MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 5:55 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 6:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 01, 2006 4:21 pm
Posty: 235
Lokalizacja: Białystok [BI]
Heh, ale panowie z BMW na pewno mocno to przeżyli:)

_________________
Mercedes-Benz W123 240D i/lub MB/8

Za rok, może dwa...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 7:13 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 22, 2005 4:21 pm
Posty: 1313
Lokalizacja: Płońsk / Warszawa-Bemowo [WPN]
Nie wyobrażam sobie jazdy z takim momentem obrotowym, bez żadnego systemu antypoślizgowego. Opony na jeden wyjazd [zlosnik]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 7:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 22, 2006 6:34 am
Posty: 312
Lokalizacja: Poznań/N. Tomyśl i reszta PL
7 litrow pojemnosci w Europie napewno szokowala, ale w latach 60-tych w USA auto z mniejsza pojemnoscia by sie niesprzedalo :lol: . Dzisiaj 6.9l szokuje, napewno.

_________________
Ex: 1987 MB W201 2.5D ''Niebieski Rekin'' :( - zawsze w mojej pamięci.

Obecnie: FF '07 1.6 TDCi - też się kula ;)


Na górę
Post: czw lut 15, 2007 8:07 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Faktem jest, że w W109 to "tylko" 6,3 było ale w moim mniemaniu robiło to jednak większe wrażenie niż 6,9 w W116.
Kiedyś sobie podyskutowaliśmy o tym pięknie z przeszłości - http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... light=w109

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Post: czw lut 15, 2007 9:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

filippo pisze:
Faktem jest, że w W109 to "tylko" 6,3 było ale w moim mniemaniu robiło to jednak większe wrażenie niż 6,9 w W116.
Kiedyś sobie podyskutowaliśmy o tym pięknie z przeszłości - http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... light=w109


Czytałem ten wątek, super zdjęcia.

Takie duże silniki, to pewnie muszą dużo palic.


Ostatnio zmieniony pt lut 16, 2007 3:15 pm przez Żeluś, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 9:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 03, 2001 2:00 am
Posty: 2496
Lokalizacja: Warszawa
Żeluś pisze:
Takie duże silnika, to pewnie muszą dużo palic.


Wiesz co ja tez tak myślałem ale gdzieś wyczytałem, że to auto pali w trasie tyle ile ma napisane na klapie czyli 6.9 litra Pb a w miescie 9.6 l.

_________________
Pozdrowienia Adam
W116 300SD Turbo Diesel

MIKE SANDERs Korrosionsschutzfett
www.bezkorozji.pl
535-466-616


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 15, 2007 10:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Az musialem sie wpisac[oczko]

300SEL 6.3 to bylo prawdziwie spontaniczne przedsiewziecie u mercedesa (na tyle, na ile o spontanicznosci mozna mowic przy masowej produkcji samochodow). Zostal przyjety dobrze, zwlaszcza na rynku amerykanskim.
Przylgnal do niego image hot-roda z europy. Byl glosny, brutalny i niesamowicie szybki (szkoda ze nie bylo mi dane jeszcze sie przekonac)

450SEL 6.9 to rozwiniecie poprzedniej strategii, z ta roznica, ze tym razem wszystko zostalo bardzo przemyslane. Samochod stal sie cywilizowany i wyciszony, z zalozenia mial oszalamiac w innym zakresie niz poprzednik. Cichy i komfortowy niezaleznie od tego w jakich warunkach przyszlo mu pracowac.

6.3 ma 4 biegi
6.9 ma 3 biegi
Rozne mosty. 6.3 ma ogolnie lepsze przyspieszenia niz 6.9, a przy przyspieszeniu do 100km/h roznica wynosi ok 1s.

Firma bodajze z australii produkuje zestawy do podpiecia 5biegowej recznej skrzyni do silnika M100.


450SEL 6.9 w momencie wyjscia do sprzedazy byl drozszy od topowego Rolls'a. Kazdy kierowca owczesnej formuly 1 mial mercedesa do jazdy "cywilnej", o ile bylo go stac:)
Miał go Jas Fasola (Rowan Atkinson) [zlosnik] - ten samochod mozna bylo rok temu kupic na angielskim ebayu. Piekny czarny na czarnym w skorze...


Ja osobiscie wole 6.3, za brutalnosc o ktorej sie tyle naczytalem :lol:

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 12:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
wszystko fajnie tylko czemu nikt nie pisze jaki on miał moment obrotowy. w tabeli podane jest: "56 mkg" ale nic mi to nie mówi. co to jest za jednostka i jak się ją przelicza na Nm?

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 1:20 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Bukol pisze:
W116 z największym powojennym silnikiem Mercedesa o pojemności 6,9 litra właśnie


Sprecyzuję trochę. Największym seryjnie produkowanym montowanym w autach osobowych...

Bukol pisze:
Firma nie nazwała tego modelu zgodnie z obowiązującą zasadą (było by 690SEL), tylko potraktowała jako rozwinięcie 450SEL. Być może dlatego, że 6,9 ukazał się później niż 450SEL


Moim skromnym zdaniem, żeby nie zachwiać ogólnej nomenklatury modeli MB. W palecie wsród aut osobowych (limuzyn) można było wybierać ówcześnie spośród modeli 200-280 (W114/115, W123), 280-450 (W116) oraz 600 (W100). Wprowadzenie 690 zachwiało by pewną logikę, dlatego wg mnie właśnie zdecydowano się wprowadzić oznaczenie 450SEL 6.9 [ok]

Wiktor Chilon pisze:
Teraz to szokuje, kiedyś to musiała być brzytwa


I tak był to mniejsze zdumienie niż wywołał jego poprzednik, W109 300SEL 6.3, który dzięki czterostopniowej przekładni automatycznej zapewniał sporo lepsze przeciążenia [zlosnik] <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Grakoz pisze:
wszystko fajnie tylko czemu nikt nie pisze jaki on miał moment obrotowy. w tabeli podane jest: "56 mkg" ale nic mi to nie mówi. co to jest za jednostka i jak się ją przelicza na Nm?


1mkg = 10Nm

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 6:55 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
Grakoz pisze:
wszystko fajnie tylko czemu nikt nie pisze jaki on miał moment obrotowy. w tabeli podane jest: "56 mkg" ale nic mi to nie mówi. co to jest za jednostka i jak się ją przelicza na Nm?


porptosu 560 Nm dzisiaj to nieszkuje bo juz 320CDi czy 400CDI maja podobne lub duzo wiekszy ;)

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 7:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
misiek pisze:
Sprecyzuję trochę. Największym seryjnie produkowanym montowanym w autach osobowych...


Chcesz powiedzieć, że żadna firma na świecie nie produkowała seryjnie silników o większej pojemności do samochodów osobowych?

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 9:15 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Student pisze:
Chcesz powiedzieć, że żadna firma na świecie nie produkowała seryjnie silników o większej pojemności do samochodów osobowych?


Chodzi o to że to był największy silnik do samochodu osobowego konstrukcji MERCEDESA w powojennej historii firmy.

A wieksze silniki to juz tylko za oceanem, choc 6,9l nawet na warunki amerykanskie to jest duzo. Byle mustang czy camaro nie mialy takich fajerwerkow pod maska, ale z drugiej strony nie porownujmy tego z "byle" samochodami. Duzo wielkich krazownikow mialo silniki 7-8litrow ale to zupelnie inna technika. Male "byle" samochody z takimi silnikami zdarzaly sie w specjalnych wersjach i wtedy to bylo cos :)

M100 6.9 mial hydrauliczna kompensacje luzow zaworowych (wyrzucane przez AMG w wypadku przerobek :lol: ) i co wazniejsze, system z sucha miska olejowa - do dzis spotykany jedynie w lepszych samochodach sportowych, nie wspominajac 30 lat wstecz.
Po jednym wałku w glowicy - to tez by odroznialo od amerykanow, bo ci chyba standardowo mieli jeszcze jeden walek centralny z popychaczami.
Oczywiscie silnik na wtrysku, wtedy kiedy amerykanie caly czas katowali gazniki.


http://www.m-100.cc/6point9/brochure/engine/index.html

i jeszcze to:
Every 6.9 engine is individually tested for 265 minutes, 40 of which are at full load.

Brakuje tylko tabliczki z podpisem mechanika, ktory osobiscie skladal silnik. [smiech]

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 10:44 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Nie bardzo wiem jak to z tą hydrauliką na zaworach, bo jak sto lat temu był robiony remont silnika naszego forumowego 6.9, to na części był wzięty drugi silnik. W jednym hydraulika była, a w drugim nie... Może jeden to był tjun AMG, jak piszą na stronie? Chyba nie. A może źle pamiętam/słyszałem...

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 11:49 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
Emil200D pisze:


Gdzie można kupic taki znaczek ?? przykleił bym go sobie do 240D :D
Ehh marzenie miec takie coś .. nawet nie po to zeby jexdzić ... tylko patrzeć i odpalać na chwilke :D

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 16, 2007 3:14 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 3:42 pm
Posty: 1375
Witam

AMG pisze:
Żeluś pisze:
Takie duże silnika, to pewnie muszą dużo palic.


Wiesz co ja tez tak myślałem ale gdzieś wyczytałem, że to auto pali w trasie tyle ile ma napisane na klapie czyli 6.9 litra Pb a w miescie 9.6 l.


To mało pali, a myślałem, że to będzie coś koła 15l.

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... light=w116

Jak czytałem, ten temat to nie wiedziałem o co chodzi, Wookee'mu czy to ma byc żart, bo 6.9 l. to malutko jak na takiego "smoka" teraz już rozumiem.

AMG sprzedałeś swoją W116 ??.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl