MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw wrz 04, 2025 9:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lut 17, 2006 1:57 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 24, 2004 9:39 pm
Posty: 1395
Lokalizacja: Warszawa
Witam!

Oglądałem wczoraj na TVN Turbo program o silnikach V8 gdzie powiedziano, że silniki w S klasie (pokazali W126 [szalone] ) mają system
zwany u forda DOD (czy jakoś tak?) który ze względu na zbyt małe obciążenie silnika odłączał 4 tłoki!!

Czy to było na pewno w W126?

_________________
ex:
W140 TurboDiesel - Brilliant silver metallic "Frantz"
W123 Diesel - Cypress green '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 17, 2006 8:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 23, 2004 4:36 pm
Posty: 587
Lokalizacja: Augustów woj. Podlaskie
nie to było dopiero (zapomniałęm oznaczenia) w s klasie z końca lat 90 tych czyli poprzedniej. to dość nowy wynalazek i bez szerokostosowanej elektroniki nie byłby do stworzenia.

_________________
MB W202 '97 200 KOMPRESSOR
MB W123 '84 240 Diesel (tatowóz)
R.I.P FSO Polonez ATU 96' 1,6 GLI [1,4 16V Rover]

Ex: W123 80' 240D; W123 83' 200D; W123 84' 240D; W123 81' 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 17, 2006 9:33 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 26, 2005 7:44 am
Posty: 403
Lokalizacja: Warszawa
W W140 też było...
Gdy przyśpieszałeś działały wszystkie, po osiągnięciu prędkości lub spokojnej jeździe system odłączał 6 garów (przyp. V12)
Miła rzecz... :)

A jeszcze milsza takie W140 w coupe 6.0 V12....

_________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
124 3.0 CE - "NOS"
123 2.0 D - "Zielony"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 22, 2006 2:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
mam 86r 500sec jak go przegazuje to bulgocze, jak chodzi na wolnych to się wycisza i chodzi jak rzędówka... jak miałem camaro 5.0tpi to bulgotał cały czas...??? nie jestem mechanikiem ale to dziwne to V8 i to V8... (dodam że auto przywiozłem od osobnika który miał 57lat i jezdził tym autem od 93r - auto tylko zaglądało do ASO czyli nie klekrane przez naszych fachowców kombinerkami w piasku)

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 22, 2006 6:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt wrz 03, 2004 2:17 pm
Posty: 1083
Lokalizacja: Olkusz/Kraków/Katowice
adam.ok pisze:
mam 86r 500sec jak go przegazuje to bulgocze


V8 w Mercedesie nie bulgocze, no chyba, że ma dziurawy wydech ;)

_________________
W126 300SE 1987 - Maluch
210 000 km
----------------------------------------------------
Żonę mam w domu, kochankę w garażu.
----------------------------------------------------


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 22, 2006 6:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:57 pm
Posty: 422
Lokalizacja: Gdynia
adam.ok pisze:
mam 86r 500sec jak go przegazuje to bulgocze, jak chodzi na wolnych to się wycisza i chodzi jak rzędówka... )

Skoro już o tym wspominasz, to trochę popuściłeś wodze fantazji na allegro

_________________
Pozdrawiam, Marcin
BMW E60 530D, Suzuki Intruder VZR 1800
Ex: Peugeot 505 2.5D, W123 240D, W124 200E, W210 E320, C126 500 SEC, Yamaha Drag Star, Audi A8 4.2Q


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 22, 2006 9:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
dla czego V8 w MB nie bulgocze na wolnych...???

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 23, 2006 11:44 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Croolick pisze:
V8 w Mercedesie

V8 w W126 może nie bulgotać tak wyraźnie - podobno m.in. kwestia kształtu kolektorów. W W107 gadają, jak należy ;)

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 23, 2006 11:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
Wookee pisze:
kwestia kształtu kolektorów

W rzeczy samej. Sam silnik, w zależności od początku układu wydechowego, podobnie jak i jego reszty, może pracować bezszelestnie, niesłyszalnie wręcz lub dudnić pod maską, jak by była ona bramą piekieł ;) Znamienitym przykładem takiej sytuacji jest RR Phantom rasowany przez firmę Racing Dynamics i auto napędzane przez ten sam motor- BMW 6. Oba wyposażone w potęzny silnik V 12 o pojemności 7, 5 litra. Różnica polega na tym, że motor w RR ma 685 KM a w BMW 655 i ten pierwszy, pomimo, że mocniejszy, pracuje typowo dla Rollsa, bezgłośnie a w 6tce grzmi przecudnie. I nie mam tu na myśli samego dźwięku wydechu, ale i silnika.

Jako ciekawostkę podam, że w nowej Alfie Romeo 157 z silnikiem V6 konstruktorzy wspawali w kolektor wydechowy takie "gadżety" które powodują, że V6 brzmi jak R6. Naturalnie, zrobili to po to, by upodobnić brzmienie Alfy do BMW. Jak widać, producenci mają wiele "sztuczek" by osiągnąc pożądane przez nich, a w zasadzie przez klientów, brzmienie silnika.

A Mercedes w 126, jako stateczna limuzyna, "oszczędza" pasażerom odgłosów wydawanych przez silnik. Jedni to lubią, inni nie, a wszystko i tak moża zmienić ;)

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 23, 2006 12:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 19, 2006 1:06 pm
Posty: 306
Lokalizacja: Poznań
jeżli podoba mi się bulgotanie to powinienem zmienić kolektory...??? na jakie??? a może zrobic je od podstaw???

_________________
ex w126 sec
w210 96r 2.2diesel automat


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 23, 2006 12:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 13, 2005 8:11 pm
Posty: 978
Lokalizacja: Warszawa
Bardzo możliwe, że specyficzny bulgot amerykańskich ośmicylindrowców jest zasługą np. HEMI. Z drugiej strony jednak, każdy V8 "made in USA" bulgocze, mniej lub bardziej. Jeśli interesuje Cie wydobycie konkretnego brzmienia z silnika, chyba konieczna będzie wizyta w odpowiednim warsztacie. Może Kwas Met podejmie się takiego zadania. Wiem, że robią układy wydechowe głównie do małych, tanich ryżowców, ale to nie oznacza, że nie dadzą rady porządnemu silnikowi :) Może istnieją gotowe podzespoły renomowanych firm, ale podejżewam, że trudno będzie je teraz zdobyć. Zwłaszcza, że mówimy o starym aucie. W tej chwili na rynku istnieje kilka firm konstruujących kolektory specjalnie pod dany motor, przy pomocy komputerowych symulacji itp. Efekty często bywają więcej niż zadowalające- poprawa brzmienia to efekt uboczny, celem jest zwiększenie mocy. Skorzystaj z googli a napewno coś znajdziesz.

_________________
HEROE PINOCHET - GUERRERO CONTRA MARXISMO 1973.09.11


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl