MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz wrz 07, 2025 9:49 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Pagoda
Post: czw sty 19, 2006 2:58 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Witam Panów znawców.
Od czasu jakiegoś przegladam sobie wszystko co się da w poszukiwaniu tego autka.Trwa to już parę miesięcy i smiało mogę powiedzieć że sporo już wiem na jego temat.
Jednak widząc co się wyprawia z cenami tych samochodów (mam na mysli te do restauracji) coraz częściej myslę że nie ma szans go kupić .
Powiedzcie mi koledzy czym się kieruje rynek takich aut .
Samochód ledwie się kupy trzyma .Najczęściej nie ma w nim wielu elementów a gość żąda 30 tys złotych.
Podziwiam pasjonatów którzy to restaurują .Jednak cena zakupu + cena części i restauracji powoduje że to (inna sprawa,że owiane legendą) auto staje się wyjatkowe -nie tylko ze względu na walory optyczne.
Czasem nawet myślę że to powoli auto wyjatkowo bogatych ludzi.
Rozmawiałem z facetem który kupił wraka za 25tys wpakował w niego już ok 30 tys a jeszcze nawet nim nie wyjechał .
To jest pasja ? jeszcze pasja ? czy już lekkie zachwianie poczucia rzeczywistości .
Dawniej rozumiałem tych ludzi którzy restaurowali wyjatkowo żadkie auta .Pagoda wcale nie jest zadkim modelem .
Co za diabeł tkwi w tym małym autku??

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 4:21 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
Irek pisze:
Pagoda wcale nie jest zadkim modelem



jak to nie!? w ciagu 8 lat produkcji wyprodukowali lacznie 48912 sztuk z czego polowa juz na pewno nie istnieje to biorac pod uwage ze w123 przez 9 lat wyprodukowali prawie 2,7mln sztuk to mysle ze mozna doslownie stwierdzic ze W113 jest nade rzadkim modelem! :roll:
i wg.mnie placi sie przede wszystkim za rzadkosc wystepowania danego modelu i to ze to auto jest juz wielkim klasykiem i legenda slynaca wlasnie z ksztaltu dachu.

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł: Re: Pagoda
Post: czw sty 19, 2006 7:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Irek pisze:
Czasem nawet myślę że to powoli auto wyjatkowo bogatych ludzi.


[zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]
Więc nie mylisz się kolego [zlosnik] Pagoda zawsze była i będzie aytem dla bardzo bogatych ludzi, taka już została stworzona. A co do cen, to tak jakbys się zapytał: Kurcze za tą 3 letnią oktawię 20tyś (cena z kosmosu ;-) ) , przecież to najzwyklejszy plastik i nie jest nic wart. Skoro ceny sa jakie sa tzn. ze jednak sa ludzie którzy chętnie dadza tyleza te auta. Takie jest prawo rynku.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 9:53 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Irek pisze:
czym się kieruje rynek takich aut

Irek pisze:
Co za diabeł tkwi w tym małym autku??

Dziś pytanie, dziś odpowiedź:
Irek pisze:
to (...) owiane legendą) auto

+ może troszkę marketingu, co nie wyklucza "legendarności", wręcz przeciwnie ;)

Irek pisze:
auto wyjatkowo bogatych ludzi

Ano tak. Nawet W107 potrafi zabrać kasę - doświadczenia własne i cudze - a to jednak tańszy w restauracji i utrzymaniu samochód.

Irek pisze:
Pagoda wcale nie jest zadkim modelem

Jest i nie jest. Są rzadsze, np. przepiękny 300sl, "banalne" W107 500slc, czy wreszcie bodaj najdroższa seria 540K i 580K.
Chętnych jak widać nie brakuje, skoro cena się trzyma. Tańsze W113 raczej też już nie będzie, więc często nie ma też pośpiechu ze sprzedażą.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 19, 2006 10:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 02, 2005 11:03 am
Posty: 978
Lokalizacja: Kraśnik
A właśnie...wiecie może jaki model teraz jest najwyżej ceniony w MB? Oczywiście chodzi mi o te do 1975 roku....


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 20, 2006 2:25 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
IMHO W100, albo 300SL, pomijając przedwojenne, albo np. srebrne strzały. Mówię o seryjnych.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 20, 2006 7:42 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
aegm pisze:
Irek pisze:
Pagoda wcale nie jest zadkim modelem



jak to nie!? w ciagu 8 lat produkcji wyprodukowali lacznie 48912 sztuk z czego polowa juz na pewno nie istnieje
i wg.mnie placi sie przede wszystkim za rzadkosc wystepowania danego modelu i to ze to auto jest juz wielkim klasykiem i legenda slynaca wlasnie z ksztaltu dachu.

pozdr.

Nie jestem pewien czy do końca macie rację z tymi liczbami .W jednym z artykółów wyczytałem że o dziwo tych skasowanych i nieistniejących autek wcale nie jest tak duzo .Dziś już nie pamiętam o jakich danych mówił artykół ale jednym wnioskiem było stwierdzenie ,że w Europie te auta nie giną .Jedynie rynek USA troszku ich skasował choć tam właśnie o dziwo jest też kopalnia starych wraków do renowacji.
Europejskie nieżadko są przekazywane z rąk do (sprawdzonych ) rak.
Lub przechowywane w stodołach do czasu znalezienia kupca .
Fenomen to chyba nie tylko dach jest jeszcze sporo innych no i niewatpliwa "lekkość optyczna" bryły auta ta cecha aut z tamtej epoki jest tutaj doskonale dopracowana.

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl