MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 9:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lis 11, 2011 9:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Naszła mnie taka myśl: Czy łatwo zamontować monowtrysk np. od VW mono-jetronic zamiast KE-jeta? Tam do szczęścia potrzebny jest tylko sygnał obrotów z Halla i lambdy. Jak się zamontuje przepustnicę z wtryskiem i silnikiem krokowym, to pewnie będzie to dość sprawnie działać.
Oczywiście powyższa przeróbka jest z myślą o LPG [zlosnik] , który jak wiadomo bardzo się lubi z jednopuktami.

Może już się ktoś natknął na taką przeróbkę?

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Post: ndz lis 13, 2011 9:14 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Lambda mu nie potrzebna,montowałem ostatnio do busa silnik z monowtryskiem i faktycznie jego instalacja elektryczna jest prosta.Też myślałem nad włożeniem mono do jakiegoś M102 ale teraz takiego nie mam.Na pewno idealny do swapa był by M102 na gaźniku 2ee,gorzej z tymi co mają KE bo dość dużo mocy się straci i trzeba jakąś przeróbkę kolektora zrobić.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: ndz lis 13, 2011 10:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
ghost2255 pisze:
Może już się ktoś natknął na taką przeróbkę?

Hmm, po co się bawić w monowtrysk skoro można założyć wielopunkt?

Poszukaj mojego wątku o sterowniku MegaSquirt...
W M102 jest to bajecznie proste, ale koszty z pewnością przerosną budżet przeznaczony na instalację LPG...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz lis 13, 2011 11:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Po to, że nie trzeba czujnika położenia wału/wałka, listwy wtryskowej, przecierania szlaków, strojenia. Zyskać można stabilne obroty i doskonale spółpracujący z LPG system zasilania benzynowego. A tego KE-jet w połączeniu z gazem nigdy nie zaoferuje.

bmw, czemu myślisz, że straciłoby się dużo mocy?
Taka przeróbka byłaby i tak raczej pod kątem zasilania gazowego, a jak wiadomo miksrey do jednopuktów są największe.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Post: ndz lis 13, 2011 2:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Stracisz bo mono ma mała przepustnicę na bank mniejszą od tej w ke i sam mono z tego co jest w vw był tylko do 90 koni,a najsłabsze m102 z ke ma ponad 110 koni.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: pn lis 14, 2011 8:56 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Adaptacja fabrycznego rozwiązania nie ma sensu bo współczynnik napełniania decydujący o dawkowaniu paliwa jest kompletnie różny w przypadku różnych silników. I jak w jednym miejscu będzie polewało za dużo paliwa to w innym będzie za ubogo bo to zalezy od miliona spraw konstrukcyjnych. Adaptacja fabrycznych sterowników jest mocno uboga i wykrojona do jednego silnika (o ile jest wogóle i jest lambda).
Mega Squirt bez zapłonu też nie potrzebuje czujników położenia wału i może pracować z jednym wtryskiem jak mono.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl