Ponton w tygodniku Auto Świat
Cytuj:
Nowy Mercedes-Benz, który pojawił się w roku 1953 i był oznaczony wewnętrznym kodem W120, ze względu na kształt swego nadwozia powszechnie znany jest jako "ponton"
Wraz z pojawieniem się typu W120 koncern Daimler-Benz odszedł od dotychczasowego stylu budowania samochodów. Do tej pory auta przypominały jeszcze te sprzed wojny - z dużymi, wyraźnie zarysowanymi i odstającymi błotnikami oraz ze stopniem pomiędzy nimi. Nowy Mercedes-Benz 180 był pierwszym seryjnie produkowanym przez niemiecką firmę pojazdem z błotnikami połączonymi z resztą nadwozia. Nieco wcześniej podobne auta z tak nowoczesną konstrukcją zaczęły pokazywać się w USA. Mercedes-Benz 180 światło dzienne ujrzał po raz pierwszy w 1953 roku. Samochód był wyposażony jeszcze w stary silnik o pojemności 1,8 litra i mocy zaledwie 52 KM. W następnym roku doszła nowa jednostka napędowa: 1,8-litrowy diesel. W tej wersji to auto było nie do zajeżdżenia. Szczególnie dobrze sprawdzało się jako taksówka. Marzec 1956 przyniósł nowy silnik - 4-cylindrową jednostkę o pojemności 1,9 l i mocy 75 KM. Model 190 rozpędzał się do 140 km/h.
Skrót artykułu z wydania 13/07 ze strony 46
Jutro ide po gazete