MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 7:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 07, 2008 10:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
Hejka, wiem że ten temat był wałkowany 100 000 razy na forum ale czytając nie znalazłem w 100% odpowiedzi na moje pytanie. Kupiłem za posrednictwem internetu autko w UK z fajerą po lewej stronie. Auto odebrała dla mnie firma specjalizująca się w tym odbierając jednocześnie recipt(na moją osobę) i V5 całe czyli lewą i prawą stronę. Teraz autko jest w drodze do mnie i dostanę ten rachunek imienny na mnie i V5 całe. Czy teraz ja muszę wypełnić pola w rubrukach po prawej stronie V5 i odesłać to DVLA? Wydaje mi się że w przypadku autka LHD nie powinno byc żadnego problemu z rejstracją a powinno to wyglądać na zasadzie normalnej rejstracji jak z Niemiec czy Francji? Dzięki

_________________
W107 450SL


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 08, 2008 12:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
V5 sklada sie z dwoch kartek. Jezeli po prawej stronie nic nie jest naruszone, to calosc oznacza, ze samochod jest na ciebie zarejestrowany, nadal, ciagle...
Wywozac samochod za granice jestes winien anglikom czesc fioletowa z prawej strony. Zaznaczasz kiedy samochod wywozisz, podpisujesz i wysylasz. Nie dostajesz potwierdzenia, nic nie zostanie ci odesłane. Dopiero teraz, caly dokument z wyrwanym jednym segmentem z prawej strony oznacza, ze samochod zostal wyrejestrowany w kraju pochodzenia. Lewa strona to dokument rejestracyjny, a prawa urwana, to potwierdzenie wyrejestrowania. I to jest to, czego nadal polskie urzedy wymagaja. Nie daj sobie wmowic, ze powinienes im (polskim) dostarczyc specjalny, osobny, dokument o wyrejestrowaniu.

Jesli mieszkasz w UK to postaraj sie, zeby samochod do momentu wyrejestrowania z UK mial uregulowana sytuacje z TAXem. Czyli albo go wywozisz na sornie, albo trzymasz tax disc az do dnia kiedy samochod wywieziesz. DVLA czesto z duzym opoznieniem przypomina sobie o niescislosciach, a samochod bez taxu i bez sorna predzej czy pozniej bedzie przedmiotem dochodzenia (nic z tego nie musi wyniknąć, ale po co mącić...).

Powodzenia

_________________
Pozdrawiam, mMm

E280 T
450SLC 5.0
dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123

Automatom mówię NIE
Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 08, 2008 12:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 07, 2008 7:22 pm
Posty: 401
Wielkie dzięki mMm2 sprawa ma się tak że ja mieszkam w wawie czyli rozumiem że po przyjeździe wypełniam kwitek rózowy i wysyłam do DVLA, resztę tlumaczę i normalnie jak z kazdym innym:
-przegląd
-akcyza
-vat
-WK

????????

_________________
W107 450SL


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 08, 2008 8:52 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 16, 2004 3:01 pm
Posty: 999
Lokalizacja: Kartuzy k/Gdanska
Kwitek jest dokładnie fioletowy i nazywa się "notify of permanent export"
jest to pasek w prawej czesci dowodu. po dłuuuugim czasie odeśla ci w odpowiedzi, "certificate of permanent export", i to bedzie poniekad zagraniczny dowod auta na podstawie ktorego powinno sie rejstrowac, choc polskie urzedy czesto wogole go nie uznaja, do rejstracji w PL, wyrywasz fioletowy kwitek, reszta jak przy sprowadzaniu z innego kraju UE, do V5 nie musisz wpisywac swoich danych jesli masz rachunek za auto czy tez jakas umowe kupna sprzedazy...
W kwitku w polu date of permanent export wbijasz date kiedy opuscil GB a nie kiedy go kupiles.

_________________
W220 -S 500 L - VIPOWÓZ
W110 -200E automatic - SKRZYDEŁKO
EX:
R129- 500SL NALEŚNIK
W126C- 560SEC SECZYSKO
W123C- 230 CE 2.8 vel 200D BANDYTA


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 13, 2008 8:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
Faktycznie przeoczyłem jeden detal. Piszesz, że do Polski jedzie dokument V5 a ja pisałem o własnych doświadczeniach z V5C (choć tubylcy potocznie i tak go dalej nazywają V5, więc kto wie...). Mnie osobiście ta mała różnica kosztowała wiele nerwów. Poniżej wyjaśniam, jak ktoś zainteresowany:

Dokument 'Certificate of Permanent Export' wysyłają jedynie w przypadku, kiedy dokumentem rejestracyjnym jest V5. O CoPE trzeba się wtedy upomnieć korzystając z formy aplikacyjnej V756 (o odstępstwach nie wiem).
Od pierwszego lipca 2008 roku dokument V5 został całkowicie zastąpiony przez V5C, który spełnia normy UE (cokolwiek to oznacza).
Oczywiście do wspomnianej daty w użyciu były oba dokumenty. Ale każda zmiana właściciela już od dawna, w okresie przejściowym, owocowała wystawieniem V5C. Jeżeli samochód jest (był) dostępny z dokumentem V5 to oznaczałoby to, że właściciel się przez kilka ładnych lat nie zmieniał, co chyba dobrze wróży przy kupnie...
Ja osobiście rejestrowałem samochód na siebie w UK w 2005 roku i w tym samym roku eksportowałem go do Polski. Jako nowy właściciel dostałem V5C. Przeszedłem przez piekło, bo w polsce wymagali dokumentu o wyrejestrowaniu a ja takowego dostarczyć nie mogłem. Mogłem tylko wyrwać ten fioletowy kawałek. Płakałem godzinę do słuchawki ludziom z DVLA, żeby mi CoPE wystawili, ale oni byli nieugięci (i słusznie, bo problem był po stronie polskiej). Takie są moje wrażenia z pierwszej ręki. Wyrejestrowałem potem inny samochód z V5C i wtedy też żadnego potwierdzenia nie dostałem.
O ile pamiętam, to status samochodu można sprawdzić gdzieś w internecie, ale to było tak dawno...

A swoje pewnie i tak będziesz się musiał wykłócić w okienku. Powodzenia

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 13, 2008 9:45 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
mMm2 pisze:
Od pierwszego lipca 2008 roku dokument V5 został całkowicie zastąpiony przez V5C, który spełnia normy UE (cokolwiek to oznacza).


a czy orientujesz sie może, co można zrobić z V5? czy V5 jest juz nieauktualny?
Podejrzewam, że należy wyslać do DVLA celem nadania V5C? a co w przypadku gdy V5 nie figuruje na twoje nazwisko?- dołączyć umowę?

Dzieki za odpowiedz

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 13, 2008 10:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 09, 2006 10:48 am
Posty: 463
v5 w anglii juz jest nieaktualny i powinien byc wymieniony. Dokladnie wszystkiego dowiesz sie tutaj: http://dvla.gov.uk/vehicles.aspx

Jak mialem zarejestrowany na siebie w UK, a potem chcialem na siebie w PL zarejestrowac to dostarczylem umowe miedzy mna a poprzednim wlascicielem (wzor polski umowa kupna-sprzedazy w obu jezykach). Byly problemy ale przeszło.


Drugiego specjalnie zarejestrowalem w UK na angielskiego kolege, potem z nim spisałem umowe i od niego wzialem angielski dowod rejestracyjny a on wypelnial fioletowy kwitek do wyrejestrowania. To z zalozenia mialo mi pomoc w Polsce, ale tylko opłaciłem akcyzę i dalej już procedury rejestracyjnej nie kontynuowalem wiec tu konkretow nie podam.

Zauwazylem ze kolega Jakon ciąga samochody z anglii, wiec moze powie cos wiecej.
Moje osobiste doswiadczenie jest takie, ze wszystko zalezy od urzedu, od pani w okienku, od podwawelskiej zawinietej w gazete itd... Ja probowalem byc o krok do przodu i mialem kilka wersji podpisanych umow, rozne daty. Problem ze zjedzona cyfra VINu na dokumencie tez nie ułatwił sprawy w Polsce (bo w Anglii kto by sie tym przejmował...)Paranoja.
Zanim w ogole problemy w Polsce sie zaczely to musielismy z urzednikami przebrnac przez aksjomatyczne stwierdzenie, ze "samochod z anglii ma kierownice z prawej strony". Trzeba było, jak Kargul, szukac granatu na kolejna wyprawe do urzedu. [zlosnik]
Ale to było dawno, kiedy samochody z Anglii były egzotyką, teraz może się już z tematem troche otrzaskali.

_________________
Pozdrawiam, mMm



E280 T

450SLC 5.0

dawniej: W115 200D '72 - Boluś, W115 '70 - No Name, W116 '76 - No Name, oraz rozne 123



Automatom mówię NIE

Śląsk, Gliwice


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 14, 2008 9:48 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
dzieki za odpowiedz,ale duzo w tym temacie sie nie zmienilo.w czerwcu br rejestrowalem auto z Anglii LHD,to problemy zaczely sie juz na etapie przegladu-nie zrobimy PANU przegladu-dlaczego?-bo auto z anglii :x,potem urzedy...
ok chcialem sie dowiedziec tylko o V5...Dzieki,pozdrawiam

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl