Halo Kris 309,
minelo troche czasu od naszej ostatniej dyskusji. Obiecalem zasiegnac pewnych informacji odnosnie pompy wtryskowej i jej plukania.
Otoz po zasiegnieciu informacji w serwisie Bosch ( mamy taki w Koblenz ) ktory rowniez zajmuje sie regenerowaniem pomp wtryskowych
( posiadam wlasnie pompe wtryskowa Boscha ), uzyskalem zaskakujaca informacja, otoz calkowita wymiana paliwa w pompie wtryskowej jaka posiadam nastepuje w okolo 30 sek pracy. Czesc zostaje wykozystana do pracy silnika, a reszta plynie powrotem paliwa do zbiornika.
Po uzyskaniu takiej informacji sm postanowilem przeprowadzic experyment, ale juz nie z domowa lodowka lecz w chlodni (-28°C ) w Metro gdzie pracuje.
Wzialem trzy proby z powrotu paliwa z pompy wtryskowej po przelaczeniu z OR na ON. Jedna po 10 sek, po 20 sek i po 30 sek pracy po przelaczeniu. Umiescilem je w chlodni w piatek wraz z proba czystego ON, a w poniedzialek mialem juz klarowny wynik. Otoz pierwsza proba byla skala lodu, druga byla w konsystencji miodu, trzecia natomiast miala konsystencje calkowicie przypominajaca ON taka jak proba z czystym ON.
Radzilbym tez koledze zaopatrzyc sie w troche wiecej fachowych informacji, a nie komercyjnie podchodzic do sprawy i probowac przekonywac o rzeczach w ktorych najwazniejsza jest cena poszczegolnych elementow i uslug.
Chcialbym rowniez zaopatrzyc kolege na poczatek w odpowiednie zrodla niezbedne do dyskusji
http://www.darmaz.pollub.pl/ein/fultext/19.pdf
http://www.darmaz.pollub.pl/ein/fultext/31.pdf
próby z mieszaniem OR z ON trzeba przeprowadzać z ON zimowym teraz w sprzedaży jest ON letni i próby nie będą dobrze wychodziły różnica pomiędzy ON letnim i zimowym jest b. duża.
ON (IZ -40) -temperatura krzepnięcia -40 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -34 stopni C.
ON (IZ -35)
-temperatura krzepnięcia -35 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -21 stopni C.
ON (DP)-temperatura krzepnięcia -25 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -12 stopni C.
OR
-temperatura krzepnięcia -10 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru +13 stopni C.
20%OR+80%ON (IZ -40)
-temperatura krzepnięcia -30 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -31 stopni C.
40%OR+60%ON (IZ -40)-temperatura krzepnięcia -25 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -21 stopni C.
60%OR+40%ON (IZ -40)
-temperatura krzepnięcia -20 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -10 stopni C.
80%OR+20%ON (IZ -40)
-temperatura krzepnięcia -20 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru +5 stopni C.
20%OR+80%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -15 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -12 stopni C.
40%OR+60%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -15 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -11 stopni C.
60%OR+40%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -10 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru -10 stopni C.
80%OR+20%ON (IZ -DP)
-temperatura krzepnięcia -10 stopni C,
-temperatura zablokowania zimnego filtru +4 stopnie C.
źródło:
Zygmunt Szlachta
Zasilanie silników wysokoprężnych paliwami rzepakowymi
Wydawnictwo WŁK
A to pare ( kilkadziesiat tysiecy ) wypowiedzi urzytkownikow i ich doswiadczen.
http://www.fmso.de/database
Pozdrawiam