MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 12:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt paź 26, 2010 8:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Witam, kuzyn posiada Passata 1,9 TDI rok 2001 ten około 130 konny silnik.
Po sprowadzeniu z Niemiec zaczęły się problemy, padły wtryskiwacze w trakcie jazdy na wczasy.
Auto trafiło do serwisu nieautoryzowanego i wymieniono wtryskiwacze. auto jednak straciło troszkę na dynamice.
Przy ostatniej wizycie w serwisie gościu zauważył, że wtryski były wymieniane i w dodatku założone od 105 konnego silnika.
I teraz pytanie:
Czy ten silnik ma teraz tylko 105 koni ? Czy moc w tych silnikach zależy tylko od wtryskiwaczy, a jeśli tak, to czy założenie wtryskiwaczy od 150 konnego silnika da faktycznie te 150 koników?
Kuzyn traktuje paska jako tuningowe wozidełko trochę nim się bawi, wcześniej dobijał Golfa III VR6, oprócz tego posiada jeszcze dwa normalne samochody W124 250D i 300D

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 9:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
cholera wie że tak powiem, silniki różnią się tylko osprzętem, może te pompo wtryski są jakieś badziewne ? bo 90 koni i 110 koni są na zwykłych wtryskach a 130 i 150 na pompo wtryskach, tak przynajmniej było jakiś czas temu a co teraz cudują to cholera wie, może kupił regenerowane ? albo też walnięte.

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 9:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Jak ma 130KM, to osprzęt też musi być od 130-tki. Jest możliwość zmiany pompowtryskiwaczy, ale wtedy jest wymagana korekcja oprogramowania ECU. Robi to każdy dobry tuner, ale raczej robi się to w drugą stronę, tzn. montuje mocniejsze pompki do słabszych motorów.
Nieodpowiednie pompowtryskiwacze nie będą dobrze pracowały w aucie bez korekty.
Z drugiej strony korekta nie ma sensu ekonomicznego, bo kosztuje tyle samo co chiptuning a nie prowadzi do zwiększenia mocy.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 9:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Wsadzenie wydajniejszych pompek bez korekcji map nic nie poprawi.
Na seryjnych pompkach z awx (130koni) osiągają ok. 180-190 koni, a turbina awx ogranicza do 17x.
Do przekroczenia bariery 200 wsadzają pompki od ARL'a. Jeśli te pompki, o których wspominasz są z ARL, to jest to chodliwy towar w świecie tuningu :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr paź 27, 2010 9:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
OKi, czyli tak:
1. w tej chwili to kompletna porażka z tym zestawem -silnik 130 konny a pompo-wtryski od słabszego
2. jeśli wstawi od 150 konnego to musi zmienić oprogramowanie, a może lepiej cały komputer (ma takiego po wypadku na warsztacie, w zasadzie tylko osprzęt bo miskę skosiło i silnik się zatarł zanim zgasł -chyba)
3. opcja wstawienia pompo-wtrysków od 130 konnego i zrobienie mu chiptuning-u, ale w przypadku chipa, chyba pompo-wtryski też należy zmienić.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: śr paź 27, 2010 11:49 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Darius pisze:
3. opcja wstawienia pompo-wtrysków od 130 konnego i zrobienie mu chiptuning-u, ale w przypadku chipa, chyba pompo-wtryski też należy zmienić.


To jest najwłaściwsza opcja.
Wsadzić tam oryginalne pompki, zrobić chipa w porządnej firmie, a nie z allegro za 300 i cieszyć się 170 końmi.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: sob paź 30, 2010 1:25 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
ROBIŁEM OSTATNIO GOLFA IV 2003r GT TDI 130 KONI 6 biegowy ASZ-SILNIK I PASSATA 1,9 130 KONI AWX z 2001 .i powiem i że dużo zależy od samego układu turbo, jeżeli masz wtryski ze 105 km to zmień je na właściwe (130)ewent ,spróbuj je przekodować o ile sie da to zrobić,natomiast dużą zależność ma układ dolotowy (z czego jest wykonany )wychodziły plastikowo gumowe rury jak i metalowe(alu) w tej samej wersij .wychodziły również tzw inteligentne turbinki,które miały zmienne geometrie położenia łopatek ,i przy nie doładowaniu silnika lub jego przeładowaniu ,silnik wchodzi w tryb awaryjny,często jest powodem zapieczonych ty waśnie łopatek,
A z byt słaba lub mocna dawka paliwa sprawia ze turbo jest nadwyrężone,efektem czego zapiekają się właśnie te ,,kierowniczki'' -kosz regeneracji turbo to ok 1100-1300zł do 130 km ,do ARL 150 km możesz zapomnieć towar tak chodliwy ze nawet w UK tunerzy sie wygryzają .A po zmianie samych wtryskiwaczy ,pompy Turba i ecu nie będziesz miał to samo co fabryka wypuściła mowa o 150km.A znaleść nie skatowane ARL graniczy z cudem.
Zostaje doprowadzenie tych 130 koników do swojej oryginalnej pierwotnej wersji, a jeżeli to ci nie starczy to proponuje firme VTG,Mam kolegę który ma joba na punkcie Passata i czipował 1,8turbobenzyne do 180km oraz 130 km 1.9 tdi AWX i mówi ze wyszło miodzio, co prawda 1,9 w tdi do ok 158km na hamowni i po 90tyś km nie było nawet sensu reanimować turbo jak i całej reszty ,ale passek lekko :evil: nie miał przez te 90 kkm obydwa były w kombi. a koszt to ok 2 tys zł 2 lata temu (czip, zestrojenie ecu ,hamownia ,jazda testowa znowu hamownia,strojenie (ok5h ) ale znajony stwierdził że warto,po prostu podkręcili go na tyle na ile możliwe bez totalnej przeginki i na tyle żeby silnik ok 100tys wytrzymał wiec chyba muszą być dobrzy.
lecz wszystko to zależy od zasobności portfela.pozdrawiam i życzę powodzenia z paskiem potrafią być wredoty

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: sob paź 30, 2010 1:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
rekin, jak coś piszesz, o pisz do rzeczy. "Inteligentne" turbiny o których piszesz, to po prostu turbiny ze zmienną geometrią łopatek stosowane w prawie wszystkich dzisiejszych TDI. Jedynie najsłabsze wersje miały turbo WG, czyli z zaworem upustowym.

łopatki zacierają się nie od za małej dawki paliwa, tylko od sadzy osadzającej się na nich, co jest jednak efektem niecałkowitego spalenia paliwa. Czemu się nie spala całość, to znowu długa historia i nie o tym jest temat.

Wracając do tematu-aby silnik dobrze pracował, trzeba założyć oryginalne pompki, lub zrobić korektę softu, ale nie ma sensu robić105KM ze 130KM.

Najlepiej dać oryg pompki, zrobić "soft" u porządnego tunera - koszt ok. 1kpln i cieszyć się mocą i brakiem kopcenia.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Post: sob paź 30, 2010 10:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Oki, kuzyn zrobił porządek z paskiem: wsadził pompo-wtryski takie jakie powinny być (czyli 130 kucy), po czipie ma jakieś około 150 koni. Samochód śmiga podobno bajecznie, na hamownie jedzie dopiero po świętach, wtedy też maja być dokonane ostanie poprawki.
Dzięki za wszystkie informacje.

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: sob paź 30, 2010 10:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Strasznie podejrzane te 150 koni z AWX.
Kto mu to robił?

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: ndz paź 31, 2010 8:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 19, 2004 9:12 am
Posty: 987
Numer GG: 5552450
Lokalizacja: Golczewo woj. Zachodniopomorskie
Jak się dokładnie dowiem to dam znać kto to zrobił, natomiast w te 150 koni uwierzę jak zobaczę wydruk z hamowni [zlosnik] .

_________________
historia
pf 125 76r, dwie W-115, dwa Poldki Caro, Golf III i 124 ce
Obecnie
FSO Warszawa Truck 1995 1.6, FSO Polonez Caro 94r 1.6GLE (Złombol-car), Jakieś Exeo, Koreański Mercedes Korando 98r.


Na górę
Post: ndz paź 31, 2010 10:50 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Rekin pisz po angielsku, może będzie mniej błędów.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 6:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
TA zacznę ...po angielsku,może od razu po Lubelsku.. [zlosnik] .napisałem to co wiem ,nie wymądrzając się! każdy coś tam pewnie wie na ten temat są tacy co wiedzą więcej bo przy danych rzeczach robili; a i są tacy co uważają się za Perpetum-mobile,albo Wikipedia..chwała wam za to.Ale jak przyjdzie co do czego,to nie wie gdzie bezpieczniki ma w samochodzie.

ghost2255
Cytuj:
łopatki zacierają się nie od za małej dawki paliwa, tylko od sadzy osadzającej się na nich, co jest jednak efektem niecałkowitego spalenia paliwa. Czemu się nie spala całość, to znowu długa historia i nie o tym jest temat.

masz racje,nie do końca...ale masz a przyczyn zatarcia (zapieczenia) łopatek jest wiele choćby nieodpowiednia jazda,czy gaszenie silnika po ostrej jeździe. ale jak to ładnie ujołeś to znowu długa historia ,Co do opisu chciałem troszkę opisać to prosto ,nie zawiłym tekstem mechaników ....nie każdy wie co z czym się je... może akurat to mi nie wyszło jak chciałem, ale cel był ten sam,pomóc koledze z forum...i tyle

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: pn lis 01, 2010 8:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
Poprawiłem cię, bo napisałeś niezupełnie prawdziwe informacje o turbo.
Tak się składa, że interesuje mnie temat tningu TDI i wiem na ten temat co nieco, nie tylko teoretycznie. Zdarzyło mi się też czyścić zapieczone łopatki i najlepiej na własne oczy zobaczyć, jak sadza unieruchamia je.
Mimo, że to nie temat MB, to nie promujmy mitów i legend a piszmy tylko, jak wiemy coś konkretnego na dany temat.

Dlatego cenię to forum i mimo, że często zmieniam auta i nie cały czas jeżdżę MB, to wiem, że tu zawsze mogę wrócić i poczytać sensowne wypowiedzi.

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl