dla tego że do nowych generacji silników nie za bardzo się nadaje.


Orlen już nie raz udowodnił, że ma głęboko w dupie swoich klientów i z pozycji monopolisty może robić co mu się rzewnie podoba. Dla każdego nawet niezbyt rozgarniętego klienta kupującego paliwo do swojego auta oczywiste jest, że ktoś u kogo niemalże wszyscy inni kupują paliwo na swoich stacjach będzie miał je i tak w najlepszej cenie - nic z tego bo na stacjach Orlenu jest ona prawie zawsze droższa niż gdziekolwiek indziej - chyba, że pozostałe stacje się dogadały i mają po tyle samo wszystkie - zdarza się to nader często w wielu miastach.

Jeśli zaś chodzi o bioestra - zima idzie, gęstszy trochę jest więc z porannym odpalaniem są lekkie problemy, będzie raczej co raz mniej chętnych żeby go kupować więc jego cena winna być niska żeby go kupować - nic z tego - bioester kosztuje już tyle co zwykły diesel na innych stacjach (tydzień temu lałem za 3,72l) czyli o nawet 60 groszy drożej niż latem - nie rozumiem tego zupełnie.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 27, 2009 9:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
filippo pisze:
Jeśli zaś chodzi o bioestra - zima idzie, gęstszy trochę jest więc z porannym odpalaniem są lekkie problemy, będzie raczej co raz mniej chętnych żeby go kupować więc jego cena winna być niska żeby go kupować - nic z tego - bioester kosztuje już tyle co zwykły diesel na innych stacjach (tydzień temu lałem za 3,72l) czyli o nawet 60 groszy drożej niż latem - nie rozumiem tego zupełnie

To proste, nie należy się zimą spodziewać spadku ceny "bioestru" a raczej tego że jego cena prawie się wyrówna ze zwykłą "ropą". A to właśnie z powodów o których wspomniałeś. Orlen zdaje sobie sprawę że bioester jest paliwem "nie dopracowanym" w którym według oficjalnych danych ok. 30% to "rzepak", więc gęstnieje ze spadkiem temperatury. Powinni zatem dodawać do niego substancji ułatwiających rozruch ale to by podrożyło koszt jego produkcji. A jak twierdzą i tak do produkcji "bioestra" dopłacają. Wolą więc zniechęcić ceną potencjalnego klienta ale uniknąć ewentualnych roszczeń lub procesów za zatkane filtry lub w przypadku nowszych i bardziej "czułych " silników, uszkodzonych instalacji wtryskowych.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 3:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Wolą więc zniechęcić ceną potencjalnego klienta ale uniknąć ewentualnych roszczeń lub procesów za zatkane filtry lub w przypadku nowszych i bardziej "czułych " silników, uszkodzonych instalacji wtryskowych.

Ten problem zostaje rozwiązany przez naklejkę na każdym dystrybutorze z informacją, o tym, że każdy tankujący ma obowiązek upewnić się czy producent samochodu pozwala tankować paliwo z dodatkiem bioestra.

Do paliwa z dodatkiem rzepaku państwo polskie stosuje dopłaty dla producentów?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 5:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
holyfido pisze:
Do paliwa z dodatkiem rzepaku państwo polskie stosuje dopłaty dla producentów?

Cały problem polega na tym że nie. I dla tego Orlen i inne firmy paliwowe w Polsce nie są zainteresowane w produkcji takiego paliwa. Na zachodzie gdzie takie dotacje istnieją biopaliwa są "dopracowane" i zawierają odpowiednie dodatki które między innymi zmniejszają gęstość i ułatwiają rozruch silnika w niskich temperaturach. A Orlenowski "bioester" to taki "półprodukt" którego firma się trochę wstydzi. Ale żeby być w zgodzie z unijnymi "eko-wytycznymi" ma go w sprzedaży.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 6:33 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
ROBHEN pisze:
holyfido pisze:
A Orlenowski "bioester" to taki "półprodukt" którego firma się trochę wstydzi. Ale żeby być w zgodzie z unijnymi "eko-wytycznymi" ma go w sprzedaży.


Czy dopłaty są tego nie wiem bo nie zgłębiałem tego tematu aż tak dokładnie. Że się wstydzą - no tak można pomyśleć skoro sprzedają bioestra tylko i wyłącznie na stacjach Bliska i to też nie wszystkich, chociaż na stronie internetowej chwalą się nagrodami jakie bioester gdzieś tam dostał.
Jakiś miesiąc temu zajechałem w pewnej wiosce na stację "no name" widzę naklejkę bioestra więc jest ok, po czym okazuje się, że tego paliwa nie ma, nie było i nie będzie - właściciel powiedział, że chcieli mu dać jak stawiał dystrybutory po czym się wycofali argumentując, że auta na bioestrze więcej palą i nikt nie będzie chciał go kupować - głupie to aż głowa boli.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 29, 2009 1:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
filippo pisze:
Że się wstydzą - no tak można pomyśleć skoro sprzedają bioestra tylko i wyłącznie na stacjach Bliska i to też nie wszystkich, chociaż na stronie internetowej chwalą się nagrodami jakie bioester gdzieś tam dostał.

Nagrody dla "bioestra" wynikają z tego że procentowo zawiera on bardzo dużo oleju roślinnego w porównaniu z biopaliwami oferowanymi na zachodzie i dzięki temu jest bardziej od nich ekologiczny, ale na tym kończą się jego plusy. W krajach zachodnich gdzie jest dominujący udział samochodów nowych i paroletnich z nowoczesnymi i bardzo "delikatnymi" układami wtryskowymi paliwo z tak dużą zawartością "rzepaku" nie miało by szans na rynku. U nas puki co większa część pojazdów to samochody kilkunasto a nawet kilkudziesięcioletnie które takie paliwo są w stanie "strawić".


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl