MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 5:17 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 10:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 05, 2008 6:42 pm
Posty: 292
Lokalizacja: Kolno
140 tez maja

_________________
Lexus LS460 Fsport
W126 SE500 1980
C123 280 CE I seria :)
W 123 300D Automat 82 Ex
Vito 112CDI 02


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 15, 2009 11:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 21, 2008 9:26 am
Posty: 317
Lokalizacja: Kalisz
To jest skutek .m.in szrottpremii za zezłomowanie samochodu(2500 Euro.Tylko tak się zastanawiam czy jest to działanie proekologiczne?
http://www.youtube.com/watch?v=a9sZ4GF9 ... re=related


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 12:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Danek pisze:
Tylko tak się zastanawiam czy jest to działanie proekologiczne?
http://www.youtube.com/watch?v=a9sZ4GF9 ... re=related


Moim zdaniem NIE. Wyprodukowanie nowego i złomowanie "starego" (10lat!) samochodu bardziej zatruwa środowisko niż użytkowanie jednego samochodu przez 20lat mimo, że ten już 20 letni więcej pali i wysyła do atmosfery więcej szkodliwych substancji.Chodzi tylko o napędzanie kasy, ale to wszyscy wiedzą.

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 7:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
A moim zdaniem jest to słuszne posunięcie. Teraz Niemcy jeżdżą zdecydowanie odmłodzoną flotą, oleje nie ciekną do gleby, auta nie trują spalinami (bo mniej spalają i spełniają najnowsze normy emisji spalin). Do tego jest na pewno bezpieczniej, ciszej... Przy okazji nakręcono koniunkturę kredytów, leasingu, ubezpieczeń, produkcji koncernów i mniejszych lub większych kooperantów, zapewne uratowano sporo miejsc pracy, dealerzy, którym bankructwo zajrzało w oczy stanęli na nogi etc. Można by wymieniać w nieskończoność. Oczywiście koszty dla budżetu ogromne, ale część z nich wróci w formie podatków oraz zachowanych miejsc pracy - czyli brak konieczności wypłacania zasiłków.
Zyskali także ci, którzy nie zdecydowali się na zezłomowanie parcha - ceny aut używanych wzrosły, gdyż zdecydowanie zmalała podaż. Stracili na pewno ci, którzy planowali zakup auta używanego, a ich wymarzona W202 trafiła na plac pod jakiegoś Berlingo [zlosnik]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 7:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Bukol pisze:
Przy okazji nakręcono koniunkturę kredytów, leasingu, ubezpieczeń, produkcji koncernów i mniejszych lub większych kooperantów, zapewne uratowano sporo miejsc pracy, dealerzy, którym bankructwo zajrzało w oczy stanęli na nogi etc.


od tego etc. nalezy odjac bardzo duzy efekt pogorszenia rentownosci przedsiebiorstw wykorzystujacych samochody do zarabiania oraz straty osob prywatnych, kupujacych nowe samochody. Generalnie Szwabik jezdzacy W124 do roboty, byl miesiecznie lzejszy o paliwo, przeglady i naprawy. Teraz dodatkowo bedzie lzejszy o gigantyczna utrate wartosci samochodu w czasie oraz o wyzsze podatki.

ja, mimo wszystko, pozostane przy tradycyjnym modelu ekonomicznym.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 10:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
pablo pisze:
Moim zdaniem NIE. Wyprodukowanie nowego i złomowanie "starego" (10lat!) samochodu bardziej zatruwa środowisko niż użytkowanie jednego samochodu przez 20lat mimo, że ten już 20 letni więcej pali i wysyła do atmosfery więcej szkodliwych substancji.Chodzi tylko o napędzanie kasy, ale to wszyscy wiedzą.

Częściowo zgadzam się z tą teorią. Nie jestem tylko przekonany do stywnej granicy 20 lat bo jedne auta zużywają się szybciej, a inne wolniej.

Ogólnie jestem przeciw jakimkolwiek regulacjom typu wprowadzanie kolejnej normy emisji spalin, podatków od dużej pojemności silnika itp. Jak kogoś stać na paliwo to V8 to czemu na siłę sugerować mu że korzystniej będzie jeździć jakąś sieczkarnią?

Czemu nikt nie liczy jaką cenę musi zapłacić nasza planeta za wyprodukowanie jednego nowego samochodu? W lotnictwie czy kolei (że o transporcie drogowym nie wspomnę) czas życia taboru jest dużo dłuższy niż w przypadku samochodów osobowych. Czemu? Bo ludzie ciągle pragną nowych... Tu nie chodzi o ekologię ale jak zwykle o kasę... Nie wiem czy wiecie, ale jakiś miesiąc temu w RPA zakończono produkcję Golfa "Jedynki", pewnie tylko dlatego że już rzeczywiście stało się to nieopłacalne.

To tak samo jak z komputerami, telefonami i innymi wynalazkami bez których moglibyśmy się obejść, ale ciągle na siłę produkujemy nowe...

Czemu ludzkość nie dąży do ograniczania czasu pracy i skupiania się na przyjemnościach? Ja tam wolałbym pracować 4 godziny dziennie, nawet jeśli miałbym żyć bez telewizji czy internetu a przed domem mieć stare W123 ;)

EDIT:
Wyobraźcie sobie że na świecie produkowanych jest tylko 20 modeli samochodów osobowych dostosowanych do różnych potrzeb. Wszystkie mają proste i tanie w produkcji oraz naprawach silniki. Jest za to możliwość kupna oryginalnych i dobrych jakościowo dodatków pozwalających wyróżnić się z tłumu (tuning?)...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 10:00 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
sneer pisze:
od tego etc. nalezy odjac bardzo duzy efekt pogorszenia rentownosci przedsiebiorstw wykorzystujacych samochody do zarabiania oraz straty osob prywatnych, kupujacych nowe samochody. Generalnie Szwabik jezdzacy W124 do roboty, byl miesiecznie lzejszy o paliwo, przeglady i naprawy. Teraz dodatkowo bedzie lzejszy o gigantyczna utrate wartosci samochodu w czasie oraz o wyzsze podatki.

ja, mimo wszystko, pozostane przy tradycyjnym modelu ekonomicznym.


Ale nikt nikogo nie zmuszał do zmian. "Szwabik" mógł pozostać przy 124 i nie musiał go zamieniać do Golfa 6. W skali makro, czyli całego kraju, niewielki uszczerbek na prywatnym budżecie przeciętnego Mullera czy Schmidta jest niczym w porównaniu do uratowania miejsc pracy, firm itp. Dodam, że uszczerbek jest w 100% dobrowolny i nikt nikogo do niczego nie zmuszał.

Nie rozumiem natomiast czemu firmy zarabiające na eksploatacji samochodów mają mieć wyższe koszty. Jeżeli firma dobrowolnie zmieniła park maszyn, to na 100% zostało to przeliczone i uwzględnione w budżecie. Jeżeli firmy no to stać nie było, to pozostała przy starych autach bez dodatkowych kosztów. Krótko mówiąc - argument nie trafiony, bo za dopłatą do złomowania nie kryły się żadne kary czy sankcje za nie zezłomowanie auta starszego niż 10 lat.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 3:40 am 
Offline
nowy

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 1:49 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Nowy Sącz
Eh, te neokeynesowskie modele ekonomiczne ;/ Nie ma tu żadnego innego libertarianina ? =P Eh, zwolennika austriackiej szkoły ekonomii chociaż ? ;D

Wszelkie dotacje wymagają obciążenia podatkowego obywateli oraz małego i średniego biznesu. To jedno zdanie wyczerpuje właściwie temat.

Bukol pisze:
uratowania miejsc pracy


Zniszczonych się nie widzi. W rzeczy samej, warsztaty, drobne sklepy i pokrewne są mniej medialne od absurdalnych kolosów kompletnie nie potrafiących sobie, co kryzys pokazał, radzić na rynku.

Praca istnieje tylko i wyłącznie po to, by oferować rzeczy, których istnienia istnieje potrzeba.

W przeciwnym razie można by równie dobrze tworzyć miejsca pracy poprzez kopanie dołów i ich zasypywanie. Albo budowanie mostów donikąd.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 10:04 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Cóż - w świetle wyników akcji muszę zrewidować swoje wyżej pisane poglądy. Akcja była super, ale dla naszych fabryk i garstki dealerów niemieckich. Reszta dostała po tyłku. Na szczęście nas to mało dotyczy :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 03, 2010 6:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 31, 2010 5:59 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Śląsk - Katowice
moglbym tam zamieszkac [zlosnik]

_________________
w140 CL - http://www.youtube.com/watch?v=bdIEzxzaac8
Suzuki Gsx-r 750 k3- http://www.youtube.com/watch?v=5CSd36cl47Y
RMC - http://forum.meganecoupe.pl//viewtopic. ... 57&start=0

out of my way.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl