ROBIŁEM OSTATNIO GOLFA IV 2003r GT TDI 130 KONI 6 biegowy ASZ-SILNIK I PASSATA 1,9 130 KONI AWX z 2001 .i powiem i że dużo zależy od samego układu turbo, jeżeli masz wtryski ze 105 km to zmień je na właściwe (130)ewent ,spróbuj je przekodować o ile sie da to zrobić,natomiast dużą zależność ma układ dolotowy (z czego jest wykonany )wychodziły plastikowo gumowe rury jak i metalowe(alu) w tej samej wersij .wychodziły również tzw inteligentne turbinki,które miały zmienne geometrie położenia łopatek ,i przy nie doładowaniu silnika lub jego przeładowaniu ,silnik wchodzi w tryb awaryjny,często jest powodem zapieczonych ty waśnie łopatek,
A z byt słaba lub mocna dawka paliwa sprawia ze turbo jest nadwyrężone,efektem czego zapiekają się właśnie te ,,kierowniczki'' -kosz regeneracji turbo to ok 1100-1300zł do 130 km ,do ARL 150 km możesz zapomnieć towar tak chodliwy ze nawet w UK tunerzy sie wygryzają .A po zmianie samych wtryskiwaczy ,pompy Turba i ecu nie będziesz miał to samo co fabryka wypuściła mowa o 150km.A znaleść nie skatowane ARL graniczy z cudem.
Zostaje doprowadzenie tych 130 koników do swojej oryginalnej pierwotnej wersji, a jeżeli to ci nie starczy to proponuje firme VTG,Mam kolegę który ma joba na punkcie Passata i czipował 1,8turbobenzyne do 180km oraz 130 km 1.9 tdi AWX i mówi ze wyszło miodzio, co prawda 1,9 w tdi do ok 158km na hamowni i po 90tyś km nie było nawet sensu reanimować turbo jak i całej reszty ,ale passek lekko

nie miał przez te 90 kkm obydwa były w kombi. a koszt to ok 2 tys zł 2 lata temu (czip, zestrojenie ecu ,hamownia ,jazda testowa znowu hamownia,strojenie (ok5h ) ale znajony stwierdził że warto,po prostu podkręcili go na tyle na ile możliwe bez totalnej przeginki i na tyle żeby silnik ok 100tys wytrzymał wiec chyba muszą być dobrzy.
lecz wszystko to zależy od zasobności portfela.pozdrawiam i życzę powodzenia z paskiem potrafią być wredoty