MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 5:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 59 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 7:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Ja natomiast nie polecam TDIków szczególnie niemieckich. Do pewnego czasu byłem ich zagorzałym zwolennikiem. Użytkowałem takie auta jak: VW POLO Claasic 1.9TDI 90KM, FORD GALAXY 1.9TDI 110KM, VW GOLF III 1.9TDI. Spalanie wynosiło 5l. jak jeździłem do 90-100km/h, po mieście 7l. Co do samej eksploatacji to same problemy to jeździ dużo.
Problemy:
- przepływomierz
- turbina - padła mimo prawidłowej eksploatacji
- problemy z pierdółkami, które doprowadzały do zamulenia silnika, np. czujnik hamulca
- itp.
Silniki te chodzą jak traktory, już cichce są TD.
Od czerwca użytkuję Toyotę Carinę II 2.0D 73KM z 1990r. i jestem niesamowicie zaskoczony kulturą pracy tego silnika: odpala jak benzyna, jest cihy w środku jak i na zewnątrz, przyśpiesza szybciej niż TDI, pali 4.4l. jak jedziesz 80km/h, po mieście maksymalnie 7l., szybko jedzie, jest bezawaryjny i może przejechać 1.000.000km bez remontu.
Jeżeli miałbym wybierać to na pewno nie wziął bym TDI.
Jeżeli bym miał do pracy dalej niż 20km to na pewno wybrałbym LPG, jeżeli mniej to Diesel.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 7:45 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Mr simon -nieopowiadaj ze wolnossacy silnik o mocy 73KM ma lepsze osiagi od jakiegokolwiek TDI :lol: :lol: :lol: wydaje ci sie tak bo w takich nieduzych autach wieksze diesle sprawiaja tylko takie wrazenie ze wzgledu na nisko połozony moment obrotowy.Wiem cos o tym bo jezdziłem juz dziesiatkami dieslow bez tubo ,z Turbo,TDI,CDI itp itd.Zeby byc zadowolonym z TDI to musi byc niewyjechany egzemplarz i tyle.Wtedy ładnie chodza,mało palą-a takie usterki jak przepłwyka czy czujniki to sie psuje w kazdym -wymienia sie i jedziemy dalej.Cos za cos.

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 8:22 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
johnye300 pisze:
Ps. Jest jeszcze audi 80 1.9 tdi 90KM do sprzedaży, również fajne autko, ale to już spali trochę więcej.


Akurat AUDI 80TDI sprawowało nam się dobrze i paliło średnio 5,5-6l, na autostradzie jadąc 140km/h z przyczepą i 3 typów w środku wyszło 6,7l ON i to był najwyższy wynik jaki osiągnelismy tym autem. Jestem pozytywnie zaskoczony, ale to stary sprawdony TDI. [oczko]

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 9:10 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
beet pisze:
A przy takiej predkosci przypadkiem nie wysuwaja mu sie takie male skrzydelka? Kurka przeciez to takie autko, ze jak kiedys widzac Cie na miescie otworzylbym bagaznik, to spokojnie bys mogl do niego wjechac i zostaloby jeszcze miejsce na zakupy


niestety ani skrzydelka,ani spojlery-v max 180 km/h [zlosnik]
male,ale wbrew pozorom pojemne-klapa tylna i blotnik przedni od 123 sie miesci [oczko]

a moze posiadacie wiedzew n/t CNG czy to rozwiazanie nie bardziej oplacalne niz lpg?

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 9:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 08, 2008 8:26 pm
Posty: 653
Lokalizacja: WLKP
o CNG za duzo nie wiem slyszalem tylko ze w polsce nie jest to oplacalne ze wzgledu na koszt instalacji i mala ilosc stacji gdzie CNG mozna zatankowac


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 9:16 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
Czytam , czytam i widze ,że o osiągach rozprawiacie. Jak ktos szuka osiągów to nie powiniem patrzeć na gaz tylko kupic sobie sportową furę z monstrualnym silnikiem i wtedy mówic o osiągach :) Kto myśli o gazie lub Dieslu to raczej powinien o kosztach.....Ropa tanieje, drożeje, a akcyza na gaz non stop rośnie. Już biurwokraci maja w zanadrzu kolejna podwyżke akcyzy i to niemałą. Tereaz trzeba czekac ponad 5 lat aż gazownia się zwróci.
Ja stawiam na diesla.
Bo mam :)
I nie znoszę gazu.

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 10:21 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
agaj666 pisze:
Jak ktos szuka osiągów to nie powiniem patrzeć na gaz tylko kupic sobie sportową furę z monstrualnym silnikiem i wtedy mówic o osiągach

ale czasem gaz pomaga takie auto eksploatować na codzień :)
ja mam podobne koszty (dzięki lpg) jak 300d, a osiągi, kultura pracy i cisza bezcenne. Ale rozumiem że mowa o mniejszych autach, ja bym celował raczej w benzynę z elektronicznym wtryskiem i sekwencje w gazie dla auta które normalnie pali ok 8-8,5l PB. Oczywiscie przegląd lpg kosztuje stówę więcej (ale to raz w roku) i raz w roku regulacja (co 10-15kkm) -nie sa to koszty zabijające, a TDI w naprawie nie jest tanie.
Gyby się decydować na klekota, to tez raczej bym wolał 190D (2.0)wolnossące niż nowe cdi -jesli priorytetem jest niezawodność...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 11:29 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
A nie myślałeś o małym aucie z małym silnikiem na benznykę?

Benzyna tańsza w zakupie niż diesel, koszt benzyny i ropy identyczny. Różnica w spalaniu niewielka, poziom hałasu w aucie nieporównywalny.

Nie ma problemów związanych z LPG, silnik mało skomplikowany (mniej niż TDI). Same plusy...

No i wybór aut ogromny :)

Prawdziwe auta są na benzynę ;)
Nie wiem jak was, ale mnie strasznie drażni jazda dieslem z turbiną. Bez automatu te silniki nie nadają się do auta które ma być komfortowe, no chyba że ktoś lubi jak go co zmianę biegów wbija w fotel...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 11:39 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
kali pisze:
Cytuj:
Cały czas daje to przyzwoity wynik 25zł na 100km

no i do tego dodatkowe przeglądy + cena instalacji, i wychodzi, że aby się zwróciło to trzeba starym używanym zagazowanym samochodem, tak ze trzy lata po mieście jeździć, aby się zwróciło, nie mówiąc o oszczędnościach.
Musisz wziąć długopis i kalkulator i policzyć to wszystko.
My tutaj możemy Ci jedynie mocno namieszać w głowie.



Nie zapomnij o tym, ze kupujac diesla zaplacisz wiecej niz za porownywalny samochod w benzynie!! Czesto roznica pokryje koszt zalozenia instalacji LPG i jeszcze zostanie troche kasy!!

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 4:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lut 23, 2007 8:24 pm
Posty: 182
Lokalizacja: Warszawa/Radom
voytas pisze:
A nie myślałeś o małym aucie z małym silnikiem na benznykę?

Benzyna tańsza w zakupie niż diesel, koszt benzyny i ropy identyczny. Różnica w spalaniu niewielka, poziom hałasu w aucie nieporównywalny.

Nie ma problemów związanych z LPG, silnik mało skomplikowany (mniej niż TDI). Same plusy...

No i wybór aut ogromny :)

Prawdziwe auta są na benzynę ;)
Nie wiem jak was, ale mnie strasznie drażni jazda dieslem z turbiną. Bez automatu te silniki nie nadają się do auta które ma być komfortowe, no chyba że ktoś lubi jak go co zmianę biegów wbija w fotel...


Moge sie podpisac pod tym wszystkimi konczynami.
Male miejskie auto spali porownywalnie z ciut wiekszym ropniakiem.
swift 98r 0.9l dziewczyny pali 4-7, przy czym 7 w wawie, moja sluzbowa corsa 1.2 04r od 6 do 8, a jak sie postaram to i 9 ale trzeba sie bardzo starac aby w wawie spalil 9l

_________________
W107 350 SLC 79r
W190 2.0 B+G 89r
Fiat 125p 85r


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 26, 2008 9:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt sie 25, 2006 4:02 pm
Posty: 76
Witam
Autko jakie chciał bym kupić miało by być na pewno pow 2002 roku a cena miała nie przekraczać 30 000 wiedz szukając po otomoto, albo innych portalach internetowych można cosik znaleźć. Priorytetem jest oszczędność, w tej cenie i tych latach czyli od 2002 można znaleźć samochody już zagazowane, z V gen gazu, również można znaleźć z silnikami Tdi (ale ten przebieg) czasami jest nastukane tylko 70 000 albo 80 000 ale czy to prawda? Dziewczyna namawia mnie na toyote yaris z lpg może i słusznie, na pewno ekonomicznie, tanio będzie na pewno, tylko jest jedno ale jak ja mam się przesiąść z 124 do takiego małego pudełeczka.

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 11:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 317
Lokalizacja: Kalisz
W tej cenie można znależć już całkiem sporo ciekawych aut. Ja bym nie stawiał na konkretną markę. Często można kupić auto mniej popularne w PL, ale za to od 1 właściciela czy z pełną i prawdziwą (w dosłownym tego słowa znaczeniu ) dokumentacją. Uwaga ta dotyczy w szczególności aut z napędem benzynowym. Moim osobistym zdaniem, kurczowe trzymanie się dogmatu o wyższości TDi i innych tym podobnych silników jest błędem. Nikt nie kupuje diesla by robić nim niewielkie przebiegi. Nadto diesle nowej generacji to już inna szkoła i wymagają super jakości paliwa, dobrego serwisu. Ceny oleju napędowego zrównały się z cenami benzyny. Zresztą najnowsze konstrukcje benzynowe z turbodoładowaniem okazują sie tańsze w produkcji, czystsze i mają lepsze osiągi od diesli.
Co do gazu - jeżeli spełnią się zapowiedzi Ministerstwa Finansów - od stycznia 2009 roku - podniesiona zostanie drastycznie akcyza na to paliwo i według zapowiedzi analityków z początkiem nowego roku cena litra LPG wynosić będzie nawet 3 zł. Szkoda, że nie pomyślano o tym, iż pojazdy z LPG są ekologiczne wobec PB czy ON.
Ja wolę benzyniaki. Nie lubię smrodu kopcących diesli a ich rechot kojarzy mi się z autami dostawczymi.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 27, 2008 11:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Danek pisze:
z początkiem nowego roku cena litra LPG wynosić będzie nawet 3 zł

ja czytałem takie analizy, które mówiły że zmiana akcyzy podroży lpg o 13-15gr na litrze -to do 3 zł jeszcze daleko...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 28, 2008 12:38 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Janfocus pisze:
ja czytałem takie analizy, które mówiły że zmiana akcyzy podroży lpg o 13-15gr na litrze -to do 3 zł jeszcze daleko...


Jeżeli w tej chwili jest 2,35+0,15+gaz zimowy to zima może by ć pod 2,7-2,8 więc to już tak nie daleko do 3zł.

Dlaczego w zamozniejszej Słowenii paliwo może kosztować 4,0-4,1zł a ON 3,8-3,9zł, w Chorwacji LPG kosztuje mniej niż 1,6zł :cry:

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 28, 2008 8:53 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
agaj666 pisze:
Tereaz trzeba czekac ponad 5 lat aż gazownia się zwróci.

nie wiem jakim cudem :)
w ciągu kwartału mi się zwróciło - po 17 kkm
ja polecam LPG
teraz mam W124 220E + sekwencja BRC
150KM to nie zadużo na to auto, więc osiągi takie sobie, ale jechać i wyprzedzać się da.
spalanie - autostrada PL/DE z prędkością 150km/h to 10,5l z klimą to 11l +/- 0,5l (jak się jedzie z wiatrem lub pod wiatr :) )
trasa w PL po naszych bezdrożach z prędkością 110-120km/h to też 10-11l
jazda mieszana 60/40 to jakieś 12l
a jazda miejska to 13-14l na odcinkach 6km w 1 stronę (we Wrocku są korki)
LPG tankuję za 2,15-2,2zl co daje koszty od 22 do 30 zl - przyzwoity wynik
przeliczając na ON (4,6zl) to jest spalanie od 4,8 do 6,5l/100km - który diesel tak potrafi? zwłaszcza w mieście
doliczając nawet przegląd droższy o te 60zł to w skali roku nic nie zmienia
co do eksploatacji to już pisałem wiele razy - dobry gazownik i nie ma problemów.
w W123 230E zrobiłem na LPG 160kkm i byłem super zadowolony
W124 220E póki co 20k km i to samo
a można kupić mniejsze auto które spala mniej LPG
przykładowo fiesta mk3 1,3 + LPG 2 generacji
zużycie paliwa to od 8(trasa) do 10(miasto) LPG co daje 18-22zl = 4 - 4,8l ON
LPG ma zdrożeć już od 2 lat i nic z tego. a nawet jak teraz zdrożeje te 30 gr to za te 2,5zl dalej jest mocno konkurencyje.
no i łatwiej dorwać dobry silnik Pb niż TDI

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 130 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 59 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl