Wiesz... tak jeszcze myślałem i wydaje mi się, że podałeś troszkę trudne auta do porównania... gdybyś pytał o MB w dieslu i BMW w dieslu wówczas różnice byłyby proste - jedno komfort i styl, drugie może ładniejsze i nastawione na sport/kierowcę... - tu kwestia wyboru jest subiektywna, to na czym Ci bardziej zależy skłoni Cię do wyboru marki!
...zaś troszkę ciężko porównać silnik diesla do silnika benz+gaz, ponieważ obie jednostki są oszczędne, a ludzie wybierający jedno z tych rozwiązań raczej nigdy nie wybiorą tej drugiej opcji (zwykle nie lubią tego drugiego rodzaju silnika) a więc trudno o opinię racjonalną, tu w poście przeczytałem opinie jednego przedmówcy o silniku benzynowym: że diesel to klekot, itp, itd... oczywiście możesz tą opinię brać pod uwagę, ale mnie trudno się z tym zgodzić, a moją opinię mogę poprzeć tym, że miałem do czynienia zarówno z wieloma silnikami benzynowi jak i dieslami (zobacz w podpisie) i kiedyś też byłem przeciwnikiem diesli (12 lat temu miałem Suprę turbo 3 litry benzyna, R6, silnik jeszcze jak na dzisiejsze czasy super nowoczesny, 24v, pełny wtrysk, 2 wałki rozrządu, itp) bo silniki benzynowe były ciche, spokojne, żwawe, itd... ale z czasem (niekiedy z przypadku) stałem się posiadaczem również diesli z common rail (moje Volvo ma 149KM, 380Nm -standard -Supra miała 330Nm) i moje zdanie uległo zmianie na takie, że to są silniki najlepsze na czas obecny! (chyba że są jeszcze jakieś zupełnie nowe którymi nie jechałem) nie są takie głośne- już tak nie klekoczą!, nie dymią, nie grzeją się, a moment obrotowy, przyspieszenia są rewelacyjne przy jednocześnie oszczędnym spalaniu (fakt! - widzi się na ulicy jak dymią diesle, ale tylko dlatego że są bardzo mocno wyjechane!, moje auta nie dymią!, zaś dymił mi nowiutki Passat B6 130KM nawet jak miał 10km po zakupie i powrocie z salonu, ale tylko dlatego że tam były jeszcze pompowtryski!- taki był ich styl), wg mnie teraz odpowiednikiem mocy/momentu (czyli stylu jazdy dieslem z takim momentem obrotowym) jest silnik benzyna naprawdę duży (3litry wzwyż!) - ja mam V12 lub silnik benzynowy z turbo (jeździłem czasami Passatem 1,8T) ale niestety w tych jednostkach jest to okupione sporym spalaniem, a Ty piszesz o gazie... w tym temacie się nie znam, tylko raz miałem do czynienia, ale bardzo krótko (dostałem auto przy zamianie), bo wychodzę z założenia... jak chcę kupić auto oszczędne to po prostu takie kupuję!, a nie paliwożerne i staram się w jakiś "własny sposób" (gaz) zrobić z niego auto ekonomiczne... po co?, jak mam wybór na rozwiązanie fabryczne?
Auta benzynowe są dla ludzi, którzy mało jeżdżą, nie liczą się ze spalaniem i często zmieniają auto... zwykle kupują "tańszego" benzyniaka bo zaoszczędzona kasa pozwoli im na jakiś (dla nich) długi okres jazdy (lekarze, itp) zaś ten kto pracuje/jeździ sporo autem dokłada przy zakupie, aby z czasem zaoszczędzić... problem u nas jest jeden... będzie Ci o wiele trudniej kupić dobrego diesla używanego niż benzynę (no chyba że szukasz od razu z gazem to wiadomo, że i jej przebieg będzie spory bo ktoś wcześniej nastawiał się na "solidne" jeżdżenie!)
Oki, wiem, wiem... że dużo tego było, ale wydaje mi się, że udało mi się pomóc i że podejmiesz rozsądną decyzję, zresztą często przy zakupie decydują zupełnie inne czynniki, coś Ci wpadnie w oko i po balu, kupisz np. śliczną, nowszą wychuchaną Toyotę , Volvo czy zupełnie coś innego... ale to już poza tematem!
Pozdrawiam!
