MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 3:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 8:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Cytuj:
W czasie kiedy lądował samolot system naprowadzania ILS na lotnisku w Mirosławcu, nie działał właściwie - dowiedział się dziennik "Polska".
System odpowiada za precyzyjne podejście samolotu do początku pasa. Ten radiowy system nawigacyjny ułatwia lądowanie w warunkach ograniczonej widoczności. Informacja została potwierdzona dziennikowi "Polska" przez dwa niezależne źródła wojskowe.

- Pilot musiał podchodzić dwukrotnie do lądowania, ponieważ za pierwszym razem nie widział pasa startowego - powiedział gen. Franciszek Gągor telewizji TVN24.


Cytat z Onetu

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 9:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Bylem w wojsku w Miroslawcu

i tez siedzialem na stacji naprowadzania. Kiedy tam sie zjawilem pierwszy raz to mi wlosy deba stanely gdy zobaczylem na jakim sprzecie ci ludzie tam obsluguja loty. Zapytalem sie jak dlugo taka stacja nagrzewa sie zeby byc gotowa do dzialania. Powiedziano mi , ze 20min. Przez 20min samolot mysliwski preleci prawie pol Polski. Zawodowi zolnierze traktowali tam pobyt jak odwalenie pracy i najchetniej wyreczali sie w swoich sluzbach wojskiem poborowym. Zreszta swoja samotnosc w tych lasach zakrapiali mocno alkoholem. Domyslilem sie, ze za 24 godziny sluzby bylo extra placone. Wsadzano wtedy na stacje zolnierza, a premia za sluzbe szla do kasy zawodowego, ktory w tym czasie dlubal w nosie. Wypadki zadrzaly sie nie tylko jeden raz. W tym przypadku chodzilo o wiekrza ilosc wysoko postawionych osob i duzy samolot wiec sprawa poszla w swiat.



~rezerwista , 24.01.2008 19:26

Cytat z forum onetu

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 9:18 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Forum Onetu nie moze byc wiarygodnym zrodlem informacji...

Glupoty ktos pisze i tyle - to nie jest stacja naprowadzania, gosc chyba pomylil to z RSL-em... a to system ladowania.
Nagrzewalo sie to kilkanascie minut, fakt, ale zawsze trzeba sprzet sprawdzic przed lotami i samolot wojskowy nie pojawia sie znikad, zawsze wie sie ze ma cos przyleciec...
Ten kto to pisal, jesli w ogole byl w wojsku, to jako zolnierz sluzby zasadniczej, ktory nie ma pojecia o zasadach dzialania sluzb kontroli itd...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 9:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Masz rację ,że forum onetu nie jest wiarygodnym źródłem .
Zwróciłem tylko uwagę na jedno słowo w tej wypowiedzi - alkohol .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 24, 2008 10:02 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Wika pisze:
Czy w tym przypadku zostały zachowane procedury ?
A może takich nie ma ? To byłoby jeszcze dziwniejsze jeśli regulamin zezwalałby na lot jednym samolotem tak wielu osobom o tak znaczącej randze .


Racja. Ludzka tragedia to jedno, procedury - drugie.

O tym nie pomyślałem. Zastanowiło mnie jednak, jak to jest, że po konferencji angażuje się takie środki do rozwiezienia ludzi do domów.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 9:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
To normalna procedura - to byla konferencja na bardzo wysokim szczeblu z udzialem dowodcow brygad, generalow majacych pod soba kilkaset osob. Miedzy innymi od tego sa te samoloty. To tak, jakby prezesi duzej firmy mieli jechac pociagiem czy samochodem kilkaset kilometrow ryzykujac spoznienie na bardzo wazne spotkanie.

Wobec niesprawnego systemu ladowania ILS, pilot prawdopodobnie podchodzil do ladowania wg radaru precyzyjnego PAR systemu RSL.
To znaczy, ze prowadzil go kontroler, podajac pilotowi informacje odnosnie polozenia samolotu wzgledem sciezki znizania, kursu i wysokosci.
Mam nadzieje ze kontroler prowadzil prawidlowo - tez pracuje jako kontroler precyzyjnego podejscia i wiem jaki to jest stres i obciazenie psychiczne, gdy w trudnych warunkach atmosferycznych trzeba pomoc pilotowi bezpiecznie wyladowac...Tym bardziej, ze na pokladzie samolotu sa wysokiej rangi przelozeni...

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 12:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
Podobnie jak Trocin również pracuję w stalowym mundurze w poznańskiej bazie.Hipoteza o alkoholu w krwi załogi jest po prostu żałosna.Piloci latający tym typem samolotu robią rocznie po kilkaset godzin nalotu -latając w najbardziej zapalne rejony świata,więc jakis alkohol w tym przypadku nie wchodzi w gre po prostu.W tej konkretnej sytuacji wystapili jako "taksówkarze"rozwożący wyższą kadrę kierowniczą do domów.Mając świadomość ,że będą wieźli kilku generałów o pułkownikach nie wspominając zapewniam was ,że ostatnia rzecz o jakiej myśleli to alkohol.A co do samej konferencji...-jeżeli ktoś myśli ,że była to jakaś żołdacka impreza z hektolitrami gorzały na stołach to po prostu nie ma pojęcia o czym mówi-zdecydowanie nie te czasy.Coroczna konferencja BL jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć w Siłach Powietrznych a obecny D-ca SP gen.Błasik znany jest z braku entuzjazmu do "spożywania".
Podsumowując...jeżeli ktoś uważa forum onetu i opinie anonimowych rezerwistów sprzed dwudziestu lat za wiążące i wiarygodne to moge tylko serdecznie współczuć...
(me: how) pisze:

O tym nie pomyślałem. Zastanowiło mnie jednak, jak to jest, że po konferencji angażuje się takie środki do rozwiezienia ludzi do domów.


wbrew pozorom to nie są jak napisałeś "takie środki",gdybyś policzył gonienie samochodów służbowych lub podróz koleją kilkudziesięciu (w Warszawie wsiadło około 40 osób) wyższych rangą oficerów,którym zgodnie z regulaminem należy się auto służbowe z kierowcą lub podróż pociągiem w najwyższej klasie to koszt podróży samolotem nawet nie uwzględniając czasu jest na pewno porównywalny lub nawet mniejszy.
Poza tym każdy taki lot załoga traktuje jako szkoleniowy-kolejne lądowania na obcym lotnisku chociażby.A przede wszystkim służymy w Siłach Powietrznych i zawsze jeżeli jest okazja używa się transportu lotniczego.Dla skalkulowania kosztów -CASA zużywa około 600 litrów paliwa na 1 h lotu.

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 1:01 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Ok, nie znałem rangi przedsięwzięcia, bo nic się na ten temat nie mówi. Rozumiem też, że generał nie ma czasu na podróże Lublinem po kraju, jednak z czystej ciekawości: 600 litrów paliwa/h w kosztach podróży samolotem z kilkoma międzylądowaniami to najistotniejsza pozycja?

Bilet na przejechanie całej Polski w komfortowych warunkach w 1. klasie IC, to 150 zł, ale co ważniejsze, jak napisał Wika, nie ryzykują wszyscy razem.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 1:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lip 06, 2002 12:52 pm
Posty: 1226
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Mnie koszty podróży nie przerażają ani bulwersują .
Tysiące złotych wywala się czasem w powietrze np. na poligonach - to musi kosztować . Tak jest w każdej armii na świecie .
Dziwi mnie jednak ,że zezwala się na podróżowanie tak wielu osobom o tak dużym znaczeniu jednocześnie .
W przypadku katastrofy ,jak było teraz , giną wszyscy .
Taki samolot z vipami może być też łakomym kąskiem dla terrorystów .
Nigdy nic nie wiadomo .

_________________
Witek J.
'95 S 350 Turbodiesel żaba
'01 E46 320D Touring
'07 E60 530D Sedan
'03 Aprilia SR50


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 1:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:29 pm
Posty: 206
Lokalizacja: WLKP
(me: how) pisze:
Ok, nie znałem rangi przedsięwzięcia, bo nic się na ten temat nie mówi. Rozumiem też, że generał nie ma czasu na podróże Lublinem po kraju, jednak z czystej ciekawości: 600 litrów paliwa/h w kosztach podróży samolotem z kilkoma międzylądowaniami to najistotniejsza pozycja?

Bilet na przejechanie całej Polski w komfortowych warunkach w 1. klasie IC, to 150 zł, ale co ważniejsze, jak napisał Wika, nie ryzykują wszyscy razem.


Jeżeli doliczymy amortyzację ,koszt paliwa itd. to na pewno suma wyjdzie wyższa,ale nie w tym rzecz.Jeżeli jest organizowane spotkanie takiej rangi to zazwyczaj właśnie dowództwo SP organizuje transport lotniczy,aby każdy z zainteresowanych mógł dotrzeć szybko i bezpiecznie na miejsce.Tym razem niestety bezpiecznie sie nie skończyło.....
Dzięki Opatrzności zarówno nasze poznańskie dowództwo jak i dowództwo z Powidza zdążyło bezpiecznie dotrzeć do domu.Bilans mógł być znacznie bardziej tragiczny-dokładnie o 17 osób.Na 5 jednostek stacjonujących w Świdwinie i Mirosławcu 4 z nich straciły swoich dowódców ,piąta- zastępce d-cy.Szok,po prostu szok....... :cry:

Wika pisze:
Dziwi mnie jednak ,że zezwala się na podróżowanie tak wielu osobom o tak dużym znaczeniu jednocześnie .
W przypadku katastrofy ,jak było teraz , giną wszyscy .
Taki samolot z vipami może być też łakomym kąskiem dla terrorystów .
Nigdy nic nie wiadomo .


Po prostu najzwyczjaniej w świecie nikt nie myślał ,że coś takiego może się wydarzyć.Dziś po tej tragedii to się zapewne zmieni,faktem jest ,że do tej pory nikt nie wprowadził takich regulacji.Miejmy nadzieje ,że po tej tragedii właściwe wnioski zostaną wyciągnięte.

_________________
now: W210 E280 V6 97'
ex W124 E250 D 94'
ex W124 200 E 91'
ex W124 250 D 91'
ex W124 200 D 87'
ex W123 200 D 82'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 25, 2008 9:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Nie da się wszystkiego przewidzieć dlatego takie nieszczęśliwe zdarzenie nazywamy WYPADKIEM. Jestem laikiem w sprawach lotniczych ale wydaje mi się że podchodzenie do lądowania to jeden z trudniejszych manewrów.

Podwozie wypuszczone , ziemia blisko , może jakiś duży ptak lub stado wpadło w śmigła jednego silnika . Przy takiej odległości od ziemi nie ma szans na korektę lotu.

Może, Może , Może , Szkoda CHłOPAKóW , naprawdę szkoda


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2008 2:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Niestety przy tej tak smutnej okazji wychodzą na jaw różne sprawy, o których na codzień "opinia publiczna" nie ma pojęcia. To jest np. kwestia niedziałającego od wielu lat systemu na lotnisku w Mirosławcu czy też, jak już dziś nagłośniono, sprawa zachowania prezydenta państwa po katastrofie (wylot do Chrowacji). Zakładając, w co zupełnie nie wierzę, że nikt w kacelarii prezydenta państwa przez ponad 1 godzinę nic nie wiedział o takiej katastrofie, bardzo źle to świadczy o głowie państwa i jego doradcach i całym kancelaryjno-BBNowym otoczeniu.

Pozdrawiam zasmucony.

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2008 3:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 27, 2007 6:35 pm
Posty: 133
Lokalizacja: Toruń
To co opisujecie świadczy tylko i wyłącznie o tym, że rządzą nami amatorzy, niestety, zupełnie nie przygotowani do odpowiedzialności za losy kraju, jaka na nich spoczywa....

_________________
W 124 E 200 DIESEL


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 26, 2008 4:46 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
PK2 pisze:
sprawa zachowania prezydenta państwa po katastrofie (wylot do Chrowacji).


A dlaczegoż to Prezydent PR nie powinien wylecieć do Chorwacji?

Z zainteresowaniem śledzę histerię jaka zapanowała w mediach, w mniej czy bardziej szczerych wypowiedziach polityków po wypadku. Z niesmakiem oglądam pochlipujących kolegów-zołnierzy poległych. I jestem oburzony i zniesmaczony.

Otóż zdarzył się okropny wypadek. Zginęli w nim wspaniali żołnierze. To prawda. Trzeba więc zbadać przyczyny, zapobiec podobnym przypadkom w przyszłości ew. ukarać winnych. Trzeba pomóc rodzinom. Wyciągnąc wnioski i nauki. I koniec, szanowni Panowie.

To byli żołnierze, lotnicy. Zginęli śmiercią lotnika w związku z pełnieniem obowiązków służbowych. Nie ma co łkać na pokaz, nie ma co ogłaszać żałób narodowych, urządzać kilkudniowych zaduszek, licytować się, kto bardziej cierpi i jak jest rozdygotany. Większość z tego robiona jest ewidentnie na pokaz. Chwilami mam wręcz wrażenie, że w ten sposób ktoś chce zagadać rzeczywisty problem, coś ukryć, poprzez sakryfikację ofiary unimożliwić śledztwo. I to ciągłe powtarzanie, że te CASY są takie geniealne i świetne...

Tak, tak, wiem, że jestem wredny
Pozdrawia zdystansowany Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 27, 2008 10:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
leopold pisze:
Nie ma co łkać na pokaz, nie ma co ogłaszać żałób narodowych, urządzać kilkudniowych zaduszek, licytować się, kto bardziej cierpi i jak jest rozdygotany. Większość z tego robiona jest ewidentnie na pokaz.

Zgadzam się w 100% z Tobą, Leopoldzie!
A tutaj dobre podsumowanie.

Pozdrawiam,

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl