MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 2:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 183 84 85 86 87111 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt paź 31, 2006 8:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 12, 2006 10:48 am
Posty: 13
Lokalizacja: Wałbrzych
Martini pisze:
A swoja droga tak na marginesie jak juz zaczeliscie o tym OO w jakiej jest on teraz cenie?

U mnie w regionie po 2,80

_________________
Wektor


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 31, 2006 8:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Koledzy, mam prośbę. Dajcie sobie w tym wątku siana z OO. Regulamin forum jest w tej kwestii jasny i niezmienny od lat. Korzystajcie z przychylności modów i admina odnośnie tematu OR.

Macie wątpliwości? Chcecie coś z czymś zrównać? Rozmawiajcie z władzami klubu i adminem o zmianie regulaminu, ale także nie tutaj.

_________________
123. W, S i C.


Ostatnio zmieniony wt paź 31, 2006 8:14 pm przez _me: how_, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 31, 2006 8:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
(me: how) pisze:
Koledzy, mam prośbę. Dajcie sobie w tym wątku siana z OO. Regulamin forum jest w tej kwestii jasny i niezmienny od lat. Korzystajcie z przychylności modów i admina odnośnie tematu OR.

Macie wątpliwości? Chcecie coś z czymś zrównać? Rozmawiajcie z władzami klubu i Adminem o zmianie regulaminu, ale także nie tutaj.


jestem tego samego zdania


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 31, 2006 9:08 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Kapuch pisze:
Nie wiem jak grono, ale ja sądzę, a nawet wiem, że panowie władza pobierają paliwo do testów z filtra, a nie z baku, niestety :(

U mnie pobierali trzykrotnie z baku .Jak mogli by sie do filtra dobrac?

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 01, 2006 12:49 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt maja 05, 2006 7:55 am
Posty: 6
Lokalizacja: Zabrze
Irek pisze:
U mnie pobierali trzykrotnie z baku .Jak mogli by sie do filtra dobrac?


A kiedy ostatnio ? Bo kiedyś i owszem pobierali paliwo z baku, ale ponieważ nasi krajanie są pomysłowi i większość jeżdżących na OO wpadła na pomysł instalacji dwuzbiornikowych pobierają próbkę z filtra. Dla ścisłości z filtra wstępnego, wiec wystarczy poluzować jeden cybant żeby się do niego dobrać.

_________________
W123 200D Automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 01, 2006 1:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 17, 2005 8:58 pm
Posty: 26
Lokalizacja: LKR
pobierają próbkę z filtra paliwa :o a czy później odpowietrzają układ paliwowy na miejscu czy holują auto do jakiegoś warsztatu?

_________________
Audi 1,9TDI 1Z 79kW
Powered by Lidl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 01, 2006 8:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
w związku z problemami z kupnem metanolu sprzedam 200L oleju posmażalnianego(rzepakowego) w stosunku 3/4 czysty olej 1/4 zawiesina do przefiltrowania. cena 250zł/200L + 30zł za beczkę z kranikiem jak ktoś nie ma na zamianę.


Na górę
 Tytuł: OR
Post: czw lis 02, 2006 4:40 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lis 02, 2006 4:23 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
Pozwólcie moi mili że i ja się wypowiem.

Problemem nie jest temperatura rzepaku a jego gęstość. Na grzanie elektryczny złużyjecie sporo energi z akumulator ale i tak to zbytnio wam nie pomoże. Charakterystyczny zapach placków bierze sie z tego że OR nie jest wpełni spalany przez silnik.

Przy niskich temperaturach OR w baku zaczyna mieć konzystencje "miodu" Dlatego należy założyć przewody paliwowe o większej średnicy niż te fabryczne. Nie wiem jak jest w mercedesie rozwiązany smok w baku ale ja w citroenie wywaliłem to małe śmieszne siteczko aby zmniejszyć opory. Pozatym należy założyć specjalną pompe elektryczną dzięki której pompa wtryskowa będzie miała lżej przy zasysaniu paliwa.
Dzięki temu że zamontujecie manometr i termometr na powrocie paliwa z pompy będzie wiadomo czy czasem filtry się nie pozapychały oraz czy już pompa się nagrzała dostatecznie aby można było używać pełni mocy. Jazda na maksa przy ziemnej pompie grozi jej awarią.

Kolejną sprawą jest zmiana sterownika od świec żarowych. Świece muszą grzać dłużej przed odpaleniem silnika oraz pracować przez jakiś czas po jego odpaleniu jak jest zimny. (znikną wtedy problemy z nierówną pracą na zimnym silniku)

Przy OR bardzo ważne są końcówki wtrysków. Muszą być one prawie nowe lub przynajmniej przed przerobieniem auta dobrze by było aby pompiarz je sprawdził. Końcówka która jeszcze dobrze rozpyla ON może kiepsko rozpylać OR. Nalezy też podbić ciśnienie wtrysku. OR jest gęstszy więc aby go dobrze rozpylić potrzebujemy więszego ciśnienia. Dobrze by było ustawić wcześniejszy wtrysk paliwa aby OR się lepiej dopalił w silniku.

Dopiero na końcu montujemy wymiennik ciepła który dzięki cieczy chłodzącej będzie grzał OR.

Moje auto jest w trakcie przeróbek, Kolega z klubu cytrynki profesjonalnie przerabia auta na OR. www.ecooiltec.de Jego stronka.

Po w/w przeróbkach nie będzie za wami czuć tak intensywnie OR a i wasze silniki staną się troszke mocniejsze i bardziej oszczędne.

Mniej grzania więcej regulacji ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 02, 2006 8:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
witam
widziałem już ta stronka kiedyś , bardzo dobra , m.in. od niej zaczęła się moja przygoda z OR :)

co do tego zapachu placków to według mnie jest w tym dużo racji , kiedyś czytałem wypowiedź gościa który jeździł golfem 4 TDI 110 KM , czyli to już zaawansowane silniki porównując np. do golfa 2 1.6 TD i pisał że praktycznie nie czuć zapachu placków , bo skoro w taki autach ropa musi być odpowiednio dobrze dopalana m.in. ze względu na normy EURO to OR pewnie też musi dobrze się dopalić i nie czuć tak frytami :) <br>Dodano po 4 minutach.:<br> jednak jak patrzyłem na ta stronka to widzę ze koszt pompy paliwa 1,5atm. to 600 zł , pompy specjalnie do OR widziałem też w niemieckich sklepach internetowych ale ich koszty są duże i myślę że całkowity koszt auta z instalalacją 2 zbiornikową i auta z pompą i tymi sterownikami świec itp. będzie praktycznie taki sam

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 02, 2006 8:49 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: czw lis 02, 2006 4:23 pm
Posty: 6
Lokalizacja: Łódź
Instalacje dwuzbiornikowe stosuje się praktycznie tylko w autach z pompami lucasa. W mercedesie była by to zbytnia ekstrawagancja. Pompa w meśku wytrzyma prawie wszystko.

Pozatym sam drugi zbiornik nie rozwiąże problemów z niedopalonym rzepakiem. Po przełączeniu na rzepak będzie czuć plackami a silnik bedzie więcej palił i będzie słabszy. Przełanczanie przełącznika przed zgaszeniem silnika na ON jest dość upierdliwa. Więc podstawa to odpowiednie regulacje!!!

Co do pomp wstępnych do na tej stronce jest jedna droższa i jedna tańsza. Dobiera je się w zależnosci od auta. Więc koszt przeróbki może być bardzo różny. Ale i tak Mercedesy jest najłatwiej przerobić a więc i koszt będzie dość niski w porównaniu z samochodami z pompami rotacyjnymi lucasa.

Krzysiek Palki (ten od strony www.ecooiltec.de) w pierwszym swoim aucie na rzepak (peugeot 309) manualnie załanczał świece żarowe. Jest to dosć tanie rozwiązanie ale troche niebezpieczne i uciążliwe. Jak sie zapomni wyłączyć grzanie to można sobie narobić troche bałaganu.

Jego peugeot był opisany kiedyś w Giełdzie Samochodowej oraz w Auto Bildzie. Tylko niestety redaktor Blaube nie znał nazwiska Krzyśka więc coś sam wymyślił.

Tak przy okazji ten golf rajdowy którego zdjecie jest zamieszczone w tym wątku z pojemnosći 1.6 ma około 200 Km i jest zasilany rzepakiem :).


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 02, 2006 10:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 16, 2006 9:38 am
Posty: 113
mnie najbardziej nurtuje sprawa zapchania się filtru paliwa , przecież zanim odpalimy na OR i rozgrzejemy auto to przez ten czas OR w filtrze jest zimny a jeśli by brać pod uwagę mroy np. -15 to według mnie marne są szanse na jazdę bez podrzewanego filtra ale jak to podgrzewanie zrealizować jak dopiero odpalamy zimny silnik na OR ?

co do M-B to sam jestem aktualnie w trakcie zakupu takowego , raczej będzie to silnik 2.5D z pompa rzędową , mam sentyment do gwiazdki i wielokrotnie już czytałem że taki silnik jest najlepszy na OR . Jednak ja cały czas myślę nad instalacją 2 zbiornikową ... <br>Dodano po 4 minutach.:<br> mam jeszcze jedno pytanie :

pisałeś że OR w zimie wygląda jak "miód" jak więc może dobrze rozpylić wtryskiwacz taki miód i to jeszcze jak startujemy na zimnym silniku , pomijam to że stosujemy dodatkową pompę paliwa ale jak wygląda rozpylenie bardzo gęstego OR przy temperaturach grubo poniżej zera ?

_________________
Instalacja na OR cena 49 zł: http://je.pl/9c7d


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 02, 2006 11:04 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 02, 2006 10:33 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Rybnik
Witam Was!

No skoro Kolega Trojan mnie tu zareklamowal to tez coś napisze ;)

"mnie najbardziej nurtuje sprawa zapchania się filtru paliwa , przecież zanim odpalimy na OR i rozgrzejemy auto to przez ten czas OR w filtrze jest zimny a jeśli by brać pod uwagę mroy np. -15 to według mnie marne są szanse na jazdę bez podrzewanego filtra ale jak to podgrzewanie zrealizować jak dopiero odpalamy zimny silnik na OR ?"

No to jest mały problem - moj rekord na 100% OR to do tej pory -26°C, autko odpalilo, ale po paru sekundach zgaslo własnie z powodu zamarznietego filtra. Wiadro gorącej wody na filtr pomogło ;) Jak potem z ciekawości wypompowalem zawartość baku do kanistra, to to nie było juz paliwo, a raczej mięciutki smalec - mimo to pompka pompowala, a wtryski rozpylały ;)
Normalnie powinno sie od -15°C dolewac troche ON do OR, no i przedewszystkim na mrozy lać rzepak a nie soje. Podgrzewanie elektryczne też tutaj niewiele pomoże, chyba żeby ogrzewało cały filtr a nie tylko jego dopływ.

Do -15°C na samym rzepaku nie powinno byc problemow.

"Jednak ja cały czas myślę nad instalacją 2 zbiornikową ..."

No ma to sens - ale tylko, jak bak z ON uzywasz do zasilania Webasta :) Inaczej, jest to zbedny luksus.

"pisałeś że OR w zimie wygląda jak "miód" jak więc może dobrze rozpylić wtryskiwacz taki miód i to jeszcze jak startujemy na zimnym silniku , pomijam to że stosujemy dodatkową pompę paliwa ale jak wygląda rozpylenie bardzo gęstego OR przy temperaturach grubo poniżej zera ?"

Elektryczna pompka paliwa służy tylko dostarczeniu paliwa z baku do pompy wtryskowej, na odpalanie nie ma ona wpływu. A dobrej jakosci i dobrze ustawione wtryskiwacze rozpylą nawet masło - jak do tego pompa poda to w odpowiednim momencie, a świece troche pomogą, to nie ma problemu z odpalaniem.

"pompy specjalnie do OR widziałem też w niemieckich sklepach internetowych ale ich koszty są duże i myślę że całkowity koszt auta z instalalacją 2 zbiornikową i auta z pompą i tymi sterownikami świec itp. będzie praktycznie taki sam"

Zalezy jakiego auta. Mesie z komorą wstepna i pompa rzedowa mieszcza sie z przeróbka spokojnie w 1600-2000zł, a dobra instalacja dwuzbiornikowa to od 2800zł w góre. Systemy do nowego V6 CDI to juz kwoty rzędu 6000zł i wiecej.
Mówie tutaj o przeróbce porządnej i przemyslanej a nie o naiwnym systemie na dwa baki bez jakiegokolwiek dostosowania silnika pod OR.

Jak chcecie to mógłbym przygotować Wam liste zmian pod kątem Mercedesa W123/124/201, bo nie ma sensu odkrywać ameryki od nowa, warto korzystac ze zrobionych juz doświadczeń ;)

PZDR!

Krzysiek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 12:40 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 17, 2005 8:58 pm
Posty: 26
Lokalizacja: LKR
Kris309 pisze:
No to jest mały problem - moj rekord na 100% OR to do tej pory -26°C, autko odpalilo, ale po paru sekundach zgaslo własnie z powodu zamarznietego filtra. Wiadro gorącej wody na filtr pomogło Jak potem z ciekawości wypompowalem zawartość baku do kanistra, to to nie było juz paliwo, a raczej mięciutki smalec - mimo to pompka pompowala, a wtryski rozpylały
Normalnie powinno sie od -15°C dolewac troche ON do OR, no i przedewszystkim na mrozy lać rzepak a nie soje. Podgrzewanie elektryczne też tutaj niewiele pomoże, chyba żeby ogrzewało cały filtr a nie tylko jego dopływ.


no i właśnie temu ma słyżyć jak to określiłeś "zbędny luksus" czyli instalacja dwuzbiornikowa, a tak to wygląda u mnie w Audi 1,9TDI: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=48627
po pół godziny jazdy na OR jego temperatura w zbiorniku wynosiła niespełna 50st.

_________________
Audi 1,9TDI 1Z 79kW

Powered by Lidl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 7:30 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 02, 2006 10:33 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Rybnik
sajmon25 pisze:
no i właśnie temu ma słyżyć jak to określiłeś "zbędny luksus" czyli instalacja dwuzbiornikowa, a tak to wygląda u mnie w Audi 1,9TDI: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=48627
po pół godziny jazdy na OR jego temperatura w zbiorniku wynosiła niespełna 50st.


No to policz co sie bardziej oplaca - 2 x na rok dolac 5Ltr ON albo lepiej Biodiesla, czy wydać kase na dwa baki. Oczywiście, mozna zalozyc drugi bak na te pare dni w roku, ale czy to ma sens?

Ale akurat w 1.9TDI nie masz wyboru - te silniki (90 i 110KM, wersja na pompie rozdzielaczowej) nie sa w stanie spalic zimnego OR, obojetnie czego by sie nie pozmieniało, na zimnmo trawią najwyżej 75% OR, a i to dopiero po paru zmianach w sterowaniu zasilania lub software. Wiec dwa baki to konieczność, ale i nie wszystko! Nalezy zająć sie wtryskami - w TDI po 100tkm nie rozpylaja juz dobrze OR, moga lać. Potem wyprzedzenie wtrysku - sa sposoby na drodze elektronicznej delikatnie przyspieszyc zaplon, albo lepiej przepisac soft. Potem pompa wtryskowa - wiesz czy dostaje dość paliwa? Znasz podcisnienie na jej wejsciu? Jak jest za duze to może ssać powietrze, a ono z kolei może szybko zalatwić Ci pompe. Znam taki przypadek z Zafiry DTI i A6 TDI V6 na podobnej pompie wtryskowej.

A konkretnie do Twoich zdjęć:

1. są lżejsze zbiorniki z tworzywa, z elekrycznym pływakiem a nie miernikiem z Trabanta ;)
2. zalozyles filtr ze starych silników PSA - jest OK, tylko ze ta pompka mechaniczna o góry lubi ssac powietrze.
3. przewody do paliwa ktorych użyłeś (te niebieskawe, przejrzyste) sie kompletnie nie nadają! po pewnym czasie, pod wpływem temperatury, stwardną, na łączeniach bedą nieszczelne, i juz nigdy ich nie zdejmiesz w razie potrzeby bez cięcia. Wiem, bo 5-6 lat temu tez je stosowalem.... Póki są nowe wymien je na gumowe, kupisz od 6-10zl/mtr.

Pytanie - jakich zmian dokonales w celu zwiększenia dokladnosci spalania OR? Bo na fotkach widze tylko ogrzewanie i dwa baki....
W TDI czesto sie zdarza, że nie dopalony OR przedostaje sie przez pierścienie do miski olejowej i powoduje zjawisko polimeryzacji - w ciagu 1000km możesz zarżnąć silnik jak masz pecha... Warto obserwowac codziennie poziom oleju w misce - jak cos urośnie, to masz problem ;)

PZDR!

_________________
www.ecooiltec.de


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 03, 2006 8:47 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Kris309 pisze:
No to jest mały problem - moj rekord na 100% OR to do tej pory -26°C, autko odpalilo, ale po paru sekundach zgaslo własnie z powodu zamarznietego filtra. Normalnie powinno sie od -15°C dolewac troche ON do OR, no i przedewszystkim na mrozy lać rzepak a nie soje. Podgrzewanie elektryczne też tutaj niewiele pomoże, chyba żeby ogrzewało cały filtr a nie tylko jego dopływ.


Ciezko uwierzyc aby normalny silnik zapalil przy tej temp.-26 stopni na OR (bez obrazy ).Przy -15 stopniach to troche tez jest ryzykowne bo bedziesz mial dwie fazy w baku (po calej nocy ) .

Z moich doswiadczen wynika ze spore klopoty sa przy temp.+2 stopnie dlatego w okolicach listopada zwykle zaczynam wspomagac koncerny naftowe.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1651 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 183 84 85 86 87111 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl