Seweryn pisze:
.... Przepustnica jest prawie zamknięta, powietrze nie trafia do kolektora ssącego, podciśnienie nie wciąga też paliwa, bo przepustnica jest przymknięta, itd... Wówczas pracuje tylko układ zasilania w paliwo przy pracy na biegu jałowym. W bardziej złożonych układach, paliwo może być w tym konkretnym przypadku odcięte. Wtedy silnik nie spala paliwa przy hamowaniu silnikiem.
Pozdrawiam.
w przypadku gdy nie ma odciecia paliwa w gazniku hamujac silnikiem spalamy wiecej paliwa niz na biegu jalowym. Przepustnica jest zamknieta a podcisnienie jest wysokie bo silnik ma obroty i przez uklad wolnych obrotow w gazniku podcisnieniowym wciaga wiecej paliwa niz na biegu jalowym.
przyklad z mojego poloneza , na gazie hamowanie silnikiem jest znacznie słabsze , bo podcisnienie wciaga gaz i silnik jakas tam energie wytwarza , a po przelaczeniu na benzyne hamuje dużo mocniej bo mam wersje GSI z wtryskiem wielopunktowym i odcina zupelnie doplyw paliwa, takze w starych autach z gaznikami bez elektroniki oszczedniej jest jechac na luzie
pozatym dojezdzajac do skrzyzowania, gdy widze ze i tak bede stal a hamowac silnikiem jeszcze nie ma sensu bo za szybko wytrace predkosc , chyba lepiej pod wzgledem ekonomiki podjechac na luzie niz na biegu i pedalem gazu podtrzymywac predkosc na tyle zeby starczylo pędu do skrzyzowania