MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 14, 2025 10:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt mar 16, 2007 12:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
pp daj mi telefon do twojego blachmistrza. Mój w dwa tygodnie od wstawienia auta, to ledwo zdąży wytrzeźwieć. [oczko]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 16, 2007 2:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 06, 2002 3:23 pm
Posty: 477
Lokalizacja: Poznan-WLKP
...narzedzia wlasne, "warstat" wlasny, operator - bezrobotny, popegereowski, ale xtalcony lakiernik :)
terminy - natychmiastowe, czyt. 3 dni robocze...

_________________
P.P.
MB L206 DG, '75
SAAB 900i, 2.0, '88
VW T3, Reimo mit Hochdach Syro, '88

"DAS BESTE ODER NICHTS,
HAT EINMAL GOTTLIEB DAIMLER GESAGT"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 16, 2007 6:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Celma jest w Goleszowie a nie w Cieszynie [zlosnikz].
W tym radosnym ruchadełku zostawiasz jego reaktor, czy wstawiasz coś z udarem? tempo prac zaiste exspresowe.
pzdr

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 16, 2007 6:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
gdzieś kiedyś widziałem takiego wilczka z silnikiem 1,9d od vw a fajnie by śmigał na 1,9tdi 8)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 16, 2007 8:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Hehe miałem takie auto-kupiłem je w 1992 roku jako przawie nowe.
Mój orginalnie miał silnik Zaporożec czyli V4 chłodzony powietrzem.
Auto po paru tysiącach kilometrów zaczeło sie dosłownie rozpadać w oczach.
Silnik zdechł,hamulce również,układ kierowniczy miał luzy na 3/4 obrotu koła kierownicy, w skrzyni notorycznie wyskakiwała czwórka ...
W samochodzie występowały przedziwne usterki np. ukręcił się wał kierownicy i kierownica została w dłoniach a szczytem było to że silnik poprzez servo hamulcowe palił płyn hamulcowy-po prostu płyn przeciekał z pompy do serwa a póżniej poprzez przewód podciśnienia do kolektora...
Jako że byłem młody i chciałem jeżdzić nizbyt mi to przeszkadzało hehe
W swoim Luazie dokonałem wielu zmian wstawiłem silnik VW Polo 1000ccm,zmodyfkowałem układ hamulcowy poprzez zastosowanie serva i pompy z Żuka,zamiast komicznego układu kierowniczego zastosowałem magiel z VW Polo ,oczywiście dołożyłem chłodnicę,elektrowentylator chłodnicy itp.
Całe nadwozie i podwozie które korodowało w oczach wypiaskowałem i polakierowałem w profesjonalny sposób.
Oczywiście wymieniłem fotele na dające się użytkować ,orurowałem całe auto,wymieniłem felgi i opony.
W sumie wyszło z tego niezłe auto ale bardzo specyficzne w prowadzeniu i wymagające wielkiej uwagi podczas jazdy-możliwaści silnika znacznie przekraczały mozliwości ukladu jezdnego i hamulcowego
Np podczas ostrego hamowania unosił się tył auta-koła tylne odrywały sie od powierzchni jezdni.
Auto w terenie jeżdzi nieżle ale nigdy bym się nie odważył zjezdzać ostro w dół -ma się wrażenie że się przewróci przodem.
Auto komicznie rusza-ma zwolnice przy kołach i gdy koło kręci się w przód to półoś w tył i samochód przysiada przodem zamiast się unosić hehe
Wogóle wszystko jest na odwrót- cały zespół napędowy Zaporożca jest odwrócony i napędza koła przednie zas dołączany jest napęd na tylne koła.
Oczywiście układ biegów na dzwigni jest tez odwrotnie czyli jedynka do tyłu,dwójka do przodu itd-komedia
Maska silnika oczywiscie otwiera się odwrotnie czyli zawieszona jest na przednim pasie zamiast na podszybiu co znakomicie utrudnia dostęp do silnika
Moje auto było w wersji na lato czyli miałem krótki dach i otwartą pakę-co nie przeszkadzalo jeżdzić w zimie ponieważ było benzynowe Webasto made in USSR tak skuteczne że pękła mi przednia szyba
A jeszcze przypomniało mi się że wykonałem nowa instalację elektryczną ponieważ orginalnej nie byłem w stanie zamontowac ponieważ wszystkie kable miały ten sam blado-rózowy kolor.....zaś wszystkie odbiorniki prądu nie miały oznaczeń-wszystki tajne.
Mam jakieś foty-jak znajdę to zamieszczę.
Mam nadzieję że ktos to przeczyta-dużo się nauczyłem walcząc z oporną sowiecką technika i po latach mile to auto wspominam,ale nie chciał bym go już.
Auto miało zalety np nie trzeba bylo wogóle odsnieżac,parkowalo się w zaspie,jest bardzo zwrotny ,można było wyciągnąć z rowu np Transita.
Autem byłem na Helu,czy Mazurach i w zachodniej Polsce jest to wynalazek wogóle nie znany-ludzie pytali czy sam to zrobiłem...
Przejechałem nim jakieś 80 tyś i zamienilem na MB123 200D.
Kolega ktory kupił ten cud techniki bardzo sobie chwalil ten wynalazek ponieważ mieszkał na wsi.
Pozdrawiam
Marcin <br>Dodano po 15 minutach.:<br> oto zdjęcia -fotografowane z odbitek
Obrazek
ja w akcji
Obrazek
poszedłem w ostre kolory-auto różowe,rury i zderzaki fiolet ,felgi i dach białe. <br>Dodano po 24 minutach.:<br> Obrazek
i jeszcze takie

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 16, 2007 9:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
Jaki wypas!!!!! i te kolory... bardzo podoba mi sie ten offroader.
Pozdrawiam

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 05, 2007 9:51 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

Gratuluje.

Mam w jednej gazecie o " Wilku " dwa zdanie jeśli Cię to interesuje, to moge napisac.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 8:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 26, 2001 2:00 am
Posty: 3441
Numer GG: 1442573
Lokalizacja: Trzebnica
Hej

PP jakbyś chciał to mam oryginalną instrukcję do tego modelu 1320 daj znać to coś poradzimy.

_________________
Pozdrawiam Sebi

http://www.zelazko.com.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 10, 2007 9:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
mój znajomy miał takiego,ponoć graty wymienne z zaporożcem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 31, 2009 2:43 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw gru 31, 2009 2:33 pm
Posty: 1
WITAM
Jestem tu nowy. Zobaczyłem lemat "kupilem WILKA".
Ja też mam takie cud-a dwa i jest nas w Poznaniu kilku - mamy też dwie amfibie !!!
- jeśli jesteś zainteresowany to proszę o kontakt
pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 12:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 13, 2007 10:02 am
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia
marcin280e pisze:
Hehe miałem takie auto-kupiłem je w 1992 roku jako przawie nowe.
Mój orginalnie miał silnik Zaporożec czyli V4 chłodzony powietrzem.
Auto po paru tysiącach kilometrów zaczeło sie dosłownie rozpadać w oczach.(...)


:bujakx: Jak padłem na ziemię tak leżałem przez 10 minut ze śmiechu.

pp pisze:

A ten filtr Boscha to chyba o 100% podniósł wartość auta [zlosnik]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl