MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 11:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 09, 2008 7:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
Zastanawiam się czy warto byłoby zalać synetyk do tylnego mostu. Mobil ma w swojej ofercie taki olej - oznaczenie 75W90 . Instrukcja obsługi podaje 85W90 , czyli mineralny. Co sądzicie o takiej zamianie? Może przyniesie więcej szkód niż pożytku?

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 09, 2008 9:29 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
W201 przeleciała na tym syntetyku Mobila już ponad 100tys km. Czy się coś zmieniło na lepsze ? Nie wiem. Nie wyło, nie wyje i tyle. Pozostałe moje MB też na nim jeżdżą.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 09, 2008 9:59 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
a przy jakim przebiegu został zalany?

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 09, 2008 5:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
ALPAq pisze:
a przy jakim przebiegu został zalany?

160 tys km w W201.
Dokładnie takim zalewam:
Obrazek

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
Post: sob lut 09, 2008 5:12 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
*beczka* pisze:
Zastanawiam się czy warto byłoby zalać synetyk do tylnego mostu. Mobil ma w swojej ofercie taki olej - oznaczenie 75W90 . Instrukcja obsługi podaje 85W90 , czyli mineralny. Co sądzicie o takiej zamianie? Może przyniesie więcej szkód niż pożytku?


Szanowni Koledzy,
weźcie coś na wstrzymanie i przestańcie poprawiać fabrykę... Jak w instrukcji napisali 85W90 to znaczy, że po długich i ciężkich obliczeniach oraz próbach chłopcy ze Stuttgartu doszli do wniosku, że 75W90 się nie nadaje, także 95W90 jest do kitu a tylko trzeba 85W90. I finał. 1000 razy było juz wałkowane, że odczucia szwagra mają się nijak do rzeczywistych parametrów pracy mechanizmów.
Pozdrawia znudzony Leopold

PS. Sama klasa lepkosci oleju nie decyduje, czy jest on mineralny czy syntetyczny.

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 09, 2008 5:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
leopold pisze:
chłopcy ze Stuttgartu doszli do wniosku, że 75W90 się nie nadaje, także 95W90 jest do kitu a tylko trzeba 85W90

Poczytaj WIS, w szczególności w zakresie olei do mostu, a dojdziesz do innych wniosków.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Ostatnio zmieniony sob lut 09, 2008 6:48 pm przez Mor, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 09, 2008 5:30 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Ja się opierałem na tym, co napisal sam kolega "beczka" inicjując wątek (o tym, co "stoi" w instrukcji :) ). Jak jest inaczej, to trzeba się trzymać tego "inaczej" ale wg. chłopców ze Stuttgartu. Acha... podtrzymuję swoję opinię, że instrukcja to najlepsze źródlo wierygodnych zaleceń co do materiałów eksploatacyjnych.
Pozdrawia swawolny Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 09, 2008 5:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
Mor Co w tym WIS ciekawego piszą?
Może jakieś konkretne info podasz, np co lepiej lać przy duzym przebiegu.

_________________
W123 200 Automatic
~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 09, 2008 6:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Ciekawe to różne tam są rzeczy [zlosnik]
A tak poważnie to tylko tyle, że nie ma przeszkód do stosowania olei syntetycznych, jeśli spełniają odpowiednie parametry. A co lać przy dużym przebiegu to trudno powiedzieć. Ja zawsze leję syntetyki z powodzeniem. Są jednak tacy, co im się różne cuda działy po takiej zmianie. Znajomy do W123 300D na automacie zalał też synt Mobila do mostu z przebiegiem na pewno powyżej 500tys km (trudno powiedzieć ile naprawdę ma ta auto...) i jezdzi zadowolony do dzisiaj. W ogóle się ucieszył, że mam odpowiedniego imbusa, żeby tam móc zaglądnąć. Co by było, jakby nie wymienił oleju... Może też by do dzisiaj jezdził bez problemów. Ja napewno przy następnej zmianie zaleję syntetyka. A każdy zrobi jak zechce, nikogo na to nie namawiam.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 10, 2008 3:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
Zobaczcie jak wygląda olej w dyferencjale po kilku latach użytkowania ( zapożyczone z forum BMW ) : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 56739d6624

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Ostatnio zmieniony ndz lut 10, 2008 4:45 pm przez *beczka*, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 10, 2008 3:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:18 am
Posty: 435
Lokalizacja: [DB]Waldenburg /schlesien
link nie hula

_________________
(__\==*==/__)

W124 200D '89
E 39 530D '98
Fso Atu + '98 - Ex


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 10, 2008 7:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
Szukając w informacji o stosowanych olejach do dyferencjałów natknąłem się na amerykańską stronę . Polecają syntetyk 75w90 http://dieselgiant.com/mercedesreardiff ... lfluid.htm

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 10, 2008 7:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Mor pisze:
...jeśli spełniają odpowiednie parametry..


No, kolego Mor, gdzie rzymska logika, gdzie kartezjański rozum i mędrca szkiełko? Najpierw negujesz Waść moją opinię, a potem to samo piszesz...
Pozdrawia rozbawiony Leopold

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 10, 2008 7:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Kolego leopold tam parametry nie są sprowadzone do 85W90. Wskazano odpowiednie właściwości dotyczące redukcji tarcia, temperatur itp. Jeśli olej synt je spełnia, można go zalać, a ponieważ te oleje mają z reguły lepsze parametry, to odpowiedź jest oczywista.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 11, 2008 8:03 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lip 17, 2006 1:45 pm
Posty: 633
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Kolego Mor,
obawiam się, iż nie przeczytałes mojego postu dośc uważnie. Ja wypowiadałem się wyłacznie o klasie lepkości i podkreślałem konieczność zachowania zalecanego 85W90. Point. Ne napisałem ani słowa, że nie można lać syntetyku. Point. Wręcz odwrotnie, podkreśliłem, że klasa lepkości nie decyduje, czy olejk jest mineralny czy tzw. syntetyczny. Point.
Ponieważ nie mogę skłonić Cię do spokojnego przeczytania jeszcze raz całego wywodu, uznajmy, że dyskusja sie wyczerpała :0, byśmy zgorszenia publicznego sobie a Alma Mater naszej nie czynili.
Pozdrawia niezwykle przyjacielski Leopold

PS. Klasa lepkości (np. 85W90) to nie to samo co klasa jakości i nie to samo co skład chemiczny, możliwe sa różne kombinacje tych parametrów.

_________________
Pozdrawia Leopold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl