Egon pisze:
na sprzegle a nie na luzie...
Dla hamulców, to jest to samo, koła są napędzane tylko przez podłoże. W manualnej skrzyni do zatrzymania samochodu dochodzi przy rozłączonych kołach od układu napędowego (wciśnięte sprzęgło, lub skrzynia na luzie), a w automacie - silnik nawet na postoju oddziałuje na koła.
Mije pytanie "dla czego" miało na celu uzyskanie informacji co jest przyczyną takiego, a nie innego działania, bo nie wierzę, że ktoś, kto ustalił, że ma być na "N" kierował się tylko "bo sprawdzane są hamulce, a nie silnik", albo "bo w manualnej się sprawdza na luzie", czy czymś w tym rodzaju. Może sprecyzuję tu swoje pytanie:
1. Czy ustawienie wybieraka w pozycji "N", lub "D" ma wpływ na wynik pomiaru? Jeśli tak, to jaki? Z jakiej przyczyny?
2. Czy wykonanie tego pomiaru na "D" może doprowadzić do uszkodzeń, jeśli tak, to jakich i jaki byłby wtedy mechanizm prowadzący do uszkodzeń?