harrier pisze:
Byłem wczoraj w ASEKO i dowiedziałem się, ze tloki w M110 wychodzą do góry, więc konieczne jest zdejmowanie głowicy, żeby zmienić pierścienie.
Witam,
No jak czytam te rozważania o tłokach i którędy wychodzą to słabo mi się robi...
Panowie tłoki wyjmuje się górą nie tylko w M110 - w każdym innym silniku też. I też trzeba zdejmować głowicę.
Ale jak ktoś jest zdesperowany może wyjąć je dołem - jak pokombinuje i odkręci wał korbowy to wyjdą. Tylko, że potem ich nie włoży, bo pierścienie połamie, ponieważ blok od dołu nie ma już takiej równej powierzchni jak z góry i będzie duży kłopot ze sciśnięciem pierścieni i włożeniem tłoka.
Taka jest technologia naprawy silnków i tego się nie przeskoczy.
Tylko niech mi tu ktoś zaraz nie pisze, że "mój wujek to robił dołem", albo, że "pan Henio złota rączka da radę"
Pozdrawiam