MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 23, 2025 9:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 10:05 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:14 pm
Posty: 84
Lokalizacja: Mikstat
chłopaki - skąd wy bierzecie takie spalania passata?

mam octavie 1,9 TDi 101PS. 2007rok

średnie spalanie na trasie 6,7-7,0
w mieście 9,0.

nigdy nie udało mi się osiągnąć 4,9 - chociaż się starałem pare razy.

w dodatku od wymiany do wymiany oleju (30 000km) trzeba dolać 2,0litra oleju do silnika.

auto w tej chwili ma 31 tyś km.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 10:27 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
No to nie chcę Cię martwić, ale chyba Ci się cos popsuło... ;)

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 10:48 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Ja mam Octavie 1.9TDI 07' ze skrzynią DSG

W miesice potrfi łyknąc wg. komputera ok 8,3 litra czyli w realnym świecie ok 9 litrów. Normalnie ok 7,5 litra

Na trasie ok 6,7 litra - ale wbrew pozorom zejście poniżej 5 litrów jest możliwe i realne.

Pzdr

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 10:48 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Z tego co wiem, to trzeba zwrocic uwage na zawieszenie. W paskach, jesli sie nie myle, jest aluminiowe i do najtanszych nie nalezy. Ale to tylko sugestia z tego co slyszalem, nigdy z paskiem czy volvo nie mialem do czynienia.

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 10:52 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
u mnie w passacie pomimo chipa spalanie w trasie bez klimy 6,1, z klimą 6,7, miasto 8-8,5 i sprawdzone lejąc do pełna a nie z komputera

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 12:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt sty 07, 2005 5:40 pm
Posty: 710
Lokalizacja: okolice stolicy
Szwagrowi padla ksenonowa lampa.
Koszt .......ponad 4000 zł!!!!!!!!!!
Na szczęscie na gwarancji był więc go nie zabolało ale jak padła jedna to niebawem moze i druga, a gwarancya juz sobie poszła.
Nie wiem ile zamiennik lub używka ale niech to będzie tylko 50% ceny nowej....
Beczke można kupić:))))
Poza tym ciasnota i głośno,w kombi.Sprzedał i odetchnął.

_________________
W 124 300 TE 24 `92 SPORTOWY KARAWAN
Nie podoba ci się mój styl jazdy?Zejdź z chodnika....


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 12:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 19, 2005 8:14 pm
Posty: 84
Lokalizacja: Mikstat
fullsize pisze:
No to nie chcę Cię martwić, ale chyba Ci się cos popsuło... ;)



na szczęście to firmowa ;)

ale w sumie do kazdego auta VAG w naszej firmie ludzie muszą dolewać - oprócz silników passatów z 2,0 TDi no i Audi. a każde KAŻDE 1,9 TDi wymaga dolewek - rekordowy Gofl IV od nowości wymagał 2 litrów na 15 tyś km.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 1:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
O Passacie pisałem jusz na tym forum. Poszukaj. Nie dam złego słowa powiedzieć o tym aucie chociaz ja jeździłem słaba benzynką. Oczywiście to nie jest w210 ale przy najmniej blachy ma na wieki. [zlosnik]

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 2:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Gdyby passaty byłe, złe ,awaryjne nie byloby ich aż tyle na ulicach. Pomimo relatywnie wysokiej relacji/wypozasażenia jest ich w brud.
Co mnie zaskoczyło to ich słabe wyniki w NCAP.

Nie wiem jak sprawa ma się obecnie, ale swego czasu były bardzo poszukiwane przez amatorów cudzej własności.

Dlatego ja wybrałem skodę pomimo, że nowy passat był o ok 4.000 droższy od skody ( z tym samym silnikiem, bez skrzyni DSG, ale z bogatszym wyposażeniem)

Volvo - to chyba niezłe silniki renault - mnie się nie podoba toporne wnetrze - szare plastiki - przygnebiająco - ale jakość niezła.
Z zewnątrz bardzo mi sie podoba, choś chyba bardziej przef liftingiem.

W volvo masz pewnie większą mozliwość znalezienia za rozsądne pieniadze auta bezwypadkowego, dobrze utrzymanego, i bardzo dobrze wyposażonego - abs,esp, klima, ksenony, kpl poduszek powietrznych.
I co najbardziej mi sie podoba to , że mozesz zostawić go w krzakach na tydzień urlopu nie bardzo sie przejmując o jego zniknięcie.

Pozdrawiam

Paweł

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 2:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 06, 2005 7:55 pm
Posty: 1503
Lokalizacja: Łódź [EL]/Szczecin [ZS] czasami
agaj666 pisze:
Szwagrowi padla ksenonowa lampa.
Koszt .......ponad 4000 zł!!!!!!!!!!
Na szczęscie na gwarancji był więc go nie zabolało ale jak padła jedna to niebawem moze i druga, a gwarancya juz sobie poszła.
Nie wiem ile zamiennik lub używka ale niech to będzie tylko 50% ceny nowej....
Beczke można kupić:))))
Poza tym ciasnota i głośno,w kombi.Sprzedał i odetchnął.


No tak ale takie ceny to w ASO...normalnie ksenony wymienia sie taniej...

_________________
"Think Locally,
Fuck Globally"

Kiedyś:
Matiz z kratką - Twardy Zawodnik; MB W124 230TE Aut. - Baleron Forever; Ford Focus II 5d - Fantastic Sam Plastik

Dziś:
Ford Focus kombi III - cholerne 6 biegów!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 2:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
a MONDEO?

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 19, 2007 3:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 11, 2007 10:59 pm
Posty: 699
Lokalizacja: Warszawa (WK)
RDZEWIEJE :-?

_________________
V945 2.3T 97'
Ex: V945 93' "Knudsen"
Ex: W123 240D 78' Englischrot
Ex: 85' Oldsmobile Delta 88 Royale Brougham V8 307ci
Ex: W123 240D 84' 459 maroonbraun
Ex: 86' Chevy Caprice Wagon 5,0 V8 - moja pierwsza miłość...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 30, 2007 12:06 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Narzekają na passaty Ci, co nimi nie jeździli.
Jako właściciel trzeciego już passata wrzucę swoje trzy grosze.
Na pierwszy ogień B4 rocznik 94 kupiony jako nowy. W życiu nie jeździłem bardziej trwałym autem, przez 200kkm które to auto (B4 1.8 Variant) zrobiło, raz tylko zawiodło - wymiany wymagał tylko jeden (lewy) przegub wewnętrzny. Poza tym tylko olej, filtry, dwa razy klocki no i etylina 95. Totalne nieporozumienie dla mechaników. Niestety auto skończyło nienajlepiej, całe szczęście moja siostra kasując je wyszła z niego bez szwanku. Mimo to sprzedaż trwała 5 minut z czego cztery szukałem w gazecie numeru do szrotu.
Na drugi ogień B5/1 1.8T rocznik 97 również kupiony jako nowy. Bardzo dobre osiągi, ale nikomu nie polecam. Mimo wzmocnionego (identycznego z wersjami V6) układu przeniesienia napędu, odbierając przeguby zewnętrzne mogłem zamawiać następne... Dwie turbosprężarki, dwa komplety przedniego zawieszenia i kilka innych drobiazgów przez 200kkm. Sprzedany pod naciskiem klienta...
Na trzeci ogień B5/2. Dziś na codzień jeżdżę drugoseryjnym B5 Variant 1.9TDI 130KM Tiptronic z marca 2002. Jestem drugim właścicielem, obecnie auto ma 225kkm przebiegu w pełni udokumentowanego. Do tej pory jedyną rzeczą, która zawiodła w tym aucie jest pięciostopniowy automat firmy ZF. Przy przebiegu mniej więcej 200kkm nowy koszyk i nowe sprzęgło, przy okazji nowa pompa żeby dmuchać na zimne (de facto to był powód sprowadzenia auta do Polski). Auto bezwypadkowe, bezstłuczkowe (no poza incydentem z wybiegającym mi pionem kanalizacyjnym, ale nie ruszalem powłoki lakierniczej jak do tej pory).
Plusy: jak na tę klasę bardzo przestrone wnętrze (choc B4 było przestronniejsze),
rewelacyjnie trzymające zawieszenie przednie, mimo legend krążących wśród "znawców" również stosunkowo trwałe (do zdecydowanie nietrwałych należy zaliczyć zawieszenie w B5 pierwszoseryjnym - tam wymieniałem co jakieś 80kkm kompletnie wszystko z przodu),
funkcjonalne i przemyślane urządzenie wnętrza, wykończenie typowo niemieckie co ja subiektywnie uważam za plus, trwałe materiały użyte do wykończenia wnętrza,
niewielkie zużycie paliwa pod warunkiem posiadania wersji ze skrzynią manualną (mamy 1.9TDI 105KM w Caddy, podobnie jak i dwa inne 1.9TDI w rodzinie, zużywają niewielkie ilości paliwa w przeciwieństwie do mojego - dużo do myślenia daje fabryczna instrukcja obsługi a dokładniej tabelka ze zużyciem),
dostępność serwisów i części znakomita, ceny jak przystało na auto dla ludu,
brak jakichkolwiek problemów z odsprzedażą (mam już chętnych mimo, że chcę jeszcze trochę nim pojeździć)
brak problemów z korozją pod warunkiem nie dotykania auta przez blacharzy/lakierników (dotyczy rownież B4 jak i B5/1)
Minusy: turboklekot zimnego motoru (choć mój proboszcz mowi, że lubi swój turboklekot jako oznakę oszczędności hehe)
atrakcyjność dla złodziei - dot. niestety praktycznie wszystkich aut VW,
w moich oczach brak prestiżu,
na codzień do jazdy po mieście zawieszenie mogłoby być bardziej miękkie, choć w moim przypadku wina leży też po części w 17" felgach obutych w opony o profilu 45,
idiotyczny klucz do odkręcania pojemnika na filtr oleju - oczywiście nie pasujący do niczego innego.

Jeśli Passat B5 to drugoseryjny, jest dużo bardziej trwały niż pierwszoseryjny (zwłaszcza zawieszenie), dla liczących grosze w kieszeni tylko 1.9TDI z manualem. Z obserwacji najbliższego otoczenia nie polecam V6 TDI. Na pewno nie trzeba demontować zderzaka przedniego czy tylnego żeby wymienić pasek rozrządu, za to producent zaleca przy tej czynności wymienić pompę wody.

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 30, 2007 9:54 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
misiek pisze:
Na pewno nie trzeba demontować zderzaka przedniego czy tylnego żeby wymienić pasek rozrządu


Jesli znasz sposob na wymiane paska w B5 z silnikiem AFN lub V6 TDI bez rozbierania przedniego pasa, to prosze podziel sie z innymi swoja technika.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 30, 2007 3:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 26, 2005 12:29 am
Posty: 461
Lokalizacja: Wałbrzych
była mowa o 1.9? czy mi się wydaje

_________________
Warszawa M-20 1958
Hanomag Henshel F45 - 1968
W116 280SE 1978


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl