MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 8:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lis 23, 2010 9:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Witam
Znajomy chce żebym zrobił mu zaprawkę na nadkolu w starym uno na zasadzie "jak zrobisz tak będzie"
Ja jednak chciałbym to zrobić jak najlepiej i przy okazji się czegoś nauczyć :)

na nadkolu są purchle i rdza, no i teraz tak:

1.Jedziemy to papierem (mechanicznie czy ręcznie nie ma znaczenia)
2.Kładziemy szpachle-jakie najlepiej dobrać papiery na początek żeby sie nie na machać i na koniec żeby było jak najgładsze? ile czasu schnie szpachla?
3. Podkład- i tu znowu pytanie jakie papiery używać?
4. Będę to psikał farbą w sprayu dobranym komputerowo kolorem
Najpierw kolor później lakier bezbarwny. Pytanie-po jakim czasie kłaść lakier bezbarwny?

Wszystkich co mają odrobinę pojęcia proszę o porady i sugestie :)

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: wt lis 23, 2010 9:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Szpachli nie kładzie się na goły metal.
Zeszlifować, odrdzewić - pasywować (fosol, cortanin, brunox itd.).
Zmyć jak w instrukcji, dokładnie
Podkład aktywy - wash primer, albo choć dobry podkład.
Szpachla
Szlifowanie. W miejscach gdzie wyjdzie blacha właściwie znów powinien być podkład.
Potem może być szpachla natryskowa aby dokładnie wyprowadzić powierzchnię.
Na to lakier z odpowiednim podkładem pod szpachlę jeśli konieczny.
Brak chemicznego odrdzewienia/pasywacji skutkuje mikro-ogniskami korozji która wyjdzie na wierzch.
To są moje doświadczenia lakiernika dociekliwego amatora .

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lis 23, 2010 10:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
ukaniu pisze:
Zeszlifować, odrdzewić - pasywować (fosol, cortanin, brunox itd.).


zapomniałem o tym wspomnieć ale to akurat wiem [palacz]
Używałem brunoxa do beczki i jeszcze mi zostało więc spoko :)

ukaniu pisze:
Podkład aktywy - wash primer, albo choć dobry podkład.


ma byc bez zbędnego cudowania :)

bardziej chodzi mi o to jak połozyć i zeszlifować podkład ten na szpachli przed malowaniem.
i lakier i podkład będzie w sprayu bo nie mam kompresora...

Ukaniu jakbyś jeszcze wspomniał coś o papierach, jakie grubości kupić do szpachli i do podkładu, co by dwa razy nie jeździć do sklepu ;)

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: wt lis 23, 2010 10:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
jeśli kupisz Novola, to wejdź na ich stronkę, w specyfikacjach jest wszystkoooo

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: wt lis 23, 2010 11:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Ze starego lakieru i rdzy lepiej oczyścić szczotką (na wiertarkę) niż papierem . Szczotka usuwa rdzę z wżerów a papier tylko z wierzchu. Ja robiłem tak:
- oczyszczanie szczotką drucianą
- Odrdzewianie: Cortanin i po wyschnięciu jeszcze raz oczyszczanie, tym razem szczotka plastikowa i mały docisk, następnie jeszcze raz Cortanin
- Po wyschnięciu jeszcze raz szczotka i podkład antykorozyjny
- Po wyschnięciu podkładu ( czas zależy od rodzaju farby) szpachlówka poliestrowa, po stwardnieniu(ok 0.5h ) zeszlifować papierem 240
- Pierwsza warstwa lakieru, po wyschnięciu (na drugi dzień ) papier 500 a następnie 1000 na mokro i kolejna warstwa lakieru. Po wyschnięciu papier 1000 i następnie 2000 aby usunąć nierówności i zacieki, jeżeli sa widoczne.
- Po 2-3 tygodniach lub dłużej wypolerować


Na górę
Post: wt lis 23, 2010 11:19 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Szpachla najlepiej trzyma sie golej blachy ale musi byc to szpachla nie chlnaca wody (szkutnicza najlepiej i najlepiej epoxy) na bazie krzemionki koloidalnje a najlepiej sfer (mniejsza waga).
Zwykla szpachla na bazie talku czy gispu, psa zmielonego razem z buda chlonie wode a na podkladzie sie nie trzyma i przy pierwszym uderzeniu odpadnie.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: śr lis 24, 2010 12:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Ja dodawałem do szpachlówki ok1/4 czystej żywicy, albo stosowałem 2 warstwy- najpierw cienko samą żywicą albo szpachlą z większym dodatkiem żywicy (50%) i wtedy znacznie lepiej się trzyma (zapomniałem dodać, że podkład trzeba lekko zeszlifować aby powierzchnia była szorstka). Lepiej szlifować ręcznie bo przy dużych obrotach szlifierki materiał się rozgrzewa i może się odklejać na brzegach. Przy większych powierzchniach i grubszej warstwie szlifowałem w środku mechanicznie a na brzegach ręcznie


Na górę
Post: czw lis 25, 2010 11:22 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Panowie jestem na poziomie zakończenia szpachli. Teraz podkład.
Jakim papierem go po połozeniu ścierać, jak długo schnie podkład, żeby kłaśc lakier. Dodam, że wszystko mam w sprayu

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl