MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 7:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 24, 2011 11:47 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
W sobotę wybrałem się na oględziny pewnej beczki z allegro.
Ogólnie auto nawet, nawet, ale dużo rzeczy do dopieszczenia no i...
Po odpaleniu ciśnienie oleju 3 myślę sobie git, ale po zmniejszeniu obrotów (na lince ciśnienie nie spadło - wydało mi się podejrzane). Zgasiłem silnik a tu ciśnienie dalej na 3:). Wiem, że swojego czasu ludzie blokowali ten potencjometr.
Moje pytanie brzmi:
Czy zablokowany będzie sam potencjometr w liczniku, czy gdzieś w innym miejscu?
Wydaje się, że silnik ma raczej duże przedmuchy. Po odkręceniu korka wlewu oleju, korek wystartował ostro do góry, ale olej nie rzygał.
Silnik pracował równo, cicho, tylko troszkę sobie kopcił na czarno (zimny?)

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: pn sty 24, 2011 4:47 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ale wskaźnik w beczce działa chyba czysto na zasadzie mechanicznej, podciągnięty jest pod niego przewód olejowy. Mógł się zaciąć sam wskaźnik, albo zablokować zaworek w pompie. Po chwili jak zgasisz silnik wskaźnik powinien opaść, nie od razu, zależy od gestości oleju. Generalnie silnik powinieneś zagrzać, później sprawdzać przedmuchy. Jeżeli motor ma duże przedmuchy będzie zapaćkany olejem. Dobry sposób na sprawdzenie przedmuchów jest zaciśnięcie odmy na chwilke, jeżeli zacznie mocno kuleć, albo zgaśnie to znaczy, że kondycja słaba. A najlepiej zmierzyc cisnienie na cylindrach.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn sty 24, 2011 5:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
vpiqs pisze:
Zgasiłem silnik a tu ciśnienie dalej na 3:)

Zgasiłeś zimny czy ciepły? Jak zimny to się jeszcze przez jakiś czas może trzymać, a jak na jeszcze nierozgrzanym do końca odkręcasz 'motylek' to wręcz nie powinno tak od razu opadać.

darus pisze:
albo zablokować zaworek w pompie

Ale co ma pompa do tego po zgaszeniu? Przewód olejowy do zegara idzie z obudowy filtra oleju i tam z tego co wiem żadnego zaworu nie ma, przynajmniej w moim.

vpiqs a zanim odpaliłeś wskazówka już sterczała czy nie?

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: pn sty 24, 2011 5:52 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
No w sumie masz racje, po zgaszeniu silnika cisnienie oleju i tak powinno zejść, bo pompa nie pracuje. Widocznie kwestia wskaźnika, jeżeli wogóle nie opada.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn sty 24, 2011 7:40 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Ja nie odpalałem silnika :(.
Zgasiłem auto jak już było ciepłe, wskaźnik nawet nie drgnął.
Podczas pracy najpierw zmniejszyłem obroty na min. ciśnienie było dalej na 3, a że wiem że ludzie takie numery robili więc zgasiłem silnik i nic dalej na 3 żadnego ruchu na wskaźniku.
Co do przedmuchów po zdjęciu korka oleju (ciepły silnik) - dmuchał, ale nie pojawiła się ani jedna kropla oleju.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: śr sty 26, 2011 6:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
vpiqs jeżeli tym co oglądałeś była 'taksiarska' Beczka z czterocylindrowym silnikiem to ja bym się akurat jego stanem najmniej przejmował. Ważne żeby był legal, blacha w miarę zdrowa i co najważniejsze, żeby miał w miarę kompletne aspekty taksówkarskie, bo z tym dziś będzie problem.

A silnik? Ktoś niedawno w Giełdzie chciał oddać siedem sztuk 615-616 za siedem stów... ;)

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl