MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 1:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 186 87 88 89 90111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lis 10, 2006 11:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
jak sprawa wygląda w przypadku instalacji 1-zbiornikowej i używania oleju posmażalniczego ? wiadomo że jest on gęstszy niż zwykły olej nawet po dokładnym przefiltrowaniu bo tych najmnijeszych drobinek nie sposób usunąć , które powodują dodatkowe zagęstnienie oleju , czy do takiego oleju trzeba dolać trochę ON , czy używac go tylko w lecie ?

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 10, 2006 2:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 8:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Koblenz
Kris309 napisal:

Dwa lata temu mialem do przerobki W124 300D24V, rok 96', od faceta z Niemiec, akurat w lutym to było i calkiem zimno. Na 80% OR, bez przeróbki, przy -12st odpalil po ok. 30sec krecenia rozrusznikiem a nastepnie przez 3km nie chcial sie krecic wyzej niz 1300-1500rpm, i żarł paliwo jak świnia (miasto ponad 16Ltr, trasa 10-12Ltr). Po przerobce, na 100% OR odpalil przy -16st po 3sec krecenia rozrusznikiem, i od razu wchodzil na ponad 2000rpm (moze i na wiecej ale silnik byl zimny jak lód wiec nie sprawdzałem). Przy okazji spalanie spadło mu przecietnie o dobre 2 Ltr/100km, w miescie nawet o 4Ltr.


Witam,
"za gorami za lasami mieszkal sobie czarownik....
Ja wyjalem z zamrazarki butelke OR ( -18°C ) i zaczalem nia wbijac gwozdzie do sciany. Po prostu mlotek byl mi niepotrzebny, bo mialem kloc zamarznietego oleju rzepakowego.
Prawdopodobnie do swojego auta zamiast pompy wtryskowej zamontowales KRUSZARKE do lodu, a zamiast wtryskow miotacze sniegu.

Pozdrawiam
Lelek_der_1

_________________
Opel Zafira 2,2 DTI

Roslinny ? Do pelna prosze !

www.ekoforum.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 10, 2006 4:37 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 02, 2006 10:33 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Rybnik
rzepak pisze:
jak sprawa wygląda w przypadku instalacji 1-zbiornikowej i używania oleju posmażalniczego ? wiadomo że jest on gęstszy niż zwykły olej nawet po dokładnym przefiltrowaniu bo tych najmnijeszych drobinek nie sposób usunąć , które powodują dodatkowe zagęstnienie oleju , czy do takiego oleju trzeba dolać trochę ON , czy używac go tylko w lecie ?


Gęstość to pikuś, problem jest inny:

1. OR przesmazony, zaleznie od tego jakiej jest jakosci ma bardzo rozna temperature krzepniecia. Coś miedzy +10 a -20st. Dlatego zawsze trzeba nowa dostawe sprawdzic.
2. taki olej, obojetnie jak dokladnie bys go nie filtrowal, moze wiele szybciej zatykac filtr w aucie. Znam przypadki zywotnosci filtra na takim paliwie od 5km(!!) do 30.000km
3. sklad chemiczny - OR przesmazony odklada na powierzchniach metalowych pewna warstewke osadu. W pompach rozdzielaczowych jest to problem, po jakims czasie taka pompa wymaga rozbiórki i czyszczenia recznego inaczej silnik coraz to gorzej pracuje. A przy pompach rzędowych naogol nie ma takiego problemu - dlatego stare Merce to jedyne autka ktore bez wiekszych przebojów trawia olej przesmazony.

Oczywiscie, mozna dolewac ON, niekiedy nawet trzeba - wsio zalezy od tego jakiej jakosci jest ten olej przesmazony i jak zostal przygotowany do bycia paliwem ;).


lelek_der_1 pisze:
"za gorami za lasami mieszkal sobie czarownik....
Ja wyjalem z zamrazarki butelke OR ( -18°C ) i zaczalem nia wbijac gwozdzie do sciany. Po prostu mlotek byl mi niepotrzebny, bo mialem kloc zamarznietego oleju rzepakowego.
Prawdopodobnie do swojego auta zamiast pompy wtryskowej zamontowales KRUSZARKE do lodu, a zamiast wtryskow miotacze sniegu.


Slyszales historie o niewiernym Tomaszu? Wyjasnialem juz różnice miedzy testem w lodowce a praktyka w samochodzie. Chłopie, sorry, ale jak nie chcesz wierzyc faktom to nie musisz ;)

PZDR!

Kris

_________________
www.ecooiltec.de


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 10, 2006 6:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 8:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Koblenz
Kris309 napisal:
Slyszales historie o niewiernym Tomaszu? Wyjasnialem juz różnice miedzy testem w lodowce a praktyka w samochodzie. Chłopie, sorry, ale jak nie chcesz wierzyc faktom to nie musisz

PZDR!

Kris

Witam,
wlasnie w lodowce -18°C to wlasnie -18°C. Podczas jazdy przy -18°C to ped oplywajacego powietrza to jeszcze ponozej -20°C ( FIZYKA ).
Krzepniecie w zakresie +10 do -20, kto cos takiego widzial ? Jezeli tak jest to nie jest to czysty olej posmazalniczy tylko niewielka ilosc oleju z duza zawartoscia tluszczu palnowegu stosowanego do pieczenia frytek ktory w przeciwienstwie do oleju mozna stosowac wielokrotnie. Oczywiscie celem oszczednosci. Olej uzyty do smazenia psiada date gwarancji jako art. zywnosciowy tylko 1 dzien. Tluszcze zwiezece, oraz tluszcz palmowy uzyty do tego samego celu mozna uzywac do siedmiu dni.
Z tad taka rozpietosc temperatury.
Jezeli tz "olej po smazalniczy" przy dodatniej temp posiada jeszcze stala konsystencje, swiadczy to o tym ze zawiera on tluszcze stale.
Co do filtrowania oleju posmazalniczego to wystarczy go filtrowac do 1mikrona, a bedzie posiadal pod wzgledem zanieczyszczen ta sama norme co ON.
W przypadku Polskiego ON ta norma jest nie osiagalna, to oczywiscie opinia mechanikow w serwisach.
Co do skladu chemicznego oleju posmazalniczego, to bzdura.
Osad powstaly przy jego uzyciu jako paliwa to po prosuu pozostalosci rozpuszczonego bialka ktore scina sie pod wplywem podwyzszonej temp.
Swiadczy to znowu o niewlasciwym filtrowanu oleju. Proces filtracji oleju odbywa sie dlatego przy podwyzszonej temp. ( okolo 60 do 70°C ) co powoduje sciecie zawartego bialka oraz zatrzymania go na filtrach. Jezeli ten proces przeprowadzony zostal na zimno to zanieczyszczenia osadzaja sie na filtrze, oraz w ukladze wtryskowym. Nalezy tez wziasc pod uwage ze te pozostalosci po niecalkowitym spalenu oleju posmazalniczego powodoja rowniez osad w misie olejowej.
Niejest to nie moje doswiadczenie lecz uzytkownikow ktorzy prowadza ten proceder juz od lat 70-tych, jest to jednak podstawa wiadomosci jaka kolega Kris309 powinien w tym zakresie posiadac.
I w dalszym ciagu rozwazan nad instalacja jedno lub dwuzbiornikowa to instalacja jednozbiornikowa jest przestarzala forma przygotowojaca OR jako paliwa z uwagi na to ze pierwsze jej zastosowanie mialo miejsce w silnikach konstrukcji L.Elsbetta, ktory wlasnie w latach 70-tych ( kryzys naftowy w Europie ) stworzyl mozliwosc wykozystania powszechnie OR jako paliwa. Pozostalosci tych konstrukcji posiadaja jeszcze niektore samochody starszego typu. Dlatego tez w wiekszosci obecnych silnikow nalezy stosowac instalacje dwuzbiornikowa.
Chciazba dlatego ze jezeli OR zamarznie i goraca woda we wiadrze takze zamarznie to Sajmon25 dojedze w krodkim czasie do domu bo ma jeszcze zbiornik z ON, a kolega Kris309 bedzie musial poczekac na odwilz.

Pozdrawiam

Lelek_der_1 <br>Dodano po 49 minutach.:<br> Witam ponownie,
Halo Kris309, jestem w trakcie zbierania informacji o pojemnosci calego ukladu wtryskowego. Na poczatek moge Ci juz powiedziec ze po odcieciu paliwa w moim samochodzie na przewodzie paliwa z instalacji do pompy przejechalem tylko odcinek 250 m.

Pozdrawiam

Lelek_der_1

_________________
Opel Zafira 2,2 DTI



Roslinny ? Do pelna prosze !



www.ekoforum.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 10, 2006 11:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 02, 2006 10:33 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Rybnik
Kolego Lelek!

Nie wiem skąd masz te info i jaka jest Twoja wiedza techniczna (śmiem twierdzić że chyba niewielka) - ale, pomijając pewne rzeczy przy których masz racje, jak n.p. zawartosc tluszczu w oleju posmazalniczym, ogromna wiekszośc tego co piszesz to są półprawdy. Wyciągasz błędne wnioski (250m po odcieciu doplywu nic nie mowi o pojemnosci ukladu wtryskowego), piszesz że dwa baki to przyszlość a niestety pionierzy jazdy na OR od tego jakos odchodza, krótko mowiac myślisz ze wiesz wiecej niz faktycznie wiesz.
Nie mam nic przeciwko temu że przedstawiasz tutaj swoje zdanie, broń Boże! Ale zrozum prosze że nie będe juz komentował Twoich wypowiedzi - starałem sie, ale widze że to bez sensu. Mimo to życze Ci powodzenia - każdy powinien miec swoja szanse w życiu ;)

PZDR!

Kris

_________________
www.ecooiltec.de


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 12, 2006 6:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
witam
czy ten elektrozawór poniżej w linku (http://allegro.pl/item138389247.html )na allegro to nie jest taki sam jak ten na 4kolka.pl ? tylko ze tam gosc sprzedaje jest za ponad 65 zł a tu są za niecałe 40 zł :lol:

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 12, 2006 8:13 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 02, 2006 10:33 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Rybnik
rzepak pisze:
witam
czy ten elektrozawór poniżej w linku (http://allegro.pl/item138389247.html )na allegro to nie jest taki sam jak ten na 4kolka.pl ? tylko ze tam gosc sprzedaje jest za ponad 65 zł a tu są za niecałe 40 zł :lol:


Hej!

Nie wiem czy to ten sam zawór, ale jak na moj gust to bardzo możliwe że bedzie mial stanowczo za mały przekrój wewnetrzny zeby puszczac przez niego OR lub nawet ON! Do OR potrzeba min. 10mm, do ON 6mm. A ten jest od gazu, wiec moze miec 2-3mm....
Ale to tylko moje przypuszczenie, moze jest inaczej, w kazdym razie warto by ten wymiar sprawdzić.

PZDR!

Kris

_________________
www.ecooiltec.de


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 12, 2006 8:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 17, 2005 8:58 pm
Posty: 26
Lokalizacja: LKR
na mój gust to on nadaje się do benzyny

_________________
Audi 1,9TDI 1Z 79kW
Powered by Lidl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 12, 2006 10:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
tak akurat oglądałem niedawno allegro w poszukiwaniu jakiegoś systemu antykradzieżowe itp i natknąłem się na elektrozawory zamykające dopływ paliwa za ok 50 zł stosowane przy blokadach zapłonu , były także wersje do ON <br>Dodano po 8 minutach.:<br> jak to jest z tymi wtryskiwaczami , czy muszę je zmienić jeśli chcę jeździć na OR z 1 zbiornikową instalacją ? czy wystarczy same końcówki ? mam 230 tys przebiegu , nic nie dymi itp. , jak patrzyłem na strone inter-carsa to nowy jeden wtryskiwacz do 190 2.5D kosztuje 350 zł :o

co jest na tym zdjęciu ( to czarne z logiem mercedesa) jest to przymontowane przy pompie wtryskowej , ja czegoś takiego nie posiadam , u mnie w tym miejscu jest śruba tylko , co to może być ?
Obrazek i
Obrazek

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 12, 2006 10:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 8:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Koblenz
rzepak pisze:
witam
czy ten elektrozawór poniżej w linku (http://allegro.pl/item138389247.html )na allegro to nie jest taki sam jak ten na 4kolka.pl ? tylko ze tam gosc sprzedaje jest za ponad 65 zł a tu są za niecałe 40 zł :lol:


Halo,
te elektrozawory stosowane sa do instalacji gazowych do odciecia doplywu benzyny. Moim zdaniem zastosowanie ich w instalacjach do jazdy na OR pozostaje duzym ryzykiem, a to z uwagi na niewiadoma wytrzymalosc termiczna. Pod maska silnika wystepuje podwyzszona temperatura ale w przeciwienstwie do elektrozaworow w instalacji na OR gdzie przez zawory przeplywa gorace paliwo, przez zawor w instalacji gazowej jest on chlodzony przeplywajaca benzyna.
Bajki jakie opowiada gosc z forum 4kolka.pl, ze mozna je zamontowac przed podgrzewaczem nie zmienia sprawy bo przez zawory powrotne przeplywa OR o jeszcze wyzszej temp. po podgrzanu sie w pompie do prawie do 90°C.

Pozdrawiam
Lelek_der_1

_________________
Opel Zafira 2,2 DTI



Roslinny ? Do pelna prosze !



www.ekoforum.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 12, 2006 11:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 02, 2006 10:33 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Rybnik
rzepak pisze:
jak to jest z tymi wtryskiwaczami , czy muszę je zmienić jeśli chcę jeździć na OR z 1 zbiornikową instalacją ? czy wystarczy same końcówki ? mam 230 tys przebiegu , nic nie dymi itp. , jak patrzyłem na strone inter-carsa to nowy jeden wtryskiwacz do 190 2.5D kosztuje 350 zł


Niee! Nie całe wtryskiwacze, tylko końcówki! Koszt to 60zł/szt + regulacja ciśnienia otwarcia dalsze 15zł/szt.
Że nic nie dymi to jeszcze niewiele znaczy - po 230tkm kazda końcówka jest na tyle zużyta że OR nie bedzie dobrze rozpylać mimo że ON jeszcze jakoś pyli. A dym to bardziej zależy od ustawionej dawki na pompie niz od stanu wtryskow - jakby Ci z powodu wtryskow dymił, to byłyby już jaja go wogóle odpalić ;)

A co do zaworków - mam dostęp do zaworków Pevecoil, jak coś potrzebujesz to daj znać. Tyle ze oni robia tylko zaworki 3/2 a Ty raczej potrzebujesz 2/2....

PZDR!

Kris

_________________
www.ecooiltec.de


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 13, 2006 9:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
ogólnie to nie potrzebuje jakoś specjalnie tych elektrozaworów , zobaczyłem tylko że takie coś może się przydać do odcinania ON ( nie stosowałbym tego do odcinania OR ) przy zabezpieczeniach .

Dziś rozebrałem tylną kanapę do mycia i przy okazji osłonę ( taki materiał) na bak paliwa . Planuję w międzyczasie wypiepszyć sitko z baku oraz naszedł mnie taki pomysł aby pomiędzy tą plandeką (co oddziela bak od bagażnika ) a bakiem zrobić dodatkowe ocieplenie np. ze styropianu owieniętego z każdej strony kocem ( koc byłby po to żeby dodatkowo ocieplić oraz wyeliminowac jakie kolwiek skrzypienia styropianu o blache baku) oczywiście musiałby zastosować inną osłonę (plandekę ) bo jakbym chciał dac tą starą to by się styropian nie zmieścił a myślałem żeby zastosować styropian min 10mm . Inna plandeka byłaby pewnie własnej roboty , kupiłbym materiał od podobnej strukturze i kolorze , wyciął na odpowiedni kształt i zrobił dziurki na oryginalne kołki plastikowe . Oprócz ocieplenia w postaci styropianu powsadzałbym w pozostałe szczeliny przy baku np. szmaty , oczywiście wcześniej wszytsko wokól baku bym wymył itp. żeby nie powstała pleśń i osuszył . Myślę że takie rozwiązanie byłoby dobre na zimę przy laniu czystego OR do baku , co o tym sądzicie ?

pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 13, 2006 11:01 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lis 13, 2006 10:57 pm
Posty: 6
Lokalizacja: sie biora dzieci
Witam jestem nowy w tego typu instalacjach lecz wymyslilem zecz dla mnie bardzo wazna a wiec mam cala instalacje od LPG zbiornik reduktor itp rzeczy mysle ze jak bym ja zamontowal do mojej omegi i zamiast lpg wlal olej roslinny mogla by ona spelniac role drugiego zbiornika wraz z cala instalacja grzewcza mysle tu o reduktorze tylko zastanawia mnie jedna rzecz w reduktorze sa uszczelki niewiem z czego i niewiem cz wytrzymalyby temperature wody i dzialanie oleju bardziej to drugie bo dzialanie wody to wytrzymuja Z moich teoretycznych rozwazan byla by to dobra instalacja Co wy szanowni forumowicze o tym sadzicie pozdrawiam romus


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 10:15 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
romus 1980 pisze:
Witam jestem nowy w tego typu instalacjach lecz wymyslilem zecz dla mnie bardzo wazna a wiec mam cala instalacje od LPG zbiornik reduktor itp rzeczy mysle ze jak bym ja zamontowal do mojej omegi i zamiast lpg wlal olej roslinny mogla by ona spelniac role drugiego zbiornika wraz z cala instalacja grzewcza mysle tu o reduktorze tylko zastanawia mnie jedna rzecz w reduktorze sa uszczelki niewiem z czego i niewiem cz wytrzymalyby temperature wody i dzialanie oleju bardziej to drugie bo dzialanie wody to wytrzymuja Z moich teoretycznych rozwazan byla by to dobra instalacja Co wy szanowni forumowicze o tym sadzicie pozdrawiam romus


według mnie nie za barzdo bo średnice przepływów mogą być za małe, mój wujek pokazywał niedawno reduktor z LPG , trochę małe tam były prześwity jak na OR , jednak sama butla może się jeszcze przydać tak jak to ma zrobione w swojej instalacji użytkownik Sajmon25

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 14, 2006 10:20 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lis 13, 2006 10:57 pm
Posty: 6
Lokalizacja: sie biora dzieci
wydaje mi sie ze jak powieksze srednice rurek i doloze powrot to bedzie gitara niewiem tylko czy trzeba bedzie grzac butle no i czy mebrany w reduktorze wytrzymaja


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 186 87 88 89 90111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl