MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 5:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr lip 30, 2008 10:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
drwalu pisze:
to by musiało byc 50/50, bo prosiak ma 49/51

Nie będę się upierał bo nie mam dokładnych danych. Jednak znajomy fan Prosiaków kiedyś był mocno zdziwiony gdy usłyszał że to Włosi pierwsi zastosowali skrzynię z tyłu w Lancii, potem kilka modeli Alfy też tak miało.

sobolini pisze:
jest to samochod niepraktyczny i taki wlasnie ma byc

Skoro tak, to 924 wydaje się ciekawą opcją i można nawet zapomnieć o braku bagażnika i drugiego rzędu siedzeń :)

PS
Nie odstrasza Cię archaiczny wygląd 924?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 30, 2008 10:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
O gustach się nie dyskutuje, ale ja bym wolał już saaba krokodyla.

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 30, 2008 10:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 28, 2006 10:38 am
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
Witam
Poltora roku temu przesiadlem sie z W124 300CE na Porsche 944 87r. najpierw, teraz 944S2 91r. i nie zaluje [zlosnikz]

Ja raczej polecam wlasnie 944 niz 924, ale zadbana i bezwypadkowe 924 tez jest fajnym autkiem troche tanszym w eksploatacji niz 944.
Idelany rozklad masy powoduje ze auto prowadzi idealnie neutralnie.
Naprawde sa to auta duzo mniej awaryjne niz zadbany mercedes (tutaj porownuje do kilku w126 w123 i w124 jakie posiadalem), ale zapomnij w Porsche o komforcie tzn, siedzenia i pozycja za kolkiem sa super !!! ale zawias jest twardy.
W 944 sa juz silniki porsche 2.5, a w 924 najpierw byl to 2 litrowy Audi/VW, pozniej doszedl w.w. 2.5 litra w wersji 924S.

Za 10-12tys mozesz juz szukac zadbanego zarowno 944 jak i 924

Pozniej napisze jeszcze pare zdan

Pozdrawiam

_________________
R129 300SL 92r.
C123 230CE 85r.
Porsche 944 S2 91r.


Ostatnio zmieniony śr lip 30, 2008 10:59 pm przez Cichy_82, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 30, 2008 10:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 317
Lokalizacja: Kalisz
Mój kolega miał czerwoną 924( 2.0), którą zamienił na 944. Części pasują z VAG, bez problemu. Jest ono uznawane za najtańsze w utrzymaniu ze wszystkich modeli. Osiągi do przyjęcia ale bez rewelacji. Mi osobiście podobała się długa maska, dżwięk silnika i pozycja za kierownicą.
Natomiast w zrazie zamiaru kupna, namawiałbym na wyjazd np. do Szwajcarii po takie auto. Jest tam sporo" starych" porszaków, MB i BMW którymi z uwagi na ich stan, można sie jeszcze nacieszyć. W razie potrzeby podam namiary na goscia, działa bodajże w klubie Porsche. Na temat tego modelu ma sporą wiedzę.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 30, 2008 10:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 28, 2006 10:38 am
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
c.d. mojego wywodu ;)

Jak kolega wczesniej napisal w 924, 944 brak praktycznie jest miejsca z tylu dla pasazerow, natomiast bagaznik maja dosc obszerny.
Niski srodek ciezkosci wymusza usadowienie siedzen nisko co wiaze sie z utrudnionym wysiadaniem, wsiadaniem (dopiero sie przyzwyczajam :-? )

Przewaga 944 nad 924 to wlasnie inne silniki (sporo mocniejsze) zawieszenie min: szerszy rozstaw kół (juz naprade niewiele elementow pasuje od VW szczegolnie po 87 roku), inne ladniejsze wnetrze po 87, no i to co mi sie najbardziej podoba to "nadmuchane" blotniki dzieki czemu auto zaczyna wygladac agresywnie 8)

A i bez przesady z czesciami wszystko albo niemalze wszystko mozna dostac badz w sklepach (tu czesci eksploatacyjne) typu intercars badz to przez serwis (ceny czesto pozytwnie zaskakuja) albo ogromny wybor czesci uzywanych poprzez np forum www.924.pl lub www.porscheclub.pl
Np.Mnie rozrzad kosztowal 3 razy mniej niz pisze kolega wyzej.

A i jeszcze jedno w wiekszosci moich MB jezdzilem na LPG natomiast do porsche nie zakladam [zlosnikz] Jakbys jednak musial to w 944 spokojnie sekwencja smiga a w 924 jakis Blosik tez dal by rade

Pozdrawiam

P.S.
Pare moim zdaniem ciekawych ofert
1. Porsche 944
2. Porsche 944
3. Porsche 944
4. porsche 924 ladne ale niestety automat

_________________
R129 300SL 92r.
C123 230CE 85r.
Porsche 944 S2 91r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 31, 2008 12:48 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
Cichy_82 pisze:
Za 10-12tys mozesz juz szukac zadbanego zarowno 944 jak i 924


944 - nie sądze


Cichy_82 pisze:
Przewaga 944 nad 924 to wlasnie inne silniki (sporo mocniejsze) zawieszenie min: szerszy rozstaw kół (juz naprade niewiele elementow pasuje od VW szczegolnie po 87 roku), inne ladniejsze wnetrze po 87, no i to co mi sie najbardziej podoba to "nadmuchane" blotniki dzieki czemu auto zaczyna wygladac agresywnie


całkowicie sporne. 924s pomimo ze ma 150ps kreci bez problemowo 944, ktore ma 2.5 163ps. 44 jest ciezsze. wnetrze czy ladniejsze czy nie to kwestia gustu. mi bardziej sie podoba stara deska, jest klimatyczna, nowa wyglada jak z golfa czy passata :)

oferta nr1: ladne auto, tylko cos z tym czerwonym wnetrzem nie tak, no i czemu sprzedjacy podaje ze ma 150 ps ?

oferta nr2: auto juz wisi na alledrogo dosc dlugo i poczatkowa cene mialo 14 tys. trzeba by poogladac. wyglada ladnie.

oferta nr3: olej to bo jestem nim mocno zainteresowany na listopad :P [zlosnik]

oferta nr4: warto obejrzeć

dodatkowo a propos:

voytas pisze:
Włosi pierwsi zastosowali skrzynię z tyłu w Lancii


* 1914-1939 Stutz Bearcat
* 1950-1958 Lancia Aurelia
* 1961-1963 Pontiac Tempest
* 1964-1968 Ferrari 275
* 1968-1973 Ferrari Daytona
* 1972-1986 Alfa Romeo 116-series (Alfa Romeo Alfetta )
* 1976-1991 Volvo 300 series
* 1976-1988 Porsche 924
* 1978-1995 Porsche 928
* 1982-1991 Porsche 944
* 1984-1987 Alfa Romeo 90
* 1985-1992 Alfa Romeo 75 (and predecessor, the 116-series Alfa Romeo Giulietta)
* 1989-1991 Alfa Romeo SZ
* 1992-1995 Porsche 968
* 1992-2003 Ferrari 456
* 1996-2005 Ferrari 550/575M
* 1997-up Chevrolet Corvette
* 1997-1999 Panoz Esperante GTR-1
* 2003-up Aston Martin DB9
* 2004-2005 Ferrari 612 Scaglietti
* 2004-up Cadillac XLR
* 2004-up Maserati Quattroporte
* 2005-up Aston Martin V8 Vantage
* 2006-up Ferrari 599 GTB Fiorano

info gratisowe: kazdy uslyszal/wyczytal ze silnik 2.0 w 924 jest z vw/audi, z audi, albo jeszcze z vw lt. polecam sie zaznajomic dokladnie z tym co tam jest :) dodam tylko ze jest to konstrukcja mercedesa. ( polecam poczytac o glowicach i osprzecie)

do zwyklego 924 latwo zaadoptowac zawieche z 924s badź 944

w 924 2.0 n/a teoretycznie bardzo duzo czesci pasuje z vw/audi. teoretycznie.

przykladowe ceny:

tarcze textar: ok 180zl / sztuke
kable beru: 250zl
palec beru: 15zl
kopułka beru: 30zł
świeca ngk: 6 zł szt
klocki przod ate: 500zł
amorek : ok 150zl

to ceny wyjsciowe IC

mozna szukac oczywiscie czesci firmy "firma" badz tarcz z "delikatesy"

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 31, 2008 9:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
Dzieki serdeczne za odpowiedzi.
Patrzac z dystansu tak aby nie bylo wtopy sklaniam sie bardziej ku wersji 2.0 jakby nie patrzec ze wzgledu na ceny czesci. nie sadzilem ze to auto jest az w takim stopniu "normalne".
Zastanawia mnie jedno. czy jak zagazuje takiego "potwora" to czy nie bede mial dynamiki Poloneza? sto parenascie koni juz i tak niewiele daje frajdy ( jak z wagą tego auta? ) a jak jeszcze zaaplikuje LPG to moze byc dramat. Nie zalezy mi specjalnie na dynamice, "rajdowcą" nie jestem, ale chcialo by sie miec troche kucy pod noga.

Co do miejsca w srodku. nie interesuje mnie ile bedzie miejsca z tylu dla pasazerow. dzieci nie planuje wiec raczej nikt mi sie tam pałetał nie bedzie.

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 31, 2008 9:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 28, 2006 10:38 am
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
całkowicie sporne. 924s pomimo ze ma 150ps kreci bez problemowo 944, ktore ma 2.5 163ps.

Zgadzam sie ze 924 S robi lepsza robote niz 944 163ps ale zwykle 924 nie daje rady, chyba ze je mocno odchudzic co jest dosc latwa sprawa 8)
Natomiast juz 944S 190ps jedzie naprawde jedzie, tak samo 944S2 211ps, swoja droga mozna z 944 2.5 zwyklego dorzucic dobrym programem silnika pare ps hehehe

Co do 1 oferty to 944 na swajcarie mialy wlasnie 150ps (p.s. taki wlasnie mialem i sprzedalem w styczniu za 12tys stan naprawde super tu pare aktualnych fotek )

W sprawie 3 oferty jak chcesz moge go obejrzec mam doslownie 5km do niego :)

Hehe takze smieszy te okreslenia silnik 2.0 jest z VW bo niemalze caly jest przeprojektowany MB i Porsche (skrzynie automaty w Porsche 928 tez byly mercedesa), ale i tak fajniejszy jest silnik 2.5 - walki balansujace, jako ze jest to ucieta V8 konstrukcja juz w 100% Porsche
Wiec ja polecam 924S lub 944 zwykle w tej kasie

Ogolnie jestem w stanie stwierdzic ze jazda kazdym porsche ma cos w sobie i wciaga nawet bardziej niz MB ;)

Pozdrawiam

_________________
R129 300SL 92r.
C123 230CE 85r.
Porsche 944 S2 91r.


Ostatnio zmieniony czw lip 31, 2008 10:05 am przez Cichy_82, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 31, 2008 10:04 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
Cichy_82 pisze:
Ogolnie jestem w stanie stwierdzic ze jazda kazdym porsche ma cos w sobie i wciaga nawet bardziej niz MB


true, true [zlosnik]

sobolini konieczne będzie zastosowanie blosa do silnika 2.0

kolega ma blosa i strata mocy nie jest az tak mocno odczuwalna niz na zwyklej instalacji 1,2 gen.

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 31, 2008 10:55 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=bdlmtup44bi1 takiego znalazlem na przyklad. Chyba bede sklanial sie za wyjazdem po auto do DE. Ceny nie sa jeszcze az tak kosmiczne a stan wydaje sie o niebo lepszy. Trzeba korzystac z "wysokiej złotówki". Sadze ze za 1,500 ojro wyhaczy sie cos ciekawego to po zaaplikowaniu LPG, rejestracji i kosztów przytargania, sciagnie sie jakas ładna sztuke za przystępną cenę.

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Ostatnio zmieniony czw lip 31, 2008 11:28 am przez sobolini, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 31, 2008 10:56 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
a ile to jest kM to 150PS (domyslam sie, ze to o moc chodzi)?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 31, 2008 11:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 04, 2005 7:51 pm
Posty: 475
Lokalizacja: Tuszyn/Łódź
150PS to nic innego jak 150KM.

Pytanie mam: Ile kosztowałaby mnie orientacyjnie instalacja takiego BLOSa czy innego ustrojstwa do takiej porszawki 2,0?

_________________
Ex: MB W 115 240D '75 - Babcia Miecia - niedokonczony remont...
Ex: MB W 115 200D '73 - Arbiesowy dawca dla Mieci
Ex: MB W 124 300CE '88 - Wnuczka
Obecnie: W124 200E '89


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 31, 2008 1:33 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
sobolini pisze:
150PS to nic innego jak 150KM.


To po jaka cholere mieszacie niemieckimi jednostkami na polskim forum [szalone]

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 31, 2008 1:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
TReneR pisze:
To po jaka cholere mieszacie niemieckimi jednostkami na polskim forum

Forum polskie ale samochodów niemieckich, coś kolega Trener nie ma dziś humoru.
Czyżby został złapany na szwajcarski fotoradar 51,5/50 ?
Mój sąsiad ma już długo takie Porsche 924/2.0. Stoi nieużywane parę latek. Zagadam z nim może będzie chciał sprzedać... Może ja się skuszę , w sumie fajne te auta... pamiętam kiedyś dawno temu z nim jechałem, to wrażenie było pozytywne ( ale wtedy jeszcze nie wiedziałem co to MB:-)

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 31, 2008 1:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 8:11 am
Posty: 1204
Lokalizacja: Opole
TReneR pisze:
To po jaka cholere mieszacie niemieckimi jednostkami na polskim forum


po to żebyś mógł nabić kolejnego posta

_________________
L206D
C124 230CE
S210 320CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl