MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 3:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 11, 2011 11:45 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Sprzedam Audi 100 C4 2,8 Quattro automat LPG/1992 r./Lublin-Łuków/8500,00zł do małej negocjacji/

Ogłoszenie rozpasłe w treści, po to by zaoszczędzić setki kilometrów na oględziny i tak:

Historia: Pojazd zakupiłem mniej więcej półtora roku temu po długich poszukiwaniach. Co prawda miał być manual, ale wszystkie oglądane przeze mnie nie spełniały stawianych oczekiwań. Pojazd służył mi do pokonywania dłuższych tras i swoją rolę spełniał idealnie. W obecnej sytuacji jeżdżę na bardzo krótkich dystansach i tylko po mieście. Do tego celu mam inne auto (ekonomiczniejsze i mniejsze). Audi więc jeżdżone jest sporadycznie.

Wyposażenie: Wspomaganie Kierownicy bez cieknącej i rzezającej pompy, ABS, 4xES, elektryczne i podgrzewane lusterka, skrzynia automat, fotele nie kubełkowe z grubym szarym welurem +jasne orzechowe drewno, 7 zegarów (wszystkie sprawne), komputer pokładowy duży i mały, relingi dachowe, oczywiście Quatro ze sprawną blokadą dyfra, radio Cd-mp3, climatronic sprawny, system aktywnych głośników Nokii sprawny i kompletny, centralny zamek z kluczyka, domykanie szyb z kluczyka, roleta bagażnika w kolorze szarym, hak odkręcany, lekko przyciemnione szyby tylne, sportowa kierownica Helli, końcowy tłumik Remusa (kwestia sporna wyglądu - dedykowany do tego auta z homologacją, cichy i założony jeszcze u Niemca), Klima po serwisie w tym roku.

Blacharka i Lakier – samochód jest bezwypadkowy, pomiary czujnikiem lakieru podczas zakupu wykazały że był malowany w swojej karierze jeden raz do dachu , natomiast nie wykazały szpachli. Kiedy kupiłem Audi posiadało lekko pogięty przedni błotnik lewy i minimalną korozję błotnika prawego przy listwie w standardowym miejscu. W celu naprawy zakupiłem dwa idealne błotniki (używane w ocynku) do pomalowania i założenia które dodaje do auta. Samochód nie posiada innych śladów korozji ani od spodu, ani na karoserii. Audi jest prosta i bez wgniotek. Listwy czyli typowa bolączka tego modelu są tak jak powinny być (oryginalne i nie odstające). Lekkie pęknięcia tylnych plastikowych nadkoli wewnętrznych. Spód bez żadnej korozji, podłużnice prościutkie.

Silnik – Samochód podczas zakupu i przed samym zakładaniem LPG miał mierzone ciśnienie na cylindrach. Wahało się w przedziale 13,5 – 14 a więc prawidłowe. Przebieg auta to 266 tyś km przejechanych. Ok. dwóch miesięcy temu zauważyłem lekki wyciek spod prawej (stojąc przodem do auta lewej głowicy). Zużycie oleju typowe dla tego auta – im ostrzej jest traktowany tym większe, przy czym u mnie ma łagodne życie. Pęknięta obudowa górna silnika (plastik), a frontowa ma ślad z przeszłości po luźnym kole pasowym w związku z czym przy rozruchu czasem słychać lekkie ocieranie o ten plastik (ok. 1 minuty). Silnik chodzi równo, wkręca się prawidłowo w obroty. Nie faluje. Wszelkie czynności jak wymiany pasków, oleju itp. wykonywane są systematycznie i na wysokiej jakości zamiennikach, przez jednego z najlepszych mechaników od tych aut w Łukowie, wyspecjalizowany w Skach. (Zainteresowanym szczegóły zdradzę na priva)
Instalacja LPG – zakładana u Adama Rogowskiego pod Lublinem. Osoby zorientowane w temacie powinny kojarzyć jego nazwisko. Koszt instalacji sekwencyjnej ok. 4000,00zł. Dobrane części z górnej półki, min. najlepsze wtryski Hana, itp. (niestety nie jestem aż tak biegły w technicznych rzeczach, ale wszystko znajduje się w dokumentach które posiadam). Założenie przy zakładaniu instalacji było następujące – zrobić tak dobrze, by w ogóle nie myśleć o niej w przyszłości. Tak się stało – oprócz czynności serwisowych i tankowania, nie odczuwam nawet że mam instalację gazową. Butla w miejscu koła, wlew w zderzaku tylnym.

Skrzynia automatyczna – po kupnie wymieniony olej, skrzynia sprawuje się bardzo dobrze. Nie ma szarpnięć, nie robi psikusów. Przed każdym odpaleniem zimnego silnika, staram się odczekać chwilę aż olej w skrzyni się rozgrzeje i dopiero wtedy ruszam i przez pierwsze kilometry unikam gwałtownych przyspieszeń. Kick down działa. Skrzynia zachowuje się poprawnie na każdy biegu. Minusem jest na pewno niższa niż przy manualu dynamika, ale za to komfort jazdy jest nieporównywalnie wyższy.

Zawieszenie – zawieszenie przeszło regenerację. Wymienione zostały wahacze, gumy, łożyska, łożyska w Mcpersonach, amortyzatory (przód i tył), oczywiście tylne dedykowane do Quattro, a więc wydatek spory. Nigdy nie oszczędzałem na aucie a więc graty profi. (Łączny koszt ok. 2600,00zł). Wymienione po zakupie wszystkie tarcze i klocki hamulcowe. Samochód co można zobaczyć na zdjęciu, na lato jeździ na sprężynach od Ski. Pakiet zimowy to sprężyny przód zwykłe, a tył gumy. Sprężyny sportowe oczywiście kupujący dostanie.

Wady: podczas wymiany kół na zimowe zruszony czujnik od hamulców – co jakiś czas na dołku się zapala znak/symbol na komputerze. Pęknięta obudowa plastikowa silnika i frontowa. Lekko pogięty błotnik przedni lewy i minimalna korozja na prawym (jak pisałem dodaje dwa idealne błotniki). Lekki wyciek oleju spod prawej głowicy.

Auto sprzedaje na felgach stalowych i oponach zimowych. Dla konkretnego klienta po b.dobrej cenie dodam 17 calowe felgi od S8 na 1,5 sezonowych Michelin-ach, widoczne na zdjęciach (oryginalne kapsle są)
Cena 8500,00 zł do naprawdę lekkiej negocjacji, bez parcia na sprzedaż. tel:604 624 767. Możliwa zamiana na ciekawe auto z dużą pojemnością lub coś małego

Post scriptum: Człowiek jest istotą naiwną. Wydaje mu się, że takie stare auto jak Audi 100C4 quattro czy inne nieśmiertelne auto z tamtego okresu może kupić za małe pieniądze i cieszyć się długą i bezproblemową jazdą. To nie prawda. Te samochody są rzeczywiście nieśmiertelne pod warunkiem prawidłowej eksploatacji a to wiąże się z kosztami. To że na allegro widać pojazdy za 5-7 tyś zł o niczym nie świadczy. Kupisz taniej to dołożysz więcej, kwestia czasu. Chcesz mieć pewność że przy -30 samochód zapali i dowiezie Cię bezpiecznie na wakacje nad morze to kupuj świadomie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: czw gru 29, 2011 10:47 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
^ Dodaje foto bo tamte zjadł pies

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl