MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 11:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 189 90 91 92 93111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt sty 16, 2007 8:40 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 04, 2006 6:10 pm
Posty: 1380
Lokalizacja: Goleniów
ale trzeba je z czymś mieszać, np. z parafiną i ropą

_________________
Pozdrawiam Mati.
W140 S500 Coupe 94r.
Częśći do W140
Ex:W124 230 TE 86r.;W124 300 CE 89r.; W123 300 D 78r.; W124 300 CE 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 16, 2007 7:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 8:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Koblenz
Halo Kris 309,
minelo troche czasu od naszej ostatniej dyskusji. Obiecalem zasiegnac pewnych informacji odnosnie pompy wtryskowej i jej plukania.
Otoz po zasiegnieciu informacji w serwisie Bosch ( mamy taki w Koblenz ) ktory rowniez zajmuje sie regenerowaniem pomp wtryskowych
( posiadam wlasnie pompe wtryskowa Boscha ), uzyskalem zaskakujaca informacja, otoz calkowita wymiana paliwa w pompie wtryskowej jaka posiadam nastepuje w okolo 30 sek pracy. Czesc zostaje wykozystana do pracy silnika, a reszta plynie powrotem paliwa do zbiornika.
Po uzyskaniu takiej informacji sm postanowilem przeprowadzic experyment, ale juz nie z domowa lodowka lecz w chlodni (-28°C ) w Metro gdzie pracuje.
Wzialem trzy proby z powrotu paliwa z pompy wtryskowej po przelaczeniu z OR na ON. Jedna po 10 sek, po 20 sek i po 30 sek pracy po przelaczeniu. Umiescilem je w chlodni w piatek wraz z proba czystego ON, a w poniedzialek mialem juz klarowny wynik. Otoz pierwsza proba byla skala lodu, druga byla w konsystencji miodu, trzecia natomiast miala konsystencje calkowicie przypominajaca ON taka jak proba z czystym ON.

Radzilbym tez koledze zaopatrzyc sie w troche wiecej fachowych informacji, a nie komercyjnie podchodzic do sprawy i probowac przekonywac o rzeczach w ktorych najwazniejsza jest cena poszczegolnych elementow i uslug.
Chcialbym rowniez zaopatrzyc kolege na poczatek w odpowiednie zrodla niezbedne do dyskusji

http://www.darmaz.pollub.pl/ein/fultext/19.pdf
http://www.darmaz.pollub.pl/ein/fultext/31.pdf

próby z mieszaniem OR z ON trzeba przeprowadzać z ON zimowym teraz w sprzedaży jest ON letni i próby nie będą dobrze wychodziły różnica pomiędzy ON letnim i zimowym jest b. duża.
ON (IZ -40) -temperatura krzepnięcia -40 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -34 stopni C.
ON (IZ -35)
-temperatura krzepnięcia -35 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -21 stopni C.
ON (DP)-temperatura krzepnięcia -25 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -12 stopni C.
OR
-temperatura krzepnięcia -10 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru +13 stopni C.
20%OR+80%ON (IZ -40)
-temperatura krzepnięcia -30 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -31 stopni C.
40%OR+60%ON (IZ -40)-temperatura krzepnięcia -25 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -21 stopni C.
60%OR+40%ON (IZ -40)
-temperatura krzepnięcia -20 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -10 stopni C.
80%OR+20%ON (IZ -40)
-temperatura krzepnięcia -20 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru +5 stopni C.
20%OR+80%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -15 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -12 stopni C.
40%OR+60%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -15 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -11 stopni C.
60%OR+40%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -10 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -10 stopni C.
80%OR+20%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -10 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru +4 stopnie C.

źródło:
Zygmunt Szlachta
Zasilanie silników wysokoprężnych paliwami rzepakowymi
Wydawnictwo WŁK

A to pare ( kilkadziesiat tysiecy ) wypowiedzi urzytkownikow i ich doswiadczen.

http://www.fmso.de/database


Pozdrawiam

_________________
Opel Zafira 2,2 DTI

Roslinny ? Do pelna prosze !

www.ekoforum.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 17, 2007 6:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 30, 2002 4:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Trzebnica
Witam

Załączam zdjęcia głowicy i tłoków mesia który jeździł na OR w różnych postaciach

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Silnik niepisiadał nagórw ,został rozebrany z powodu słabego ciśnienia oleju. Kompresja w aucie była po 21. Silnik naprawde pracował na róznych olejach i mieszaninach róznych tłuszy. Było to autko testowe [zlosnik]

_________________
Pozdrawiam.

W114 250CE'1969[sprzedany]
W115 220D 1974 OR [RIP]
W123 240D 1978 OR POWER [RIP]
w114 220D 1970 ex 230.6


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 9:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
Cytuj:
Załączam zdjęcia głowicy i tłoków mesia który jeździł na OR w różnych postaciach


Ładnie to wygląda

tak samo jak u kumpla który jeździł cały czas na czystym ON

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 18, 2007 1:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
gekonos pisze:
tak samo jak u kumpla który jeździł cały czas na czystym ON

dlatego wszystkie diesle z komorą wstępną przepalą wszystko co się świeci i przejdzie przez wtryskiwacze, bo to konstrukcja dla armii, a tam w warunkach bojowych ciężko o czyste paliwo [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 03, 2007 10:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 8:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Koblenz
Dla zainteresowanych ktorzy sa przeciwni jazdy na OR lub na jego mieszankach mam niezbyt zadowalajaca wiadomosc.

http://www.autokrata.pl/lod/539/skoda_m ... iopaliwom/

To raczej pewna wiadomosc bo jak wynika z oswiadczen zlozonych w Brukseli, Polska jako pierwszy kraj w UE chca wprowadzic wlasnie
20%-wy dodatek biokomponentow do wszystkich paliw.
Cza to przejdzie ? Niewiadomo, ale ktos zrobil juz poczatek.
Ja powiem wiecej. Niektorzy dystrybutorzy paliw juz to robia.
Ostatnio odwiedzila mnie zaprzyjazniona rodzina z Polski. Przyjechali Samochodem i zaraz bylo czuc z rury "frytki" chociaz nigdy nie tankowal ani biodiesla ani OR. ZASTANAWIAJACE ???

_________________
Opel Zafira 2,2 DTI



Roslinny ? Do pelna prosze !



www.ekoforum.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 08, 2007 8:15 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Witam wszystkich .
Wreszcie wymieniłem końcówki wtrysków .
Czas ku temu był najwyższy bo jeden wydawał nieprzyjemne dźwięki a znowu czeka mnie pare długich tras .
Objawy :
1/ Piekielnie zawalone nagarem dwie sztuki
2/Otwory wtryskowe otoczone kożuchem nagaru (wszystkie )
3/Błoto z nagaru na końcówkach iglic.
4/Wyraźne objawy przegrzania na jednej końcówce.
5/Ciężko chodząca iglica w jednej końcówce.

Jedna końcówka była wymieniona rok temu i posiada jedynie objaw 2
(Germany)
wszystkie pozostałe to BOSCH (FRANCE)

Wnioski:
Autko zrobiło ok 30tys na wątkowym paliwie -z tego 95% to trasy powyżej 600 km (w jedną stronę) .Zimą tylko na ON.
Końcówka wtrysku wymieniona przed rokiem wyglada jeszcze przyzwoicie (relatywnie) co może znaczyć że depozytowanie nagarów jest zasadniczym problemem przy użytkowaniu aut na OR.
Wielokrotnie opisywane w literaturze zjawisko powodowac moze spore problemy z przebiegiem spalania w komorze a to jak wiadomo ma wpływ na osiągi ,konsumpcję paliwa itd....

Mechanik który to wymieniał zmierzył ciśnienie na starych wtryskach i było ono bardzo zróżnicowane a co ciekawe dużo mniejsze niż być powinno.Nie wiem dlaczego ale to ciekawy problem .
Nowe wtryski będą wyciągnięte jesienią tego roku.
Zdjęcia jak zrobię to wkleję moze ktoś jeszcze coś ciekawego wypatrzy .
Koszt wymiany to koszt końcówek i 70 zł wymiana :)

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 08, 2007 11:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 30, 2002 4:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Trzebnica
Witam

Zanim zmienisz końcówki zwieksz ciśnienie na wtryskach do 200-250 (normalnie 115) [zlosnik] i przyśpiesz troche zapłon wtedy spalanie bedzie lepsze i zmieni sie troche zapach.W razie pytań GG 1617486

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam.



W114 250CE'1969[sprzedany]

W115 220D 1974 OR [RIP]

W123 240D 1978 OR POWER [RIP]

w114 220D 1970 ex 230.6


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 08, 2007 3:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Martin pisze:
Witam

Zanim zmienisz końcówki zwieksz ciśnienie na wtryskach do 200-250 (normalnie 115) [zlosnik] i przyśpiesz troche zapłon wtedy spalanie bedzie lepsze i zmieni sie troche zapach.W razie pytań GG 1617486

Pozdrawiam

Co to niby da ??? zdmuchnie kozuchy nagaru ? :)

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 08, 2007 3:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
może doprowadzi że takie kożuchy nigdy nie powstaną :) <br>Dodano po 2 minutach.:<br> chyba tylko jedynym sposobem żeby ograniczyć nagary to polepszenie spalania , czyli podniesienie ciśnienia , wymiana końcówek na nowe i zmiana ustawień pompy wtryskowej
pzdr

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 08, 2007 3:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
rzepak pisze:
chyba tylko jedynym sposobem żeby ograniczyć nagary to polepszenie spalania , czyli podniesienie ciśnienia , wymiana końcówek na nowe i zmiana ustawień pompy wtryskowej
pzdr

Problem w tym ze obciążysz pompę a te już swoje lata mają ja tam wolę zmieniac wtryski .................koszt mizerny a brak ryzyka zniszczenia pompy

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 08, 2007 10:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 8:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Koblenz
Witam,
tego rodzaju problemy opisane sa miedzy innymi w ponizszej pracy od strony 58.
http://www.darmaz.pollub.pl/ein/fultext/31.pdf
W wielu przypadkach natknalem sie na podobne problemy. W wielu przypadkach stwierdzono ze nie tylko jazda na OR moze spowodowac podobne sytuacje, ale najbardziej problematycza sytuacja jest sam rozruch na zimnym OR i to bez wzgledu ma rodzaj oraz cisnienie wtryskow.
OR nawet w temp. 40°C posiada 12 krotnie wyzsza lepkosc od ON, a w temp. 70-80°C osiaga on przynajmniej w tym przypadku zblizone parametry do ON.
Niechcialbym tutaj sugerowac wyzszosci systemow dwozbiornikowych aby tych problemow uniknac, ale wiekszosc wszelkiego rodzaju prac i wynikow badan przemawia wlasnie za tym sposobem zasilania silnikow OR.
Ja zuzylem juz 2 TONY oleju roslinnego i przejechalem na nim ponad 25.000 km i wyczuwalnych zmian niezauwazylem. Jesienia podczas przegladu zazyczylem sobie przegladnac wtryski i jezeli bylyby jakiekolwiek slady zakoksowania to bym o tym wiedzial. Podczas nastepnego przegladu zrobie ponowny przeglad, ale do tego czasu dalej bede obserwowal prace silnika.

_________________
Opel Zafira 2,2 DTI



Roslinny ? Do pelna prosze !



www.ekoforum.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 09, 2007 8:00 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
lelek_der_1 pisze:
OR nawet w temp. 40°C posiada 12 krotnie wyzsza lepkosc od ON, a w temp. 70-80°C osiaga on przynajmniej w tym przypadku zblizone parametry do ON.
.

To wiemy już od wielu lat od kiedy załozony został ten wątek

lelek_der_1 pisze:
Niechcialbym tutaj sugerowac wyzszosci systemow dwozbiornikowych aby tych problemow uniknac,
.

to rozwiązanie jest opisywane w tym wątku od pierwszych stron .Normalna sprawa i nie ma nic wspólnego z reklamą .Chyba że zaczniesz rozpisywać się nad zaletami jakiejś konkretnej pomijając inne.
Instalacja dwuzbiornikowa ma podstawową wadę jaką jest cena .
Na cene mają wpływ komponenty odpowiadające za sterowanie które są drogie .
Złe dobranie parametrów sterowania odcinaniem dopływu OR powoduje że w zimie mozna sobie każdą taką instalację w buty wsadzić bo jesli nie odetnie odpowiednio wczesnie OR masz go pełny filtr paliwa i przy -10 i poniżej chechłasz silnikiem przeklinając swoją głupotę (wywalenia forsy na badziewną instalacje) wszelkie wynalazki z podgrzewaniem elektrycznym z akumulatora są kolejnym absurdem .
Powszechnie znany jest termin pojemności cieplnej i jak sobie go policzymy to do podgrzania w szybkim czasie (ok .5 - 8 minut bo tyle jeszcze wytrzymuje zniecierpliwiony kierowca ) filtra paliwa potrzeba grzałki na 220V a nie 24 V. Swieca zarowa którą niektórzy stosują to kolejny fajny wynalazek ale ........................... bez komentaza :)

lelek_der_1 pisze:
Ja zuzylem juz 2 TONY oleju roslinnego i przejechalem na nim ponad 25.000 km .


Przejechałem więcej km i objawów jakichś nadzwyczjnych też nie było jednak wymiana wtrysków pokazała ze jest inaczej szczególnie szkodliwe stac się może po przegapieniu wymiany .

Ciekawostką jest fakt że istnieje możliwość OKRESOWEGO czyszczenia końcówek wtrysków .Znalazłem taki tekst ale go jeszcze nie przestudiowałem .Jest sprawą oczywistą że kożuch nagaru dookoła otworu wtryskowego moze zaburzyc i kształt i gestośc strumienia wtryskanego paliwa co ma wpływ na przebieg spalania a w konsekwencji na osadzanie kolejnych warstw nagarów i tak w kółko.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 09, 2007 9:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 30, 2002 4:52 pm
Posty: 160
Lokalizacja: Trzebnica
Witam

Ja założyłem istalacje dwuzbiornikową do mercedesa 123 240D. Mimo iż olej był podgrzewany do około 80 stopni po 6 miesiącach sprawdziłem wtryski. Niestety posiadały opisywany wcześniej nagar. Posprawdzeniu wtrysków okazało się że końcówki są do wymiany. Zostały wymienione na nowe i tak jak pisałem ustawiłem je na 200. Autko było eksploatowane kolejne 6 miesiecy i sprawdziłem wtryski były ok. Wcześniej również dałem zdjęcia tłokow i głowicy autka które jeździło na takich wtryskach.

Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam.



W114 250CE'1969[sprzedany]

W115 220D 1974 OR [RIP]

W123 240D 1978 OR POWER [RIP]

w114 220D 1970 ex 230.6


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 09, 2007 11:40 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 8:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Koblenz
bart_no_one pisze:
Lelek poczytaj jak sie z typem nawal o zaworach do gazu i zwroc uwage na kontekst twoich wypowiedzi :) POzdrawiam CIe bardzo serdecznie:)

http://www.4kolka.pl/forum/viewtopic.php?t=205&sid=cd5496e4dc3e04f4fccdf26fc0090bb0

ps. ty znow sie usprawiedliwiasz kto ci kazal w dziecinstwie sie wiecznie usprawiedliwiac???


Oczywiscie ze na ten temat z gosciem pisalem. Powiem wiecej nawiazalem rowniez prywatne kontakty z tymi ktorzy u niego kupili instalacje z tymi wlasnie zaworami. Wszystko by bylo dobrze tylko w kilu przypadkach po polowie roku zaczely lac jak z prysznica, a co niektore trafil calkowicie szlag. Klienci pisali o tym na tym forum zwracajac uwage na defekty zaworow, ale gorliwy "ADMIN" kasowal te posty bez powrotnie.
Zadalem mu rowniez kilka innych pytan ktore takze zostaly przez niego skasowane, a byly to tylko pytania ( np. dlaczego do instalacji nie zostal zastosowany plytowy wymiennik ciepla, skoro jest on wydajniejszy mniejszy i tanszy ). Zadawalem tylko pytania komercyjne oraz przedstawialem argumenty dotyczace sprawy ( jest to przeciez forum czysto komercyjne ).
Poczytaj sobie opinie o tym forum na innych forach i zobacz ile pytan pozostalo na 4kolkach bez odpowiedzi, niemowiac juz o tych postach i pytaniach ktore zostaly usuniete, a zobaczysz zejest to tylko i wylacznie komercyjne podejscie do sprawy ( takie zreszta jak Ty ) i odpowiada tylko na pytania i posty wiazace sie z kupnem jego instalacji, a jak dobrze poczytasz to zauwazysz ze pod innym imieniem sam sobie zadaje pytania i jako "ADMIN" na nie odpowiada aby stworzyc troche sensacji na swoim forum. Gdyby nie to to temat dawno by juz umarl.
I jeszcze jedno. wnies cos nowego do tematu bo zaczynasz byc nudny ze swoimi spostrzezeniami i krytycznymi uwagami. Zapomniales juz chyba o uwagach co do Twoich postow, innych uczestnikow tego forum dla ktorych tez stales sie UPIERDLIWY.

_________________
Opel Zafira 2,2 DTI



Roslinny ? Do pelna prosze !



www.ekoforum.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 189 90 91 92 93111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl