MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 2:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 184 85 86 87 88111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 10:01 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 02, 2006 10:33 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Rybnik
Irek pisze:
Ciezko uwierzyc aby normalny silnik....


przepraszam, a co w moim silniku jest normalne?? Cisnienie wtrysku - nie, kąt zaplonu - nie, sterowanie swiec - nie, doprowadzenie paliwa - nie, kierowca - nie [zlosnik]

Cytuj:
....zapalil przy tej temp.-26 stopni na OR (bez obrazy ).Przy -15 stopniach to troche tez jest ryzykowne bo bedziesz mial dwie fazy w baku (po calej nocy ) .


jakie fazy? ja nie tankuje mieszanek z alkoholem wiec z OR sie nie ma co oddzielac, a ON sie z OR łączy bardzo dobrze, ważne tylko zeby dolac ON zanim OR zacznie sie ścinać zeby sie to moglo w baku przemieszac.

Cytuj:
Z moich doswiadczen wynika ze spore klopoty sa przy temp.+2 stopnie dlatego w okolicach listopada zwykle zaczynam wspomagac koncerny naftowe.


Jak lejesz soje to jest to mozliwe, poza tym prawdopodobnie Twoj uklad zasilania jest.... jak najbardziej normalny ;), wiec nieprzystosowany do OR. Dziwi Cie że nie pali na paliwie które defacto nie jest paliwem??

Dwa lata temu mialem do przerobki W124 300D24V, rok 96', od faceta z Niemiec, akurat w lutym to było i calkiem zimno. Na 80% OR, bez przeróbki, przy -12st odpalil po ok. 30sec krecenia rozrusznikiem a nastepnie przez 3km nie chcial sie krecic wyzej niz 1300-1500rpm, i żarł paliwo jak świnia (miasto ponad 16Ltr, trasa 10-12Ltr). Po przerobce, na 100% OR odpalil przy -16st po 3sec krecenia rozrusznikiem, i od razu wchodzil na ponad 2000rpm (moze i na wiecej ale silnik byl zimny jak lód wiec nie sprawdzałem). Przy okazji spalanie spadło mu przecietnie o dobre 2 Ltr/100km, w miescie nawet o 4Ltr.

Zbliza sie zima - jak ktoś ma ochote to zapraszam na demonstracje odpalanka jak tylko sie porządne mrozy zaczną :)

_________________
www.ecooiltec.de


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 10:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
kurczę muszę przyznać że zaciekawiłeś mnie swoimi wypowiedziami :) nosiłem się do tej pory z przeróbką dwuzbiornikową ale po Twoich słowach musze się jescze porządnie zastanowić ... jakbyś mógł to napisz jakie trzeba przeróbki dokonać w silniku 2.5D M-B '88 w201
<br> mam jeszcze pytanie :
skoro trzeba zmieniać ciśnienie wtrysku i kąty dla OR to jak to poźniej będzie się zachowywało jak będę chciał jeździć na czystym ON ? czy wzrośnie spalanie , zmienią się osiągi etc. ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 11:38 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 02, 2006 10:33 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Rybnik
Spisałem wykaz do Waszych diesli, zamieszczam ponizej. Oczywiście chodzi o przeróbke na 100% OR, jeżeli ktos chce lać mieszanki n.p. 60% OR to zmian jest wiele mniej.

.......................................

Mercedes W123/124/201 z pompą rzędową i komorą wstępną:


Zmiany/części:

- wywalić sitko w smoku w baku

- zamontować na odcinku bak - pompa wtryskowa grubsze przewody paliwowe, min. 10mm śr.wewn, lepiej 12tki.

- jako opcja,można dać przy baku el. pompke paliwa, wersja standardowa do 0,45atm wystarczy (320zł), ale jest to luksus, bez niej w 95% przypadków technicznie sprawne autko tez pojedzie, bo mercedes ma przy silniku wstepną pompke mechaniczną, prawda? ;).

- filtr wstępny wymienić na filtr o wiekszej powierzchni, koszt 20zł.

- przed filtrem głównym można dać nagrzewnice paliwa (wymienik woda-paliwo, wersja A8 kosztuje 240zł), i nie musi to być absolutnie jakis kolos, chodzi tylko o 40-50st na filtrze paliwa.

- na wejsciu do pompy wtryskowej należy zamontować manometr ciśnienia paliwa, chodzi o kontrole dopływu paliwa do pompy i diagnostyke w razie awarii (80zł + 30zł na materiał montażowy do pompy).

- należy zamontowac dodatkowy sterownik świec żarowych. Chodzi o dłuższe podgrzewanie, i dodatkowo o dogrzewanie po odpaleniu silnika. Zależnie od wersji koszt sterownika to 150-380zł.
Oczywiscie świece żarowe muszą być te nowoczesne, z samoregulacja temperatury (do PSA i VW mam po 30zł/szt, do Mesia musiałbym zapytać u dostawcy)!

- należy zaślepić EGR.


Regulacje:

- wtryskiwacze warto wymienić na nowe (60zł/szt), i ustawic ciśnienie otwarcia na 200-250atm. Niektórzy w Mesiach daja i 400atm, 200 to minimum, 250 jest już OK.

- pompe wtryskową należy wyregulować i to z dwoch powodów:

1. OR ma inna charakterystyke spalania, wymaga wcześniejszego zapłonu i często też zmian w dawkowaniu paliwa.
2. po podbiciu ciśnienia wtrysku, pompa jest z zasady rozregulowana - należy dostosowac jej nastawy do innych parametrów wtryskiwaczy. Jest to wyprzedzenie wtrysku, dawka paliwa, wolne obroty, przy silnikach Turbo dodatkowo wzbogacanie mieszanki. Brzmi prosto, ale jest trudne.

Problemem jest utrafienie optymalnych nastawów pompy dla pracy na OR. Przeciętny pompiarz bez doświadczenia z OR tego niestety nie zrobi.....

Jazda na ON po zmianach pod OR: jest jak najbardziej możliwa, należy tylko odłączyć ogrzewanie filtra paliwa (inaczej spadnie moc na ON o ok. 10-20%) i nie jechać pod pełnym obciążeniem – przy wczesnym zapłonie silnik ma skłonności do przegrzewania się, na OR nie tak bardzo, ale na ON tak. Dlatego powyżej 2/3 ciągłego obciażenia silnika nie powinno się jechac na ON i należy obserwować temperature wody.
Ogólnie, silnik zrobiony pod OR, na ON ZAWSZE będzie szedl gorzej (nizsza moc o ok. 5-10%, ale spalanie podobne), ale jest to mala różnica i nie szkodzi silnikowi dopóki się go nie katuje jazdą na maxa.

Osiągi i spalanie: z zasady, po regulacji diesla pod OR i osiągi i spalanie się poprawiają albo przynajmniej wracają do wartości fabrycznych (starsze silniki często tracą moc w skutek zaniedbań i rozregulowania). Przy silnikach z seryjnem EGRem spalanie zawsze będzie niższe po jego odłaczeniu i przyspieszeniu zapłonu.

_________________
www.ecooiltec.de


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 12:53 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 17, 2005 8:58 pm
Posty: 26
Lokalizacja: LKR
Cytuj:
1. są lżejsze zbiorniki z tworzywa, z elekrycznym pływakiem a nie miernikiem z Trabanta


może i są ale nie uśmiecha mi się wywalać ponad 200zł i pozatym niewiem czy znalazłbym tak dopasowany i o takiej pojemności, a co do pływaka to jest zaadoptowany z lpg i nie widzę potrzeby jego zmiany, jedynie co myślę udoskonalic to sprzegnąć go bezpośrednio z wskazówką bo w tej chwili oddziaływuje poprzez pole magnetyczne, ale to jest zbędny luksus bo dokładny miernik paliwa jest na korku wlewowym

Cytuj:
2. zalozyles filtr ze starych silników PSA - jest OK, tylko ze ta pompka mechaniczna o góry lubi ssac powietrze


i właśnie po to jest przezroczysty wąż paliwa od filtra do podgrzewacza, żebym widział czy jest tam powietrze czy go nie ma, zawsz mozna wyeliminowac tą pompkę

Cytuj:
3. przewody do paliwa ktorych użyłeś (te niebieskawe, przejrzyste) sie kompletnie nie nadają! po pewnym czasie, pod wpływem temperatury, stwardną, na łączeniach bedą nieszczelne, i juz nigdy ich nie zdejmiesz w razie potrzeby bez cięcia. Wiem, bo 5-6 lat temu tez je stosowalem.... Póki są nowe wymien je na gumowe, kupisz od 6-10zl/mtr.


przewody takie zastosowałem ze względu na ich wymiary zewnętrzne a mianowicie po to, żeby zmieścić je pod plastikowym progiem wewnątrz auta po stronie kierowcy, tam nie są zbytnio obciążone termicznie, a w miejscu gdzie jest obciążenie termiczne, czyli na zasilaniu pompy i jej powrocie zastosowałem przewody gatesa w cenie 16zł/metr o wytrzymałości do 150st C

Cytuj:
Pytanie - jakich zmian dokonales w celu zwiększenia dokladnosci spalania OR? Bo na fotkach widze tylko ogrzewanie i dwa baki....


wybieram się na sprawdzenie i ewentualne nastawy do oddziału masters tuning (zorientowani powinni wiedzieć co to jest za warsztat ;))

Cytuj:
W TDI czesto sie zdarza, że nie dopalony OR przedostaje sie przez pierścienie do miski olejowej i powoduje zjawisko polimeryzacji - w ciagu 1000km możesz zarżnąć silnik jak masz pecha... Warto obserwowac codziennie poziom oleju w misce - jak cos urośnie, to masz problem


ten problem nie wystepuje tylko w silnikach TDI ale w każdym silniku gdzie paliwo jest źle rozpylone przez wtryskiwacz, i nie tylko tyczy sie to OR bo jak leją wtryski to i po jeździe na ON też przybywa oleju w misce, prawdą jest natomiast fakt, że silniki z bezpośrednim wtryskiem, sa bardziej podatne na występowanie tego zjawiska, ale nie tylko TDI są silnikami z wtryskiem bezpośrednim, nasze stare polskie Ursusy też mają wtrysk bezpośredni i to one znakomicie leją (opisane jest to na wcześniejszych stronach tego tematu). Z tego co piszesz to wnioskuję że miałeś już chyba do czynienia z silnikami TDI zasilanymi OR, czy tylko opierasz swoją wiedzę na zdobytych informacjach? jakkolwiek by niebyło chętnie wysłucham wszelgich rad i spostrzeżeń na temat tego zasilania w tym silniku


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 2:47 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 02, 2006 10:33 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Rybnik
sajmon25 pisze:
może i są ale nie uśmiecha mi się wywalać ponad 200zł....


no OK, a czemu wogole lejesz OR do zbiornika dodatkowego? Nie bylo by lepiej lać OR do seryjnego a ON do dodatkowego? Wtedy wystarczy Ci maly na 12Ltr, kosztuje 140zł, z pływakiem rezerwy (nie na zegar tylko na kontrolke rezerwy) ten sam kosztuje 200zł. Oczywiście z atestem E.

Cytuj:
właśnie po to jest przezroczysty wąż paliwa od filtra do podgrzewacza, żebym widział czy jest tam powietrze czy go nie ma


Są węże przejrzyste lepszej jakości, a poza tym to jakbys mial pompke el. przy baku, to żadnego powietrza by nie moglo byc w ukladzie ;)

Cytuj:
przewody takie zastosowałem ze względu na ich wymiary zewnętrzne a mianowicie po to, żeby zmieścić je pod plastikowym progiem wewnątrz auta po stronie kierowcy, tam nie są zbytnio obciążone termicznie, a w miejscu gdzie jest obciążenie termiczne, czyli na zasilaniu pompy i jej powrocie zastosowałem przewody gatesa w cenie 16zł/metr o wytrzymałości do 150st C


przekonasz sie - wystarczy 30-40st zeby te węże zaczęły twardnąć. Poza tym ciężko jest uszczelnic je na złączach. Ale rób jak chcesz ;)

Cytuj:
wybieram się na sprawdzenie i ewentualne nastawy do oddziału masters tuning


dobra myśl - a na hamowni czy jak? Bo bez hamowni ciężko bedzie wsio dopasować...

Cytuj:
ten problem nie wystepuje tylko w silnikach TDI ale w każdym silniku gdzie paliwo jest źle rozpylone przez wtryskiwacz


ja tu mówie o silnikach sprawnych technicznie - silnik z komorą i dobrym wtryskiem nigdy nie spowoduje przedostawania sie paliwa do miski, a DI nawet sprawny jest do tego zdolny nawet przy ciepłym silniku.

Cytuj:
Z tego co piszesz to wnioskuję że miałeś już chyba do czynienia z silnikami TDI zasilanymi OR, czy tylko opierasz swoją wiedzę na zdobytych informacjach? jakkolwiek by niebyło chętnie wysłucham wszelgich rad i spostrzeżeń na temat tego zasilania w tym silniku


Ze starych TDI na pompie robilem dwa: T4 2.5TDI i Zafire DTI, poza tym jednego PD w T5 i 3 CR (HDI, CDI i dCi). A polimeryzacje widzialem w paru, najczesciej sa to TDI jak Twoj i SDI, w PD i CR to ogromna rzadkość, bo zanim taki silnik pójdzie nie dopalając OR to elektronika i tak cos wykryje i go wyłancza. W TIRach to co innego - tam o polimeryzacje bardzo latwo, spotkalem sie z Volvo FH12 ktory bez przerobek jechal na 100% OR. Po dwoch tygodniach dal na naprawe silnika 16tys zł....

Aha, a co do porad - codzienna kontrola oleju w misce, zapłon zrób na kompie ok. 2-3° obrotu wału wcześniej i posluchaj jak chodzi, jak jeszcze nie bardzo twardo to daj mu jeszcze wczesniej. Poza tym pomyśl o termostacie wody który by później otwieral, ja w Xantii mialem 83°C, wsadziłem 89°C i czuć po spalinach że lepiej dopala paliwo. Staraj sie na OR nie zostawiac silnika na dlugo na wolnych obrotach, bo wtedy komora spalania sie bardzo wychladza i moze nie dopalać. No i jak Ci sie chce to zapraszam kiedys do Rybnika, na żywo zawsze sie lepiej pogada :)

_________________
www.ecooiltec.de


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 3:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
Kris309
mam do Ciebie pytanie :
- ile przejechałeś już swoją Xantią na czystym OR ? bo chyba 309 to zrobiłes sporo :)
- czy z powodu jazdy na OR wystapiły jakieś problemy techniczne w Xanti?
- przy jakich najniższych mrozach odpalałeś cytrynkę ? skoro kupiłeś ją rok temu na jesień to musiałeś już miec spore doświadczenia w jeździe zimowej na OR
- czy dodatkowa pompa paliwa musi być zaraz przy baku czy można ją trochę dalej zainstalować ?

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 5:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 02, 2006 10:33 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Rybnik
rzepak pisze:
mam do Ciebie pytanie :
- ile przejechałeś już swoją Xantią na czystym OR ? bo chyba 309 to zrobiłes sporo :)


309tką od wiosny 2001r. do jesieni 2005r. zrobiłem 196500km na OR, z tego niecałe 100tkm na dwa baki (wtedy jeszcze sie "uczyłem"), a drugie tyle na jednym baku.
Xantią od jesieni 2005r. mam 54tkm na jednym baku.

Cytuj:
czy z powodu jazdy na OR wystapiły jakieś problemy techniczne w Xanti?


nie

Cytuj:
przy jakich najniższych mrozach odpalałeś cytrynkę ? skoro kupiłeś ją rok temu na jesień to musiałeś już miec spore doświadczenia w jeździe zimowej na OR


-26°C. No mialem bo przedtem pare latek lałem OR juz do 309tki, w niej na jednym baku odpalałem przy chyba -22°C, ale na mieszance z 20% ON, bo 309tka miala juz słabą kompresję (umarła przy 600tkm), a na samym OR szła do ok. -15°C.

Cytuj:
czy dodatkowa pompa paliwa musi być zaraz przy baku czy można ją trochę dalej zainstalować ?


Zależy jaka - są pompy ssące i tłoczące, to którą mam w ofercie (0,45atm) sie nadaje do obu przypadków. W przypadku Mercedesa ma sens założyć ją tylko przy samym baku albo przynajmniej przed mechaniczną pompą wstepną aby ją wspomagać. Ale tak jak pisalem juz wyżej - w MB to jest luksus! Jezeli mechaniczna pompka wstepna jest sprawna i przewody z baku grube, to pompka el. przydaje sie tylko do odpowietrzania po wymianie filtra.... W MB szkoda kasy na el pompke, lepiej zainwestowac w nowe wtryski i manometr....

_________________
www.ecooiltec.de


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 8:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
jeszcze pozostaje sprawa przeglądu technicznego , jak to wygląda u Ciebie ? czy wyniki na stacji diagnostycznej przy badaniu spalin pozostawiają wiele do życzenia i trzeba dać w łape czy nie ma się do czego przyczepić ?

Cytuj:
No i jak Ci sie chce to zapraszam kiedys do Rybnika, na żywo zawsze sie lepiej pogada


mam dość blisko do Rybnika , czy jesteś w stanie zrobić wszystko na miejscu w jeden dzień ( tzn. regulacja pompy itp) czy trzeba by jeszcze jechać do pompiarza ?

pozdrawiam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 9:35 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 02, 2006 10:33 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Rybnik
rzepak pisze:
jeszcze pozostaje sprawa przeglądu technicznego , jak to wygląda u Ciebie ? czy wyniki na stacji diagnostycznej przy badaniu spalin pozostawiają wiele do życzenia i trzeba dać w łape czy nie ma się do czego przyczepić ?


Jak jest z przeglądem u mnie Wam nie pomoże, bo ze wzgledow finansowych nie mam autka zameldowanego w PL ;)
W każdym razie informowałem sie kiedys (bedzie z rok temu) jak to jest u nas w kraju - sama przeróbka nie stanowi problemu dla przeglądu jezeli jest wykonana fachowo a uzyte częsci mają atesty - oni sprawdzaja bezpieczeństwo i zgodnosc pojazdu z przepisami, a nie czy płacisz akcyze za paliwo.
Badanie spalin również nie stanowi problemu jezeli chodzi o CO2 i zadymienie (bedą niższe niz fabrycznie) - innych substancji nigdy nie mierzylem, ale poza NOx nie powinno byc problemow. NOx bedzie wyższy niz na seryjnych nastawach, ale nie wiem czy sie go wogole mierzy na przeglądach....??

A jak ktos gupio spyta, to mowisz ze tankujesz Biodiesla i po sprawie - zapach i wyglad jest bardzo podobny.

Cytuj:
mam dość blisko do Rybnika , czy jesteś w stanie zrobić wszystko na miejscu w jeden dzień ( tzn. regulacja pompy itp) czy trzeba by jeszcze jechać do pompiarza ?


Mam koło Rybnika zaprzyjaźnionego pompiarza w razie czego, wtryski i pompa to półtora dnia i autko trzeba zostawić na noc zeby silnik porządnie wystygł. Przy pompach rzedowych pompiarz robi regulacje pod moim nadzorem, przy rozdzielaczowych robie wsio sam.

Reszta to juz tylko czasochłonna zabawa - 1-2 dni na montaż całego systemu.

Jak byś chciał wpaść na wiecej niz pogaduszki to prosze o wczesniejszy kontakt, na wypadek jakbym jakies części musial zamówić.

_________________
www.ecooiltec.de


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 10:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 15, 2006 10:06 am
Posty: 523
Lokalizacja: PRA
dla rozluźnienia, gdyby komuś został jeszcze OR... ;)

http://www.b0g.org/wsnm/articles/Deep+fried+chips

_________________
ex MB W201 200D '85 automat w stanie agonalnym. Panie, świeć nad jego gwiazdą...
ex MB W124 250D '85 manual w stanie dobrym plus plus (astral silver metalic)


W210 E220D 97 budyń do sprzedania

Oo==oO


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 04, 2006 9:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 17, 2005 8:58 pm
Posty: 26
Lokalizacja: LKR
Cytuj:
no OK, a czemu wogole lejesz OR do zbiornika dodatkowego? Nie bylo by lepiej lać OR do seryjnego a ON do dodatkowego? Wtedy wystarczy Ci maly na 12Ltr, kosztuje 140zł, z pływakiem rezerwy (nie na zegar tylko na kontrolke rezerwy) ten sam kosztuje 200zł. Oczywiście z atestem E


nie, ze względu na nasze warunki klimatyczne, w seryjnym zbiorniku OR nigdy nie złapałby 50st bo po drodze wystudziłby się, to jest raz, a dwa to że jest za mały przekrój przewodów ON żeby OR mógł płynąć w zimie, a zresztą w jaki sposób może przepłynąć czysty OR przy temperaturze -20st w tych orginalnie nie odizolowanych od otoczenia przewodach? podejrzewam że ON w tej temperaturze też ma problemy. Co do kosztów to ten zbiornik wraz ze wskaźnikiem dostałem za darmo, a nie za 140zł, a nawet jakbym miał ten zbiornik pewnie musiałbym mocować go w przestrzeni bagażowej gdzie zwyczajnie by przeszkadzał, a tak mam pełną przestrzeń bagażową no chyba, że włożę koło zapasowe, ale nie zawsze to robię. Wracając jeszcze do wskaźnika to przypominam, że jest on umieszczony na zbiorniku tylko i wyłącznie do poglądowego określenia ilości OR, żaden wskaźnik nie zastąpi precyzyjnie ;) wyskalowanego bagnetu

Cytuj:
Są węże przejrzyste lepszej jakości, a poza tym to jakbys mial pompke el. przy baku, to żadnego powietrza by nie moglo byc w ukladzie


pompka elektryczna w mojej instalacji jest zbędnym luksusem, a nawet powodowałaby niższą temperaturę na wejściu do pompy wtryskowej bo zwyczajnie podgrzewacz płytowy nie nadążyłby z grzaniem OR do temp 70st

Cytuj:
przekonasz sie - wystarczy 30-40st zeby te węże zaczęły twardnąć. Poza tym ciężko jest uszczelnic je na złączach. Ale rób jak chcesz


no jak na razie problemów ze szczelnością na złączach nie ma a temperatura OR płynącego do i z zbiornika oscyluje w granicach 50st

Cytuj:
Ze starych TDI na pompie robilem dwa: T4 2.5TDI i Zafire DTI, poza tym jednego PD w T5 i 3 CR (HDI, CDI i dCi). A polimeryzacje widzialem w paru, najczesciej sa to TDI jak Twoj i SDI, w PD i CR to ogromna rzadkość, bo zanim taki silnik pójdzie nie dopalając OR to elektronika i tak cos wykryje i go wyłancza


Robiłeś instalacje w CR jednozbiornikowe?? z tego co wiem to CR wymaga paliwa o dużej liczbie cetanowej a OR ma niską. Wg mnie instalacje jednozbiornikowe przy naszych zimach nie maja racjii bytu, bo nawet niewiem jaki podgrzewcz zastosujesz to OR w przewodach od pompy do wtryskiwaczy pozostaje gęsty, a już nie wspomnę o filtrze paliwa, przecież masło przez filtr nie przejdzie! W moim przypadku jest zupełnie co innego i mam wybór na jakim paliwie chcę jechać, np mam do przejechania tylko 2km to przecież nie ma sensu włanczać instalacjii bo silnik nawet nie zdąży się nagrzać - mowa tutaj oczywiście o czystym OR. A co do zafiry, to znajomy od którego mam tą instalację w niemczech jeździ 2letnią zafirą 2,2DTI i posiada w niej taką samą instalację jak ja tylko tyle że w seryjnym zbiorniku ma OR a w dodatkowym ON, zrobił już na tej instalacji 20kkm i był ostatnio w serwisie opla w polsce na przeglądzie, gdzie z ciekawości wymontowali mu wtryski, zrobili "sekcję zwłok" filtrów oleju i paliwa, wymieniali olej, i niestwierdzili żadnych odchyleń od normy


Cytuj:
No i jak Ci sie chce to zapraszam kiedys do Rybnika, na żywo zawsze sie lepiej pogada


z miłą chęcią, ale dzieli nas trochę kilometrów no i nie mam jeszcze kupionych zimówek także narazie nigdzie się nie ruszam, ale zapraszam na gg


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 04, 2006 9:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
witam
na stronie którą zaraz podam jest pokazany mercedes 190 2.0D , który z tego co zdążyłem zauwazyć to jeździ na samym OR bez drugiego zbiornika , ciekawie byłoby poznać jakie on tam "patenty" zastosował ale szkoda że bardzo słabo znam niemiecki a na translatorze tłumaczenie bardzo marnie wygląda ...
oto link do stronki : http://www.pflanzenoelauto.info/190er_Umbau/190er_umbau.html

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 04, 2006 11:10 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lis 02, 2006 4:23 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
Mam nadzieje że Krzysiek (Kris309) pomoże przy tłumaczeniu. :). Ja mniej wiecej zrozumiem ale boje się że strzele jakąś gafe na forum.

A co do temperatury rzepaku to bym się tym aż tak bardzo nie przejmował. Jak to jest wyżej napisane dobrze wyregulowane wtryski rozpylą nawet smalec.

Do mnie przemawia instalacja złożona z dwóch pomp. Wstępna pompuje "smalec" z baku do filtra paliwa. Przed filtrem dać małą nagrzewnice aby paliwo miało około 5 stopni celsjusza. A dalej to już sobie pompa wtryskowa pociągnie paliwo a wtryski rozpylą. Ale aby rozpyliły jak należy to muszą być one w dobrym stanie oraz ciśnienie musi być podbite ale o tym już wcześniej było pisane.

Proponuje aby się skupić na wydłużeniu czasu grzania świec oraz aby świece działały przez chwile po uruchomieniu silnika. To jest podstawa. Jaki by nie był system zasilania w rzepak to powinno być zrobione.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 05, 2006 1:06 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Tak wyglada OR po nocy w temp -20 stopni:
Obrazek
A wiec kolego z tymi -26 stopniami to nie nam bujaj [zlosnik]

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 05, 2006 8:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
obawiam się że nie buja , w końcu jak sam napisał to zawsze możemy przyjechać w mrozy i zobaczyć :) ale na -26 to zawsze można troche ON dolać do OR w końcu takie mrozy to są rzadko , w tamtym roku temperatura poniżej -20 to była raptem 10 dni

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 184 85 86 87 88111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl