MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz wrz 07, 2025 2:43 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw gru 22, 2005 9:22 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
gieniek pisze:
no niby tak, ale ja niestety mam juz za niski stan oleju, i zamiast dolewac nie wiadomo co, to wole wlac cos jednorodnoego, do tej pory samochodem nie jezdziłem i stał w garazu bo nie był mi potrzebny, ale teraz bedzie mi potrzebny i mam zamiar go ogarnac w najblizszym czasie, miedzy innymi wymienic oleje. doskonale rozumiem ze wlanie porzadnego oleju ułatwia prace mechanizmom.
a tak z ciekawosci zapytam, co mogłoby sie stac skrzyni w przypadku zastosowania jednego z tych olejów ktore wczesniej wymieniłem?


Olej Orlenu Dextron II kupowałem u siebie w sklepie po 12 zet, natomiast na CPN orlen jest po 16 zet.Tańszego juz nie kupisz,a ten może być.Do tego potrzebny jest jeszcze filtr ok 60 zł i uszczelka pod misę ok.25-30 zł.Oczywiście ceny mogą się różnić.Nie wiem jak u ciebie ale w mojej skrzyni występują 2 rodzaje uszczelek pod misę.Cżęści kupuj w dobrym sklepie,gdzie mają katalogi i maja pojęcie o rym co sprzedają.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 01, 2006 9:19 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 01, 2006 8:17 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Trójmiasto
podczas dokręcania miski olejowej ważny jest moment z jakim dokręcasz śruby.pamiętam że siła jest niewielka i kiedyś nawet specjalnie kupowałem specjalny klucz dynamometryczny Draper na którym można było ustawić taką siłę-bo inne jakie mikałem nie posiadały takich niskich wartości.Jak dokręcisz te śruby za mocno to ci uszczelkę przetnie a jak nierówno to olej też będzie wyciekał. A jak bedzie go za mało no nieszczęście murowane!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 02, 2006 2:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
wlkleilby ktos to z mb.org.pl /.... chyba ze ma jakies prawa autorskie / to spytajcie Jarega i dajcie jak można ... dokladna instrukcja wymian y ze zdjeciami by sie przydala na tym forum.

Juz sie dowidzialem o detalu z dokrecaniem srub i wrażliwa uszczelką, a jeszcze podobno po zdjeciu miski spuszcza sie olej z srodka tej bańki ??

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 02, 2006 3:34 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
Juz sie dowidzialem o detalu z dokrecaniem srub i wrażliwa uszczelką, a jeszcze podobno po zdjeciu miski spuszcza sie olej z srodka tej bańki ??[/quote]

Jaką bańkę masz na myśli?.Olej spuszcza się z misy olejowej i z pompy.Pomiędzy misą a silnikiem jest kratka w odlewie sprzęgła hydrokinetycznego i obracac sprżegłem kinetycznym, az w tej kratce pojawi się śruba.Ta śrubę trzeba odkręcić i spuścić olej z pompy.Po spuszczeniu śrubę zakręcić. Z uszczelką nie jest tak tragicznie ,normalnie z umiarkowaną siłą dociągnąć wszystkie śruby.Uszczelka jest korytkowa i dość gruba.

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 03, 2006 2:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 01, 2006 8:17 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Trójmiasto
dokładnie!w okienku pojawi się korek odkręcany na ten sam imbus co korek w misce olejowej.warto kupić sobie fachową literaturę-tam podane są wartości sił z jakimi wszystko dokręcasz.korki z tego co pamiętam posiadają uszczelki miedziane albo aluminiowe,a one też nie lubią finezji kowala.no i najważniejsze-podczas wumiany oleju,filtra itd. im czyściej i sterylniej tym lepiej.to nie Jelcz tylko Merc!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 03, 2006 3:41 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lis 26, 2005 7:10 pm
Posty: 702
Lokalizacja: Siedlce woj.mazowieckie
trafic1980 pisze:
dokładnie!w okienku pojawi się korek odkręcany na ten sam imbus co korek w misce olejowej.warto kupić sobie fachową literaturę-tam podane są wartości sił z jakimi wszystko dokręcasz.korki z tego co pamiętam posiadają uszczelki miedziane albo aluminiowe,a one też nie lubią finezji kowala.no i najważniejsze-podczas wumiany oleju,filtra itd. im czyściej i sterylniej tym lepiej.to nie Jelcz tylko Merc!


Uszczelki trzeba przy każdej wymianie wymienić, ponieważ odgniatają się od łba śruby i jak następnym razem nie ułoży się równo to korek się "poci".

_________________
MB 210 3,2 Pb +lpg, full opcja
wersja USA, 1999 r, kolor gold
MB 126 300 SE, 89 r - sprzedany


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 03, 2006 4:25 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 01, 2006 8:17 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Trójmiasto
jak kupujesz filtr MAN to jest on z uszczelką na miskę i uszczelkami pod korki spustowe.pełen komplet


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 03, 2006 4:38 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
mógłby ktoś podać moment dokręcania tych śrub?

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 03, 2006 4:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 01, 2006 8:17 pm
Posty: 47
Lokalizacja: Trójmiasto
KORKI 15 Nm
SRUBY MISKI OLEJOWEJ 8 Nm
Tradycyjne klucze dynamometryczne dostępne w hipermarketach mają z reguły podziałkę zaczynającą się od wyższych wartości.Polecan sklepy Lucas gdzie dostępne są narzędzia firmy DRAPER


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl