Bukol pisze:
Inna klasa diesli
Naturalnie, ale innowacyjności nie mierzę klasą aut, a "wielkością" danego pomysłu. BMW jako pierwsze wprowadziło do seryjnej produkcji diesla bi- turbo, który nie ustępuje osiągami odpowiednikowi benzynowemu, a przy tym jest oszczędniejszy i cichszy!! A moment to potęga!! W tym porównaniu Toyotka ledwie wychyla się zza węgła

Bukol pisze:
E60 zaczyna się chyba od 300.000
535d kosztuje ok. 242 000 zł ( podstawa ) a topowy Avensis D4D połowę tej kwoty...
Bukol pisze:
Nie twierdzę, że BMW robi złe diesle
Obecnie produkuje najlepsze na świecie ( vide ten z 535 d ), co do trwałości, zobaczymy za kilka lat...
Bukol pisze:
rzeba japończykom oddac odrobinę sprawiedliwości i respektu - robią dobre, bezawaryjne (także bezpłciowe) i technologicznie zaawansowane samochody
Parę razy podkreśliłem, że to dobre auta, ale przez kopiowanie Niemców i rzeczoną bezpłciowośc darze je antypatią ( z małymi wyjątkami

)
BMW zrobiło parę lat temu auta napędzane wodorem. To dopiero geniusz! A Toyota bawi się bateryjkami, reszta też... Czuć różnicę? Czuć, czuuuć

Bukol pisze:
przykładem przerostu tej gałęzi niech będzie znowu BMW i ich i-drive
Jeździłem kiedyś 7mką, później 5tką i w końcu 1nką, wszystkie były wyposazone w I Drive i nie miałem z tym najmniejszych problemów. Może faktycznie to auta dla ludzi młodych( moja przygoda zaczęła się gdy miałem 19 lat ) Faktem jest, że od 5tki, trochę go ułatwili, dzięki czemu jego obsługa ( I Drive' u) stała się jeszcze prostsza! Jak dla mnie świetny pomysł i wykonanie
Bukol pisze:
nikt nie umie tego obsługiwac
W takim razie jestem "kimś"
Bukol pisze:
Czy to jest zatem postęp technologiczny?
Pragnę zwrócić Twoją uwagę na fakt, że BMW jako pierwsze zlikwidowało mnogośc przycisków ( które zresztą bardzo lubiłem). To, że wręcz wyborny to pomysł, poświadczone zostało przez AUDI, które skopiowało to( oczywiście ze zmianami) w postaci MMI a następnie Mercedes w nowej S Klasie!!! Tyle, że konkurenci, choć głośno krytykowali to rozwiązanie, mieli czas nad opracowaniem jego uproszczonej wersji. Mieli na to parę lat, Mercedes
AŻ 5!! A i tak nie był w stanie opracować lepszego patentu. Z Dalego czy Norwida też kiedyś drwiono...

Bukol pisze:
Ja bardziej będę patrzył na osiągi i spalanie, na drogę hamowania, na czystośc spalin, na komfort zawieszenia.
Tu znowu Niemcy wiodą prym.
Bukol pisze:
E46 do Avensisa, Primery, C-klasy itp.
Zapewne wiesz, że i to nie ta sama klasa- istnieje bowiem Klasa Premium ( AUDI, BMW, Mercedes ) a później cała reszta.
Bukol pisze:
Temat dotyczy samochodów sprzed 8-11 lat, zatem przpomnienie wpadki A=klasy jak najbardziej na miejscu.
A ja się z Tobą zgadzam

Jest na miejscu, ale łatwiej wytłumaczyć, moim zdaniem tamtą wpadkę, niż obecną Lexusa. Tylko tyle
![[ok]](./images/smilies/ok.gif)
Bukol pisze:
Pikanterii dodaje fakt, że Impreza to samochód zdecydowanie sportowy
No właśnie. Na torze Montegii wszytskie wystawione auta były "sportowe" w tym WRX STI, ale tylko w nim hamulce nie wytrzymały- dużo cięzsze BMW M3 jechało wyśmienicie- układ odpowiedzialny za zatrzymywanie auta w miejscu działałał doskonale.
Bukol pisze:
Powalające, a hamulce jak żyleta
I tu pojawia się kolejny problem-mogą hamować niczym kotwica, ale jak długo?? Kiedy przestaną działać wogóle?? W takim aucie to szczególnie ważne. Rozumiem, że Legacy może paść na torze, ale Impreza?
Bukol pisze:
Nota bene miałem przyjemnośc jeździ Imprezą WRX STi po tuningu w Pro Drive
Gratuluję, to napewno wspaniała maszyna
![[ok]](./images/smilies/ok.gif)
Ale pamiętaj, że choć to auto o zacięciu sportowym, to raz, że w wersji mocno ulepszonej przez Pro Drive, a dwa- powstało na bazie zwykłej Imprezy 2.0 GT czy jakoś tak, która jest
TYLKO KOMPAKTEM! Z M3 sprawy mają się lepiej, bo i pułap z jakiego staruje fabryczny tuner jest wyższy, ponadto BMW serii 3 jest najelpiej jeżdżącym autem w klasie od 28 lat, rok rocznie!!!!! Nie miałem przyjemności obcować z jednym z 1385 M3 CSLi, ale widząc to auto na torze, jadące szybciej i lepiej niż Porsche Turbo i bezpośredni konkurent GT3, mogę zaryzykować stwierdzenie- wtedy poczułbyś, że "
każdy element został zaprojektowany do szybkiej jazdy".
Bukol pisze:
Ale tak czy inaczej wybrał bym M3
Widzę, że gusta mamy, gdzie niegdzie, tożsame
![[cool]](./images/smilies/cool.gif)
Ja dodałbym te 3 literki na tylnej klapie CSL i motoryzacyjna pełnia szcześcia zapewniona

Bukol pisze:
sztuczne drewno jest wszędzie
Kolego, teraz ja jestem zmuszony to napisać- nie masz racji. W BMW i Mercedesach( o RR, Maybachu i Bentley' u nie wspomnę) zawsze ( no może z pewnymi wyjątkami) było najprawdziwsze drewno. Jeśli w tych autach coś wygląda na daną rzecz, to nią jest- aluminium to aluminium itp. Widziałem wiele z tych elementów zdemontowanych i to drewno!! Wiem, że ciężko odrywać te piękne listewki i sprawdzać każda z osobna, ale uwierz mi- it' the real deal

Bukol pisze:
Niestety normalka. Co prawda gdyby nie to, to tylko Volvo by miało 3 punktowe pasy bezpieczeństwa...
Nie miałem tego na myśli. "Naśladownictwo" odniosłem do konkretnego przypadku przytoczonego przez Wookeego- nowej S klasy, która aż kipi zapożyczeniami stylistycznymi i niektórymi rozwiązaniami technicznymi z BMW serii 7.
Bukol pisze:
I tutaj należy upatrywac przyczyny gorącej atmosfery tej dyskusji. Od samochodów drogich oczekujemu więcej i płacąc za nowe auto 200.000 czy 400.000 PLN chcemy, aby były bezawaryjne. A tu figa - sąsiad Corollą za 50.000 śmiga bezproblemowo, wydając 700 na przegląd, a nam przy byle wilgoci nawala immobiliser, albo komputer mówi że dalej nie jedzie i klops - laweta i serwis. Wstyd jak beret. A do tego każdy przegląd 2.000.
Tu również 100 % zgoda
![[ok]](./images/smilies/ok.gif)
Tyle że części do niemieckich aut są dużo tańsze
Pozdrawiam