MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 11:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: czw paź 18, 2012 9:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
THC, nie unoś się, dzięki za dobre rady i głos rozsądku, ale spokojnie. Ja nigdy nie jeździłem "normalnym" samochodem, mam utwardzoną psychikę, drugie użytkowe auto na "w razie W", i teraz szukam czegoś fajnego... albo mnie skusi swoim rozsądkiem "do bólu" (ale na razie jak widzę zajeżdżone diesle, które znikają w 12 godzin z rynku to nieco tracę nadzieję), albo uwiedzie swoją specyfiką. Nie oglądałem jeszcze tego 300TE 4Matic LPG, ale mógłbym się nim potencjalnie zainteresować... Dzięki za garść informacji o spalaniu, jest nierozsądne, ale akceptowalne o ile auto samo w sobie byłoby wyjątkowe. Ten egzemplarz ponoć jest bezwypadkowy, z bardzo bogatym wyposażeniem. Jutro zerknę na niego. Jak na razie raczej jestem na nie. Cena przekraczająca budżet, kolor dla emerytowanego esesmana, egzotyczna konfiguracja, mój kompletny brak doświadczenia z LPG, ekonomika... kusi fakt, że nie było i nie jest to auto dla murarzy, czy przedstawicieli najewiększej mniejszości narodowej w Niemczech (bez urazy, chodzi mi o fakt, że nie jest to wół roboczy), a więc może okazać się, że to całkiem niezły egzemplarz.

Teraz do rzeczy... czy silniki M-103 gryzą się bezwarunkowo z LPG? Czy jest nadzieja na to aby działały razem?
Czy 4matic w W124 miał jakieś wady/defekty konstrukcyjne (oprócz oczywiście komplikacji systemu)? Co pada w nim najczęściej? Może znacie ceny części, oszczędzi mi to czas na weryfikację...
Czy NIVO sypie się z zasady, czy może jest poparta doświadczeniem możliwość, że pomimo 20 lat, będzie działało należycie.

czy te auto jest jakoś wyjątkowe w specyfikacji, czy raczej typowe: WDB1242901F213359 ???

Może jeszcze na coś powinienem zwrócić uwagę?

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
Post: czw paź 18, 2012 10:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR

291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER

524 PAINTWORK - PRESERVATION

531 AUTOMATIC ANTENNA

541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD

570 FOLDING ARMREST, FRONT

600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT

620 AIR POLLUTION CONTROL

652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS

673 HIGH-CAPACITY BATTERY

682 FIRE EXTINGUISHER

731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT

752 RADIO MB AUDIO 30 WITHOUT VK/RDS

873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS

te kody maja być na tabliczce pod maska na pasie przednim.
kolor smutne 199.

taki kolega mój kupił m103 ale gaz niedomagał, włożył 1400 zł i jedzie, ale walka rok czasu.
mi na przykład śmiga , ale to loteria i ja bym nie chciał już takiego zasilania.
widziałem dwa takie same m103 obok siebie, w obu wszystko wymienione i ustawione, a pracowały zupełnie inaczej.ale ogólnie silnik super, fajnie ciągnie aż do czerwonej kreski.
może trafisz tak, że będzie bez problemów, ale wątpię.
w sumie nawet jak miałby stać pół zimy to Ci bez różnicy nie?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw paź 18, 2012 10:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
jeśli by stał... byłby żal, ale nie taki żeby dupę ściskał. pod warunkiem że to nie frankenstein/kundel.
a jaka instalacja LPG byłaby optymalna?
NIVO to rozumiem, że w tym aucie działa na obie osie? Jaki powinien być zakres zmiany prześwitu?

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
Post: czw paź 18, 2012 10:44 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Działa tylko na tył.
Jak jest tzw. palnik to z dolotu 130mm, robi 50 mm.
Ale jak będzie moc i ogólnie da się piszczeć oponami między dwójką, a trójką to lepiej nie grzebać.
Możesz zainstalować blosa, koszt około 500zł z gumą i filtrem, ale różnicy nie ma żadnej między paliwami.

Na stabilizatorze masz cięgno połączone z regulatorem wzniosu.
Kiedy obciążysz bagażnik po odpaleniu podniesie się do poziomu sprzed załadunku.
Można pogrzebać w łączniku na regulatorze wzniosu, wtedy podniesie wyżej.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pt paź 19, 2012 9:16 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 11, 2008 9:06 pm
Posty: 281
Lokalizacja: Kołobrzeg
Faktycznie, za 4tys. można zaryzykować i kupić W201 i przy odrobinie szczęścia - można być zadowolonym.

Jednak W124 z napędem na 4 kapcie to troszkę inna bajka. Mogę podać przykładowe ceny części ale gwarantuję że spowoduje to przerażenie kolegi [hihi]

_________________
C124 E320 - 94'
S211 E320T - 04'
_______________________
www.W124.pl


Na górę
Post: pt paź 19, 2012 10:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 02, 2010 8:51 pm
Posty: 372
Numer GG: 8740062
Lokalizacja: mazowieckie
Tu masz kompletne rozkodowanie VINu:
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
524 PAINTWORK - PRESERVATION
531 AUTOMATIC ANTENNA
541 DOUBLE ROLLER BLIND USD.AS LUGG.AND PASSENG. GUARD
570 FOLDING ARMREST, FRONT
586 BEHR AIR CONDITIONER, AND ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT AND REAR DOORS)
591 GREEN HEAT-INSULATING GLASS ALL ROUND, HEATED REAR WINDOW, SINGLE PANE SAFETY GLASS - GERMANY
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
620 AIR POLLUTION CONTROL
652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
682 FIRE EXTINGUISHER
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
752 RADIO MB AUDIO 30 WITHOUT VK/RDS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS;
kolor 199 (METALLIC BLUE-BLACK), wnętrze 261 (LEATHER BLACK).

Nie jeździłem 4matem, ale wiem, że ludzie się tego bardzo boją, a oczywiście im starszy, tym bardziej. Części do napędu przedniego, przednie sprężyny etc. są ponoć tylko w oryginale i po zaporowych cenach. Druga rzecz to elpidżi. Mnie ogólnie maksymalnie drażni to-to w Mercedesach, ale historia KE-jeta (wtrysk w silniku m103, zamontowanym w rzeczonym aucie) w połączeniu z elpidżi jest już powszechnie znana. Przypadków harmonii w tym małżeństwie ze świecą szukać.
Co do budżetu - cóż, niczego wykluczyć nie można. Ja osobiście kupiłem w maju W124 300E na wypasie za ciut ponad 4tys. Ale drugie tyle trzeba było włożyć (byłem tego świadom w chwili kupna). Aha, miało gaz. Poszedł won. Niestety nie pozostało to bez wpływu. Praca na benzynie nie jest idealna i pewnie trzeba by się niżej pochylić nad aparatem zapłonowym. Poza tym był mały sajgon pod maską, zmasakrowana obudowa filtra powietrza, pocięte i połatane węże, ale również brak koła zapasowego, pokrywy owego w bagażniku etc. To gwoli uświadomienia, że kupić zagazowane auto i je odgazować też nie jest samą bajką.
Dobrej decyzji życzę :)

_________________
S124 250D 12/91 manual, malachite metallic
W124 300E 08/89 automat, nautical blue metallic

Mercedes się nie psuje, Mercedes się zużywa!


Na górę
Post: pt paź 19, 2012 10:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 11, 2006 8:29 pm
Posty: 154
Lokalizacja: wawa czasem 3M
NIE WIE RZE!
:o :o :o
w 5 dni sprzedany.

tamat 4matica na razie zamknięty. szukamy na spokojnie dalej [zlosnikhihi]

_________________
życie jest jak Miriam... wszystk pięknie a tu nagle ch** ...
jest: W201 1991 190E 2.6 5bieg. manual
był: W124 1987 260E 4bieg. automat sedan bez blokady mostu
Z racji czarno srebrnego malowania otrzymuje kod: Bruner


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl