MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 24, 2025 5:00 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 04, 2007 11:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 06, 2002 2:00 am
Posty: 390
Lokalizacja: WWA
Witam, mam takie pytanko. Wiem że mercedesy na rynek amerykański aby spełnić ich wymogi miały zmniejszoną kompresję do ok 9 (barów?). Znalazłem taką tabele:
http://home.hiwaay.net/~gbf/mbmodels.html
i wyglada że np w116 280s ma 120 kucy zamiast 160,
w126 560SEL ma 184 zamiast 240-260
w107 450SL 180 zamiast 220
czyli nieraz bardzo kiepawo, do tego zwykle miały większe spalanie.
(Nic dziwnego że rozwiną się tzw 'grey market' czyli auta bez kompresji sproawadzane z europy.)

Mam pytanie czy taki slnik można spowrotem 'skompresować' do wymaganego poziomu czyli chyba 12 bar?

_________________
Candy
Wymiary: 124/202/203/163


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 12:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 20, 2005 7:03 pm
Posty: 424
Lokalizacja: Dolnośląskie
Candy78 pisze:
Mam pytanie czy taki slnik można spowrotem 'skompresować' do wymaganego poziomu czyli chyba 12 bar?

Przyznam, że się z czymś takim nie spotkałem. [zlosnik]

_________________
Mercedes C126 500 88'
Mercedes W210 E55 AMG 01'
Audi S8 D2 01'
Jeep Cherokee 4.0 LPG 95'
GMC SUBURBAN K2500 96'
Chevrolet Corvette C4 92'
Ex:W124 300D 87'W124 250D Turbo 90'W140 350 Turbodiesel 94'BMW 530d 99'W201 2.6 92'W140 S500 94'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 9:37 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 17, 2005 12:31 pm
Posty: 855
Lokalizacja: [ZGL]
Candy78 pisze:
auta bez kompresji sproawadzane z europy

To zjawisko poojawiło się ostatnio także w naszym kraju [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
"Moto - Abc" 609 633 024

Mechanika, Instalacje LPG, Holowanie 24/7


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 9:48 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 06, 2002 2:00 am
Posty: 390
Lokalizacja: WWA
heniekx pisze:
Candy78 pisze:
auta bez kompresji sproawadzane z europy

To zjawisko poojawiło się ostatnio także w naszym kraju [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

Oczywiście chodziło o auta bez zmniejszonej kompresji ;)

_________________
Candy
Wymiary: 124/202/203/163


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 2:35 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To jak , krótsze korbowody czy niższe tłoki szły za wielką wodę?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 2:47 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 09, 2004 7:30 am
Posty: 4307
Lokalizacja: Czestochowa
panowie -najpierw prosze poszukac w necie i sie nauczyc co to jest.ciesnienie sprezania a co to jest STOPIEN SPREZANIA i jak to jest roznica.Potem można podjąć ta dyskusje. [zlosnik]

_________________
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy......
MB 308 automatic

Ludziom brak kultury zupełnie,wczoraj jak wychodziłem z knajpy ktos mi nadepnął na rekę!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 3:45 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 06, 2002 2:00 am
Posty: 390
Lokalizacja: WWA
MERCEDES 4 EVER pisze:
panowie -najpierw prosze poszukac w necie i sie nauczyc co to jest.ciesnienie sprezania a co to jest STOPIEN SPREZANIA i jak to jest roznica.Potem można podjąć ta dyskusje. [zlosnik]


jak go zwał tak go zwał, wiadomo o co chodzi [zlosnik],pytanie czy da się zrobić takiego amrykańca aby był jak normalny europejczyk

_________________
Candy
Wymiary: 124/202/203/163


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 7:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
Tłoki. Płaskie tłoki.

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 7:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
PK2 pisze:
Tłoki. Płaskie tłoki.



a normalnie to niby sa wypukle?

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 8:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 6:36 pm
Posty: 436
Lokalizacja: Drzycim
roadrunner pisze:
a normalnie to niby sa wypukle?

W WSK oczywiscie (w europejskiej WSK) [zlosnikz] [zlosnikz] [zlosnikz]

_________________
MB W123 240D '78 - Remont
MB W124 200D '91 - TaToWa
MB W124 200D '86 - Bratowa
Daihatsu Cuore '92 - Bo tak...
Jawa 350 '82, WSK 125 '75, WSK 125 '79, WSK 175 '78, Komar, Trike 125 ,
Ex. PF 126p, Buggy 650, SHL M11, WSK 175, wiele innych..


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 05, 2007 10:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
roadrunner pisze:
a normalnie to niby sa wypukle?


Tak. Dziękuję za pełne zaufania "niby" :-)

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 06, 2007 9:37 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
PK2 pisze:
roadrunner pisze:
a normalnie to niby sa wypukle?


Tak. Dziękuję za pełne zaufania "niby" :-)

Pozdrawiam


A ile silnikow samochodowych widziales rozebranych bo z moich obserwacji wynika , ze i owszem zdarzaja sie wypukle tloki ale nie jest to dosc czeste.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 06, 2007 10:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Duzo tlokow rodzimej produkcji jest wypuklych np. PF 125 , rowniez tloki w silnikach dwusuwowych typu Wsk itp.
Mysle ze w USA stosuje sie silniki o nizszym stopniu sprezania , aby mogly jezdzic rowniez na paliwie o nizszej liczbie oktanowej.Taki "odprezony" silnik ma wieksza trwalosc, niz silnik o wysokim stopniu sprezania, a wiemy przeciez ze Amerykanie lubia duzo i daleko jezdzic. Takze taki amerykanski MB to jezdzi i jezdzi i ... jezdzi.

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 06, 2007 6:03 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw gru 05, 2002 10:32 pm
Posty: 1162
Lokalizacja: Warszawa
roadrunner pisze:
A ile silnikow samochodowych widziales rozebranych bo z moich obserwacji wynika , ze i owszem zdarzaja sie wypukle tloki ale nie jest to dosc czeste.


Nie widziałem ani jednego, ale mam bogatą literaturę. Niestety nie wychodzi mi załączenie zdjęcia, pokazałbym Ci kopię z manuala Mercedesa do silnika M110, gdzie są obok siebie dwa zdjęcia ze stosownymi podpisami. Jedno pokazuje płaski tłok (USA, niska kompresja), drugie wypukły tłok z dopiskiem, że to jest standardowy tłok silnika M110. Mogę Ci to wysłać e-mailem.

Więcej ufności :-)

Udało się załączyć zdjęcie:


Obrazek

Pozdrawiam

_________________
W114 280C 1974 "Esther"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl