MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 1:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 185 86 87 88 89111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz lis 05, 2006 8:42 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
To foto po 1 z zimych nicy, dodam ze byl zawartosc butli zamarzla. A w 0 stopnik tak wyglada ta sama butelka.
Obrazek

Powyzej byl olej z soji modyfikowanej genetycznie, a ponizej rzepak w -20. Tutaj lod widac wyraznie.
Obrazek

Moze kolega od -26 stopni ma garaz [oczko]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 05, 2006 11:12 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lis 02, 2006 4:23 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
laudan pisze:
Tak wyglada OR po nocy w temp -20 stopni:
Obrazek
A wiec kolego z tymi -26 stopniami to nie nam bujaj [zlosnik]


To jest olej sojowy. Zamarza on szybciej niż olej rzepakowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 05, 2006 2:17 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 02, 2006 10:33 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Rybnik
sajmon25 pisze:
w seryjnym zbiorniku OR nigdy nie złapałby 50st bo po drodze wystudziłby się, to jest raz, a dwa to że jest za mały przekrój przewodów ON żeby OR mógł płynąć w zimie, a zresztą w jaki sposób może przepłynąć czysty OR przy temperaturze -20st w tych orginalnie nie odizolowanych od otoczenia przewodach?


A po co 50st w zbiorniku? Owszem, nie zaszkodzi, ale po co? Jakbys lał do baku tłuszcz roślinny, to rozumiem, ale nawej OR letni (soja) potrzebuje 0-2st żeby płynąć - po co Ci 50st??
A przewody nalezy wymienić na grubsze, i jak są grubsze to dobry rzepak popłynie i ponizej -20st. Bez izolacji, ale z pompą.

Cytuj:
pompka elektryczna w mojej instalacji jest zbędnym luksusem, a nawet powodowałaby niższą temperaturę na wejściu do pompy wtryskowej bo zwyczajnie podgrzewacz płytowy nie nadążyłby z grzaniem OR do temp 70st


hmm... ja mam podgrzewacz mniejszy niz Twój i z pompką mam 50-70st na filtrze i 60-80st na pompie. Za mało?? ;)

Cytuj:
no jak na razie problemów ze szczelnością na złączach nie ma a temperatura OR płynącego do i z zbiornika oscyluje w granicach 50st


pogadamy za pare miesięcy.... ten procez troche trwa.

Cytuj:
Robiłeś instalacje w CR jednozbiornikowe?? z tego co wiem to CR wymaga paliwa o dużej liczbie cetanowej a OR ma niską.


Tak, ale na mieszanke 75% OR. Dla 100% OR trzeba zmienić dodatkowo soft, a to kosztuje na hamowni tyle co przeróbka na 75%. Facet w CDI ma narazie 80tkm za nieco ponad rok zrobione.

Cytuj:
Wg mnie instalacje jednozbiornikowe przy naszych zimach nie maja racjii bytu, bo nawet niewiem jaki podgrzewcz zastosujesz to OR w przewodach od pompy do wtryskiwaczy pozostaje gęsty, a już nie wspomnę o filtrze paliwa, przecież masło przez filtr nie przejdzie!


filtr jest jedynym miejscem gdzie są problemy, poza nim to dopoki OR nie stwardnie na skałe to przejdzie.

Cytuj:
A co do zafiry, to znajomy od którego mam tą instalację w niemczech jeździ 2letnią zafirą 2,2DTI i posiada w niej taką samą instalację jak ja tylko tyle że w seryjnym zbiorniku ma OR a w dodatkowym ON, zrobił już na tej instalacji 20kkm i był ostatnio w serwisie opla w polsce na przeglądzie, gdzie z ciekawości wymontowali mu wtryski, zrobili "sekcję zwłok" filtrów oleju i paliwa, wymieniali olej, i niestwierdzili żadnych odchyleń od normy


a ta Zafira którą robiłem, była przedtem przerabiana przez kogos innego w niemczech, bez pompy el., i bez oszukiwania czujników. I wynik był taki że pompa padla bo paliwo szlo z powietrzem, a wtryski były zawalone nagarem.
Przy autkach nowych albo prawie nowych elementy czesto jakis czas wytrzymuja takie traktowanie, a jak Twoj znajomy jeździ na OR czesto w trasie z gazem w podlodze, to i nagary szybko sie nie wytworzą. Niech tylko uważa na pompe wtryskową, to jest bolączka w DTI....

rzepak pisze:
witam
na stronie którą zaraz podam jest pokazany mercedes 190 2.0D , który z tego co zdążyłem zauwazyć to jeździ na samym OR bez drugiego zbiornika , ciekawie byłoby poznać jakie on tam "patenty" zastosował ale szkoda że bardzo słabo znam niemiecki a na translatorze tłumaczenie bardzo marnie wygląda ...
oto link do stronki : http://www.pflanzenoelauto.info/190er_Umbau/190er_umbau.html


Znam gościa z niemieckiego formu, na jakimć zlocie chyba nawet gadalem z nim - zacząl od Vectry 1.7TD. Jego zmiany w Mercu są bardzo podobne jak te które Wam zaproponowałem - regulacja, przewody, itp.

laudan pisze:
Tak wyglada OR po nocy w temp -20 stopni:
Obrazek
A wiec kolego z tymi -26 stopniami to nie nam bujaj [zlosnik]


A to rzepak czy soja? ;) Rzepak rzepakowi też nie równy, miałem już taki co ponizej -15st byl twardy - okazalo sie że miał domieszke czegos innego, chyba słonecznika, poza tym to co widac na zdjęciu to jeszcze nie skała i da sie pompować. Dopiero OR biały jak śnieg to koniec bajki ;)

rzepak pisze:
w tamtym roku temperatura poniżej -20 to była raptem 10 dni


No i własnie dlatego uważam że w Mercach dwa baki są luksusem.

laudan pisze:
Moze kolega od -26 stopni ma garaz [oczko]


Nie mam garażu, ja tylko codziennie jeżdże i mam w baku 80Ltr OR a nie 1Ltr. 1 Litr po nocy na 20st może i zamarznie, 80Ltr nie bo ta masa nie zdąży sie wychłodzić. Włóż do zamrażarki 0,1Ltr i 3Ltr - zobaczysz różnice.

PZDR! <br>Dodano po 2 godzinach. 22 minutach.:<br> Jeszcze jedna uwaga dla Sajmona - pomijajac fakt ze TDI potrzebuje 2 baki, Twoja uwaga że 2 baki w naszych warunkach sa konieczne jest nieścisła. Takie 2 baki jak masz Ty, raczej nie. Sam pomyśl: luty 2007, w nocy było -32st, olej w drugim baku zamarzł na skałe, Ty wstajesz rano by jechac 200km. Chcesz wiec przełączyć na OR po rozgrzaniu silnika. Odpalasz na ON, jedziesz te pare kilometrów, przelanczasz - i stoisz!
Jeżeli system dwuzbiornikowy ma być montowany z powodu polskich warunków zimowych, to tylko taki z ogrzewanym bakiem i ogrzewanymi przewodami. Bez tego, system na jeden bak jest równie dobry w zimie a tanszy i prostrzy w obsludze. Mnie przy dwoch bakach najbardziej wkurzalo ze trzeba zawsze wiedziec na ile sie autko wyłancza, i te pare kilosów wczesniej zaczyna sie płukanie ukladu. A jak 15min później jednak trzeba gdzies jechac, to cale płukanie szło na marne.

Kompromis dla autek trawiących zimny OR - dwa baki, drugi na ON, i zasilane z niego TYLKO Webasto, a bak z OR i przewody z ogrzewaniem. Jak OR zamarznie, odpalasz Webasto i po 20-30min możesz odpalac silnik na OR. Biorąc pod uwage że taka systuacja sie wydarzy 2-5 razy na rok, to chyba warto te pare minut poczekać zamiast caly rok sie bawic w przełanczanie i płukanie....

_________________
www.ecooiltec.de


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 05, 2006 4:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
witam
dziś właśnie po 3 tygodniach oczekiwania zakupiłem mercedesa 190 2.5D '88 rok i już niebawem zaczne przeróbki na czysty OR - każdą modyfikację opiszę na forum i załącze fotki :)
pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 05, 2006 4:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 17, 2005 8:58 pm
Posty: 26
Lokalizacja: LKR
Cytuj:
Jeszcze jedna uwaga dla Sajmona - pomijajac fakt ze TDI potrzebuje 2 baki, Twoja uwaga że 2 baki w naszych warunkach sa konieczne jest nieścisła. Takie 2 baki jak masz Ty, raczej nie. Sam pomyśl: luty 2007, w nocy było -32st, olej w drugim baku zamarzł na skałe, Ty wstajesz rano by jechac 200km. Chcesz wiec przełączyć na OR po rozgrzaniu silnika. Odpalasz na ON, jedziesz te pare kilometrów, przelanczasz - i stoisz!
Jeżeli system dwuzbiornikowy ma być montowany z powodu polskich warunków zimowych, to tylko taki z ogrzewanym bakiem i ogrzewanymi przewodami. Bez tego, system na jeden bak jest równie dobry w zimie a tanszy i prostrzy w obsludze. Mnie przy dwoch bakach najbardziej wkurzalo ze trzeba zawsze wiedziec na ile sie autko wyłancza, i te pare kilosów wczesniej zaczyna sie płukanie ukladu. A jak 15min później jednak trzeba gdzies jechac, to cale płukanie szło na marne


należy tu zaznaczyć że jadąc na ON (mówię tu oczywiście o jakiejś dalszej trasie a nie wyskoku po piwo ;) ) oprócz wymiennika płytowego, filtra OR nagrzewa się również wnętrze auta, poprzez które poprowadzone są przewody o przekroju wewnętrznym fi 10mm dla zasilania i fi 8 dla powrotu, wiec jeżeli w instalacji jednozbiornikowej OR popłynie przy -20st jak twierdzisz, to i tym bardziej w moim rozwiązaniu, nieprawda? a tym bardziej że zbiornik OR jest jeszcze izolowany pianką, więc raczej nie powinno zrobić się w nim być masła, a i jeżeli nawet trochę zgęstnieje to przecież temp powracającego OR z pompy zrobi swoje

_________________
Audi 1,9TDI 1Z 79kW
Powered by Lidl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 05, 2006 8:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
@ Kris309

Cytuj:
zamontować na odcinku bak - pompa wtryskowa grubsze przewody paliwowe, min. 10mm śr.wewn, lepiej 12tki.


jakiej firmy bys polecił i w jakiej są cenie ?



Cytuj:
na wejsciu do pompy wtryskowej należy zamontować manometr ciśnienia paliwa, chodzi o kontrole dopływu paliwa do pompy i diagnostyke w razie awarii (80zł + 30zł na materiał montażowy do pompy).


pytanie jak wyżej :) na co trzeba patrzyć przy zakupie manometru i jaki być polecił , najlepszy byłby taki żeby dało się przenieść tarcze do środka auta

Cytuj:
należy zamontowac dodatkowy sterownik świec żarowych. Chodzi o dłuższe podgrzewanie, i dodatkowo o dogrzewanie po odpaleniu silnika. Zależnie od wersji koszt sterownika to 150-380zł.


jakie powinny to być wartości czasowe , z tego co zauważyłem to dla ON jest to ok. 2 sek. , ile powinieniem podgrzewać dla OR a następnie jak długo dogrzewać na włączonym silniku ?

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 05, 2006 9:11 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lis 02, 2006 4:23 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
Pod nieobecność Krzyśka może i ja napisze kilka słów.
Co do manometrów to popatrzcie na niemieckich stronach gdzie są zdjęcia. Muszą być one wyskalonane od -1 bara do 3 barów (zależy od tego jakie ciśnienie wytwarza dodatkowa pompa) . Ewentualnie skala może być w atmosferach itp Jednostkach. Przypuszczam że u Krzyśka na składzie znalazł by sie jakiś fajny, markowy, prezyzyjny, estetyczny i niezawodny manometr. Ale co do kosztów to niech już on sam sie wypowie.

Ciśnienie ujemnie (podciśnienie) mówi nam o tym że zapchał sie jakiś filtr lub z jakiegoś innego powodu paliwo nie może dojść. Wynik dodatni pokazuje nam że wszystko jest OK a wstępna pompa znacznie pomaga pompie wtryskowej

Co do podgrzewania to nie jest ważny czas a temperatura komory wstępnej. Po prostu sterownik musi nagrzać komore wstępnną do pewnej temperatury, dla OR jest ona wyższa niż dla ON oraz potem do puki komora się nie zagrzeje to świece będą dogrzewać. Sterownik elektroniczny od OR jest połączony z czujnikiem na kolektorze wydechowym.

Jeśli chodzi o przewody itp części To Krzysiek uznaje wszystko co zostało wyprodukowane przez niemców. (nie dotyczy cześci niemieckich produkowanych w azji)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 05, 2006 9:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 8:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Koblenz
Kris309 napisal:
...........................

Dodano po 2 godzinach. 22 minutach.:
Jeszcze jedna uwaga dla Sajmona - pomijajac fakt ze TDI potrzebuje 2 baki, Twoja uwaga że 2 baki w naszych warunkach sa konieczne jest nieścisła. Takie 2 baki jak masz Ty, raczej nie. Sam pomyśl: luty 2007, w nocy było -32st, olej w drugim baku zamarzł na skałe, Ty wstajesz rano by jechac 200km. Chcesz wiec przełączyć na OR po rozgrzaniu silnika. Odpalasz na ON, jedziesz te pare kilometrów, przelanczasz - i stoisz!
Jeżeli system dwuzbiornikowy ma być montowany z powodu polskich warunków zimowych, to tylko taki z ogrzewanym bakiem i ogrzewanymi przewodami. Bez tego, system na jeden bak jest równie dobry w zimie a tanszy i prostrzy w obsludze. Mnie przy dwoch bakach najbardziej wkurzalo ze trzeba zawsze wiedziec na ile sie autko wyłancza, i te pare kilosów wczesniej zaczyna sie płukanie ukladu. A jak 15min później jednak trzeba gdzies jechac, to cale płukanie szło na marne.

Kompromis dla autek trawiących zimny OR - dwa baki, drugi na ON, i zasilane z niego TYLKO Webasto, a bak z OR i przewody z ogrzewaniem. Jak OR zamarznie, odpalasz Webasto i po 20-30min możesz odpalac silnik na OR. Biorąc pod uwage że taka systuacja sie wydarzy 2-5 razy na rok, to chyba warto te pare minut poczekać zamiast caly rok sie bawic w przełanczanie i płukanie....
_________________


Witam,

Wlasnie wyobrazmy sobie taka temp. luty 2007 -37°C. Sajmon odpala swojego audi na ON i jedzie do celu nie wlancza w ogule instalacji, a to z uwagi ze potwierdzaja sie jego przypuszczenia ze OR przyja forme skaly. Ma jednak w zbiorniku jeszcze 60 litrow ON. Ty jednak masz trzy wyjscia:
pierwsze to czekac do wiosny, drugie to rozpalic ognisko pod samochodem aby to wszystko odtajalo, lub przewodami paliwowymi puscic malego krasnoludka z kilofem aby naciosal troche OR do odpalenia.
Wiadro goracej wody ? Mozesz zapomniec.
Jezeli sajmon nie wlaczy instalacji to mimo wszystko w swoim glownym baku ma okolo 60 litrow ON przejedzie + - 500 km, Ty jednak nie pokonasz ani 1 cm, chyba ze masz ze soba zawsze drewno na opal lub krasnoludka.
Co do plukania to jak wiem Sajmona instalacja posiada dwa powroty paliwa i plukanie jest tutaj calkowicie zbyteczne. Nalezy tylko przed zaparkowaniem samochodu wylaczyc instalacje, a zawozy powracaja na zasilanie ON, przewod paliwa od elektrozaworu do pompy wtryskowej napelniony jest po kilkunastu sekundach ON. Nastepny start odbywa sie ponownie na ON.

Pozdrawiam

Lelek_der_1

_________________
Opel Zafira 2,2 DTI

Roslinny ? Do pelna prosze !

www.ekoforum.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 05, 2006 10:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Cytuj:
Wlasnie wyobrazmy sobie taka temp. luty 2007 -37°C.

:o ja osobiście bym nawet nie wychylał się z domu w taki mróz , już nie mówiąc o jeździe , taka temperatura oznacza paraliż społeczeństwa w Polsce :)

Cytuj:
Sajmon odpala swojego audi na ON i jedzie do celu
raczej wątpie , bo akumulator już dawno zapadł w sen zimowy :lol: w takiej temperaturze to nawet sprawne benzyniaki mają biedę odpalić

najlepszym rozwiązaniem na takie temperatury byłoby odpowiednio sprzęglone WEBASTO z instalacją OR , jest -30 , włączam webasto , podgrzewa mi wnętrze auta , filtr itd i bez problemu odpalam , wiadomo że ogrzanie też kosztuje ale wiele osób ma webasto i nie ma instalacji OR m.in. z tego powodu żeby było ciepło w aucie

pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 05, 2006 10:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 02, 2006 10:33 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Rybnik
rzepak pisze:
jakiej firmy bys polecił i w jakiej są cenie ?


węże są w zasadzie obojetne, wazne zeby byly zbrojone i nie wygladaly jak ogrodowe :) ja kupuje w sklepie z czesciami do TIRów, 10mm po 8-10zł/mtr.
Mozna tez uzywac wezy przejrzystych PA. I dobrze jak sa odporne na metanol, zeby móc tez Biodiesla lac jak OR zabraknie.

Cytuj:
pytanie jak wyżej :) na co trzeba patrzyć przy zakupie manometru i jaki być polecił , najlepszy byłby taki żeby dało się przenieść tarcze do środka auta


manometr ja mam w ofercie, i oczywiscie montuje sie go na widoku, najczesciej w słupku A.

Cytuj:
jakie powinny to być wartości czasowe , z tego co zauważyłem to dla ON jest to ok. 2 sek. , ile powinieniem podgrzewać dla OR a następnie jak długo dogrzewać na włączonym silniku ?


To zalezy od temperatury silnika. Mam takie sterowniki tez w ofercie. Czasy podgrzewania to 6-40sec a dogrzewania to 12-240sec (wartosci dla +80 i -20st na glowicy).

Trojan1000 pisze:
Muszą być one wyskalonane od -1 bara do 3 barów (zależy od tego jakie ciśnienie wytwarza dodatkowa pompa) .


poprawie Cie: dla silników starszych VW/PSA i podobne jest to -1 do +0,5atm, dla Merca 0 do +1,5atm, dla nowoczesnych CR 1-5atm.

Cytuj:
Sterownik elektroniczny od OR jest połączony z czujnikiem na kolektorze wydechowym.


nie kolego, to jest akurat wersja rozwojowa, narazie ograniczamy sie do map z czasami grzania biorących sie z wieloletnich doświadczen zależnych od temperatury startu, mapy te mozna dopasowac do prawie kazdego samochodu, bo nie kazdy wymaga takich samych czasow grzania. Czujnik w wydechu to byloby optimum, ale sadze że malo kto by to kupil z uwagi na koszta i czesci i montażu.

Cytuj:
Jeśli chodzi o przewody itp części To Krzysiek uznaje wszystko co zostało wyprodukowane przez niemców. (nie dotyczy cześci niemieckich produkowanych w azji)


Maciek, ale gupoty gadasz - poza nagrzewnicą i manometrem nic co uzywam nie jest niemieckie! Pompy amerykanskie, węze polskie, zaworki włoskie, podłaczenia metalowe do n.p. manometru indyjskie, sterowniki mady by me ;)


Cytuj:
Ty jednak masz trzy wyjscia:
pierwsze to czekac do wiosny, drugie to rozpalic ognisko pod samochodem aby to wszystko odtajalo, lub przewodami paliwowymi puscic malego krasnoludka z kilofem aby naciosal troche OR do odpalenia.


jest czwarte - śledzić prognoze pogody. W razie czego w garazu zawsze czeka booster na wszelki wypadek - mieszanka z nafty i alkoholu zeby domieszac do OR. Szczerze mówiac jeszcze nie korzystalem z tego, nie bylo potrzeby.

Cytuj:
Wiadro goracej wody ? Mozesz zapomniec.


czemu? jezeli tylko filtr zamarzl to wlasnie tak mozna ruszyc ;) A jak wsio zamarznie, to nie uważałeś na pogode....

Cytuj:
Ty jednak nie pokonasz ani 1 cm, chyba ze masz ze soba zawsze drewno na opal lub krasnoludka.


wiesz, 250tkm i 6 lat na OR, i jakos jeszcze mi krasnala nie bylo trzeba.

Cytuj:
Co do plukania to jak wiem Sajmona instalacja posiada dwa powroty paliwa i plukanie jest tutaj calkowicie zbyteczne. Nalezy tylko przed zaparkowaniem samochodu wylaczyc instalacje, a zawozy powracaja na zasilanie ON, przewod paliwa od elektrozaworu do pompy wtryskowej napelniony jest po kilkunastu sekundach ON. Nastepny start odbywa sie ponownie na ON.


taaak?? A co z OR w pompie i przewodach wtryskowych? Tam jest 0,5Ltr paliwa ktore czeka na wymiane. Jak go nie wymienisz to odpalasz na OR, i całe założenia systemu na dwa baki wzięły w tym momencie w łeb. Sorry, ale to nie takie proste ja Ci sie wydaje....

Cytuj:
najlepszym rozwiązaniem na takie temperatury byłoby odpowiednio sprzęglone WEBASTO z instalacją OR , jest -30 , włączam webasto , podgrzewa mi wnętrze auta , filtr itd i bez problemu odpalam , wiadomo że ogrzanie też kosztuje ale wiele osób ma webasto i nie ma instalacji OR m.in. z tego powodu żeby było ciepło w aucie


najlepiej zasilane alkoholem z trzciny cukrowej - jak eco to do końca :) Jest to extra pomysł, ale koszta chba wysokie....

_________________
www.ecooiltec.de


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 05, 2006 10:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 17, 2005 8:58 pm
Posty: 26
Lokalizacja: LKR
Cytuj:
raczej wątpie , bo akumulator już dawno zapadł w sen zimowy w takiej temperaturze to nawet sprawne benzyniaki mają biedę odpalić

najlepszym rozwiązaniem na takie temperatury byłoby odpowiednio sprzęglone WEBASTO z instalacją OR , jest -30 , włączam webasto , podgrzewa mi wnętrze auta , filtr itd i bez problemu odpalam , wiadomo że ogrzanie też kosztuje ale wiele osób ma webasto i nie ma instalacji OR m.in. z tego powodu żeby było ciepło w aucie


ja przymieżam się do zakupu czegoś takiego: http://www.autoakces.republika.pl/Foto%201.html włanczam sobie do gniazdka, nastawiam godzinę uruchomienia, czas grzania i po kłopocie Koszt 150zł, a nie jak w przypadku ogrzewania postojowego marki Webasto 4000zł!

_________________
Audi 1,9TDI 1Z 79kW

Powered by Lidl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 06, 2006 12:19 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lis 02, 2006 4:23 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
poprawie Cie: dla silników starszych VW/PSA i podobne jest to -1 do +0,5atm, dla Merca 0 do +1,5atm, dla nowoczesnych CR 1-5atm.


To żeś mnie zaskoczył. Widać analiza fotograficzna jest mało precyzyjna ;)

Cytuj:
nie kolego, to jest akurat wersja rozwojowa, narazie ograniczamy sie do map z czasami grzania biorących sie z wieloletnich doświadczen zależnych od temperatury startu, mapy te mozna dopasowac do prawie kazdego samochodu, bo nie kazdy wymaga takich samych czasow grzania. Czujnik w wydechu to byloby optimum, ale sadze że malo kto by to kupil z uwagi na koszta i czesci i montażu.


No tak ale jak by co to istnieje taka możliwość.

Cytuj:
Maciek, ale gupoty gadasz - poza nagrzewnicą i manometrem nic co uzywam nie jest niemieckie! Pompy amerykanskie, węze polskie, zaworki włoskie, podłaczenia metalowe do n.p. manometru indyjskie, sterowniki mady by me


Cały czas po głowie chodziły mi te wtryski Herzog :P i Świece żarowe. Ale nie wiem dlaczego.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 06, 2006 7:50 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 05, 2006 8:54 pm
Posty: 92
Lokalizacja: Koblenz
Witam:
Cytat - Lelek_der_1
Ty jednak masz trzy wyjscia:
pierwsze to czekac do wiosny, drugie to rozpalic ognisko pod samochodem aby to wszystko odtajalo, lub przewodami paliwowymi puscic malego krasnoludka z kilofem aby naciosal troche OR do odpalenia.

Odpowiedz - Kris309
jest czwarte - śledzić prognoze pogody. W razie czego w garazu zawsze czeka booster na wszelki wypadek - mieszanka z nafty i alkoholu zeby domieszac do OR. Szczerze mówiac jeszcze nie korzystalem z tego, nie bylo potrzeby.

Odpowiedz -Lelek_der_1
To potrzebna jest informacja o pogodzie. Myslalem ze potrzeebna jest ona tylko dla marynarzy i pilotow.
Albo szkolenie jako pirotechnik.
.............................................................
Cytat - Lelek_der_1
Co do plukania to jak wiem Sajmona instalacja posiada dwa powroty paliwa i plukanie jest tutaj calkowicie zbyteczne. Nalezy tylko przed zaparkowaniem samochodu wylaczyc instalacje, a zawozy powracaja na zasilanie ON, przewod paliwa od elektrozaworu do pompy wtryskowej napelniony jest po kilkunastu sekundach ON. Nastepny start odbywa sie ponownie na ON.

Odpowiedz- Kris309
taaak?? A co z OR w pompie i przewodach wtryskowych? Tam jest 0,5Ltr paliwa ktore czeka na wymiane. Jak go nie wymienisz to odpalasz na OR, i całe założenia systemu na dwa baki wzięły w tym momencie w łeb. Sorry, ale to nie takie proste ja Ci sie wydaje....

Odpowiedz - Lelek_der_1
Bzdury,
Podlacz bezposrednio do pompy butelke z 1 litrem ON, a zobaczysz w jak szybkim czasie cala jej zawartosc zostanie przepompowana do zbiornika.
U mnie trwalo to okolo 30sek. i byla pusta.
.....................................................................

Cytal : Lelek_der_1
Wiadro goracej wody ? Mozesz zapomniec.

Odpowiedz - Kris309
czemu? jezeli tylko filtr zamarzl to wlasnie tak mozna ruszyc A jak wsio zamarznie, to nie uważałeś na pogode....

Odpowiedz - Lelek_der_1
Wlasnie jezeli to tylko filtr to Sajmon ma go pogrzewany.
Ty jednag masz do domu 20 km i zanim dostarczysz to wiadro z woda to bedze ci potrzebny jednak krasnoludek z kilofem aby je oproznic.
Przepraszam, ale przypomina mi to troche ruskie metody zaplonu. Jak nie mlotkiem to goraca woda.

Pozdrawiam

Lelek_der_1

_________________
Opel Zafira 2,2 DTI



Roslinny ? Do pelna prosze !



www.ekoforum.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 06, 2006 9:19 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 02, 2006 10:33 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Rybnik
sajmon25 pisze:
ja przymieżam się do zakupu czegoś takiego: http://www.autoakces.republika.pl/Foto%201.html włanczam sobie do gniazdka, nastawiam godzinę uruchomienia, czas grzania i po kłopocie Koszt 150zł, a nie jak w przypadku ogrzewania postojowego marki Webasto 4000zł!


Dobre! Tylko 220V trzeba miec pod reką, wiec jak nie nocujesz poza domem to wystarczy zawsze.

Trojan1000 pisze:
No tak ale jak by co to istnieje taka możliwość.


jak masz kase to wszystko jest mozliwe.

Cytuj:
Cały czas po głowie chodziły mi te wtryski Herzog :P i Świece żarowe. Ale nie wiem dlaczego.


No tak, one tez sa niemieckie (choc swiece mam teraz akurat włoskie) ale nie dlatego ze preferuje germańskie wyroby, tylko dlatego ze te akurat sa i tanie i dobre.

lelek_der_1 pisze:
To potrzebna jest informacja o pogodzie. Myslalem ze potrzeebna jest ona tylko dla marynarzy i pilotow.


a nie ciekawi Cie czy bedzie -15 czy -25st? Akurat dla mnie to zaden problem, bo i tak w mrozy sledze prognozy i tak. A jak sie komus nie chce, to moze z zasady ponizej -10st dolewac 1/4 ON, ponizej -20st 1/3 ON, i bedzie mogl spac spokojnie. Albo nafte z alkoholem, wtedy polowa wystarczy.


Cytuj:
Podlacz bezposrednio do pompy butelke z 1 litrem ON, a zobaczysz w jak szybkim czasie cala jej zawartosc zostanie przepompowana do zbiornika.
U mnie trwalo to okolo 30sek. i byla pusta.


Noo, tak. A wiesz jak dziala pompa wtryskowa? Chyba nie bardzo... Ogromna czesc paliwa w pompie idzie w obwodzie zamknietym, to co TY przepusciles to byl tylko nadmiar. Dolicz jeszcze 2-3 razy tyle zeby w miare wyplukac obwod zamkniety, potem jeszcze z 20sec na płukanie tym co masz w pompie czesci wysokocisnieniowej, i dopiero masz ON w calej pompie - a co z przewodami do wtryskow? Wiesz ile trwa wymiana paliwa w nich? ok. 40cm przewodu o przekroju wewnetrznym ok. 2-3mm, tj. 10ccm/przewód. Na luzie silnik pali ok. 1Ltr paliwa na godzine, na wtrysk przypada wiec 0,25Ltr/godz - sam policz ile na to trzeba czasu. Mi wychodzi ok. 2,4min.

Jasne ze kazda pompa ma troche inaczej, ale mozesz wziasc to jako wartosci orientacyjne, +- 20-30%.

Cytuj:
Wlasnie jezeli to tylko filtr to Sajmon ma go pogrzewany.


a jak? grzalka na wejsciu do filtra? i co ona da jak paliwo stoi?

Cytuj:
Ty jednag masz do domu 20 km i zanim dostarczysz to wiadro z woda to bedze ci potrzebny jednak krasnoludek z kilofem aby je oproznic.
Przepraszam, ale przypomina mi to troche ruskie metody zaplonu. Jak nie mlotkiem to goraca woda.


Oj kolego - po parkowaniu przez 8-12 godzin nic nie zamarznie, zamarza jak stoisz caly dzien i dluzej. Poza taym tak jak juz pisalem - mozna zapobiegawczo dolac ON.
A wiadra z woda potrzebowalem raz na 6 lat. Sporo, prawda? ;)

PZDR!

_________________
www.ecooiltec.de


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 06, 2006 5:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 17, 2005 8:58 pm
Posty: 26
Lokalizacja: LKR
Cytuj:
Dobre! Tylko 220V trzeba miec pod reką, wiec jak nie nocujesz poza domem to wystarczy zawsze


jak dla mnie jest to idealne rozwiązanie, samochód najwięcej czasu spędza pod domem w nocy a wtedy zazwyczaj się śpi a nie jeździ ;) . W krajach skandynawskich to normalna rzecz, że samochód na noc podpinany jest pod gniazdko. A ogrzewanie postojowe typu Webasto potrzebuje bardzo dużo energii, nawet do tego stopnia że w niektórych samochodach montowany jest dodatkowy akumulator.
Jest jeszcze jedna alternatywa "rozruchowa" na zimę - wtrysk eteru.

_________________
Audi 1,9TDI 1Z 79kW

Powered by Lidl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 185 86 87 88 89111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl