MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 3:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt mar 04, 2008 1:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
Piszę ten temat ku przestrodze nieświadomych niczego ludzi chcących się kulturalnie i z sukcesem nauczyć jazdy pojazdem ciężarowym, uzyskać stosowne uprawnienia i z uśmiechem wspominać czasy, gdy z mrowieniem na plecach pierwszy raz zasiedli za kierownicą 12 tonowego pojazdu.

Takąż romantyczną wizję dorosłego automobilizmu chowałem w swym sercu jeszcze przed ponad trzema miesiącami.
Radosnym krokiem podążyłem do OSK "Bartek" na ulicy Odlewniczej w Warszawie. Nieco mniej radośnie przyszło mi wpałcić ponad 2 tys. zł do kasy, ale cóż realizacja marzeń jest warta każdych pieniędzy.

Nie powiem, terminy jazd dosyć ciasno zapełniły mi kalendarz-toż miałem sporo wolnego czasu w tym okresie.

Mój instruktor imć Mieczysław Kępa powitał mnie miłym słowem, zasiadłem więc ochoczo za kierownicą pojazdu marki MAN.
Pneumatyczne siedzenie zostaje wyregulowane(aczkolwiek szybko wędruje na dół po konstantacji że nie działa jego amortyzator), powietrze mozolnie jest pompowane do zbiorników sprężonego powietrza. Kilka prztyknięć we wskaźniki doprowada je do właściwej pozycji.
Pan Mietek zagaduje na różne tematy, głównie o dupach przeróżnych Maryń, głupocie kierowców, wmawia że hamulce, którym wyraźnie brakuje mocy są wyposażone w ABS.

Z panem Mietkiem trzeba jednak kulturalnie postępować, zasady savoir-vivre oczywiście wyznacza pan Mietek.
To że kursant czeka kwadrans zanim szanowny intruktor ruszy d... to standard.
Nie wolno mu zwrócić uwagi bo nagle okazuje się że kursant jest ciemiężycielem, nie rozumie doli biednego pracownika ośrodka nauki jazdy, przecież pół godziny czekania na pana Mietka to nic takiego.
Po nierozsądnych i ze wszech miar karygodnych słowach zwracająych uwagę na istnienie urządzenia zwanego chronometrem, pan Mietek przyjmuje postawę biernego obserwatora poczynań kursanta. Siedzi naburmuszony przez dwie godziny i tępym wzrokiem analizuje wzór zadrapań na szybie, na której jedyna działająca wycieraczka dociera do połowy zaprojektowanego dla niej dystansu.

Kursant to jednak niesamowicie spokojny człowiek. Po początkowej chęci wybuchnięcia śmiechem i zaciągnięcia instruktra za ucho do mamusi, uświadamia sobie że co jak co, ale Miecio ma jednak jakieś 60 lat i targanie za uszy mogłoby skończyć się dla niego zwichnięciem chrząstki małżowinowej.
Zły duch podpowiada żeby ulokować wehikuł na jakimś przydrożnym drzewie, taki środek wychowawczy przegrywa jednak ze zdrowym rozsądkiem.

Na kolejnym spotkaniu okazuje się że gadatliwo-plotkarska natura Miecia zwycięża, od nowa rozbrzmiewają radosne opowieści na temat podbojów miłosnych, życia prywatnego przechodzących dziewoi i głupoty wszelkich innych uzytkowników dróg publicznych.
W magiczny sposób instruktor jednak odkrywa zasadę działania zegarka i przestaje się spóźniać.

Godziny jazd mijają, aż nadchodzi koniec kursu.
Nie może się jednak obyć bez jakiegoś końcowego akcentu, pointy podsumowującej wspólpracę kursanta z OSK Bartek.
Dwie godziny zostawione na ostateczny szlif przed egzaminem znikają, okazuje się że zostały wyjeżdżone dawno, dawno temu. Cóż za prezent na sam koniec zgotował nam pan Mieczysław i spółka! Wyborny!

Posdumowując:
- zdezelowany samochód z niesprawnymi hamulami,
niedozwoloną "korbą" na kierownicy,
niesprawnym pneumatycznym siedzeniem,
niesprawnymi wycieraczkami,
amortyzatorami o bardzo wątpliwym stanie,
dzwoniącymi jak zęby na mrozie resorami,
szarpiącym jak jasna cholera sprzęgłem,

- niezastąpiony pan instruktor, o bardzo wrażliwej duszy, którą każde słowo krytyki rani do głębi,

- końcowe niespdzianki w postaci "kreatywnego planowania jazd"

Na temat innych instruktorów ośrodka Bartek nie wypowiadam się - nie miałem okazji ich poznać.

Ośrodek posiada drugi, dużo nowszy samochód (zielona kabina) ze skrzynią 8 biegową, raczej w dobrym stanie, odbyłem nim tylko jedna jazdę dla zaznajomienia ze skrzynią.

Dyżurnym samochodem Mieczysława Kępy jest taki oto MAN
Obrazek

Dla ścisłości zaznaczę że prawo jazdy kat. C zdałem, za drugim razem.

_________________
www.asgpultusk.pl/
Peugeot 106 1.1i
W123 200D '81
W124 E250TD '94
808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82
Sprinter 312 MAX '95
Suzuki Samuraj


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 04, 2008 8:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
Twoja opowieść wyraźnie pokazuje, jak wielki skok cywilizacyjny wykonała nasza RP przez lata - ja zdawałem na C+E w 1995 roku. Kilka wrażeń z pamięci:
1) Star 200 z siedzeniem takim, że o siłownikach pneumatycznych nie będę wspominał,
2) pojazd teoretycznie wyposażony w zsynchronizowaną skrzynię biegów, jednak praktycznie synchronizatorów brak,
3) przyczepa 2 osiowa z krzywym dyszlem (nie ułatwia to nauki cofania [oczko] ),
4) 90% jazd - plan manewrowy bez instruktora, bo po pierwszej jeździe w mieście doszedł do wniosku, że miasto "kumam"

I tak mógłbym wymieniać długo, ale grunt, że zdane za 1 razem [smiech] [usmiech] [cool]

_________________
Pozdrawiam, Marcin
BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800
Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 04, 2008 11:18 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
MarcinMer pisze:
Twoja opowieść wyraźnie pokazuje, jak wielki skok cywilizacyjny wykonała nasza RP przez lata - ja zdawałem na C+E w 1995 roku. Kilka wrażeń z pamięci:
1) Star 200 z siedzeniem takim, że o siłownikach pneumatycznych nie będę wspominał,
2) pojazd teoretycznie wyposażony w zsynchronizowaną skrzynię biegów, jednak praktycznie synchronizatorów brak,
3) przyczepa 2 osiowa z krzywym dyszlem (nie ułatwia to nauki cofania ),
4) 90% jazd - plan manewrowy bez instruktora, bo po pierwszej jeździe w mieście doszedł do wniosku, że miasto "kumam"

I tak mógłbym wymieniać długo, ale grunt, że zdane za 1 razem

Ja dodam że jeszcze w '99 roku star 200 firmy LOK nie miał wspomagania kierownicy a przyczepa była 4t o tyle węższa że nigdy jej nie było widać w lusterku i rozwalona pompa wtryskowa i tysiąc innych przygód, ale zdane też za pierwszym razem. ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 04, 2008 12:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
Ja w prawdzie C ani D nie mam, ale opowieści o tym jak było kilka lat temu znam od kolegów z byłej pracy. A było tak jak pisze MarcinMer. Dziś jednak nastąpił
MarcinMer pisze:
wielki skok cywilizacyjny wykonała nasza RP przez lata
więc oczekiwania wzrosły i słusznie. Jednak ten pomarańczowy MAN wygląda z zewnątrz bardzo dobrze :roll: aż strach pomyśleć w jakim stanie muszą być niektóre ciężarówki jeżdżące po naszych drogach :roll:

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 04, 2008 6:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 31, 2005 12:17 am
Posty: 855
Lokalizacja: Pułtusk, gdy studiuję- Słodowiec
broneq pisze:
Jednak ten pomarańczowy MAN wygląda z zewnątrz bardzo dobrze

Wygląd zewnętrzny nie świadczy o prawdziwej wartości, tym bardziej że kabina w dużej części jest z laminatów [zlosnik] poza tym jak ja się na nim uczyłem to już tak nie wyglądał.
Pneumatyczne siedzenia nie są mi do życia niezbędne, ale jak coś w samochodzie jest to powinno działać! Szczególnie jeśli to jest nauka jazdy i jeżeli bez tego czegoś nie da się poprawnie ustawić siedzenia.

_________________
www.asgpultusk.pl/

Peugeot 106 1.1i

W123 200D '81

W124 E250TD '94

808 (w krainie wiecznych ciężarówek) -> 813 '82

Sprinter 312 MAX '95

Suzuki Samuraj


Ostatnio zmieniony śr mar 05, 2008 12:22 am przez Grigorij0, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 04, 2008 11:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2007 7:13 pm
Posty: 423
Lokalizacja: Aug
Gratuluję ciekawego opisu,też myślę o kat C,ale to jeszcze w przyszłosci odległej

_________________
- w201 2.5 D 1991 r.
- w201 2.0 D 1992 r.
- ex w124 300 D 1985 r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 05, 2008 8:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
Grigorij0 pisze:
ale jak coś w samochodzie jest to powinno działać! Szczególnie jeśli to jest nauka jazdy i jeżeli bez tego czegoś nie da się poprawnie ustawić siedzenia.

Dla pełnej jasności - zgadzam się z Tobą w 100%, jedynie Twoja opowieść pobudziła we mnie nostalgiczne / kombatanckie [oczko] [oczko] nuty [usmiech]

_________________
Pozdrawiam, Marcin

BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800

Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl